Przetargi.pl
Długoterminowy kredyt bankowy dla Gminy Konopiska na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytu.

Gmina Konopiska ogłasza przetarg

  • Adres: 42-274 Konopiska, ul. Lipowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 282 057 , fax. 343 282 035
  • Data zamieszczenia: 2020-10-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Konopiska
    ul. Lipowa 5
    42-274 Konopiska, woj. śląskie
    tel. 343 282 057, fax. 343 282 035
    REGON: 15139801400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.konopiska.akcessnet.net/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Długoterminowy kredyt bankowy dla Gminy Konopiska na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest: Długoterminowy kredyt bankowy dla Gminy Konopiska na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytu. Kredyt w wysokości 2 550 656,19 PLN (słownie: dwa miliony pięćset pięćdziesiąt tysięcy sześćset pięćdziesiąt sześć złotych 19/100) przeznaczony na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów Opis i warunki wykonania zamówienia: 1. Udzielenie kredytu długoterminowego, złotowego z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 3 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 869 z późn zm.); 2. Sposób zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową; 3. Na koszt kredytu składać się ma wyłącznie stawka referencyjna WIBOR 1M z 30 września 2020 r. oraz marża banku, bez prowizji za udzielenie kredytu; 4. Okres kredytowania: od dnia 01.12.2020 r. do dnia 30.06.2030 r.; 5. Kwota i waluta kredytu: 2 550 656,19 PLN (złoty polski) w następujących transzach: a. 01.12.2020 1 548 060,19 PLN b. 21.12.2020 1 002 596,00 PLN Wysokość transz i daty ich uruchomienia mogą ulec zmianie; 6. Spłata kapitału nastąpi w latach 2026 – 2030, w ratach płatnych w następujących terminach i wysokościach: 31.03.2026 50 656,19 PLN 30.06.2026 100 000,00 PLN 30.09.2026 100 000,00 PLN 31.12.2026 100 000,00 PLN 31.03.2027 100 000,00 PLN 30.06.2027 100 000,00 PLN 30.09.2027 100 000,00 PLN 31.12.2027 100 000,00 PLN 31.03.2028 200 000,00 PLN 30.06.2028 200 000,00 PLN 30.09.2028 200 000,00 PLN 31.12.2028 200 000,00 PLN 31.03.2029 200 000,00 PLN 30.06.2029 200 000,00 PLN 30.09.2029 100 000,00 PLN 31.12.2029 100 000,00 PLN 31.03.2030 200 000,00 PLN 30.06.2030 200 000,00 PLN 7. Zamawiający rozpocznie spłatę kapitału od dnia 31.03.2026 r.; 8. Dopuszcza się możliwość refundowania zobowiązań uregulowanych w terminie poprzedzającym datę uruchomienia kredytu; 9. Uruchomienie kredytu nastąpi na pisemne wezwanie określające datę i ostateczną kwotę kredytu na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Konopiskach nr 40 8273 0006 2001 0000 0172 0001, który to rachunek jest rachunkiem Zamawiającego wskazanym do rozliczeń z tytułu niniejszego kredytu; 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany (zmniejszenia) ostatecznej całkowitej kwoty kredytu 2.2 Opis i warunki wykonania zamówienia: 1. Wykorzystanie kredytu oraz jego spłata wraz z odsetkami następować będzie w walucie polskiej; 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych przed ustalonym terminem spłat rat kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu; 3. Oprocentowanie kredytu: zmienna stopa procentowa. Stopa procentowa będzie równa sumie stawki bazowej opartej o stawkę WIBOR 1M oraz marży Wykonawcy. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. Określone w chwili zawierania umowy oprocentowanie może ulegać w okresie umownym zmianie tylko w przypadku zmiany stawki WIBOR dla depozytów miesięcznych; 4. Okresem odsetkowym (obrachunkowym), za który naliczone będą należne bankowi odsetki, będzie okres liczony od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca (miesiąc kalendarzowy) na podstawie stawki WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca; 5. Do celów rozliczeniowych przyjmuje się, że okres rozliczeniowy pokrywa się z miesiącem kalendarzowym, który liczy rzeczywistą ilość dni, a rok liczy 365 dni lub 366 dni (w roku, w którym luty liczy 29 dni); 6. Spłata odsetek odbywać się będzie w terminie miesięcznym do ostatniego dnia każdego miesiąca, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu otrzymania kredytu, na podstawie zawiadomienia Wykonawcy o wysokości naliczonych odsetek przekazanego na adres email: j.janik@konopiska.pl, sekretariat@konopiska.pl, w terminie do 20 dnia miesiąca, w którym następować będzie spłata; 7. W przypadku, gdy data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu; 8. Odsetki będą naliczane od daty wpływu środków kredytu na rachunek Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Konopiskach; 9. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu; 10. W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości, Wykonawca dokona rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za ten okres obrachunkowy w ciągu siedmiu dni roboczych od daty otrzymania przez Wykonawcę wcześniejszej spłaty kredytu na adresy email podane w niniejszej specyfikacji; 11. Oprócz oprocentowania określonego w oparciu o stopę WIBOR 1M i marżę, Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek opłat i prowizji za udzielenie i obsługę kredytu; 12. Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu otrzymania kredytu; 13. Ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 2.3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość: 1. wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat oraz bez konieczności uzyskiwania zgody banku; 2. dokonania przesunięcia terminu spłaty poszczególnych rat kredytowych w całym okresie objętym umową, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów wynikających ze zmiany harmonogramu spłaty kredytu; 3. wydłużenia okresu spłaty kredytu po uprzednim złożeniu stosownego wniosku do banku, pod warunkiem posiadania zdolności do spłaty kredytu w okresie wydłużonego kredytowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej o której mowa w art. 36 ustawy z 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019r. poz. 2357 z późn. zm.) lub inny dokument, z którego wynika zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Formularz ofertowy, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ, uzupełniony i uszczegółowiony o wymagane dane, podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy – oryginał. 2 Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu - załącznik nr 2 do SIWZ oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu - załącznik nr 3 do SIWZ. 1) Oświadczenia składają: a) Wykonawca samodzielnie ubiegający się o udzielenie zamówienia; b) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie. W zakresie dotyczącym warunków udziału w postępowaniu, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu we właściwym sobie zakresie; c) w przypadku Wykonawcy, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w załączniku nr 2 należy złożyć Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wobec tych Podwykonawców; d) W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, w takim zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, składa również Oświadczenia w załączniku nr 2 do SIWZ, dotyczące tych podmiotów. 3 Oświadczenia wymaganego od Wykonawcy w zakresie wypełniania obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO - według załącznika nr 5 do SIWZ. 4 Upoważnienie lub pełnomocnictwo uprawniające osobę/y podpisujące ofertę do jej podpisania w imieniu Wykonawcy składającego ofertę – oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona „za zgodność z oryginałem”. 5 Pisemne zobowiązanie innego podmiotu / innych podmiotów, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów, o którym mowa w pkt 6.3 rozdziału 6 niniejszej SIWZ, o ile Wykonawca polega na potencjale innego podmiotu / innych podmiotów, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ (oryginał). 6.Najpóźniej w dniu zawarcia umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia zatrudnionych na umowę o pracę ze wskazaniem wykształcenia, doświadczenia i kwalifikacji każdego pracownika - według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. Podwykonawca dostarczy Zamawiającemu Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia zatrudnionych na umowę o pracę (załącznik nr 6 do SIWZ) wraz z kopią umowy o podwykonawstwo jednak nie później niż przed rozpoczęciem wykonywanych czynności przez te osoby. 7.Wykonawca zobowiązany jest, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2018r. poz. 1986 z póź. zm.) (http://www.bip.konopiska.akcessnet.net),przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ .

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach