Przetargi.pl
Budowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową, w ciągu ul. Moniuszki w Oleśnicy

Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 56400 Oleśnica, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3981667, 3993244
  • Data zamieszczenia: 2017-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy
    ul. Wojska Polskiego
    56400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3981667, 3993244
    REGON: 93196321000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową, w ciągu ul. Moniuszki w Oleśnicy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie p. n. „Budowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową, w ciągu ul. Moniuszki w Oleśnicy”. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7 – Roboty budowlane 45.22.11.20-9 – Roboty budowlane w zakresie wiaduktów 45.22.11.21-6 – Roboty budowlane w zakresie wiaduktów drogowych 45.23.32.20-7 – Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.22-1 – Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 3.2. Przewidywany zakres robót: 1) Roboty przygotowawcze, 2) Roboty ziemne, 3) Drenaż, 4) Podbudowy, 5) Nawierzchnie drogowe, 6) Urządzenia bezpieczeństwa ruchu, 7) Elementy dróg, 8) Zieleń drogowa, 9) Fundamentowanie, 10) Zbrojenie, 11) Beton, 12) Konstrukcja nośna (stalowa), 13) Izolacje, 14) Odwodnienie obiektu, 15) Łożyska, 16) Urządzenia dylatacyjne, 17) Elementy zabezpieczające, 18) Inne roboty mostowe, 19) Roboty branży elektrycznej. 3.3. Przedmiot inwestycji: Przedmiotem inwestycji jest żelbetowy wiadukt nad linią kolejową w ciągu ul. Moniuszki w Oleśnicy. 3.4. Zakres inwestycji. ISTNIEJĄCY STAN ZAGOSPODAROWANIA TERENU: CHARAKTERYSTYKA DROGI I OBIEKTU MOSTOWEGO: Przedmiotowy wiadukt zlokalizowany jest nad linią kolejową w ciągu ul. Moniuszki w Oleśnicy. Droga na analizowanym odcinku ma przekrój drogowy z jezdnią o nawierzchni bitumicznej szerokości ok. 5,04m na obiekcie i ok. 5,04m na dojazdach, z obustronnymi chodnikami dla pieszych o szerokości 1,50 m, znajdującymi się na obiekcie. Przedmiotowy obiekt to czteroprzęsłowy wiadukt drogowy o schemacie statycznym niezależnych przęseł wolno podpartych. Przyczółek północny oraz filar nr 1 i filar nr 2 usytuowane są w skosie w stosunku do osi podłużnej przęseł i tworzą z nią kąt zbliżony do 70°. Przyczółek południowy oraz filar nr 3 tworzą z osią konstrukcji przęseł kąt zbliżony do 80°. Konstrukcję nośną stanowią stalowe, dwuteowe dźwigary obetonowane. W przekroju poprzecznym wszystkich przęseł znajduje się 11 dźwigarów w rozstawie 0,68 m. W przęśle nr 1 zastosowano dźwigary z dwuteowników szerokostopowych I BD 450 mm, a w przęsłach nr 2, 3 i 4 dwuteowniki szerokostopowe I BD 360 mm. Dolne stopki dźwigarów nie są obetonowane. Najprawdopodobniej dźwigary główne spięto poprzecznie prętami stalowymi. W pierwszym i drugim przęśle jest po 6 poprzecznic usytuowanych równolegle do ścian podpór. Na zewnątrz, w rozstawie poprzecznic, dźwigary główne spięto płaskownikami ≠ 30x5 mm. Przęsła nr 3 i nr 4 mają po 5 poprzecznic, usytuowanych równolegle do ścian licowych podpór (filara nr 3 i przyczółka południowego). Mają one przebieg prostoliniowy. Wszystkie poprzecznice są obetonowane. Przęsła od spodu mają wgłębienia kasetonowe o regularnych kształtach (za wyjątkiem filara nr 2, od strony południowej). Odległość między skrajnymi krawędziami dźwigarów głównych wynosi 7,08 m. Obustronne wsporniki podchodnikowe mają wysięg po 0,66 m. Są one o zmiennej wysokości od 0,56 m do 0,28 m. Całkowita wysokość pomostu w przęśle nr 1, wynosi 66 cm, a w przęsłach nr 2, 3 i 4 pomost ma grubość 59 cm. Dolne krawędzie skrajnych dźwigarów stalowych od strony zachodniej usytuowane są w jednej linii, natomiast krawędzie te od strony wschodniej usytuowane są liniowo w przęsłach nr 2, 3 i 4, natomiast między przęsłem nr 1 i nr 2 istnieje uskok 90 mm, na filarze nr 1. W każdym przęśle dźwigary stalowe są w stosunku do siebie równoległe (ich dolne półki tworzą jedną płaszczyznę). Podpory wiaduktu są masywne, betonowe, zbrojone prętami przeciwskurczowymi. Przyczółek północny ma zachodnie skrzydło równoległe, a wschodnie skrzydło - ukośne. Natomiast przyczółek południowy ma oba skrzydła ukośne. Wszystkie trzy filary są konstrukcjami ramowymi. Grubość ścian jest różna w poszczególnych filarach. Oczepy filarów są szersze niż rygiel i słupy ramy. W stosunku do stanu pierwotnego, oczepy wszystkich filarów oraz ława podłożyskowa przyczółka południowego są nadbetonowane o kilkadziesiąt centymetrów. Balustrady na wiadukcie są żelbetowe. Wysokość balustrad zawiera się od 1,25 do 1,44 m. Grubość ścianki balustrady zmienia się skokowo i wynosi od 10 cm do 15 cm. W przęsłach nr 3 i 4 balustrady wyposażono w osłony przeciwporażeniowe. Nad filarem nr 2 znajduje się przerwa w poręczy wschodniej gdzie ukształtowano schody. Na przyczółkach, znajdują się oddzielne, ozdobne balustrady betonowe. PARAMETRY GEOMETRYCZNE OBIEKTU: światło wzdłuż osi wiaduktu 11,21; 10,26; 8,92; 9,19 m, światło prostopadłe do osi podpór 10,44; 9,56; 8,20; 9,05 m, długość całkowita mostu 44,11 m, rozpiętość teoretyczna przęsła 12,12; 11,01; 9,66; 10,04 m, szerokość całkowita obiektu 8,40 m, wysokość konstrukcyjna ok. 0,69; 0,59 m, kąt skrzyżowania osi przęsła mostu z osią podpór 69°, 80°. PARAMETRY GEOMETRYCZNE DROGI: klasa techniczna drogi L, prędkość projektowa Vp=30 km/h, szerokość jezdni ok. 5,04 m, spadek poprzeczny drogi na obiekcie daszkowy, długość odcinka objętego Inwestycją 90,9 m. OBIEKTY I URZĄDZENIA STAŁE: W pobliżu wykonywanego obiektu znajdują się następujące obiekty i urządzenia stałe: a) droga powiatowa w ciągu ul. Moniuszki, b) konstrukcja istniejącego wiaduktu, c) zelektryfikowane linie kolejowe. SIECI UZBROJENIA TERENU WYSTĘPUJĄCE W REJONIE OBIEKTU: Zgodnie z informacjami zawartymi na mapie do celów projektowych oraz wizją w terenie w rejonie przedmiotowej inwestycji występują następujące sieci uzbrojenia terenu: a) sieci elektroenergetyczne, b) sieć wodociągowa, c) sieć telekomunikacyjna W przypadku natrafienia na niezidentyfikowane urządzenia i sieci uzbrojenia podziemnego podczas prowadzenia prac związanych z przebudową zostaną one zostaną one zabezpieczone lub przełożone w nowe lokalizacje zgodnie z zaleceniami i po uzgodnieniu z zarządcami poszczególnych sieci. PODŁOŻE GRUNTOWE: Nie dotyczy, nie zmienia się posadowienia przedmiotowego wiaduktu. ZAKRES ROBÓT ROZBIÓRKOWYCH: Zakres robót rozbiórkowych obejmuje całkowite rozebranie istniejącej infrastruktury drogowej na wiadukcie oraz na odcinkach dojazdowych przed i za obiektem. Do rozbiórki przewidziano także całość konstrukcji ustroju nośnego wraz z podporami. Elementy betonowe należy rozkruszyć na elementy umożliwiające ich transport do utylizacji. Elementy stalowe należy pociąć palnikiem lub piłą do cięcia elementów stalowych, na elementy umożliwiające ich transport na złom. STAN ZAGOSPODAROWANIA TERENU: POWIERZCHNIA TERENU: Nie zmienia się funkcji zagospodarowania terenu. W związku z inwestycją przebudowany zostanie wiadukt wraz z drogą na odcinkach dojazdowych do obiektu. Zakres przebudowy będzie znajdował się na terenie następującej działki ewidencyjnej: – Obręb: 0002 – Oleśnica, Dz. ewid. 1/4 (ark. 73). Nie zmienia się funkcji przedmiotowego obszaru, teren po ukończeniu inwestycji będzie stanowił przeprawę nad torami kolejowymi. Przewiduje się wydzielenie jezdni na obiekcie ograniczonej krawężnikiem oraz wykonanie chodnika dla obsługi, a także wykonanie niezbędnego wyposażenia obiektu, tj.: barier ochronnych, urządzeń dylatacyjnych. Dla obszaru objętego inwestycją nie jest sporządzony Miejscowy Plan Zagospodarowania. UKŁAD KOMUNIKACYJNY: W związku z przebudową drogi oraz wiaduktu nie zmieni się układ komunikacyjny dla ruchu samochodowego w obrębie projektowanego obiektu. W wyniku przebudowy wiaduktu zostanie wykonany chodnik dla obsługi. Parametry jezdni i chodników po wykonaniu przebudowy zostaną dostosowane do obowiązujących przepisów. ODWODNIENIE I ODPROWADZENIE WÓD DESZCZOWYCH: Planuje się wykonanie odwodnienia w postaci wpustów krawężnikowych odprowadzających wody opadowe do kolektora zbiorczego. Odwodnienie zostanie podzielone na dwa niezależne układy. Od strony południowej wykonany zostanie wylot do rowu melioracyjnego, a od północnej odprowadzenie do studni chłonnej. OŚWIETLENIE: W związku z przebudową obiektu planuje się zmianę lokalizacji lamp oświetleniowych z najbliższym sąsiedztwie. W związku z tym zmianie ulegnie przebieg sieci energetycznych niskiego napięcia. KOLIZJE I ICH ROZWIĄZANIE: Zgodnie z informacjami zawartymi na mapie do celów projektowych oraz wizją w terenie w rejonie przedmiotowej inwestycji występują następujące sieci uzbrojenia terenu: – sieci elektroenergetyczne, – sieć wodociągowa, – sieć telekomunikacyjna. Sieci te należy zabezpieczyć zgodnie z zaleceniami uzyskanymi od zarządcy sieci. Sieć średniego napięcia znajdująca się w stanie istniejącym w kapie chodnikowej zostanie przełożona do gruntu i wykonana w przewiercie sterowanym. W przypadku natrafienia na niezidentyfikowane urządzenia i sieci uzbrojenia podziemnego podczas prowadzenia prac związanych z przebudową zostaną one zostaną one zabezpieczone lub przełożone w nowe lokalizacje zgodnie z zaleceniami i po uzgodnieniu z zarządcami poszczególnych sieci. ZIELEŃ: Na zakończenie inwestycji skarpy nasypów oraz tereny gdzie prowadzono prace ziemne należy obsiać trawą. ZESTAWIENIE POWIERZCHNI: Rodzaj powierzchni Ilość Jm. Nawierzchnia kap chodnikowych na wiadukcie 131 m2 Nawierzchnia jezdni na wiadukcie 250 m2 Nawierzchnia jezdni przed i za obiektem 200 m2 OCHRONA KONSERWATORSKA: Nie dotyczy. WPŁYW EKSPLOATACJI GÓRNICZEJ: Nie dotyczy. ZAGROŻENIA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO: Emisja hałasu: Podstawowym źródłem emisji hałasu będą maszyny napędzane silnikami spalinowymi, takie jak: koparki, spycharki, ładowarki, walce itp. (zasadniczym źródłem hałasu obecnie jest ruch pojazdów samochodowych, jednak zniknie on na czas przebudowy, gdyż poprowadzony zostanie objazdem). Drugie źródło emisji hałasu to dźwięki od pracy sprzętu budowlanego, np. krótkotrwała praca młota pneumatycznego, itp. Roboty budowlane zostaną wykonane w jak najkrótszym czasie, przy wykorzystaniu optymalnej ilości sprzętu. Przewiduje się realizację robót w porze dziennej na jedną lub dwie zmiany. Tak więc hałas będzie sporadyczny, podobny do hałasu na tego typu budowie. Zanieczyszczenie powietrza: Prace związane z przebudową nie wpłyną znacząco ujemnie na zanieczyszczenie powietrza. Jedynym źródłem takiego zanieczyszczenia będą spaliny od maszyn pracujących na budowie (tj. sprężarka powietrza, spalinowy agregat prądotwórczy). Wody powierzchniowe i podziemne: W czasie przebudowy przewiduje się stosowanie tylko takich materiałów, które nie zanieczyszczą wód powierzchniowych i podziemnych. Żeby zminimalizować ryzyko przedostania się surowców i materiałów używanych podczas prac budowlanych do wód gruntowych (np. powłok malarskich) przestrzeń w obrębie prowadzonych prac zostanie zabezpieczona folią ochronną (rusztowania ze szczelnymi podestami lub namioty ochronne). Ponadto przewiduje się zastosowanie takich materiałów, które nie stanowią zagrożenia dla środowiska naturalnego. Powierzchnia terenu: Stan powierzchni terenu po zakończonych pracach zostanie uporządkowany i zagospodarowany. Nie przewiduje się żadnej ingerencji w zagospodarowanie terenu poza obszarem inwestycji. Inwestycja nie będzie miała negatywnego wpływu na otaczające środowisko przyrodnicze i powierzchnię terenu. Świat roślinny: Roślinność w pobliżu projektowanego obiektu zostanie uporządkowana. Konieczne będzie wycięcie kilku drzew kolidujących z budowanym obiektem. Na potrzeby wycinki drzew sporządzona została szczegółowa inwentaryzacja zieleni. Zabytki kultury materialnej: W bezpośrednim sąsiedztwie zamierzenia budowlanego nie występują zabytki kultury materialnej. Prace ziemne będą prowadzone tylko w obrębie istniejących nasypów budowlanych i w miejscach, w których wcześniej były już prowadzone prace budowlane, w związku z tym występuje znikome prawdopodobieństwo wystąpienia zabytków archeologicznych na obszarze prowadzonych robót. Wykonawca, prowadzący roboty budowlane i ziemne, w przypadku natrafienia na przedmioty posiadające cechy zabytku lub mające wartość archeologiczną, obowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Inżyniera, Urząd Gminy oraz właściwego konserwatora zabytków. Jednocześnie Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć odkryty przedmiot i wstrzymać wszelkie roboty, mogące go uszkodzić lub zniszczyć do czasu wydania przez władze konserwatorskie odpowiednich decyzji. – ustawa z dnia 15.02.1962r. o ochronie dóbr kultury (Dz. U. z 1999r. Nr 98 poz. 1150 z późn. zm.). Wykopaliska i znaleziska archeologiczne stanowią własność Państwa. Gospodarka odpadami: W czasie użytkowania drogi i wiaduktu w przyszłości nie będą występowały żadne odpady zanieczyszczające środowisko. Podczas wykonywania prac związanych z rozbudową drogi oraz rozbiórką istniejącego wiaduktu wystąpią odpady budowlane w postaci: Kod Opis odpadu i sposób gospodarowania tymi odpadami 17 01 01 Gruz betonowy – wywóz na składowisko 17 01 81 Odpady z remontów i przebudowy dróg 17 02 03 Tworzywa sztuczne – do utylizacji 17 03 02 Asfalt inny niż wymieniony w 17 03 01*1) 17 04 05 Elementy stalowe – na złom 20 03 99 Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach – do utylizacji Rozwiązania chroniące środowisko: W czasie przebudowy przewiduje się stosowanie tylko takich materiałów, które nie zanieczyszczą wód. Wszystkie odpady zostaną ponowienie wykorzystane lub zutylizowane. Należy dołożyć wszelkich starań, aby nie zanieczyszczać wód powierzchniowych i podziemnych. Pojazdy samochodowe związane z obsługą placu budowy oraz maszyny budowlane przemieszczać się będą po drogach technologicznych ułożonych z drogowych płyt betonowych. Przewiduje się zabezpieczenie, pojedynczo występujących drzew na terenie budowy, opaską z desek. Natomiast po zakończeniu robót przewiduje się obsianie terenu trawą w miejscach, gdzie wystąpiło zniszczenie poszycia trawą. Nie przewiduje się niekorzystnego wpływu inwestycji (zarówno w fazie realizacji jaki i użytkowania) na świat zwierzęcy, gdyż teren objęty inwestycją nie stanowi ciągu migracji dla zwierząt. Życie i zdrowie ludzi: Aby uniknąć zagrożeń życia i zdrowia ludzi, w czasie przebudowy należy odpowiednio oznakować i zabezpieczyć wykopy. Teren powinien być oświetlony. Wszystkie prace należy wykonywać zachowując warunki BHP. OBSZAR ODDZIAŁYWANIA OBIEKTU: Zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r., Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 306 z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MTiGM z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. 2000 nr 63 poz. 735), obszar oddziaływania obiektu mieści się w całości na działkach, na których został zaprojektowany i nie wykracza poza granice oddziaływania przedsięwzięcia zaznaczone na rysunku Projektu Zagospodarowania Terenu. 3.5. Szczegółowy przedmiot zamówienia określają n/w załączniki stanowiące dokumentację projektową i Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót: Załącznik nr 6 do SIWZ – Dokumentacja projektowa. 3.6. Wykonawca musi udzielić minimum 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty, licząc od dnia odbioru końcowego robót i podpisanego (bez uwag) protokołu odbioru oraz minimum 36 miesięcy rękojmi od dnia odbioru przedmiotu zamówienia. 3.7. Załatwienie wszystkich formalności i koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy robót. 3.8. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu możliwość kontroli materiałów budowlanych, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia w szczególności w zakresie ich jakości, posiadanych certyfikatów, itp. 3.9. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP określił w rozdziale 26 SIWZ wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późniejszymi zmianami). 3.10. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego, b) powodujące poprawę parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów. Powyższe zmiany, muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zmiany ceny wykonania przedmiotu zamówienia. 3.11. UWAGA: Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831, 996 i 1020), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach