Przetargi.pl
Demontaż, odbiór, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z budynków zlokalizowanych na terenie gminy Ośno Lubuskie

Gmina Ośno Lubuskie ogłasza przetarg

  • Adres: 69-220 Ośno Lubuskie, ul. Rynek 1
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7571330 , fax. 095 7575080
  • Data zamieszczenia: 2013-07-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ośno Lubuskie
    ul. Rynek 1 1
    69-220 Ośno Lubuskie, woj. lubuskie
    tel. 095 7571330, fax. 095 7575080
    REGON: 21096685200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Demontaż, odbiór, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z budynków zlokalizowanych na terenie gminy Ośno Lubuskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na demontażu, odbiorze, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest (przede wszystkim płyt cementowo-azbestowych, tzw. eternit) z budynków i posesji prywatnych oraz budynków gminnych zlokalizowanych na terenie gminy Ośno Lubuskie. 2. Zakres zamówienia obejmuje usługi z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest w ilości ok. 12 634,19 m2, tj. 214,78 Mg (przy przeliczniku 1m2 = 0,017 Mg) odpadów zawierających azbest, które znajdują się na dachach budynków, bądź są złożone na posesjach prywatnych (zdemontowane), w tym: - pokrycia dachowe zawierające azbest przewidywane do unieszkodliwienia z obiektów należących do osób fizycznych: 183,31 Mg (10782,60 m2), - pokrycia dachowe zawierające azbest przewidywane do unieszkodliwienia z obiektów należących do gminy: 31,12 Mg (1830,74 m2), - odpady zawierające azbest złożone na posesjach: 0,35 Mg (20,85 m2 ) 3. Zadanie związane jest z realizacją Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ośno Lubuskie na lata 2013-2032 i będzie dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze zarezerwowanych na realizację Programu pn. Usuwanie wyrobów zawierających azbest. 4. Ilość wyrobów zawierających azbest została określona szacunkowo na podstawie wniosków o dofinansowanie demontażu, transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest złożonych przez mieszkańców. Usługi mogą objąć ilości mniejsze, zgodne z rzeczywistą ilością odebranych wyrobów zawierających azbest od właścicieli nieruchomości, w przypadku przeszacowania lub wycofania się (rezygnacji) właścicieli nieruchomości w trakcie realizacji zamówienia z wykonania usługi. Zamawiający jest zobowiązany zapłacić kwotę wynikającą z faktycznej ilości usuniętych i unieszkodliwionych wyrobów zawierających azbest od właścicieli nieruchomości. 5. W przypadku zmniejszenia planowanej wielkości ilości odpadów Wykonawca nie będzie w stosunku do Zamawiającego żądał wynagrodzenia ani odszkodowania z tytułu nie wykonania całości przedmiotu zamówienia. 6. Szczegółowy wykaz nieruchomości, na których znajdują się wyroby zawierające azbest, stanowi załącznik nr 9 SIWZ. 7. Prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest realizowane będą przez Wykonawcę w porozumieniu z właścicielami nieruchomości. Dane kontaktowe właścicieli nieruchomości Zamawiający udostępni Wykonawcy, który zostanie wyłoniony w wyniku niniejszego przetargu. Termin demontażu i odbioru wyrobów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do końca terminu realizacji całości zamówienia, tj. do 25.09.2013r. Każdy przypadek przeszkód ze strony właścicieli nieruchomości, uniemożliwiający lub utrudniający wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić Zamawiającemu. 8. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów: - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.), - ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.), - ustawy z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 3, poz. 20 ze zm.), - ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 227, poz. 1367 ze zm.), - Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz. 649 ze zm.), - Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216 poz. 1824), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2010r. Nr 249, poz. 1673). 9. Wykonawca zobowiązany jest, zgodnie z art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), do przekazania odpadów - wyrobów zawierających azbest do najbliżej położonych miejsc, w których mogą być przetworzone. 10. Obowiązki Wykonawcy: 1) Przed przystąpieniem do prac: a) opracowanie szczegółowego planu pracy usuwania wyrobów zawierających azbest, b) zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac, zgodnie z § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz. 649 ze zm.). 2) Demontaż płyt azbestowych z pokryć dachowych. 3) Pakowanie, załadunek i transport odpadów zawierających azbest (zdemontowanych i składowanych na posesjach) oraz ich unieszkodliwienie na składowisku odpadów niebezpiecznych przystosowanym do tego celu. 4) Zapewnienie warunków bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest z miejsca ich występowania. Wykonawca zapewnia organizację i zabezpieczenie placu wykonywania robót. Po zakończeniu robót Wykonawca starannie oczyści teren robót i jego otoczenia. 5) Prowadzenie prac, w tym transport wyrobów zawierających azbest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 6) Prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów (karty ewidencji i przekazania odpadów). 7) Dokonanie ważenia ilości odebranych wyrobów zawierających azbest z każdej nieruchomości w obecności właściciela/zarządcy nieruchomości (waga winna posiadać świadectwo homologacji). Z czynności tej Wykonawca sporządza protokół potwierdzający wykonanie zadania, który będzie zawierał co najmniej: dane właściciela/zarządcy nieruchomości, ilość odpadów zawierających azbest przeznaczonych do unieszkodliwienia w Mg lub m2. Dokumenty te będą załącznikiem końcowego protokołu odbioru z Zamawiającym. 8) Po wykonaniu prac, o których mowa powyżej, Wykonawca ma obowiązek złożenia właścicielowi nieruchomości (użytkownikowi lub zarządcy) pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz. 649 ze zm.). Dokumenty te będą załącznikiem końcowego protokołu odbioru z Zamawiającym. 9) Po wykonaniu usługi Wykonawca dostarczy Zamawiającemu potwierdzenie przyjęcia odpadów od właścicieli/zarządców nieruchomości, tj. karty ewidencji odpadów oraz dokumenty potwierdzające przyjęcie odpadów na składowisko posiadające zezwolenie na przyjmowanie odpadów zawierających azbest, zgodnie z art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), tj. karty przekazania odpadów. Dokumenty te będą załącznikiem końcowego protokołu odbioru z Zamawiającym. 10) Zapewnienie ochrony udostępnionych danych osobowych. 11) Podczas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zachowania i przestrzegania przepisów prawa budowlanego, bhp oraz postępowania z wyrobami zawierającymi azbest. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wykonanie usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Wszelkie szkody powstałe w wyniku działania Wykonawcy w trakcie realizacji usługi pokryje Wykonawca. Wykonawca powinien być ubezpieczony na taką ewentualność
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906500008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 3 000 PLN (trzy tysiące złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ośnie Lubuskim 42 8369 0008 0000 0589 2000 0010. 5. Wadium uważa się za wniesione, jeżeli kwota wadium zostanie zaksięgowana na rachunku Zamawiającego przed terminem otwarcia ofert. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 Ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 46 ust. 4a lub ust. 5 Ustawy. 9. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: - pieniężnej, dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty, - innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie opisanej WADIUM, a jego kopia w ofercie. 10. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wrota.lubuskie.pl/ugosnolubuskie/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach