Przetargi.pl
Długoterminowy kredyt w wysokości 4.750.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego na 2020 r. deficytu Gminy Śmigiel oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Gmina Śmigiel ogłasza przetarg

  • Adres: 64-030 Śmigiel, pl. Wojska Polskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 655 180 003, , fax. 655 189 823
  • Data zamieszczenia: 2020-03-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Śmigiel
    pl. Wojska Polskiego 6
    64-030 Śmigiel, woj. wielkopolskie
    tel. 655 180 003, , fax. 655 189 823
    REGON: -0000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.smigiel.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Długoterminowy kredyt w wysokości 4.750.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego na 2020 r. deficytu Gminy Śmigiel oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 4.750.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego na 2020 r. deficytu Gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań na następujących warunkach: 1) Przeznaczenie kredytu – sfinansowanie planowanego na 2020 r. deficytu budżetu Gminy Śmigiel oraz spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2) Okres kredytowania – od dnia uruchomienia do dnia 20.12.2029 r. Uruchomienie kredytu nastąpi w oparciu o pisemne dyspozycje, które zostaną złożone wykonawcy za pośrednictwem adresu e-mail lub faksu, wskazanych w umowie. Uruchomienie kredytu powinno nastąpić w terminie wskazanym przez Wykonawcę w Formularzu Oferta – zgodnie z kryterium oceny ofert określonym w pkt 21.4 niniejszej SIWZ. 3) Spłata kredytu w złotych polskich; kapitał w okresach rocznych w terminach określonych w harmonogramie spłat ujętych w SIWZ, płatność rat kapitałowych może ulec przesunięciu pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności o czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony w banku najpóźniej na 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach, określonych w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej bank dokona stosownego przeliczenia tabeli spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczeniu terminu płatności. Z tytułu wyżej wymienionych czynności, opisanych w niniejszym punkcie, bank nie będzie pobierał opłat ani prowizji. 4) Odsetki płatne w okresach miesięcznych, liczonych od faktycznie wykorzystanego kredytu, a przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że rok kalendarzowy ma 365 dni, a miesiąc kalendarzowy rzeczywistą liczbę dni w danym miesiącu. 5) Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej – stopa procentowa dla danego okresu zależna od wielkości wykorzystanego kredytu, a ustalona w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M dla depozytów międzybankowych właściwy dla danego okresu rozliczeniowego i niezmiennej w całym okresie kredytowania marży wykonawcy/banku. Przy naliczaniu odsetek za dany miesiąc kalendarzowy będzie przyjmowana stawka WIBOR 3M notowana w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego ten miesiąc. 6) Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest jedynie w przypadku zmiany stawki WIBOR 3M. Stosownie do art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 869 ze zm.) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 7) Odsetki będą naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia. 8) Okres karencji w spłacie kapitału – do 30.03.2021 r. 9) Zamawiający określa jako formę zabezpieczenia kredytu weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji rzeczonej deklaracji oraz dokonania jej modyfikacji w porozumieniu z Wykonawcą / bankiem. 10) Dopuszcza się możliwość uruchomienia mniejszej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 11) Brak prowizji rekompensacyjnej od kwoty kredytu spłaconej przed terminem. 12) Brak prowizji za gotowość od kwoty niewykorzystanego kredytu. 13) Wykonawca / bank nie będzie pobierał w związku z realizacją niniejszego zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści oferty. 14) Zamawiający informuje, że na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.smigiel.pl) w zakładce „Finanse / Budżet” oraz „Rada Miejska / Uchwały Rady” zostały udostępnione niżej wymienione dokumenty w celu wstępnego zbadania zdolności kredytowej: a) Sprawozdanie Rb-NDS za 2019 r., b) Sprawozdanie Rb-27S za 2019 r., c) Sprawozdanie Rb-28S za 2019 r., d) Sprawozdanie Rb-Z za 2019 r., e) Sprawozdanie Rb-N za 2019 r., f) Uchwała Nr XIX/187/2020 Rady Miejskiej Śmigla z dnia 17 marca 2020 r. w sprawie zaciągnięcia zobowiązania długoterminowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r., poz. 2357 ze zm.), tj. zezwolenie Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Komisji Nadzoru Finansowego lub innego właściwego organu na wykonywanie czynności bankowych, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach