Przetargi.pl
Budowa wieży obserwacyjnej stalowej przeciwpożarowej w miejscowości Pieńsk, dz. nr 272/187, obr. ewid. III Pieńsk, AM-5, zn. spr: S.270.1.2.2016

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Pieńsk ogłasza przetarg

  • Adres: 59-930 Pieńsk, ul. Wysoka 2
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7786235 w. 31 , fax. 075 7786201
  • Data zamieszczenia: 2016-04-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Pieńsk
    ul. Wysoka 2 2
    59-930 Pieńsk, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7786235 w. 31, fax. 075 7786201
    REGON: 93102405000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.piensk.wroclaw.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa wieży obserwacyjnej stalowej przeciwpożarowej w miejscowości Pieńsk, dz. nr 272/187, obr. ewid. III Pieńsk, AM-5, zn. spr: S.270.1.2.2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. Budowa wieży obserwacyjnej stalowej przeciwpożarowej w miejscowości Pieńsk, dz. nr 272/187, obr. ewid. III Pieńsk, AM-5. 2. Lokalizacja inwestycji: Pieńsk - obszar miejski, dz. nr 272/187, obr. ewid. III Pieńsk, AM-5, gmina Pieńsk, powiat zgorzelecki, województwo dolnośląskie. 3. Podstawowe parametry budowli: 1) Powierzchnia zabudowy wieży: 5,28 m?; 2) Wysokość wieży do górnego pomostu obsługowego: 32,50 m n.p.t.; 3) Całkowita wysokość wieży: 36,00 m n.p.t.; 4. Ogólny opis obiektu oraz zakres i opis wykonywania robót: Wieża obserwacyjna stalowa przeciwpożarowa (telewizji przemysłowej), konstrukcji kratownicowej przestrzennej (przekrój wieży stanowi trójkąt równoboczny), ocynkowana ogniowo, o wysokości 36 m n.p.t., podzielona na sześć segmentów, oparta na płycie fundamentowej okrągłej o średnicy 8,0 m i grub. 0,9 m. Projektowana wieża posiada trzy podesty obsługowe (dwa pomosty spocznikowe i pomost obsługowy służący do montażu i konserwacji kamery telewizji przemysłowej) oraz drabinę komunikacyjną wraz z koszem ochronnym, usytuowaną za zewnątrz wieży. Poniżej najwyższego podestu obsługowego zamontowane zostaną trzy panele fotowoltaiczne o wym. 1,0 x 1,6 m zasilające kamerę telewizji przemysłowej. W/w urządzenia (kamera i panele fotowoltaiczne) stanowią materiał Inwestora (Zamawiającego). Zestaw urządzeń TV do obserwacji zagrożenia pożarowego obszarów leśnych stanowi zespól wizyjny typu FPS60HD (kamera + obiektyw, głowica obrotowa RH13HD, pełnoobrotowa n x 360 stopni dla ruchu panoramicznego, zintegrowana z zespołem wizyjnym).Transmisja danych do siedziby nadleśnictwa odbywać się będzie drogą radiową. Wytworzenie wraz z dostawą i montażem wszystkich elementów konstrukcyjnych wieży, w tym również drabinek, podestów i dźwignika, konstrukcji dla potrzeb paneli fotowoltaicznych i stojaka kamery należy do Wykonawcy przedmiotu zamówienia. Wykonawca ponadto zobowiązany jest do wykonania instalacji uziemiającej i odgromowej wieży. Montaż okablowania i konfiguracja systemu obserwacji lasu na nowobudowanej wieży odbywać się będzie na zlecenie i koszt Inwestora (Zamawiającego) przez Wykonawcę wyłonionego w odrębnym postępowaniu. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt dodatkowo dokona: - demontażu zestawu paneli fotowoltaicznych, kamery (zespołu wizyjnego i głowicy obrotowej) oraz okablowania z istniejącej wieży przeciwpożarowej, położonej w odległości kilkudziesięciu metrów od miejsca zlokalizowanego pod nowobudowaną wieżę, będącą przedmiotem zamówienia, - przeniesienia i montażu zestawu paneli fotowoltaicznych na nowobudowaną wieżę, na przygotowanej uprzednio konstrukcji wsporczej. - przeniesienia i montażu kamery (zespołu wizyjnego wraz z głowicą obrotową) na nowobudowaną wieżę, na przygotowanym uprzednio stojaku. Karczowanie terenu pod budowę wchodzi w zakres przedmiotowego zamówienia i zgodnie z zapisami SIWZ - załącznik nr 3 do SIWZ Przedmiar robót, dział 1 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, pozycja nr 1 Mechaniczne karczowanie zagajników rzadkich, Wykonawca winny jest wykonać te prace we własnym zakresie i na swój koszt w ramach realizacji zamówienia. Zagospodarowanie terenu wokół wieży obejmować będzie budowę utwardzonego placu wokół wieży, wjazdu na działkę (chodnika) z kostki betonowej (załącznik nr 3 do SIWZ Przedmiar robót, dział 6 Utwardzenie placu wokół wieży i chodnik z drogi głównej, pozycja nr 22) oraz ogrodzenia z siatki o dł. 40,0 m i wys. 1,5 m (załącznik nr 3 do SIWZ Przedmiar robót, dział 5 Ogrodzenia ochronne, pozycja nr 21). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa - Projekt budowlany (załącznik nr 2 do SIWZ) , Przedmiar robót (załącznik nr 3 do SIWZ) oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - STWiOR (załącznik nr 2b do SIWZ). Wszelkie roboty należy wykonywać zgodnie z dokumentacją projektową, STWiOR, właściwymi normami polskimi i branżowymi, SIWZ, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej oraz wskazówkami Inspektora nadzoru inwestorskiego. W przypadku użytych w dokumentacji przetargowej nazw własnych materiałów należy je rozumieć jako przykładowe - o parametrach pożądanych przez Zamawiającego. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym przypadku użycie materiału równoważnego pod względem głównych (istotnych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu, co najmniej takiego samego poziomu jakości, trwałości, funkcjonalności oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych w specyfikacji technicznej rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. Dopuszczenie w/w zmian winno zostać zaakceptowane przez projektanta wiodącego. Zamawiający na przedmiotowe zamówienie nie posiada opracowanego projektu wykonawczego przedmiotu zamówienia. Wykonawca sporządzi na własny koszt rysunki warsztatowe konstrukcji, zgodnie z zapisami SIWZ - załącznik nr 3 do SIWZ Przedmiar robót, dział 7 Roboty towarzyszące, pozycja nr 23 i przedstawi je projektantowi wiodącemu, w celu stwierdzenia ich zgodności z projektem budowlanym. Zatwierdzenie przez projektanta opracowanych rysunków warsztatowych winno odbyć się przed rozpoczęciem produkcji elementów konstrukcyjnych. Zamawiający dopuszcza budowę wieży jedynie według projektu budowlanego stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ i załącznik do decyzji pozwolenia na budowę nr 29 z dnia 29.01.2016r. wydanej przez Starostę Zgorzeleckiego. Ostateczna decyzja pozwolenia na budowę stanowi załącznik nr 2c do SIWZ. W związku z faktem, iż roboty budowlane prowadzone będą na terenie wpisanym do rejestru zabytków, prace ziemne (wykopy) należy prowadzić pod nadzorem archeologicznym wykonywanym przez uprawnionego archeologa (decyzja Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 1392/15 z dnia 27.10.2015r.). Nadzór archeologiczny będzie sprawowany na zlecenie i koszt Zamawiającego przez uprawnionego Wykonawcę wyłonionego w odrębnym postępowaniu. Wykonawca przeprowadzi prace ziemne, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nie przewiduje wymiany gruntu służącego do zasypania fundamentu wieży. Według Opinii geotechnicznej stanowiącej załącznik nr 2a do SIWZ, parametry gruntu pozwalają na ponowne jego wbudowanie i zagęszczenie. Protokół z badań zagęszczenia gruntu stanowić będzie element dokumentacji powykonawczej. W/w badania Wykonawca wykona na swój koszt i przedstawi ich wynik do akceptacji Inwestorowi (Zamawiającemu). Wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia ma charakter ryczałtowy, zatem przedmiar robót (załącznik nr 3 do SIWZ) oraz Rysunki zbrojenia fundamentu (załącznik nr 2d do SIWZ) są jedynie elementami pomocniczymi służącymi do przygotowania oferty. Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem całego przedmiotu zamówienia opisanego w dokumentacji projektowej, STWiOR i SIWZ oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, które można było przewidzieć w terminie opracowywania oferty do czasu jej złożenia. Zamawiający informuje, że na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia przeznaczył w planie finansowo - gospodarczym na rok 2016, kwotę 160.000,00 zł netto, tj. 196.800,00 zł brutto. 5. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: 1) zapewnienia obsługi geodezyjnej w zakresie wytyczania, bieżącej inwentaryzacji geodezyjnej elementów robót oraz wykonanie geodezyjnej powykonawczej inwentaryzacji obiektu, 2) realizacji robót zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, właściwymi normami polskimi i branżowymi, SIWZ, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej oraz wskazówkami Inspektora nadzoru, 3) w przypadku realizacji przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców, koordynowania robót podwykonawców, ponosząc za nie pełną odpowiedzialność, 4) zapewnienia nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem, nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy, 5) prawidłowego prowadzenie dokumentacji budowy, 6) wykonywania prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, 7) udzielenia Zamawiającemu 60 miesięcznej gwarancji jakości na wykonany przedmiot umowy licząc od dnia końcowego odbioru robót. 6. Informacje dotyczące udziału podwykonawców: 1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonywania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3) Zakres zamówienia planowany do powierzenia podwykonawcom musi być wskazany w formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Brak informacji w formularzu oferty w sprawie zakresu zamówienia powierzanego podwykonawcom będzie traktowany, jako deklaracja samodzielnej realizacji zamówienia przez wykonawcę. 4) Zawarcie umowy z podwykonawcą będzie wymagało wypełnienia obowiązków określonych w art. 143 b PZP, ewentualnie art. 6471 i nast. Kodeksu cywilnego, gdy przepisy ustawy nie stanowią inaczej. 5) Wykonawca, który powierza wykonanie przedmiotu zamówienia podwykonawcom, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b PZP w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 PZP powinien wskazać nazwy (firmy) podwykonawców w wykazie sporządzonym wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 120 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych i 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości; 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO 84 1020 5226 0000 6802 0521 7841 w tytule przelewu wskazując, jakiego postępowania dotyczy. Wadium wnoszone w pieniądzu uznaje się za wniesione w chwili wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj do dnia 06.05.2016r. do godz. 8:30. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądzu, oryginały dokumentów wniesienia wadium należy złożyć w kasie Nadleśnictwa Pieńsk przed upływem terminu składania ofert, a do oferty dołączyć kopię dokumentów potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji /poręczenia, gwarancja /poręczenie ma być co najmniej bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Gwarancja / poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji / poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją / poręczeniem, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta / poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5) termin ważności gwarancji / poręczenia. 8. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz, termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania ofertą. 9. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.15. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 PZP, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_piensk/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach