Przetargi.pl
Dostawa drzew i krzewów ozdobnych do nasadzeń na terenach zieleni miejskiej we Wrocławiu

Zarząd Zieleni Miejskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 50-231 Wrocław, ul. Trzebnicka 33
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3286611/12 , fax. 071 3286611/12
  • Data zamieszczenia: 2009-09-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej
    ul. Trzebnicka 33 33
    50-231 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3286611/12, fax. 071 3286611/12
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa drzew i krzewów ozdobnych do nasadzeń na terenach zieleni miejskiej we Wrocławiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa drzew i krzewów ozdobnych do nasadzeń na terenach zieleni miejskiej we Wrocławiu z podziałem na trzy zadania: Zadanie I - parki i zieleńce rejonu - Stare Miasto I, Stare Miasto II, Śródmieście II, Śródmieście III Zadanie II - parki i zieleńce rejonu - Krzyki I, Krzyki II, Krzyki III, Fabryczna I, Fabryczna II, Fabryczna III, Fabryczna IV, Psie Pole, - zieleń rozproszona Zadanie III - zieleń przyuliczna - Śródmieście, Krzyki Wschód, Krzyki Zachód, Fabryczna Północ, Fabryczna Południe, Psie Pole Wschód i Psie Pole Zachód 2. Asortyment, ilość, parametry, sposób uprawy: 1)w gruncie (z bryłą korzeniową - B lub z gołym korzeniem - bB) 2)w pojemnikach - K zawierają kosztorysy ofertowe dla każdego zadania oddzielnie (zał. nr 6 do SIWZ). W kolumnie wielkość - obwód, wysokość w cm - podano wymagane: 1) obwody pni drzew mierzone na wys. 1 m. 2) wysokość, długość pędów, ewentualnie ich liczbę lub średnicę krzewów. 3. Wymagania jakościowe dla materiału roślinnego zgodnie z normą PN-R-67022 i PN-67023 (drzewa i krzewy) oraz Zaleceniami jakościowymi dla ozdobnego materiału szkółkarskiego - wydanymi przez Związek Szkółkarzy Polskich. Zamawiający zamawia drzewa i krzewy w I wyborze: drzewa form piennych i kolumnowych, krzewy form naturalnych, pnącza, oraz byliny. Materiał szkółkarski musi być czysty odmianowo i wyprodukowany zgodnie z zasadami agrotechniki szkółkarskiej. Rośliny muszą być zdrowe, zdrewniałe, zahartowane, oraz prawidłowo uformowane z zachowaniem charakterystycznego dla gatunku i odmiany pokroju, wysokości, średnicy i długości pędów. Powinny być zachowane odpowiednie proporcje pomiędzy pniem, koroną i bryłą korzeniową. System korzeniowy musi być dobrze wykształcony, zwarty, odpowiedni do wieku rośliny i sposobu uprawy. Materiał roślinny powinien pochodzić ze szkółki, w której był regularnie szkółkowany w gruncie co 2-4 lata, w pojemniku co 1-2 lata. Materiał musi posiadać następujące cechy: a) podstawa korony drzew piennych powinna być uformowana na wysokości minimum 2,5m, b) pączek szczytowy przewodnika powinien być wyraźnie uformowany, c) przyrost ostatniego roku powinien wyraźnie i prosto przedłużać przewodnik, d) pędy boczne korony drzewa powinny być równomiernie rozmieszczone, korona prawidłowo uformowana poprzez cięcie w szkółce - odpowiednio dla gatunku i odmiany, e) blizny na przewodniku powinny być dobrze zarośnięte, f) dobrze wykształcona bryła korzeniowa kilka razy szkółkowana, dla drzew o obwodzie pnia 14-18cm średnica bryły 55-65cm. Rośliny kopane z gruntu powinny mieć bryłę korzeniową zwartą, dobrze przerośnięta korzeniami z włośnikami, zabezpieczoną do transportu: jutą lub kontenerem w przypadku krzewów, a bryły drzew o obwodzie pnia powyżej 14cm zabezpieczone jutą i drucianą siatką nieocynkowaną. Krzewy produkowane w pojemnikach powinny mieć silnie przerośniętą bryłę korzeniową, korzenie równomiernie rozłożone w pojemniku i widoczne po zewnętrznej stronie bryły. Nie mogą być zbyt zbite (sfilcowane), pojemnik zaś musi mieć wielkość proporcjonalną do rozmiarów rośliny. g) pnącza mają posiadać co najmniej dwa silne pędy i być przytwierdzone do bambusowego palika Wady niedopuszczalne: a) silne uszkodzenia mechaniczne roślin, b) objawy będące skutkiem niewłaściwego nawożenia i agrotechniki, c) odrosty podkładki poniżej miejsca szczepienia, d) złe zrośnięcie odmiany szczepionej z podkładką, e) ślady żerowania szkodników, f) oznaki chorobowe, g) martwice i pęknięcia kory, h) uszkodzenia pąka szczytowego przewodnika, i) dwa przewodniki korony formy piennej, j) uszkodzenia lub przesuszenia bryły korzeniowej (luźna bryła). 5. Wykonawca winien dostarczyć materiał roślinny na teren magazynowy wykonawcy nasadzeń, na którym Komisja w skład której wchodzić będzie przedstawiciel Zamawiającego, Wykonawcy i Wykonawcy nasadzeń dokona szczegółowej kwalifikacji dostarczonego materiału roślinnego. 6. Transport materiału roślinnego : a) koszt transportu wliczony jest w cenę materiału roślinnego, b) Wykonawca własnym transportem dostarcza materiał roślinny i rozładowuje własnymi siłami na placu magazynowym Wykonawcy nasadzeń. c) krotność przejazdów , które należy wykonać aby dostarczyć materiał roślinny firmie dokonującej nasadzeń zależy od Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość jednokrotnej dostawy materiału roślinnego, pod warunkiem uprzedniego zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym zgłoszenie należy dokonać co najmniej 7 dni przed planowaną dostawą. d) Wykonawca zabezpiecza rośliny w czasie transportu przed uszkodzeniami i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. e) wykaz terenów magazynowych Wykonawców nasadzeń (adres) zawiera załącznik nr 7 do SIWZ. 7. Nasadzeń dostarczonego ozdobnego materiału szkółkarskiego dokonywać będą firmy wyłonione odrębnym przetargiem na konserwację i utrzymanie terenów zieleni miejskiej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 034520002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: Zadanie I : 1 800,00 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych) Zadanie II: 2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych) Zadanie III: 3 200,00 zł (słownie: trzy tysiące dwieście złotych)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1)Posiadać uprawnienia do wykonania działalności lub czynności, objętych niniejszym zamówieniem. 2)Nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy. 3)Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniane będzie łączne doświadczenie): - w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonać (w przypadku świadczeń okresowych i ciągłych wykonywać) co najmniej jedną dostawę (dla każdego zadania) odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, o wartości min. 50 000,00 zł brutto dla zadania I, 65 000,00 zł brutto dla zadania II, 85 000,00 zł brutto dla zadania III. 4)znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa): - posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 30 000,00 zł dla zadania I, 40 000,00 zł dla zadania II, 50 000 zł dla zadania III. 2.Sposób oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia wyżej wymienionych warunków Wykonawca dołączy do oferty oświadczenia i dokumenty wymienione poniżej. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły: spełnia / nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty muszą być dołączone następujące dokumenty i oświadczenia: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (wystawione nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem terminu składania ofert); Wykonawca występujący, jako podmiot spółka cywilna, musi złożyć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej oddzielnie dla każdego wspólnika. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie jako konsorcjum należy załączyć odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej oddzielnie dla każdej z firm. 2. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, w tym co najmniej jedną dostawę (dla każdego zadania) o wartości min. 50 000,00 zł brutto dla zadania I, 65 000,00 zł brutto dla zadania II, 85 000,00 zł brutto dla zadania III, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i zamawiających - zał. 4 do SIWZ, 3. Dokumenty potwierdzające, że dostawy wyszczególnione w wykazie zostały wykonane należycie. Wykonawca może przedstawić jeden dokument dla dwóch (lub trzech) zadań, jeżeli wartość spełnionej w nim dostawy jest równa lub większa od wymaganej przez zamawiającego sumie wartości dla dwóch (lub trzech) zadań. 4. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej (wystawiona nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert) w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca posiadanie przez Wykonawcę środków finansowych lub zdolności kredytowej. 5. Oświadczenia, że Wykonawca: - spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 2 do specyfikacji); - nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1-2 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 3 do specyfikacji)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wroclaw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach