Przetargi.pl
Dostawa dźwiękowego i fonicznego systemu ostrzegania ludności o zagrożeniach i stanach kryzysowych wraz z montażem, znak postępowania ZP-PN-94-2011-WBZ

Gmina Wrocław Urząd Miejski Wrocławia ogłasza przetarg

  • Adres: 50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1/8
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 7779230, 7779231 , fax. 071 7779229
  • Data zamieszczenia: 2011-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wrocław Urząd Miejski Wrocławia
    pl. Nowy Targ 1/8 1/8
    50-141 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 7779230, 7779231, fax. 071 7779229
    REGON: 00109467000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.wroc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa dźwiękowego i fonicznego systemu ostrzegania ludności o zagrożeniach i stanach kryzysowych wraz z montażem, znak postępowania ZP-PN-94-2011-WBZ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zwiększenie ilości elektronicznych foniczno-dźwiękowych punktów alarmowania i ostrzegania ludności o zagrożeniach i stanach kryzysowych przy identyczności parametrów, sterowania i konstrukcji z systemem już istniejącym we Wrocławiu. 1) W ramach tego zamówienia Wykonawca obowiązany będzie zmodernizować we Wrocławiu cztery syreny mechaniczne, tj. wymienić istniejące syreny mechaniczne na elektroniczne foniczno-dźwiękowe, które zlokalizowane są: 1. ul. Tęczowa 60 2. ul. Januszowicka 35/37 3. ul. Reja 1/3 4. ul. Stabłowicka 147 oraz zamontować jedno urządzenie foniczno-dźwiękowe, zlokalizowane: 1. ul. Krucza 49 . 2) Zamówienie obejmuje także: a) demontaż istniejących instalacji syren mechanicznych; b) sporządzenie szczegółowej dokumentacji technicznej, w tym precyzyjnego opisu instalacji i konfiguracji każdego składnika sprzętu i oprogramowania; c) szkolenie 2 osób obsługi administracyjno-serwisowej; d) zabezpieczenie serwisu energetycznego w czasie wykonywania prac, w tym ustalenie z Zakładem Energetycznym wyłączenia i podłączenia zasilania; e) niezbędne dokumenty poświadczające legalność użytkowania składników systemu (licencje) - jeśli występują; f) dostawę sterownika mobilnego wraz z oprogramowaniem. 3) Zastosowane pojęcia: Punkt Sterowany (PS) kompletna instalacja techniczna elektronicznego foniczno-dźwiękowego punktu alarmowania i ostrzegania ludności (także syrena mechaniczna); Syrena Mechaniczna urządzenie do sygnalizacji dźwiękowej - stacjonarne elektromechaniczne urządzenie akustyczne ALARMOWANIE rozgłaszanie dźwięków i komunikatów fonicznych przez PS Załączenie testowe kilkusekundowe dźwięki nie będących sygnałami alarmowymi testujące sprawność układu rozgłoszeniowego elektronicznego foniczno-dźwiękowego PS Moduł Radiowy (MR) urządzenie nadawczo - odbiorcze TETRA Interfejs Styku (IS) interfejs pomiędzy:o MR a instalacją PS o MR a Sterownik Centralny SC lub Sterownik Mobilny SMNiewystępowanie tak wydzielonego, specjalizowanego modułu nie stanowi o odrzuceniu oferty; Sterownik Centralny (SC) serwer wraz z oprogramowaniem do sterowania PS umieszczony w Centrum Zarządzania Kryzysowego; Sterownik Mobilny (SM) Odpowiednik Sterownika Centralnego SC wykorzystywany doraźnie poza siedzibą Centrum Zarządzania Kryzysowego. SM zrealizowany jako przenośny komputer w połączeniu z Modułem Radiowym MR i Interfejsem Styku IS zasilanych napięciem 12V np. z instalacji samochodowej; komputer Sterownika Mobilnego SM jest także komputerem serwisowym dołączanym do Punktu Sterowanego PS kablem długości minimum 10 metrów; niezbędne doposażenie tego komputera przenośnego musi być umieszczone w zwartej, mobilnej i ergonomicznej obudowie (zalecane wymagania SM - procesor Intel Core 2 Duo, 15,6 HD/LED, Wi-Fi, bluetout, pojemność dysku 4 GB, system Win7, napęd DVD, czas pracy baterii akumulatorów minimum 3 godziny, mysz bezprzewodowa bluetout) Aplikacja kliencka program komputerowy uruchamiany z komputerów Centrum Zarządzania Kryzysowego lub na nich zainstalowany umożliwiający poprzez aplikację serwerową SC monitoring systemu i ALARMOWANIE Dyspozytor CZK Dyspozytor Centrum Zarządzania Kryzysowego nadzorujący system PS oraz włączający ALARMOWANIE poprzez aplikację kliencką Manager zarządzania kryzysowego osoba z określonym radiotelefonem TETRA i adresem poczty elektronicznej, którą należy powiadomić o braku reakcji Dyspozytora CZK na stany krytyczne Punktów Sterowanych PS i Sterownika Centralnego SC oraz powiadamiać o ALARMOWANIU Administrator systemu osoba lub grupa osób zajmująca się nadzorem, kontrolą, konfiguracją wszystkich elementów systemu [serwis] z pełnym dostępem do wszystkich funkcji systemu Czynności serwisowe testy, kontrole, chwilowe monitorowanie PS, zmiany nastaw i oprogramowania, zmiana nastaw zegara czasu rzeczywistego [należy stosować nastawy czasu UTC], testowe załączanie gigafonów itp. Dźwięki dźwięki zapisane w postaci elektronicznej imitujące syreny mechaniczne Foniczne (komunikaty słowne) dźwięki zapisane w postaci elektronicznej które można ze sobą dowolnie łączyć 4) Opis systemu: A. Wymagana funkcjonalność elektronicznego foniczno-dźwiękowego PS 1. dookólne, w poziomie, emitowanie komunikatów fonicznych i dźwięków; 2. maksymalne natężenie dźwięku w odległości 30 metrów od PS równe lub większe od 115 [dB] (około 1500 [W] mocy elektrycznej przetworników dźwięku) generowane przez głośniki; 3. zasilanie elektryczne 50 [Hz], 230 [V] lub 400 [V] 3-fazowe z przystosowaniem do normalnej pracy PS przy obecności tylko jednej lub dwóch dowolnych faz; 4. rezerwowe zasilanie akumulatorowe zapewniające pracę MR i układu antysabotażowego z rozgłaszaniem 3 minutowych dźwięków i komunikatów fonicznych, łącznie co najmniej dwudziestu, po 24 godzinach od zaniku zasilania elektrycznego; 5. czas pracy bez zasilania elektrycznego do 2 tygodni; 6. przystosowanie do późniejszego dołączenia dodatkowego rezerwowego zasilania akumulatorowego wraz z układem ładującym dla zwiększenia wymienionych w podpunkcie 4 czasów pracy i czuwania; 7. w chwili dostawy systemu predefiniowane w PS dźwięki i komunikaty foniczne: a. 12 różnych predefiniowanych sygnałów alarmowych o brzmieniu syreny b. możliwość łączenia dowolnych dźwięków np. syrena, komunikat głosowy, w różne makra c. realizacja ALARMOWANIA jako dowolnej kombinacji predefiniowanych w PS dźwięków i komunikatów fonicznych wraz z doraźnie dosłanym komunikatem fonicznym; 8. automatyczne zapewnienie maksymalnej modulacji nie powodującej efektu przesterowania lub braku zrozumiałości dźwięków i komunikatów fonicznych; 9. praca z zegarem czasu rzeczywistego synchronizowanego do zegara SC, z odchyłką nie przekraczającą 5 sekund, umożliwiająca ALARMOWANIE według planu czasowego przesłanego uprzednio z SC lub SM; 10. komunikacja z SC i SM poprzez tranking TETRA z szyfrowaniem end-to-end EAS-128, implementować możliwość wyboru TEA-1 lub TEA-2; 11. Dla wykluczenia możliwości nieautoryzowanego wszczęcia ALARMOWANIA Wykonawca musi zapewnić jednoznaczne uwierzytelnienie SC i SM wobec PS i PS wobec SC i SM 12. Monitorowanie i raportowanie sprawności, integralności, stanu: a. zasilania podstawowego [i obecności wszystkich faz - jeśli dotyczy]; b. pracy z zasilania rezerwowego [pożądane jest raportowanie o stopniu naładowania akumulatorów] c. pożądane jest kontrolowanie pętli elektrycznej do przetworników akustycznych systemu rozgłoszeniowego d. systemu antysabotażowego monitorującego otwarcie drzwi szafki PS [pożądane jest także monitorowanie np. uruchomienia ostrzeżenia głosowego do osób przebywających w jej otoczeniu, dokonujących nieuprawnionego dostępu lub zmiany nastaw, itp.] 13. Monitoring i raportowanie poprawności funkcjonowania podczas ALARMOWANIA oraz testowania: a. stanu rzeczywistego włączenia i wyłączenia układu rozgłoszeniowego PS b. poprawności realizowania Sygnału Alarmowego zleconego do wykonania 14. Zabezpieczenia przed ciągła pracą układu rozgłoszeniowego PS [funkcję realizować układem autonomicznym przeciwdziałającym niewyłączeniu się PS po rozgłoszeniu dźwięków i fonicznych komunikatów alarmowych, testowych lub powstania zakłóceń wskutek awarii - ze zwrotną informacją do Sterownika Centralnego SC o wykryciu takiego stanu i jego likwidacji] 15. wykonanie PS zapewniające bezobsługową, bezawaryjną pracę w ekstremalnych warunkach klimatycznych występujących na obsługiwanym obszarze (temperatura, wilgotność, prędkość wiatru, nasłonecznienie) w trybie 7/24 godz. z uwzględnieniem zjawiska wandalizmu; 16. prosta konstrukcja i mocowanie umożliwiające łatwy dostęp do każdego elementu składowego PS dla potrzeb serwisowych i naprawczych; B. Obecnie Zamawiający dysponuje następującymi składnikami systemu: syreny elektroniczne serii DSE o mocy 1500 W z głośnikami szczelinowymi o natężeniu SPL ponad 114 dB firmy Platan ze sterownikiem GSE-24 E firmy Platan sp. z o.o. Sopot ul. Platanowa i Smartcontrol firmy ArtCom Wrocław ul. Wałbrzyska oraz radiotelefonu Motorola MTM - 800 z szyfracją Point-to-point, kompatybilnych do istniejących procedur komunikacji poprzez tranking TETRA (Zamawiającemu nie są znane protokoły sterowania i komunikacji produktów Platan, ArtCom oraz sterownika Centralnego i Mobilnego). Zachowanie identyczności każdego elementu składowego instalacji w Punkcie Sterowania jest warunkiem koniecznym, ponieważ umożliwia Zamawiającemu swobodne przenoszenie elementów składowych pomiędzy miejscami instalacji, czasowe zastępowanie elementów niesprawnych w miejscach o większym znaczeniu elementami sprawnymi z miejsc o znaczeniu mniejszym. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie sprzętu równoważnego, pozwalającego na sprawne funkcjonowanie systemu posiadanego przez Zamawiającego, tj. spełniającego wymagania techniczne opisane w pkt. A powyżej. Wykonawca musi wykazać równoważność i pełną kompatybilność w stosunku do wskazywanych elementów składowych istniejącego systemu. 5) Warunki realizacji prac: a) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przy realizacji przedmiotu umowy wszystkich warunków i wymogów wynikających z dokumentacji i załączonych uzgodnień. Wszystkie prace montażowe i instalacyjne muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami państwowymi i branżowymi. b) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność względem Zamawiającego za jakość, terminowość oraz bezpieczeństwo prac. c) Wszelkie awarie spowodowane przez Wykonawcę, Wykonawca zobowiązuje się usunąć w trybie natychmiastowym . d) Do użytych materiałów i urządzeń Wykonawca obowiązany jest posiadać certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą przenoszącą europejskie normy zharmonizowane, a ponadto wszystkie elementy winny spełniać odpowiednie normy i posiadać wymagane przepisami atesty. e) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane ze swojej winy, innych podmiotów i osób, którymi się posługuje przy wykonaniu niniejszej umowy. f) Wykonawca zobowiązuje się utrzymać miejsce wykonywania prac w stanie wolnym od zbędnych przeszkód, usuwać na bieżąco zbędne materiały. Jest również odpowiedzialny za przestrzeganie przepisów BHP i p.poż. w miejscu realizacji robót, a także odpowiada za bezpieczne warunki poruszania się pojazdów i pieszych w obrębie realizowanych prac. g) O ile zaistnieje taka potrzeba, Wykonawca zobowiązany jest do udziału w odbywających się spotkaniach w celu omówienia spraw związanych z realizacją przedmiotu umowy. 6) Warunki gwarancji i rękojmii: a) Na przedmiot zamówienia objęty niniejszą umową Wykonawca udziela 36 miesięcznej gwarancji. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się w dniu następnym, po wykonaniu przedmiotu umowy potwierdzonego protokołem odbioru bez zastrzeżeń. b) Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi. Okres rękojmi wynosi 36 miesięcy i rozpoczyna się w dniu następnym po wykonaniu przedmiotu umowy potwierdzonego protokołem odbioru bez zastrzeżeń. c) W okresie rękojmi i gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia usterek powstałych z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę w terminie 7 dni od daty zgłoszenia przez Zamawiającego, jeżeli będzie to możliwe technicznie lub w innym terminie uzgodnionym przez Strony.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 352400008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 3 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.wroc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach