Przetargi.pl
Całodobowa kompleksowa ochrona mienia i obsługa portierni dla Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi

Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90323 Łódź, ul. Targowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 426 345 800 , fax. 042 674 81 39
  • Data zamieszczenia: 2018-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
    ul. Targowa
    90323 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 426 345 800, fax. 042 674 81 39
    REGON: 27585000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.filmschool.lodz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Całodobowa kompleksowa ochrona mienia i obsługa portierni dla Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Całodobowa kompleksowa ochrona mienia i obsługa portierni dla Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, ul. Targowa 61/63. 1. W zakres usługi wchodzą m.in.: 1) ochrona obiektów polegająca na całodobowym patrolowaniu terenu i kontroli obiektów: - w godzinach 6.00 – 18.00 obchód co 2 godziny, - w godzinach 18.00 – 6.00 cykliczne obchody trwające min. 15 minut, przerwa między obchodami max. 1 godzina. W godzinach 18.00 – 6.00 - pracownik ochrony posiadający wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej (na wyposażeniu m.in. paralizator elektryczny), przy czym pierwszy i ostatni obchód wykonywany przez pracownika ochrony posiadającego wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wraz z pracownikiem zdającym/przyjmującym służbę. 2) Całodobowa obsługa portierni – wydawanie i przyjmowanie kluczy od pomieszczeń, kontrola ruchu samochodowego, kontrola ruchu pieszego, udzielanie informacji, obsługa połączeń telefonicznych po godzinach pracy centrali telefonicznej, współpraca pracowników obsługujących portiernię z pracownikami ochraniającymi obiekt (pracownicy posiadają sprzęt łączności umożliwiający szybki kontakt). 2. Do obowiązków Wykonawcy należą działania zapobiegawczo-informacyjne w przypadku powstania szkód np.: zalanie pomieszczeń, pożar itp. 3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczania kar umownych w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego zaniedbań podczas realizacji zadań ochrony. 5. Wykonawca zainstaluje system kontroli obchodów z min. 10 punktami kontrolnymi. Rozmieszczenie punktów kontrolnych powinno nastąpić po przedstawieniu planu obchodów i zaakceptowaniu przez Zamawiającego. 6. Wykonawca wyposaży recepcję budynku „X”, budynku „A” oraz budynku „W” w system antynapadowy. 7. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony osób i mienia, danych osobowych, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz wewnętrznych przepisów obowiązujących w Uczelni. 8. Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu przez personel Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku niedołożenia przez personel Wykonawcy należytej staranności przy wykonywaniu umowy. 9. W razie zaistnienia jakichkolwiek okoliczności powodujących narażenie mienia Zamawiającego na straty, po ich ustaniu Wykonawca zobowiązany jest sporządzić protokół ze zdarzenia. 10. Wykonawca zabezpieczy swoich pracowników w urządzenia pozwalające na utrzymanie łączności między posterunkiem stałym a posterunkami ruchomymi. 11. Pracownicy ochrony muszą posiadać jednolite umundurowanie i winni być wyposażeni w identyfikatory. 12. Dodatkowa ochrona obiektów w czasie imprez organizowanych na terenie Uczelni (odrębne wynagrodzenie za realizację tej usługi). CHARAKTERYSTYKA OCHRANIANYCH OBIEKTÓW Obiekty o pow. ca. 3,5 ha położone w centralnej części miasta. Obiekty graniczą: – od strony południowej z terenem należącym do Publicznego Gimnazjum nr 32 – od strony zachodniej – budynek prokuratury oraz budynki mieszkalne ul. Kilińskiego – od strony wschodniej – ul. Targowa oraz leżący po drugiej stronie ulicy Park Źródliska. Na terenie Uczelni znajdują się m.in.: Budynek A – dwukondygnacyjny, podpiwniczony, wejście z zewnątrz budynku. 2 wyjścia ewakuacyjne. Zainstalowany system SSW. Budynek B – trzykondygnacyjny. Okna na parterze zabezpieczone kratami. Zainstalowany system SSW. Budynek C, D – okna na parterze zabezpieczone kratami Budynek J – trzykondygnacyjny z podpiwniczeniem, okna parteru zabezpieczone kratami. W budynku zainstalowany system SSW. Budynek E – warsztat samochodowy. Okna zabezpieczone kratami. Budynek wyposażony w SSW. Budynek G - jednokondygnacyjny, podpiwniczony z poddaszem. Parter zabezpieczony kratami. W budynku zainstalowany system SSW. Budynek H – trzykondygnacyjny, podpiwniczony z poddaszem. Parter zabezpieczony kratami. W budynku zainstalowany system SSW. Budynek Z – trzykondygnacyjny. Okna zespolone bez krat. Wyposażony w system antywłamaniowy. Budynek P – portiernia. Budynek T – trafostacja. Budynek U - okna zabezpieczone kratami. Budynek wyposażony w SSW. Budynek W – Dom Karola Guze – dwukondygnacyjny – okna piwniczne zabezpieczone kratami, okna od strony ulicy Targowej zabezpieczone żaluzjami, budynek wyposażony w system telewizji dozorowej. Budynek U Budynek X - Budynek Dydaktycznego Centrum Nowych Mediów – szeciokondygnacyjny (czteropiętrowy) – okna piwniczne zabezpieczone kratami koszowymi. Budynek posiada instalację antywłamaniową, monitoring wewnętrzny. Ponadto na terenie znajduje się budynek dawnej fabryki termometrów z zapleczem. Obiekt jest ogrodzony. Główna brama wjazdowa i wyjście położone są przy ul. Targowej. Portiernia przy wejściu głównym. Teren oświetlony lampami oświetleniowymi i reflektorami halogenowymi. Na dachu portierni zainstalowana kamera wizyjna. ZADANIA PRACOWNIKÓW OCHRONY 1. całodobowe, nieprzerwane pełnienie służby przez pracowników ochrony zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o ochronie osób i mienia, nadzór nad ruchem osobowym i samochodowym na terenie Uczelni; 2. podejmowanie interwencji w razie zagrożenia bezpieczeństwa osób i mienia lub stwierdzenia naruszenia porządku publicznego; 3. podejmowanie interwencji na uzasadnione żądanie pracowników Zamawiającego; 4. obchód po terenie całego obiektu, kontrola ciągów komunikacyjnych obiektu, otoczenia; (trasy obchodów będą przedmiotem opracowania przez Wykonawcę) 5. dokumentowanie obchodów (system kontroli obchodów); 6. całodobowe patrolowanie terenu i kontrola obiektów: - w godzinach 6.00 – 18.00 obchód co 2 godziny, - w godzinach 18.00 – 6.00 cykliczne obchody trwające min. 15 minut, przerwa między obchodami max. 1 godzina. W godzinach 18.00 – 6.00 - pracownik ochrony posiadający wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej (na wyposażeniu m.in. paralizator elektryczny), przy czym pierwszy i ostatni obchód wykonywany przez pracownika ochrony posiadającego wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wraz z pracownikiem zdającym/przyjmującym służbę. 7. nadzór nad przestrzeganiem przez osoby przebywające na terenie obiektu przepisów bhp i ppoż.; 8. stały dozór sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w systemie alarmowym Zamawiającego oraz stały dozór nad systemem alarmowym w budynkach zajmowanych przez pracowników Zamawiającego, czynne działania ochronne natychmiast po uzyskaniu sygnału alarmu; 9. bieżąca obsługa istniejącego systemu i centrali ppoż., natychmiastowa reakcja na sygnał o zagrożeniu; 10. zapewnienie możliwości wsparcia i kontroli pracowników ochrony pełniących służbę w chronionym obiekcie przez grupę interwencyjną, z czasem reakcji do 10 minut; 11. wydawanie osobom upoważnionym i odbieranie po zakończeniu pracy kluczy od pomieszczeń: sal wykładowych, audytoriów, pracowni, pomieszczeń biurowych, w tym szczególnie chronionych, technicznych i magazynowych; 12. prowadzenie ewidencji wydawania i zdawania kluczy do pomieszczeń Uczelni; 13. zapobieganie niepożądanym zdarzeniom, a w przypadku ich wystąpienia, podejmowanie odpowiednich działań (w tym powiadamianie i współdziałanie z odpowiednimi służbami, jak Policja, Straż Pożarna, Straż Miejska, Pogotowie Energetyczne, Wodociągowe itp.) w szczególności, gdy zdarzenie dotyczy: kradzieży, pożaru, awarii instalacji elektrycznej, telefonicznej, cieplnej, wodno – kanalizacyjnej, zakłócenia porządku, itp.; 14. w razie nagłych obfitych opadów – oczyszczanie studzienek odpływowych 15. egzekwowanie zakazu wjazdu i parkowania na terenie Uczelni przez osoby nieupoważnione; 16. prowadzenie ewidencji wjazdu na teren samochodów bez ważnej przepustki; 17. nadzorowanie majątku znajdującego się w chronionych obiektach i ich otoczeniu, a w szczególności reagowanie przy wynoszeniu sprzętu i sprawdzanie, czy wykonywane jest to za wiedzą i zgodą właściwych osób; 18. bieżące prowadzenie książki czynności ochrony, prowadzenie dokumentacji dot. przebiegu służby, zaistniałych szczególnych zdarzeń, dokonywanych kontroli, zaleceń przełożonych, itp.; 19. odnotowywanie w książce czynności ochrony każdego wejścia pracownika do pomieszczeń zamkniętych, przy czym do pomieszczeń zaplombowanych pracownik ochrony może wejść jedynie w obecności upoważnionej osoby z wyjątkiem sytuacji awaryjnych typu: pożar, zalanie itp. 20. zapewnienie stałej łączności pracowników ochrony pełniących służbę na chronionym obiekcie (łączność bezprzewodowa); 21. niezwłoczne informowanie przełożonych, osób upoważnionych przez Zamawiającego oraz odpowiedzialnych służb w przypadku stwierdzenia zdarzeń nadzwyczajnych (przestępstwo, zagrożenie pożarowe, zagrożenie zdrowia lub życia, itp.); 22. zabezpieczenie miejsca zdarzenia, śladów i dowodów, do czasu przybycia policji i innych służb; 23. obserwacja terenów przyległych do obiektów oraz parkingu; 24. udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej osobom poszkodowanym; 25. podejmowanie interwencji w razie zagrożenia bezpieczeństwa osób i mienia lub stwierdzenia naruszenia porządku publicznego; 26. niezwłoczne informowanie osób upoważnionych przez Zamawiającego o wszelkich spostrzeżeniach awarii lub innego zagrożenia dla mienia i osób przebywających w budynkach Uczelni lub na terenie objętym dozorem; 27. taktowne i profesjonalne traktowanie osób wchodzących na teren Uczelni oraz udzielanie im niezbędnych informacji; 28. otwieranie i zamykanie budynków, obsługa punktów oświetleniowych; 29. stosowanie środków przymusu bezpośredniego w przypadkach i na zasadach określonych przepisami prawa; 30. zachowanie w tajemnicy wszystkich informacji mających wpływ na bezpieczeństwo Zamawiającego oraz chronionych obiektów – w czasie trwania umowy, jak również po jej rozwiązaniu; 31. realizowanie przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami z najwyższą starannością, rzetelnie i skutecznie oraz przy uwzględnieniu zawodowego charakteru prowadzonej działalności. OBOWIĄZKI WYKONAWCY 1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony osób i mienia, danych osobowych, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz innych wewnętrznych przepisów obowiązujących w Uczelni. 2. Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu przez personel Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku niedołożenia przez personel Wykonawcy należytej staranności przy wykonywaniu umowy. 3. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność materialną za powstałe z jego winy szkody podczas realizacji zamówienia. Zamawiający nie odpowiada za szkody na osobach trzecich i ich mieniu wyrządzone przy wykonywaniu czynności ochrony przez Wykonawcę. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczania kar umownych w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego wykonywania umowy. 5. W razie zaistnienia jakichkolwiek okoliczności powodujących narażenie mienia Zamawiającego na straty obowiązuje następujący tryb postępowania: • powiadomienie odpowiednich służb, • niezwłoczne zawiadomienie o zaistniałej sytuacji osoby wyznaczonej przez Zamawiającego, • sporządzenie protokołu ze zdarzenia. 6. Wykonawca zabezpieczy swoich pracowników w urządzenia pozwalające na utrzymanie łączności między posterunkiem stałym a posterunkami ruchomymi. 7. Pracownicy ochrony muszą posiadać jednolite umundurowanie i winni być wyposażeni w identyfikatory. 8. Wykonawca wyposaży recepcję budynku „X” oraz budynku „W” w system antynapadowy 9. Wykonawca zainstaluje system kontroli obchodów z min. 10 punktami kontrolnymi. 10. W okresie jednego miesiąca Wykonawca przygotuje oraz przedstawi Zamawiającemu do akceptacji projekt procedur wykonywania czynności ochrony na terenie PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15.000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Milenium nr rachunku 79 1160 2202 0000 0002 4705 0622 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu PN/04/2018 na „Całodobową kompleksową ochronę mienia i obsługę portierni dla Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi”. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada ważną koncesję MSWiA zgodnie z ustawą z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2005 r. nr 145, poz. 1221 ze zmianami).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach