Przetargi.pl
Budowa zespołu budynków użyteczności publicznej wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą – Etap I – 4 edycja

GMINA KOSAKOWO ogłasza przetarg

  • Adres: 81-198 Kosakowo, ul. Żeromskiego 69
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA KOSAKOWO
    ul. Żeromskiego 69
    81-198 Kosakowo, woj. pomorskie
    REGON: 000531708
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakosakowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa zespołu budynków użyteczności publicznej wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą – Etap I – 4 edycja
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i usług w ramach realizacji przedsięwzięcia pn.: „Zespółbudynków użyteczności publicznej wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą – Etap I” wraz zuzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Przedmiotowa inwestycja obejmuje zagospodarowanie terenu wraz z infrastrukturątowarzyszącą, w tym infrastrukturą turystyczno-rekreacyjną i komunikacją na terenie przystani morskiej i terenachprzyległych w miejscowości Mechelinki. Przedmiotem zamówienia objęte są budowa toalety publicznej i hangarułodziowego, budowa placu łodziowego, punktu obsługi kamperów, chodników i ścieżek, placu zabaw oraz zieleni.Dodatkowo zostanie przebudowany fragment ul. Nadmorskiej oraz dobudowana zawrotka a teren zostanie uzbrojony winfrastrukturę techniczną wraz z usunięciem kolizji istniejącego uzbrojenia terenu, oświetleniem oraz odwodnieniemZostanie dokonana rozbiórka i przebudowa obiektów kolidujących z zamierzeniem inwestycji.2. Zamawiający uzyskał dofinansowanie na realizację przedmiotu zamówienia w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład:Program Inwestycji Strategicznych edycja ósma.3. Wykonawca podpisując umowę przyjmuje do wiadomości, że wypłata wynagrodzenia będzie oparta na zasadachprzyjętych zgodnie z Regulaminem Naboru wniosków o dofinansowanie Edycja 8 w ramach Rządowego Funduszu PolskiŁad: Program Inwestycji Strategicznych oraz Uchwałą nr 84/2021 Rady Ministrów z 01 lipca 2021r. w sprawie ustanowieniaRządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych oraz uchwałami nr 176/2021 Rady Ministrów z dnia28 grudnia 2021r., nr 87/2022 Rady Ministrów z dnia 26 kwietnia 2022r., nr 205/2022 Rady Ministrów z 13 października2022r. zmieniającymi uchwałę w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu InwestycjiStrategicznych, dostępnymi na stronie internetowej: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-osma/#c288644. Wykonawca jest zobowiązany do zapoznania się z dokumentami wymienionymi w powyżej w zakresie niezbędnym doprawidłowej realizacji umowy. Zamawiający zobowiązany będzie do stosowania postanowień tych dokumentów w brzmieniu ktualnym na dzień dokonywania danej czynności związanej z realizacją umowy.5. Zamawiający zastrzega, że zasady wypłaty wynagrodzenia Wykonawcy przyjęte dla realizacji niniejszego zamówienia sązgodne z zasadami wskazanymi we wstępnej promesie w ramach Programu, o którym mowa w ust. 4, tym samymWykonawca będzie zobowiązany do finansowania inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym Zamawiającego, naczas poprzedzający wypłatę z promesy (dokumentu zawierającego zobowiązanie do przekazania beneficjentowi środkówpieniężnych udzielanego przez Bank Gospodarstwa Krajowego) z jednoczesnym zastrzeżeniem, że zapłata wynagrodzeniaWykonawcy nastąpi najpierw z wkładu własnego gminy a następnie z pierwszej transzy programu Polski Ład, zapłata IItranszy i całości wynagrodzenia nastąpi po odbiorze końcowym inwestycji przez Zamawiającego.6. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie, na podstawie wielobranżowej dokumentacji projektowej, robót budowlanychobejmujących zagospodarowanie terenu przy ul. Nadmorskiej pomiędzy kanałem zrzutowym a portem Mechelinki zwyłączeniem :1) obszaru zrewitalizowanego Skansenu rybackiego ,2) bezpośredniego otoczenia istniejącego budynku mieszkalnego na dz. nr 92,3) budowy budynku wielofunkcyjnego,4) budowy budynku sauny,5) budowy parkingu ogólnodostępnego,6) budowy siłowni zewnętrznej,Teren inwestycji stanowić będzie ogólnodostępną przestrzeń z budynkiem użyteczności publicznej (Toaleta i Hangar) wraz zinfrastrukturą towarzyszącą, w tym infrastrukturą turystyczno-rekreacyjną i komunikacyjną.7. Zamówienie obejmuje w szczególności:1) budowę budynku Toalety publicznej;2) budowę budynku Hangaru łodziowego;3) budowę placu łodziowego połączonego z istniejącym slipem,4) budowę placu zabaw;5) budowę chodników i ścieżki rowerowe poza pasem ulicy Nadmorskiej;6) budowę punktu gromadzenia odpadów;7) realizację małej architektury;8) budowę ogrodów deszczowych;9) rozbiórkę istniejącego budynku świetlicy, obiektów gospodarczych i kontenerowych;10) wycinkę i nasadzenia zieleni niskiej i wysokiej;11) przebudowę ul.Nadmorskiej w zakresie zmiany przebiegu odcinka drogi i dobudowy zawrotki na cele p.poż.12) przebudowę istniejących rowów melioracyjnych;13) budowę i przebudowę instalacji oświetlenia terenu;14) budowę kanalizacji teletechnicznej;15) budowę i przebudowę przyłączy elektroenergetycznych;16) budowę i przebudowę sieci kanalizacji deszczowej;17) budowę przyłączy i instalacji kanalizacji deszczowej;18) budowę przyłączy i instalacji kanalizacji sanitarnej;19) budowę przyłączy i instalacji wodociągowej.8. Przedmiot umowy obejmuje również wykonanie świadczeń na rzecz Zamawiającego w okresie gwarancyjnym, w tymutrzymania i pielęgnacji zieleni oraz przeprowadzenia i pokrycia kosztów serwisów gwarancyjnych wykonanych idostarczonych instalacji, maszyn i urządzeń.9. W zakresie przedmiotu zamówienia znajduje się uzyskanie przez Wykonawcę, w imieniu Zamawiającego i na jego rzecz,pozwolenia na użytkowanie całego zamierzenia inwestycyjnego – tj. dla Zamówienia podstawowego obejmującego budynkihangaru, sauny i toalet publicznych wraz z zagospodarowaniem terenu (w tym parkingu, placu zabaw, siłowni, itp.) orazdrogi ul. Nadmorskiej. Wykonawca uzyska pozwolenie na użytkowanie w terminie realizacji zamówienia.10. Wykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia Kierownika Budowy, Kierowników Robót branżowych oraz zapewnienianadzoru wykonawczego podczas realizacji robót budowlanych.11. W zakresie zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia bezpiecznego dostępu do obiektu Skansenu wMechelinkach, dostępu do nieruchomości przyległych do terenu prowadzenia robót a także zapewnić dostęp komunikacyjnydla tych nieruchomości i ich użytkowników.12. Zakres zamówienia obejmuje wszystkie prace, czynności i roboty konieczne dla wykonania zadania inwestycyjnego. Oile dla wykonania robót budowlanych wchodzących w zakres Przedmiotu zamówienia będzie konieczne wykonanie innychrobót, czynności lub uzyskanie zezwoleń, to Wykonawca wykona te roboty i czynności oraz uzyska niezbędne zezwoleniawłasnym kosztem i staraniem.13. Szczegółowy zakres rzeczowy zamówienia, wymagania w odniesieniu do sposobu wykonania i odbioru Robót określonyjest w Opisie przedmiotu Zamówienia i załącznikach, w tym w Dokumentacji Projektowej (Projekcie Budowlanym, ProjektachTechnicznych i Projektach Wykonawczych), Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót w powiązaniu zwarunkami umowy oraz w przedmiarach robót. Przedmiary robót pełnią rolę pomocniczą przy obliczeniu ceny ofertowejWykonawcy.14. Ponadto przy realizacji zamówienia należy przestrzegać wszelkich uwarunkowań zawartych w decyzjach, opiniach,uzgodnieniach, itd, zawartych w Załącznikach do SWZ.15. Wykonawca w formie oświadczenia w ofercie potwierdzi, że zapoznał się z wymienionymi powyżej dokumentami.16. W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia nazw, znaków towarowych, patentów lubpochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnegoWykonawcę, należy je rozumieć jako przykładowe parametry minimalne oczekiwane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza użycie rozwiązań równoważnych dopuszczonych do stosowania w budownictwie.17. W przypadku, gdy Zamawiający odniósł się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencjitechnicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 roku – prawo zamówieńpublicznych (Dz. U. 2023 poz. 1605 z późniejszymi zmianami, dalej jako Ustawa Pzp), Zamawiający wskazuje, iż należy jerozumieć jako przykładowe. Zamawiający, zgodnie z art. 101 ust. 4 Ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadkuzastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ wraz z załącznikami. Każdorazowo, gdy wskazana jestw niniejszym SWZ wraz z załącznikami norma, ocena techniczna, specyfikacja techniczna lub system referencji, o którychmowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lubrównoważna”. Wykonawca, który, na etapie realizacji umowy, powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązanywykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przezZamawiającego.18. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy i wymagania Zamawiającego zawiera Opis Przedmiotu Zamówieniastanowiący Załącznik nr 7 do SWZ i pozostałe załączniki do niego.19. Zamawiający zwraca szczególną uwagę na stosowanie przez Wykonawcę urządzeń i rozwiązań technicznych zgodnychz aktualnymi przepisami p.poż. , zwłaszcza Dz.U. 2023 poz.822 z późn. zm.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:50 000,00 ZŁ (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 groszy);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP nr rachunku:28 1020 1811 0000 0902 0374 5379 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania ZP.271.30.2024”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: GMINA KOSAKOWO7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona .Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.7. Wadium winno zabezpieczać interes zamawiającego, przez cały okres na jaki zostało ustanowione, co oznacza, że Zamawiający winien mieć praktyczną możliwość dokonania zatrzymania wadium do upływu terminu na jaki zostało ustanowione. wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu co oznacza, że dochodzenie roszczenia z tytułu zapłaty wadium wniesionego w formie gwarancji nie może być utrudnione. Tym samym z treści gwarancji winno wynikać w jaki sposób należy zgłosić wystąpienie okoliczności uzasadniających zatrzymanie wadium, aby realnie możliwe było zaspokojenie roszczeń beneficjenta przez cały okres ważności wadium. Zgłoszenie roszczeń musi być możliwe nawet w terminie po upływie terminu ważności wadium, jeżeli tylko zdarzenie uzasadniające zatrzymanie wadium miało miejsce przed upływem terminu związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:W celu potwierdzenia zdolności technicznych i zawodowych, Wykonawcy winni udokumentować:W zakresie wiedzy i doświadczenia:1. Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:a) co najmniej jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowejnie mniejszej niż 100 m2 na terenach zalewowych, przy czym przez obszar zalewowy należy rozumieć teren, który wskutekopadów, wzbierania rzek lub podnoszenia poziomu wód gruntowych narażony jest na zalanie częściowe lub całościowe.Za budynek wzniesiony na obszarach zalewowych należy rozumieć budynek, na którego zniesienie Inwestor uzyskałodstępstwo od zakazu budowy na obszarach zalewowych wydane w formie decyzji przez dyrektora RZGW lub DyrektoraUrzędu Morskiegob) oraz co najmniej jedną robotę budowlaną, której przedmiotem było wykonanie terenowych nawierzchni betonowych opowierzchni min.300m2.2. Zamawiający uzna warunek za spełniony również wówczas, gdy jedna robota budowlana będzie dotyczyła jednocześnieobu warunków (a i b).W zakresie dysponowania osobami do wykonania zamówienia:1. Zamawiający wymaga by Wykonawca w trakcie realizacji robót dysponował niżej wymienionymi osobamia) Kierownika budowy, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościkonstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń,b) Kierownik branży sanitarnej, posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie bezograniczeńc) Kierownika branży elektrycznej, posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwiebez ograniczeń d) Kierownika branży telekomunikacyjnej, posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji wbudownictwie bez ograniczeńe) Kierownika branży drogowej, posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwiebez ograniczeń2. Zamawiający wymaga by Wykonawca w trakcie realizacji robót dysponował 1 osobą z wykształceniem geologicznymposiadającą uprawnienia kategorii VI lub VII.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-25

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach