Przetargi.pl
Doposażenie i adaptacja bazy edukacyjnej Biebrzańskiego Parku Narodowego w siedzibie Parku: Centrum Edukacji i Zarządzania w Osowcu-Twierdzy 8

Biebrzański Park Narodowy ogłasza przetarg

  • Adres: 19110 Goniądz, Osowiec-Twierdza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 380 620 , fax. 85 738 30 21
  • Data zamieszczenia: 2017-02-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Biebrzański Park Narodowy
    Osowiec-Twierdza 8
    19110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. 857 380 620, fax. 85 738 30 21
    REGON: 20066798500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biebrza.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Doposażenie i adaptacja bazy edukacyjnej Biebrzańskiego Parku Narodowego w siedzibie Parku: Centrum Edukacji i Zarządzania w Osowcu-Twierdzy 8
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie robót budowlanych (o charakterze remontu) w wybranych przestrzeniach budynku Centrum Edukacji i Zarządzania Biebrzańskiego Parku Narodowego w Osowcu-Twierdzy 8, oraz wyposażenie tych przestrzeni i doposażenie wskazanych dodatkowych pomieszczeń w obrębie ww. budynku w urządzenia i elementy służące adaptacji istniejącej bazy edukacyjnej BbPN do nowych potrzeb. Szkic sytuacyjny budynku i jego przestrzeni przeznaczonych do remontu i doposażenia znajdują się w Załączniku nr 9 do SIWZ. Prace budowlane zostaną przeprowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną oraz rzetelnie i zgodnie z dokumentacją projektową, stanowiącą Załącznik nr 10 i Załącznik nr 11 do SIWZ oraz zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót stanowiących Załącznik nr 12 do SIWZ. Przedmiar robót przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 13 do SIWZ. Parametry techniczne istniejących przestrzeni ulegną zmianie zgodnie z dokumentacją projektową ujętą ww. Załącznikach, ale funkcje pomieszczeń pozostaną niezmienione. Będą to przestrzenie o charakterze pomieszczeń użyteczności publicznej, spełniające funkcję miejsc do prowadzenia głównie edukacji przyrodniczej. Budynek jest murowany i wyposażony w przyłącza infrastruktury (prąd, woda, kanalizacja, telekomunikacja). Dojazd do budynku drogą utwardzoną (asfalt). Roboty mają charakter specjalistyczny, m.in. instalacyjne i programistyczne. Od jakości ich wykonania zależy później prawidłowe funkcjonowanie ekspozycji i urządzeń multimedialnych. Przewiduje się wykonanie przedmiotu zamówienia w kilku etapach obejmujących II i IV kwartał 2017 r. zgodnie z terminami ujętymi w Załączniku nr 13. Przedsięwzięcia przewidziane na II kwartał 2017 roku powinny zostać tak wykonane, aby w III kwartale wszystkie wyremontowane pomieszczenia mogły być wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem i spełniały warunki bezpieczeństwa przeciwpożarowego, bezpieczeństwa dla osób korzystających z pomieszczeń oraz nie powodować pogorszenia warunków pracy pracownikom BbPN. W IV kwartale 2017 r. nastąpi montaż umeblowania i kompletnych ekspozycji przyrodniczych oraz prace końcowe związane m.in. z oprogramowaniem różnych systemów, ich rozruchem i dokumentacją powykonawczą. Prace mogą być wykonywane w dni robocze ( bez świąt) od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:00. Efektem ostatecznym wykonania całego przedmiotu zamówienia ma być kompletnie doposażona i wyremontowana, zgodne z dokumentacją projektową (ww. Załączniki do SIWZ) baza edukacyjna BbPN. Pomieszczenia bazy powinny zostać oddane dla Zamawiającego w ustalonym w umowie terminie, w stanie uporządkowanym, gotowym do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem, spełniającym normy bezpieczeństwa dla pomieszczeń użyteczności publicznej i spełniającym parametry techniczne opisane w projektach wykonawczych (Załączniki nr 10, 11 i 13 do SIWZ). Wszystkie ekspozycje i urządzenia przedmiotu zamówienia powinny funkcjonować poprawnie, zgodnie z oczekiwaniami Zamawiającego i spełniać warunki techniczne opisane w projektach wykonawczych (Załączniki nr 10, 11 i 13 do SIWZ).Wykonawca robót będzie musiał przez okres 2 miesięcy od dnia odbioru robót przedmiotu zamówienia wykonać bezpłatnie jeśli zajdzie taka potrzeba u Zamawiającego prace związane ze zmianami w zaprogramowaniu systemów elektronicznych tak, by ostatecznie spełnić oczekiwania Zamawiającego co do automatycznego funkcjonowania ekspozycji i multimediów. 2. Do wykonania wszelkich prac podlegających zamówieniu Wykonawca zobowiązany jest do posiadania zdolności technicznej lub zawodowej oraz zespołu osób umożliwiających wykonanie prac zgodnie z dokumentacją projektową. Wszelkie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, opisane i wyszczególnione w załączonej dokumentacji projektowej, ponosi Wykonawca. Umowa będzie precyzowała okoliczności i warunki wykonania przedmiotu zamówienia. Wzór umowy stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ. 3. Roboty będą prowadzone na obiektach istniejących. Przed przystąpieniem do robót budowlanych Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że od dnia rozpoczęcia robót do ostatniego dnia udzielonej przez siebie gwarancji na te roboty, przejmuje na własny koszt i ryzyko odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w obiektach remontowanych oraz za ewentualne wady obiektów i robót budowlanych dotychczasowych wykonawców tych obiektów. 4. Na wykonany przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu co najmniej 48 miesięcznej gwarancji na robotę budowlaną (materiały i robociznę) i co najmniej 24 miesięcznej gwarancji na sprzęt-urządzenia dostawy (liczonej od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy) w Załączniku nr. 5 do SIWZ. 5. Wspólny Słownik Zamówień: CPV: 45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych; 32417000-9 Sieci multimedialne; 32322000-6 Urządzenia multimedialne. 6.Okazanie na gruncie (wizja osobista) budynku CEiZ BbPN oraz przestrzeni, na których będą prowadzone roboty budowlane nastąpi w terminie 10.02.2017 r. godzina 9:00. Wykonawcy planujący przystąpić do przetargu, którzy są zainteresowani okazaniem na gruncie ww. obiektów, zobowiązani są poinformować Zamawiającego pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną o takiej potrzebie, nie później jednak niż na 7 dni przed terminem składania ofert. 7. Przedmiot zamówienia należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z dokumentacją projektowo-techniczną, zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi normami i przepisami prawa. a) Wszystkie materiały oraz urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia stosowane przez Wykonawcę muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty, aprobaty techniczne, spełniać wymagane przepisami normy, posiadać wymagane dopuszczenia do obrotu gospodarczego. Dostarczone materiały muszą pochodzić z legalnego źródła pozyskania. Wykonawca zobowiązany będzie na każde żądanie dostarczyć wymagane atesty i certyfikaty. b) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia wszystkich niezbędnych materiałów i urządzeń do wykonania robót. c) Wykonawca zobligowany będzie do wykonania inwentaryzacji powykonawczej oraz w razie potrzeby do dokonania rozbiórek, wynikłych z własnej winy, usunięcia materiałów z tych rozbiórek oraz jeżeli jest to wymagane przepisami prawa dokonania ich utylizacji na własny koszt i ryzyko. d) Wykonawca zobowiązuje się do przekazania Zamawiającemu na dysku przenośnym typu pendrive lub na nośnikach CD lub DVD wszystkich utworów, np. zdjęcia, rysunki, filmy, aplikacje (z podaniem imion i nazwisk ich autorów), wytworzonych i opracowanych w ramach realizacji przedmiotu umowy, wraz z pisemnym oświadczeniem, że przekazuje Zamawiającemu do wieczystego, wyłącznego i nieograniczonego terytorialnie użytkowania prawa autorskie majątkowe do tych utworów na wszystkich możliwych polach eksploatacji. 8. Informacje na temat rozwiązań równoważnych: a) W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia dopuszcza się możliwość składania ofert równoważnych. b) Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych, oczekiwanych materiałów i urządzeń. c) Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych równoważnych z opisem wskazanym przez Zamawiającego. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania produktów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalności niż określone w dokumentacji technicznej. d) Zaproponowane rozwiązania równoważne nie mogą powodować konieczności przeprojektowania załączonej do SIWZ dokumentacji technicznej. e) Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 Pzp musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego. f) W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych dokumenty dołączone do oferty na potwierdzenie równoważności będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu „nierównoważności” zaproponowanych rozwiązań równoważnych. g) W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. 9. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, iż w zakresie wszystkich robót budowlanych wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy. Obowiązki Wykonawcy w tym zakresie zostały uregulowane w projekcie umowy (Załącznik nr 8 do SIWZ). W/w wymagania dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do podwykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45310000-3

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium wynosi: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych zero groszy) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu, 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy: 37 1130 1059 0017 3397 2620 0005 z dopiskiem: wadium w postępowaniu „Doposażenie i adaptacja bazy edukacyjnej Biebrzańskiego Parku Narodowego w siedzibie Parku: Centrum Edukacji i Zarządzania w Osowcu-Twierdzy 8” Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które znajdzie się na koncie bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formach niepieniężnych stosowny dokument wadialny (oryginał) należy załączyć do oferty. Okres ważności dokumentów wadialnych nie może być krótszy niż okres związania ofertą. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych musi wyraźnie określać, iż wniesione w takiej formie wadium podlega zatrzymaniu na rzecz Zamawiającego w okolicznościach podanych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 5. Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie, jeżeli zostaną spełnione warunki określone w art. 46 ust. l i ust. 2 ustawy, z zastrzeżeniem ust 4a . 6. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach