Przetargi.pl
Demontaż, transport i utylizacja wyrobów budowlanych zwierających azbest z indywidualnych gospodarstw domowych położonych na terenie Gminy Kościelisko.

Gmina Kościelisko ogłasza przetarg

  • Adres: 34511 Kościelisko, ul. Strzelców Podhalańskich
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 079 100
  • Data zamieszczenia: 2018-04-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kościelisko
    ul. Strzelców Podhalańskich 44
    34511 Kościelisko, woj. małopolskie
    tel. 182 079 100
    REGON: 49052655000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakoscielisko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Demontaż, transport i utylizacja wyrobów budowlanych zwierających azbest z indywidualnych gospodarstw domowych położonych na terenie Gminy Kościelisko.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia są usługi i roboty budowlane z zakresu demontażu, transportu i utylizacji wyrobów bu-dowlanych zawierających azbest z indywidualnych gospodarstw domowych położonych na terenie gminy Kościeli-sko w ilości około 140 Mg. W ramach realizacji zamówienia wykonane zostaną: demontaż pokrycia dachowego na wskazywanych lokalizacjach znajdujących się na terenie gminy Kościelisko, pakowanie, załadunek, transport odpadu niebezpiecznego z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w art. 67 ustawy z dnia 27 kwietnia 200l r. o odpadach (Dz. U. 2018 r., poz. 21 ze zm.) z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014 r., poz.1973 ze zm.) – “Karta przekazania odpadu”. 3.2 Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do: 3.2.1 opracowania przed rozpoczęciem prac szczegółowego planu prac usuwania wyrobów zawierających azbest, obejmującego w szczególności: a) identyfikację azbestu w przewidzianych do usunięcia materiałach, na podstawie udokumen-towanej informacji od właściciela lub zarządcy obiektu albo też na podstawie badań przepro-wadzonych przez laboratorium wyposażone w sprzęt umożliwiający ich prawidłową analizę i zdolne do stosowania odpowiedniej techniki identyfikacyjnej, b) informacje o metodach wykonywania planowanych prac, c) zakres niezbędnych zabezpieczeń pracowników oraz środowiska przed narażeniem na szko-dliwość emisji azbestu, w tym problematykę określoną przepisami dotyczącymi planu bez-pieczeństwa i ochrony zdrowia, d) ustalenie niezbędnego dla rodzaju wykonywanych prac monitoringu powietrza 3.2.2 zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia prac właściwemu organowi nadzoru budowlanego , właściwe-mu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac 3.2.3 realizacji przedmiotu zamówienia w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska oraz po-wodujący zminimalizowanie pylenia poprzez: 1) nawilżanie wodą wyrobów zawierających azbest przed ich usuwaniem lub demontażem i utrzymy-wanie w stanie wilgotnym przez cały czas pracy; 2) demontaż całych wyrobów (płyt, rur, kształtek) bez jakiegokolwiek uszkadzania, tam gdzie jest to technicznie możliwe; 3) odspajanie materiałów trwale związanych z podłożem przy stosowaniu wyłącznie narzędzi ręcz-nych lub wolnoobrotowych, wyposażonych w miejscowe instalacje odciągające powietrze; 4) prowadzenie kontrolnego monitoringu powietrza w przypadku stwierdzenia występowania prze-kroczeń najwyższych dopuszczalnych stężeń pyłu azbestu w środowisku pracy, w miejscach prowa-dzonych prac, w tym również z wyrobami zawierającymi krokidolit; 5) codzienne zabezpieczanie zdemontowanych wyrobów i odpadów zawierających azbest oraz ich ma-gazynowanie na wyznaczonym i zabezpieczonym miejscu. 3.2.4 ważenia zdemontowanych i odbieranych odpadów zawierających azbest w obecności właściciela nie-ruchomości, bądź upoważnionej przez niego osoby. Wykonawca dokonuje ważenia (przy użyciu wła-snego sprzętu) i z tej czynności sporządza protokół zawierający co najmniej następujące informacje: imię i nazwisko właściciela nieruchomości, od którego odbierane są odpady zawierające azbest, adres nieruchomości, z której następuje odbiór odpadów, datę odbioru, ilość odebranych odpadów w Mg, potwierdzenie prawidłowego wykonania usługi. 3.2.5 złożenia właścicielowi, użytkownikowi wieczystemu lub zarządcy nieruchomości, urządzenia budow-lanego, instalacji przemysłowej lub innego miejsca zawierającego azbest pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem wła-ściwych przepisów technicznych i sanitarnych. 3.2.6 składowania odpadów zawierające azbest na składowiskach odpadów niebezpiecznych lub na wydzie-lonych częściach składowisk odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne. 3.2.7 dostarczenia Zamawiającemu potwierdzenie przyjęcia odpadu od właściciela nieruchomości (karta ewidencji odpadu i karta przekazania odpadu Wykonawcy) oraz dokumenty potwierdzające przyjęcie odpadów na składowisko posiadające zezwolenie na przyjmowanie odpadów zawierających azbest – miejsce utylizacji (karta przekazania odpadu). 3.2.8 realizowania przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i z należytą starannością oraz aktualnym po-ziomem wiedzy technicznej, gwarantującymi wykonanie przedmiotu umowy we właściwy i bezpieczny sposób, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami, w szczególności przepisami dotyczącym usuwania wyrobów zawierających azbest oraz zadba o przekazanie informacji mieszkańcom i użytkownikom zasadach zachowania i bezpieczeństwa podczas wyko-nywania prac, dodatkowo pouczy ich o bezpośrednich zagrożeniach mogących zaistnieć w trakcie realizacji usług 3.2.9 ponoszenia odpowiedzialności za właściwą realizację przedmiotu umowy i do naprawienia wszelkich szkód wynikłych z jej niewłaściwej realizacji, tj. zarówno szkód w substancji nieruchomości, mieniu, zdrowiu i życiu mieszkańców oraz użytkowników, a także osób trzecich. 3.2.10 przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2016r. poz. 922 z późn. zm.) o ochronie da-nych osobowych, w szczególności do zachowania w tajemnicy danych osobowych, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zamówienia, 3.2.11 ponoszenia pełnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie prowadzonych prac i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia, 3.2.12 niezwłocznego informowania Zamawiającego o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość prac lub termin zakończenia prac. 3.2.13 przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, p.poż 3.3 Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z: 3.3.1 Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018r., poz. 21ze zm.). 3.3.2 Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2017 r., poz. 519 ze zm.). 3.3.3 Ustawą z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2017r., poz. 2119 ze zm.). 3.3.4 Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewóz towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2018r., poz. 169 ze zm.). 3.3.5 Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005r. Nr 216, poz.1824). 3.3.6 Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649). 3.3.7 Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U.z 2014 r., poz.1973). 3.3.8 Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r. Nr 8, poz.31). 3.3.9 Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017r., poz.1332 ze zm.). 3.3.10 Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz .U.z 2003r. Nr 120, poz.1126). 3.4 Zamawiający informuje że: 3.4.1 nie zapewnia punktu poboru energii elektrycznej, wody oraz innych mediów potrzebnych do realizacji zadania. 3.4.2 realizacja zamówienia odbywać się będzie także w trudnych warunkach terenowych (wąskie i strome drogi) 3.4.3 podana ilość wyrobów (140Mg) zawierających azbest przeznaczonych do demontażu, transportu i uty-lizacji jest wielkością orientacyjną, oszacowaną na podstawie dotychczasowych realizacji i mają jedynie charakter informacyjny co do skali zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia mniejszej ilości, a Wykonawca oświadcza, że nie będzie względem Zamawiającego wnosił roszczeń z tego tytułu. 3.4.4 w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości określający lokalizację i dane właścicieli posesji, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest oraz przybliżony termin wy-konania prac. Szczegółowy zakres prac i właściwy termin wykonania zamówienia każdorazowo po-winien być ustalany z właścicielami nieruchomości. Po wykonaniu usług w lokalizacjach wskazanych w wykazie, Zamawiający będzie sukcesywnie, pisemnie zgłaszał kolejne nieruchomości, w których na-leży realizować zamówienia, a Wykonawca powinien wykazywać gotowość podjęcia realizacji zamó-wienia w terminie do 7 dni od dokonania zgłoszenia. 3.4.5 wynagrodzenie wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy stanowić będzie iloczyn faktycznie zdemontowanej i odebranej masy wyrobów zawierających azbest oraz ceny jednostkowej zapropono-wanej w ofercie wykonawcy. 3.5 Oznaczenie wg wspólnego słownika CPV: 45.26.26.60 -5 Roboty budowlane -Usuwanie azbestu 90.65.00.00 - 8 Usługi usuwania azbestu. 90.51.20.00 – 9 usługi transportu odpadów; 3.6 Stosownie do treści art. 29 ust. 3a Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wyko-nawcę lub Podwykonawcę na postawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamó-wienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 roku poz. 1502 z późniejszymi zmianami), Wymaganie powyższe dotyczy pracowników wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: tj. czynności w zakresie demontażu, pakowania, załadunku, transportu i przekazania na składowisko odpadów niebezpiecznych. 3.6.1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.6 czynności. Zamawiający uprawnio-ny jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokony-wania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.6.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane przez zamawiającego z poniżej wymienionych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia 3.6 czynności w trakcie realizacji zamó-wienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno za-wierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podsta-wie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imie-niu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których doty-czy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pra-cowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawar-cia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwy-konawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizo-waną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podle-ga anonimizacji. 3.6.3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.6 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy w spra-wie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego ter-minie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonu-jących wskazane w punkcie 3.6 czynności. 3.6.4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwy-konawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Uwaga !!! wymogi opisane w pkt.3.6 niniejszej siwz znajdują odniesienie także do dalszych podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262660-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy: posiadają aktualne zezwolenie właściwego organu na transport odpadów obejmujące odpady o kodach: 17 06 05* 17 06 01* wydaną zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa (Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach, t. j. Dz.U z 2018r, poz. 21 ) lub wpis do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, prowadzonego przez marszałka województwa
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą -wypełniony i pod-pisany formularz oferty - ew. pełnomocnictwo – ew. Zobowiązanie innego podmiotu ( na zasobach którego polega wykonawca) do oddania do dys-pozycji wykonawcy niezbęd-nych zasobów na potrzeby realizacji za-mówienia ponadto w terminie 3 dni od dnia upublicz-nienia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert o których mowa w art. 86 ust 5 ustawy pzp, , każdy wykonawca, w celu wykazania braku pod-staw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamó-wienia publicznego przekazuje zamawiającemu oświadczenie, o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. W przypadku przynależ-ności do tej samej grupy kapitałowej, wraz ze złoże-niem oświadcze-nia, wykonawca powinien przestawić, pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, dowo-dy, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadza do zakłócenia konkurencji w postę-powaniu o udzielenie zamó-wienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach