Przetargi.pl
Budowa ulicy Sosnowej w Szałszy

Gmina Zbrosławice ogłasza przetarg

  • Adres: 42-674 Zbrosławice, ul. Oświęcimska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2337012 , fax. 032 2337100
  • Data zamieszczenia: 2020-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zbrosławice
    ul. Oświęcimska 2
    42-674 Zbrosławice, woj. śląskie
    tel. 032 2337012, fax. 032 2337100
    REGON: 27625838000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zbroslawice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ulicy Sosnowej w Szałszy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie ulicy Sosnowej w Szałszy. Zaprojektowano nową jezdnię ul. Sosnowej o łącznej długości 972 m. Początek zakresu zlokalizowany jest 23 m od skrzyżowania ul. Sosnowej z drogą krajową nr 78 ul. Tarnogórską, koniec ok. 50 m za skrzyżowaniem ul. Sosnowej, Jodłowej i Cisowej. Zaprojektowano jezdnię z betonu asfaltowego o szerokości 6 m. Na całym zakresie wzdłuż jedni został zlokalizowany ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m. W celu poprawy bezpieczeństwa ciąg pieszo-rowerowy zostanie wyniesiony na 12 cm w stosunku do jezdni i obramowany krawężnikiem betonowym 15x30 cm od strony jezdni i obrzeżem betonowym 8x30 cm od strony zieleńca. W ramach przedsięwzięcia planuje się wykonanie kanalizacji deszczowej z rur Ø 315 i 400 mm wraz z wpustami krawężnikowo-jezdniowymi (1 wpust jezdniowy) sprowadzającymi wody opadowe do rowu zlokalizowanego na działce nr 37/2, oraz częściowo do studni chłonnych zlokalizowanych na początku zakresu. Istniejące rowy przydrożne występujące wzdłuż zakresu robót zostaną zlikwidowane. Ponadto zostanie wykonany remont istniejących zjazdów indywidualnych do posesji, w celu dopasowania ich do projektowanych rzędnych. Na istniejących zjazdach indywidualnych zostanie wymieniona nawierzchnia na nawierzchnię z kostki betonowej oraz zostanie dodane obramowanie z krawężnika betonowego najazdowego i obrzeża betonowego. Zjazdy zachowają istniejącą szerokość, która jest podyktowana dopasowaniem do wjazdów do bram i wejść na prywatne posesje. Dla ujednolicenia zjazdów zostaną nadane im skosy wjazdowe 1:1. Na włączeniu dróg wewnętrznych do ul. Sosnowej zaprojektowano zjazdy indywidualne o szerokości 5,5 m ze względu na zapewnienie wjazdu pojazdom asenizacyjnym oraz śmieciarkom. Projektowana jest nawierzchnia z kostki betonowej oraz obramowanie krawężnikiem betonowym 15x30 cm. Przyjęto wyokrąglenie łukami 3,0 m. Zaprojektowano w 3 lokalizacjach przewężenie jezdni poprzez budowę dwóch wysp obramowanych krawężnikiem najazdowym wyniesionym na 3 cm, wypełnionych nawierzchnią z kostki granitowej. Jezdnia będzie posiadała następujące parametry: - kategoria ruchu KR 2, - nawierzchnia z betonu asfaltowego, - obramowanie z krawężnika betonowego 15x30 cm, - wyniesienie 12 cm względem krawędzi istniejącej jezdni, - szerokość pasa ruchu 3,0 m, - spadek poprzeczny daszkowy, 2 %, - spadek podłużny dostosowany do stanu istniejącego przylegającej jezdni. Ciąg pieszo-rowerowy będzie posiadał następujące parametry: - nawierzchnia z kostki betonowej gr. 8 cm bezfazowej, - obramowanie od strony pasa zieleni z obrzeża betonowego 8x30 cm, - wyniesienie 12 cm względem krawędzi istniejącej jezdni, - szerokość 3,0 m, - spadek poprzeczny 2 % w kierunku jezdni, - spadek podłużny dostosowany do stanu istniejącego przylegającej jezdni. Remontowane zjazdy indywidualne do posesji będą posiadały następujące parametry: - wymiana starej nawierzchni zjazdów na nawierzchnię z kostki betonowej gr. 8 cm, - od strony jezdni krawężnik betonowy najazdowy 15x22 cm obniżony do 2 cm, - obramowanie krawężnikiem betonowym najazdowym 15x22 cm wtopionym od strony posesji prywatnych oraz obrzeżem betonowym 8x30 cm po bokach, - pochylenie podłużne zjazdów dostosowane do istniejących warunków, - szerokości zjazdów dostosowane do stanu istniejącego, - wykonanie skosów 1:1. Zjazdy indywidualne na drogi wewnętrzne będą posiadały następujące parametry: - nawierzchnia z kostki betonowej gr. 8 cm, - od strony jezdni krawężnik betonowy najazdowy 15x22 cm obniżony do 2 cm, - obramowanie krawężnikiem betonowym najazdowym 15x22 cm wtopionym od granicy pasa drogowego oraz krawężnikiem betonowym 15x30 cm od strony pobocza, - pochylenie podłużne zjazdów dostosowane do istniejących warunków, - szerokości zjazdów 5,5 m, - wykonanie łuków R=3,0 m. W ramach budowy ulicy Sosnowej zrealizować należy również: Budowę oświetlenia ulicznego. Wzdłuż ulicy Sosnowej w Szałszy, zaprojektowano oświetlenie uliczne przy zastosowaniu opraw oświetleniowych LED 72W zamontowanych na słupach aluminiowych o wysokości 9m. Słupy należy posadowić na fundamentach prefabrykowanych. Latarnie będą wyposażone w złączki IZK wykonane w II klasie ochronności. Każda oprawa będzie zabezpieczona wkładką bezpiecznikową gG/gL o wartości 2A. Słupy do wysokości 2m od podstawy, powinny być zabezpieczone farbą anty graffiti i anty plakat oraz do wysokości 0,5m zabezpieczone warstwą polimeryzacyjną odporną na sól i mocz. Rzędne posadowienia latarni oraz szafki oświetlenia ulicznego należy dostosować do rzędnych projektowanej drogi. Zabezpieczenie i przebudowę sieci energetycznej. W ramach zadania należy wykonać zabezpieczenie istniejących kabli elektroenergetycznych, zapasowe przepusty pod zjazdami do posesji, przebudowę jednego odcinka linii kablowej niskiego napięcia oraz jednego odcinka linii kablowej średniego napięcia. Szczegóły w dokumentacji. Kanalizację deszczową poza pasem drogowym ulicy Sosnowej. W ramach zadania wykonać należy odcinek kanalizacji deszczowej poza pasem drogowym (od studni S2 do rowu melioracyjnego), w tym m.in.: wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami podsiębiernymi, zabudowa kanałów z rur pvc 400 mm, studni rewizyjnych z kręgów betonowych o śr. 1200 mm, oczyszczenie i zabezpieczenie odcinka rowu melioracyjnego u wylotu kanalizacji. Rozliczenie za wykonanie tego fragmentu kanalizacji dokonać należy odrębną fakturą. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in. następujące roboty budowlane: a) Roboty przygotowawcze oraz rozbiórkowe, w tym m.in. wykonanie, wprowadzenie i utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu, zabezpieczenie istniejącej infrastruktury, roboty pomiarowe, nadzory branżowe, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza, rozbiórka krawężników, rozbiórka nawierzchni z kostki betonowej wraz z odwozem i utylizacją; b) Wykonanie elementów ulic, w tym m.in.: krawężników betonowych wystających (15x30 cm) i najazdowych (15x22 cm) na ławach betonowych z oporem, obrzeży betonowych (30x8 cm); c) Wykonanie jezdni ul. Sosnowej, w tym m.in.: roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi z transportem urobku, mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonanie warstwy mrozoochronnej z kruszywa naturalnego – gr. 15 cm po zagęszczeniu, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/63 mm – warstwa dolna o gr. 15 cm po zagęszczeniu, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm – warstwa górna o gr. 20 cm po zagęszczeniu, wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego – o łącznej gr. 12 cm; d) Wykonanie ciągu pieszo – rowerowego, w tym m.in.: roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi z transportem urobku, mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm – warstwa górna o gr. 20 cm po zagęszczeniu, wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej – kostka koloru szarego bezfazowa; e) Wykonanie zjazdów z kostki, w tym m.in.: roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi z transportem urobku, mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonanie warstwy odsączającej z kruszywa naturalnego – gr. 10 cm po zagęszczeniu, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm – warstwa górna o gr. 20 cm po zagęszczeniu, wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej – kostka koloru czerwonego; f) Wykonanie nawierzchni z kostki granitowej – wysp, w tym m.in.: roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi z transportem urobku, mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonanie warstwy odsączającej z kruszywa naturalnego – gr. 15 cm po zagęszczeniu, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm – warstwa górna o gr. 30 cm po zagęszczeniu, wykonanie nawierzchni z kostki kamiennej o wys. 10 cm na podsypce cementowo – piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; g) Wykonanie kanalizacji deszczowej w pasie drogowym, w tym m. in.: wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami podsiębiernymi, zabudowa kanałów z rur pvc 315 mm i 160 mm, studni rewizyjnych z kręgów betonowych o śr. 2000 mm i 1200 mm, studzienek ściekowych z gotowych elementów betonowych z osadnikiem bez syfonu; h) Roboty wykończeniowe, w tym m.in.: wykonanie humusowania z obsianiem; i) Zabezpieczenie kolidującej infrastruktury podziemnej; j) Przebudowę sieci elektroenergetycznej, w tym m.in.: ręczne kopanie rowów dla kabli, ułożenie kabli, zabudowa rur osłonowych, zasypanie i zagęszczenie wykopu, opracowanie dokumentacji powykonawczej; k) Budowę oświetlenia drogowego, w tym m.in.: ręczne kopanie rowów dla kabli, ułożenie kabli, rur osłonowych, montaż i stawianie słupów oświetleniowych (28 szt.), montaż opraw oświetleniowych (28 szt.), montaż skrzynki rozdzielczej, zasypanie i zagęszczenie wykopu, opracowanie dokumentacji powykonawczej; l) Wykonanie kanalizacji deszczowej poza pasem drogowym (od studni S2 do rowu melioracyjnego), w tym m. in.: wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami podsiębiernymi, zabudowa kanałów z rur pvc 400 mm, studni rewizyjnych z kręgów betonowych o śr. 1200 mm, oczyszczenie i zabezpieczenie odcinka rowu melioracyjnego u wylotu kanalizacji; Na wykonawcy spoczywa obowiązek i koszty zlecenia nadzoru właścicielowi sieci w trakcie wykonywania robót w obrębie lub na sieci w przypadku wystąpienia ewentualnej kolizji. Wykonawca przedłoży protokoły odbioru robót spisane z właścicielem sieci w obrębie których lub na których wykonał roboty. Wykonawca zobowiązany jest (w ramach wynagrodzenia umownego) opracować, wprowadzić i utrzymywać w trakcie trwania robót organizację ruchu drogowego związaną z zabezpieczeniem terenu budowy. W trakcie prowadzonych robót musi zostać zapewniony stały dostęp do wszystkich posesji zlokalizowanych w okolicy przebudowywanej drogi (szczególnie służb ratunkowych). Zaleca się aby roboty prowadzone były „pod ruchem”. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest wykonać geodezyjną dokumentację powykonawczą, a roboty prowadzić pod nadzorem uprawnionego kierownika budowy/robót posiadającego uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności (uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń). Szczegółowy zakres robót należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, przedmiarami robót oraz specyfikacjami technicznymi (Załączniki nr 6, 7 i 8 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł 00/100) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Tarnowskie Góry 61 8463 0005 2002 0020 1276 0011 z dopiskiem „Wadium PZP.271.26.2020”. 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym z uwzględnieniem art. 46 ust. 4 ustawy Pzp. Wskazane jest dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu potwierdzonej przez Wykonawcę. 4. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów) lub do oferty załączyć kserokopię natomiast oryginalny egzemplarz (np. zabezpieczony w koszulce) umieścić odrębnie w kopercie zawierającej ofertę. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji. Dokument wadialny w formie niepieniężnej musi obejmować w swojej treści wszystkie przesłanki do zatrzymania wadium, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 „uPzp” – aktualne wg stanu na dzień wszczęcia niniejszego postępowania. 5. Dokument wadialny winien wymieniać nazwy wszystkich podmiotów działających wspólnie lub może zostać wystawiony na jednego tylko z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia [nawet bez wyraźnego wskazania w jego treści wielości wykonawców składających ofertę] pod warunkiem, że tenże wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia jest prawidłowo umocowanym pełnomocnikiem i został uprawniony do działania w imieniu i na rzecz współwykonawców.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający żąda od wszystkich Wykonawców załączenia przy ofercie: oświadczenia wstępnego Wykonawcy składanego na podstawie art. 25a ust. 1 „uPzp” dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. UWAGA: Zamawiający wymaga, aby oświadczenie składane na podstawie art. 25 ust.1 uPzp było złożone w formie pisemnej. Nie dopuszcza się w tym zakresie użycia środka komunikacji elektronicznej. 2. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda od wszystkich Wykonawców: w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 „uPzp”, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 3. Ponadto do oferty należy załączyć: 3.1. Formularz ofertowy – wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ; 3.2. Potwierdzenie wniesienia wadium. 3.3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza [dotyczy również spółki cywilnej]; pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza; 3.4. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest załączyć do oferty „WYKAZ MATERIAŁÓW I URZĄDZEŃ ROWNOWAŻNYCH” – załącznik nr 9 do SIWZ; 3.5. Wykonawca, który powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego zobowiązany jest załączyć do oferty dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca, będzie polegał w trybie art. 22a „uPzp”, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z treści których musi wynikać w szczególności:  zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,  sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,  zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,  czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach