Przetargi.pl
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Wieliczka w 2023 roku

GMINA WIELICZKA ogłasza przetarg

  • Adres: 32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 263 41 00 , fax. 12 278 68 60
  • Data zamieszczenia: 2022-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA WIELICZKA
    ul. Powstania Warszawskiego 1
    32-020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 12 263 41 00, fax. 12 278 68 60
    REGON: 351555364
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wieliczka.eu/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Wieliczka w 2023 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów i urządzeń będących w posiadaniu Gminy Wieliczka będących w grupach taryfowych: C11, C12A, C12B, C22A w rozumieniu art. 3 ust 30 oraz art. 5 ust 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne, przy czym dla Części 1 zamówienia obejmuje tylko dostawę energii elektrycznej i nie obejmuje usługi dystrybucji.Przewidywana, szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie wykonywania zamówienia wynosi:Część 1 – dostawa energii do budynku UMiG ul. Sienkiewicza 2: 20 000 kWh.Wskazane prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie faktycznie pobranej ilości energii w stosunku do szacunkowej ilości, nie pociąga dla Zamawiającego (odbiorcy) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną energię wg stawek określonych w zawartej umowie oraz nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Wykonawcy. Przyjmuje się, że wahania w faktycznie zużytej energii w stosunku do prognozowanego zużycie nie przekroczą 10% prognozowanej ilości energii.Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, ciągłą dostawę energii w trakcie trwania umowy obiektów Zamawiającego objętych zawartą umową w danej części zamówienia.Zgodnie z Uchwałą Nr XXV/373/20 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 28 września 2020 r. w sprawie Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego, Zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia aby od 1 stycznia 2023 roku co najmniej 50% energii elektrycznej zużywanej w ciągu roku przez będące jej własnością budynki użyteczności publicznej pochodziło ze źródeł odnawialnych, w szczególności poprzez zakup energii poświadczony gwarancją pochodzenia energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W związku z powyższym Zamawiający wymaga, aby co najmniej50% energii elektrycznej dostarczonej do PPE w ramach Części 1-4 pochodziło ze źródeł odnawialnych. Wykonawcy którym zostaną udzielone zamówienia w tych częściach będą zobowiązani dostarczyć gwarancję pochodzenia energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii w instalacjach odnawialnego źródła energii o której mowa w Rozdziale 5 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 261, 284, 568, 695, 1086, 1503, 1710, 2320, z 2021 r. poz. 234.) z której będzie wynikać że co najmniej 50% zakontraktowanej energii pochodzi z odnawialnych źródeł energii. W/w gwarancję Wykonawca będzie zobowiązany złożyć Zamawiającemu co najmniej 30 dni przed upływem terminu wykonywania zamówienia. W przypadku zawarcia z tym samym Wykonawcą więcej niż jednej umowy (dot. Części 1-4) Zamawiający będzie brał pod uwagę łączną ilość energii wynikających z zawartychumów. W przypadku zwiększenia dostarczanej ilości energii elektrycznej (np. w przypadku zmiany umowy w oparciu o art. 455 uPzp) wymagany poziom energii ze źródeł odnawialnych odnosić się będzie do wolumenu energii dostarczonej w ramach zawartej umowy z uwzględnieniem dokonanych zmian ilościowych.Zamawiający należy do grupy odbiorców uprawnionych o których mowa w art. 2 ust. 2 lit. d) ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku (Dz. U. z 2022 r. poz. 2243). W związku z powyższym do niniejszego zamówienia stosuje się przepisy wyżej przywołanej ustawy, w tym zaoferowana cena za dostawę energii elektrycznej nie może przekroczyć ceny maksymalnej określonej w art. 2 ust. 1 lit. b) w/w ustawy, to jest ceny w wysokości 785 zł/MWh (0,785 zł/kWh). Zamawiający złoży Wykonawcy stosowne oświadczenie o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży energii elektrycznej z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych, określonych w Taryfie, Prawie energetycznym oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów i urządzeń będących w posiadaniu Gminy Wieliczka będących w grupach taryfowych: C11, C12A, C12B, C22A w rozumieniu art. 3 ust 30 oraz art. 5 ust 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne, przy czym dla Części 2 zamówienia obejmuje tylko dostawę energii elektrycznej i nie obejmuje usługi dystrybucji.Przewidywana, szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie wykonywania zamówienia wynosi:Część 2 – dostawa energii do budynku UMiG ul. Pocztowa 1: 25 000 kWh.Wskazane prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie faktycznie pobranej ilości energii w stosunku do szacunkowej ilości, nie pociąga dla Zamawiającego (odbiorcy) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną energię wg stawek określonych w zawartej umowie oraz nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Wykonawcy. Przyjmuje się, że wahania w faktycznie zużytej energii w stosunku do prognozowanego zużycie nie przekroczą 10% prognozowanej ilości energii.Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, ciągłą dostawę energii w trakcie trwania umowy obiektów Zamawiającego objętych zawartą umową w danej części zamówienia.Zgodnie z Uchwałą Nr XXV/373/20 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 28 września 2020 r. w sprawie Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego, Zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia aby od 1 stycznia 2023 roku co najmniej 50% energii elektrycznej zużywanej w ciągu roku przez będące jej własnością budynki użyteczności publicznej pochodziło ze źródeł odnawialnych, w szczególności poprzez zakup energii poświadczony gwarancją pochodzenia energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W związku z powyższym Zamawiający wymaga, aby co najmniej50% energii elektrycznej dostarczonej do PPE w ramach Części 1-4 pochodziło ze źródeł odnawialnych. Wykonawcy którym zostaną udzielone zamówienia w tych częściach będą zobowiązani dostarczyć gwarancję pochodzenia energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii w instalacjach odnawialnego źródła energii o której mowa w Rozdziale 5 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 261, 284, 568, 695, 1086, 1503, 1710, 2320, z 2021 r. poz. 234.) z której będzie wynikać że co najmniej 50% zakontraktowanej energii pochodzi z odnawialnych źródeł energii. W/w gwarancję Wykonawca będzie zobowiązany złożyć Zamawiającemu co najmniej 30 dni przed upływem terminu wykonywania zamówienia. W przypadku zawarcia z tym samym Wykonawcą więcej niż jednej umowy (dot. Części 1-4) Zamawiający będzie brał pod uwagę łączną ilość energii wynikających z zawartychumów. W przypadku zwiększenia dostarczanej ilości energii elektrycznej (np. w przypadku zmiany umowy w oparciu o art. 455 uPzp) wymagany poziom energii ze źródeł odnawialnych odnosić się będzie do wolumenu energii dostarczonej w ramach zawartej umowy z uwzględnieniem dokonanych zmian ilościowych.Zamawiający należy do grupy odbiorców uprawnionych o których mowa w art. 2 ust. 2 lit. d) ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku (Dz. U. z 2022 r. poz. 2243). W związku z powyższym do niniejszego zamówienia stosuje się przepisy wyżej przywołanej ustawy, w tym zaoferowana cena za dostawę energii elektrycznej nie może przekroczyć ceny maksymalnej określonej w art. 2 ust. 1 lit. b) w/w ustawy, to jest ceny w wysokości 785 zł/MWh (0,785 zł/kWh). Zamawiający złoży Wykonawcy stosowne oświadczenie o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży energii elektrycznej z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych, określonych w Taryfie, Prawie energetycznym oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów i urządzeń będących w posiadaniu Gminy Wieliczka będących w grupach taryfowych: C11, C12A, C12B, C22A w rozumieniu art. 3 ust 30 oraz art. 5 ust 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne, przy czym dla Części 3 zamówienia obejmuje tylko dostawę energii elektrycznej i nie obejmuje usługi dystrybucji.Przewidywana, szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie wykonywania zamówienia wynosi:Część 3 – dostawa energii do budynku UMiG ul. Powstania Warszawskiego 1: 170 000 kWh.Wskazane prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie faktycznie pobranej ilości energii w stosunku do szacunkowej ilości, nie pociąga dla Zamawiającego (odbiorcy) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną energię wg stawek określonych w zawartej umowie oraz nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Wykonawcy. Przyjmuje się, że wahania w faktycznie zużytej energii w stosunku do prognozowanego zużycie nie przekroczą 10% prognozowanej ilości energii.Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, ciągłą dostawę energii w trakcie trwania umowy obiektów Zamawiającego objętych zawartą umową w danej części zamówienia.Zgodnie z Uchwałą Nr XXV/373/20 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 28 września 2020 r. w sprawie Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego, Zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia aby od 1 stycznia 2023 roku co najmniej 50% energii elektrycznej zużywanej w ciągu roku przez będące jej własnością budynki użyteczności publicznej pochodziło ze źródeł odnawialnych, w szczególności poprzez zakup energii poświadczony gwarancją pochodzenia energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W związku z powyższym Zamawiający wymaga, aby co najmniej50% energii elektrycznej dostarczonej do PPE w ramach Części 1-4 pochodziło ze źródeł odnawialnych. Wykonawcy którym zostaną udzielone zamówienia w tych częściach będą zobowiązani dostarczyć gwarancję pochodzenia energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii w instalacjach odnawialnego źródła energii o której mowa w Rozdziale 5 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 261, 284, 568, 695, 1086, 1503, 1710, 2320, z 2021 r. poz. 234.) z której będzie wynikać że co najmniej 50% zakontraktowanej energii pochodzi z odnawialnych źródeł energii. W/w gwarancję Wykonawca będzie zobowiązany złożyć Zamawiającemu co najmniej 30 dni przed upływem terminu wykonywania zamówienia. W przypadku zawarcia z tym samym Wykonawcą więcej niż jednej umowy (dot. Części 1-4) Zamawiający będzie brał pod uwagę łączną ilość energii wynikających z zawartychumów. W przypadku zwiększenia dostarczanej ilości energii elektrycznej (np. w przypadku zmiany umowy w oparciu o art. 455 uPzp) wymagany poziom energii ze źródeł odnawialnych odnosić się będzie do wolumenu energii dostarczonej w ramach zawartej umowy z uwzględnieniem dokonanych zmian ilościowych.Zamawiający należy do grupy odbiorców uprawnionych o których mowa w art. 2 ust. 2 lit. d) ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku (Dz. U. z 2022 r. poz. 2243). W związku z powyższym do niniejszego zamówienia stosuje się przepisy wyżej przywołanej ustawy, w tym zaoferowana cena za dostawę energii elektrycznej nie może przekroczyć ceny maksymalnej określonej w art. 2 ust. 1 lit. b) w/w ustawy, to jest ceny w wysokości 785 zł/MWh (0,785 zł/kWh). Zamawiający złoży Wykonawcy stosowne oświadczenie o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży energii elektrycznej z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych, określonych w Taryfie, Prawie energetycznym oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów i urządzeń będących w posiadaniu Gminy Wieliczka będących w grupach taryfowych: C11, C12A, C12B, C22A w rozumieniu art. 3 ust 30 oraz art. 5 ust 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne, przy czym dla Części 4 zamówienia obejmuje tylko dostawę energii elektrycznej i nie obejmuje usługi dystrybucji.Przewidywana, szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie wykonywania zamówienia wynosi:Część 4 – dostawa energii do budynku UMiG ul. Limanowskiego 32: 30 000 kWh.Wskazane prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie faktycznie pobranej ilości energii w stosunku do szacunkowej ilości, nie pociąga dla Zamawiającego (odbiorcy) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną energię wg stawek określonych w zawartej umowie oraz nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Wykonawcy. Przyjmuje się, że wahania w faktycznie zużytej energii w stosunku do prognozowanego zużycie nie przekroczą 10% prognozowanej ilości energii.Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, ciągłą dostawę energii w trakcie trwania umowy obiektów Zamawiającego objętych zawartą umową w danej części zamówienia.Zgodnie z Uchwałą Nr XXV/373/20 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 28 września 2020 r. w sprawie Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego, Zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia aby od 1 stycznia 2023 roku co najmniej 50% energii elektrycznej zużywanej w ciągu roku przez będące jej własnością budynki użyteczności publicznej pochodziło ze źródeł odnawialnych, w szczególności poprzez zakup energii poświadczony gwarancją pochodzenia energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W związku z powyższym Zamawiający wymaga, aby co najmniej50% energii elektrycznej dostarczonej do PPE w ramach Części 1-4 pochodziło ze źródeł odnawialnych. Wykonawcy którym zostaną udzielone zamówienia w tych częściach będą zobowiązani dostarczyć gwarancję pochodzenia energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii w instalacjach odnawialnego źródła energii o której mowa w Rozdziale 5 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 261, 284, 568, 695, 1086, 1503, 1710, 2320, z 2021 r. poz. 234.) z której będzie wynikać że co najmniej 50% zakontraktowanej energii pochodzi z odnawialnych źródeł energii. W/w gwarancję Wykonawca będzie zobowiązany złożyć Zamawiającemu co najmniej 30 dni przed upływem terminu wykonywania zamówienia. W przypadku zawarcia z tym samym Wykonawcą więcej niż jednej umowy (dot. Części 1-4) Zamawiający będzie brał pod uwagę łączną ilość energii wynikających z zawartychumów. W przypadku zwiększenia dostarczanej ilości energii elektrycznej (np. w przypadku zmiany umowy w oparciu o art. 455 uPzp) wymagany poziom energii ze źródeł odnawialnych odnosić się będzie do wolumenu energii dostarczonej w ramach zawartej umowy z uwzględnieniem dokonanych zmian ilościowych.Zamawiający należy do grupy odbiorców uprawnionych o których mowa w art. 2 ust. 2 lit. d) ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku (Dz. U. z 2022 r. poz. 2243). W związku z powyższym do niniejszego zamówienia stosuje się przepisy wyżej przywołanej ustawy, w tym zaoferowana cena za dostawę energii elektrycznej nie może przekroczyć ceny maksymalnej określonej w art. 2 ust. 1 lit. b) w/w ustawy, to jest ceny w wysokości 785 zł/MWh (0,785 zł/kWh). Zamawiający złoży Wykonawcy stosowne oświadczenie o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży energii elektrycznej z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych, określonych w Taryfie, Prawie energetycznym oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W odniesieniu do Części 1-4 o udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który posiada uprawnienia w zakresie obrotu energią elektryczną, to jest aktualną koncesję uprawniającą do obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-12-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach