Przetargi.pl
Dostawa energii elektrycznej dla Związku Komunalnego Gmin "Czyste Miasto, Czysta Gmina” na rok 2021

Związek Komunalny Gmin "Czyste Miasto, Czysta Gmina" ogłasza przetarg

  • Adres: 62-800 Kalisz, pl. Św. Józefa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 635 650 , fax. 627 635 651
  • Data zamieszczenia: 2020-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Związek Komunalny Gmin "Czyste Miasto, Czysta Gmina"
    pl. Św. Józefa 5
    62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie
    tel. 627 635 650, fax. 627 635 651
    REGON: 25081047800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.czystemiasto.pl/zamowienia_publiczne/zp_pr_aktualne.php

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa energii elektrycznej dla Związku Komunalnego Gmin "Czyste Miasto, Czysta Gmina” na rok 2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów wymienionych w Załączniku nr 1 do SIWZ – opis przedmiotu zamówienia o wielkości zapotrzebowania energii elektrycznej w okresie od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r. w wielkości: 475 289 kWh (zamówienie podstawowe) i 617 876 kWh (z prawem opcji 30%). Zamawiający jest podmiotem – wytwórcą energii w małej instalacji – wpisanym do rejestru MIOZE. Rodzaj małej instalacji „elektrociepłownia biogazowa na biogaz składowiskowy” o łącznej mocy zainstalowanej 0,250 MW. Produkcja energii odbywa się przez cały rok, 24 godziny na dobę (z wyjątkiem przerw konserwacyjnych i awarii). Informacja o ilości wytwarzanej i zużywanej energii została opisana w Załączniku nr 1 do SIWZ. Dostawa energii elektrycznej nastąpi wraz z wykonaniem usługi bilansowania handlowego (Usługa POB) w okresie od 01.01.2021 do 31.12.2021 r. – zgodnie z istotnymi postanowieniami umownymi dla świadczenia Usługi POB stanowiącymi Załącznik nr 2B do SIWZ dla energii wytworzonej w instalacji wytwórczej Zamawiającego. Szacunkowa ilość energii, dla której Wykonawca będzie świadczył usługę POB wynosi: 416 888 kWh. Ilość energii elektrycznej, dla której będzie świadczona Usługa POB może ulec zmianie. Rozliczenie ilości zakupionej przez Wykonawcę energii elektrycznej odbywać się będzie na podstawie faktycznie oddanej do sieci dystrybucyjnej ilości energii elektrycznej w okresach rozliczeniowych o długości 1 miesiąca, ustalonej przez OSD na podstawie wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych i zapisów umów o świadczenie usług dystrybucji. Zmiana ilości energii wytworzonej prze instalację Zamawiającego odbywa się automatycznie i nie wymaga oświadczenia woli. Zwiększenie lub zmniejszenie ilości energii elektrycznej wytworzonej w instalacji Zamawiającego nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. 2. Szczegółowy zakres zamówienia został określony w Załączniku nr 1 do SIWZ, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia określone zostały w projekcie umowy sprzedaży energii elektrycznej – Załącznik nr 2A do SIWZ i istotnych postanowieniach umownych dla umowy świadczenia usługi bilansowania handlowego - Załącznik nr 2B do SIWZ. 3. Wykonawca wyłoniony w niniejszym postępowaniu zobowiązuje się do zakupu energii elektrycznej wytworzonej w instalacji Zamawiającego. Wykonawca wyłoniony w niniejszym postępowaniu zobowiązuje się do zawarcia z Zamawiającym umowy na sprzedaż przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy energii elektrycznej wytworzonej w instalacji Zamawiającego, zwanej dalej Umową Zakupu Energii. Zawarcie Umowy Zakupu Energii musi nastąpić przed zawarciem umowy sprzedaży energii elektrycznej na wzorze zaproponowanym przez Wykonawcę z uwzględnieniem zapisów istotnych postanowień umownych dla Umowy Zakupu Energii stanowiących Załącznik nr 3 do Umowy sprzedaży energii elektrycznej - Załącznik nr 2A do SIWZ. 4. Zamawiający posiada podpisaną umowę dotyczącą sprzedaży energii wytworzonej przez obiekt Zamawiającego na czas określony do dnia 31.12.2020 r. Umowa nie podlega regulacjom Pzp. Zamawiający zawrze Umowę Zakupu Energii na okres od 01.01.2021 do 31.12.2021 r. na wzorze zaproponowanym przez Wykonawcę, który zostanie wyłoniony w ramach niniejszego postępowania, z zastrzeżeniem istotnych postanowień umownych opisanych w Załączniku nr 3 do Umowy sprzedaży energii elektrycznej. 5. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi, w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną. Parametry jakościowe energii elektrycznej w części dystrybucyjnej reguluje Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 roku w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego. 6. Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnej umowy zawartej przez Zamawiającego z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (zwany OSD) – dane OSD zawarte są w Załączniku nr 1 do SIWZ. Sprzedawcą rezerwowym jest Energa Obrót SA. i PGE Obrót SA. 7. Wymagania (obowiązki) stawiane Wykonawcy opisane zostały w projekcie umowy sprzedaży energii elektrycznej stanowiącym Załącznik nr 2A do SIWZ i istotnych postanowieniach umownych dla umowy świadczenia usługi bilansowania handlowego stanowiących Załącznik nr 2B do SIWZ. Wykonawca wykona czynności wynikające z pełnomocnictwa, stanowiącego Załącznik nr 2 do Umowy sprzedaży energii elektrycznej, zwanej dalej Umową. Zamawiający udzieli wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy pełnomocnictwa do: 7.1. Powiadomienia właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego o zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz o planowanym terminie rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej. 7.2. Reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z dotychczasowym Sprzedawcą energii elektrycznej lub Operatorem Systemu Dystrybucji w sprawach związanych z procesem zmiany Sprzedawcy dotyczy punktów poboru zamieszczonych w załączniku nr 1 do Umowy (Załącznik nr 1 do SIWZ). 8. Obowiązujące umowy sprzedaży energii elektrycznej z dotychczasowymi sprzedawcami energii elektrycznej dla punktów poboru energii elektrycznej zwanych dalej PPE, zawartych w Załączniku nr 1 do SIWZ zawarte są na czas określony, a dokładny opis dla każdego z punktów PPE znajduje się w kolumnie „Okres obowiązywania obecnej umowy/ okres wypowiedzenia”. 9. Zamawiający ma prawo, w okresie obowiązywania Umowy sprzedaży energii elektrycznej do zmiany grup taryfowych, mocy umownej dla poszczególnych PPE określonych w Załączniku nr 1 do SIWZ po uprzednim uzgodnieniu warunków technicznych dokonania tych zmian z OSD. Zmiany w Umowie następować będą na pisemne zgłoszenie Zamawiającego do Wykonawcy począwszy od dnia dokonania zmiany przez OSD. Powyższe zmiany będą przeprowadzone na zasadach określonych w taryfie OSD odpowiedniego dla Zamawiającego i będą dotyczyły, w szczególności zapewnienia danemu obiektowi poprawnego funkcjonowania (zgodne z jego przeznaczeniem) i/lub obniżenie kosztów na usłudze dystrybucji. 10. Rozliczeń wynikających z niezbilansowania energii elektrycznej dostarczanej i pobieranej z systemu, dla danego PPE, dokonuje tylko jeden POB. 11. W toku realizacji Umowy sprzedaży energii elektrycznej Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia łącznej ilości zakupionej energii, w zakresie do ± 30% zamówienia podstawowego określonej w Załączniku nr 1 do SIWZ. Zaistnienie okoliczności, o której mowa powyżej, spowoduje odpowiednio zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu realizowanej Umowy. Zwiększenie lub zmniejszenie ilości energii elektrycznej nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. 12. Zwiększenie ilości zakupionej energii i tym samym wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu zawartej Umowy sprzedaży energii elektrycznej może nastąpić wyłącznie z zastosowaniem prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. Prawem opcji jest możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej na warunkach zawartej umowy nie więcej niż 30 % ilości zamówienia podstawowego. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od dodania nowych punktów poboru energii elektrycznej. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji zamówienia. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09000000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Za spełniających warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności Zamawiający uzna Wykonawcę, który posiada uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie obrotu energią elektryczną, na podstawie aktualnej koncesji wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 7.2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej: 7.2.1. Wykonawca oraz Wykonawca wspólnie ubiegający się o zamówienie w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o złożonych ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ (w przypadku składania oferty przez Wykonawców na zasadach określonych przepisem art. 23 ustawy Pzp - składających ofertę wspólnie - wyżej wymienione oświadczenie musi być złożone przez każdego Wykonawcę oddzielnie) - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ. 7.2.2. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca wraz ze złożeniem oświadczenia może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7.3. Kompletna oferta musi zawierać: 7.3.1.Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz oferty – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ, 7.3.2.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia, o którym mowa w Rozdziale 4 SIWZ – Załącznik nr 4 do SIWZ, 7.3.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, 7.3.4. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonych w ofercie dokumentów – pełnomocnictwo. 7.4. W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentu, oświadczenia na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu, z którego będą wynikać kwoty wyrażone w innej walucie niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym opublikowano ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli dniem publikacji ogłoszenia będzie sobota lub dzień wolny od pracy, wówczas jako kurs przeliczeniowy waluty Zamawiający przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego z pierwszego dnia roboczego po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 7.5. Oświadczenia, o których mowa w niniejszym postępowaniu dotyczące Wykonawcy składane są w oryginale, natomiast dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Pełnomocnictwo, składane jest w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub osobę udzielającą pełnomocnictwa.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach