Gmina Wodzisław ogłasza przetarg
- Adres: 28330 Wodzisław, ul. Krakowska
- Województwo: świętokrzyskie
- Telefon/fax: tel. 413 806 118 , fax. 413 806 118
- Data zamieszczenia: 2018-08-03
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Wodzisław
ul. Krakowska 6
28330 Wodzisław, woj. świętokrzyskie
tel. 413 806 118, fax. 413 806 118
REGON: 29101085000000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodzislaw.biuletyn.net
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa wodociągu dla wsi Wodacz - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych niezbędnych do realizacji inwestycji pn. „Budowa wodociągu dla wsi Wodacz” opisanych dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 7 oraz STWiOR stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 2. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie robót budowlanych zgodnie z projektem budowlanym: „Budowa wodociągu dla wsi Wodacz, gmina Wodzisław”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Projekcie budowlanym – zał. nr 7, STWiOR – zał. nr 8 oraz w Przedmiarze robót (pełniącym funkcję pomocniczą) – zał. nr. 9 do SIWZ. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje również: - przygotowanie placu budowy wraz z wytyczeniem geodezyjnym obiektów, - przygotowanie zaplecza technicznego budowy, wykonanie przyłączy wraz z należnymi opłatami z tego tytułu, - oznakowanie budowy (znaki drogowe), - wykonanie wycinki drzew i krzewów, które kolidują z projektowaną inwestycją, - wyłączenie linii napowietrznej w przypadku wykonywania robót pod liniami elektrycznymi, - zapewnienie niezbędnych, bezpiecznych dojść i dojazdów do posesji w trakcie trwania robót, - usunięcie kolizji z mediami oraz ponoszenie wynikłych z tego tytułu kosztów i opłat, - wykonanie badań zagęszczenia gruntu, - inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, - zagospodarowanie terenu inwestycji, - uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i ponoszenie opłat z tego tytułu, - wykonanie próby szczelności, przepłukania i zdezynfekowania oraz oznakowania tabliczkami informacyjnymi sieci wodociągowej, - sporządzenie i przedłożenie dokumentacji odbiorowej. 4. Wykonawca jest zobowiązany określić w ofercie ile miesięcy gwarancji/rękojmi udzieli na wykonane roboty (materiały i robociznę) i urządzenia. Okres gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert. Zamawiający wymaga, żeby gwarancja na wykonane roboty była nie krótsza niż 36 miesięcy. Okres gwarancji liczy się od dnia odebrania przez Zamawiającego robót oraz urządzeń i podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego. Okres gwarancji musi być równy okresowi udzielanej rękojmi za wady. 5. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z dokumentacją projektową i miejscem realizacji przedmiotu zamówienia tak by wykonać przedmiot zamówienia, działając zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i z należytą starannością. 6. Wymienione w jakiejkolwiek części opisu przedmiotu zamówienia: nazwy własne, marki urządzeń lub wyroby nie są obligatoryjne dla Wykonawców. Wykonawca ma prawo do zaoferowania innych urządzeń pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych co najmniej identycznych z parametrami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia. Jeżeli dokumentacja projektowa wskazywałaby w odniesieniu do niektórych urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty konkretnego Wykonawcy, w tym w szczególności podane zostały - nazwa własna urządzenia, numer katalogowy lub producent, należy to traktować jako rozwiązanie przykładowe, określające standardy, wygląd oraz wymagania techniczne. Wszelkie urządzenia pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać urządzenia, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Tak zastosowane zapisy mogą być tylko w sytuacjach, gdy Zamawiający nie był w stanie opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń - w tych wypadkach należy zawsze przyjąć sformułowanie - „lub równoważny”. Zastosowane przez Wykonawcę urządzenia, muszą być co najmniej: - o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby), - o parametrach technicznych opisanych w dokumentacji przetargowej, - spełniać: te same funkcje, wymagania bezpieczeństwa i jakości, - posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do użytkowania (certyfikaty, deklaracje zgodności). Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że proponowane urządzenie jest równoważne, przedstawiając np. wszelkie dokumenty, obliczenia, opinie etc. potwierdzające równoważność. W przypadku zastosowania rozwiązania równoważnego powinno ono spełniać następujące warunki: - wszystkie urządzenia zastosowane w systemie równoważnym oraz system jako całość muszą być zaakceptowane przez inspektora nadzoru, - na żądanie Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek wykonać zamienne obliczenia dokumentujące uzyskanie nie gorszych efektów niż projektowane. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. 7. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, zgodnie z art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz.1502 ze zm.), osób realizujących przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z realizacją inwestycji (czynności robotnika opisane w przedmiarze robót) za wyjątkiem kierownika budowy i geodety. Wykonawca przed podpisaniem umowy i w trakcie jej realizacji, na wezwanie zamawiającego, będzie przedstawiał deklarację ZUS-DRA zawierającą liczbę ubezpieczonych/zatrudnionych przez Wykonawcę. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, w tym deklaracji ZUS-DRA zawierającej liczbę ubezpieczonych/zatrudnionych przez Wykonawcę, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia, na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia: - deklarację ZUS-DRA zawierającą liczbę ubezpieczonych/zatrudnionych przez Wykonawcę, - wgląd do umowy o pracę osoby wykonującej w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy wymaganie Zamawiającego. Weryfikacji dokona upoważniony do tego celu przedstawiciel Zamawiającego. Sankcje z tytułu niespełnienia ww. wymagań są określone we wzorze umowy – zał. nr 3 do SIWZ. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i obejmować musi okres związania ofertą. 3. Składając ofertę, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości – 8 000,00 zł 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 94 8526 0001 0000 0130 2000 0006 z dopiskiem: Wadium – Budowa wodociągu dla wsi Wodacz. 6. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić na tyle wcześniej, żeby w momencie upływu terminu składania ofert wadium było zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego ww. rachunek. 7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężnej należy złożyć w oryginale, razem z ofertą. 8. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winny zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
- III.2. Warunki udziału
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1) wypełniony i podpisany Formularz oferty z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 1, 2) oświadczenie w zakresie nie podlegania wykluczeniu z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których to warunkach mowa w § 7 ust. 1 i § 8 ust. 1, z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 2, Uwagi: a) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa powyżej. b) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa powyżej. c) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3) wadium, jeżeli zostało wniesione w innej formie niż pieniężnej; 4) pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – wzór zał. nr 4. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- „Remont dróg gminnych na terenie Gminy Radków”
Dodano: 2023-12-20 - „Remont dróg gminnych na terenie Gminy Radków”
Dodano: 2023-11-23 - Remont drogi gminnej nr 358105T Gojców - Włostów
Dodano: 2023-09-28 - Przebudowa dróg na terenie gminy Brody w celu polepszenia jakości życia mieszkańców
Dodano: 2023-04-14 - Poprawa stanu technicznego zabytkowej „Dróżniczówki” w ramach programu „Rewitalizacja Zagnańska szansą na rozwój”
Dodano: 2022-07-20 - Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 756 w km od 52+700 do 53+400
Dodano: 2021-03-11 - „Rewitalizacja miejscowości Opatowiec, zagospodarowanie terenu zabytkowego cmentarza z I wojny światowej oraz wykonanie monitoringu w Szkole Podstawowej w Opatowcu"
Dodano: 2021-01-15 - „Remont dróg gminnych o nr 327012T, 327018T, 327039T położonych na terenie Gminy Iwaniska”
Dodano: 2021-01-13 - „Roboty odtworzeniowe uszkodzonej skarpy drogi powiatowej nr 0671T w miejscowości Gromadzice”
Dodano: 2021-01-11 - Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 756 w km od 52+700 do 53+400
Dodano: 2020-12-29