Przetargi.pl
Budowa trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszego infrastruktury rowerowej w miejscowości Libusza w gminie Biecz w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.

Gmina Biecz ogłasza przetarg

  • Adres: 38-340 Biecz, Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 134 471 113 , fax. 134 471 113
  • Data zamieszczenia: 2019-06-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biecz
    Rynek 1
    38-340 Biecz, woj. małopolskie
    tel. 134 471 113, fax. 134 471 113
    REGON: 37044061400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biecz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszego infrastruktury rowerowej w miejscowości Libusza w gminie Biecz w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przedsięwzięcia pn. Budowa trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszego infrastruktury rowerowej w miejscowości Libusza w gminie Biecz w systemie „zaprojektuj i wybuduj” współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w ramach projektu „Rozbudowa systemu ekologicznego transportu sposobem na mniejsze zanieczyszczenie powietrza i wyższy komfort podróżowania w obszarze funkcjonalnym miasta Gorlice”, Działanie 4.5 Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie 4.5.2 Niskoemisyjny transport miejski – SPR. 2. Na przedmiot zamówienia składa się : 1) Opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie programu funkcjonalno – użytkowego (zwanego dalej PFU), który stanowi załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. 2) Pozyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych zezwalających na realizację robót budowlanych. 3) Wykonanie robót budowlanych określonych w dokumentacji projektowej w oparciu o prawomocne pozwolenie na budowę lub zezwolenie na realizację inwestycji oraz wszelkie inne decyzje administracyjne. 3. Zadanie realizowane będzie w podziale na 3 części, które w załączniku nr 2 do niniejszej SIWZ (zakres inwestycji), określone zostały jako odcinki: 1) część 1 - odcinek (1-2) - „Budowa trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszych w m. Libusza przy drodze powiatowej”. Zaprojektowanie i wybudowanie trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszego w km 0+233 – 0+650 strona prawa. Szerokość trasy zgodnie z PFU 300cm, trasa rowerowa dwukierunkowa z dopuszczeniem ruchu pieszego. Trasa powinna być tak zaprojektowana i wykonana, aby umożliwić odśnieżanie ciągnikiem kołowym o masie całkowitej 5 ton. Przy wykonywaniu dokumentacji dopuszcza się zaprojektowanie i wykonanie nawierzchni bitumicznej lub betonowej zamiast określonej w PFU nawierzchni z kostki bezfazowej, po uzgodnieniu z zarządcą drogi. Opracowanie i wykonanie stałej organizacji ruchu na przedmiotowym odcinku zgodnie z obowiązującymi przepisami. Oświetlenie trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszego, określone w PFU nie objęte jest niniejszym postępowaniem - zostanie ogłoszone w postępowaniu przetargowym w późniejszym terminie. 2) część 2 - odcinek (2-3) - „Budowa trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszych w m. Libusza przy drodze powiatowej Zaprojektowanie i wybudowanie trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszego szerokości 300cm w km 0+650 – 0+996 strona prawa oraz trasy rowerowej szerokości 200cm w km 0+996 - 1+163 oraz w km 1+196 - 1+450 strona lewa. W km 1+163-1+196 strona lewa trasa rowerowa z dopuszczeniem ruchu pieszego szerokość 300cm. W km 0+996 oraz 1+450 zaprojektować, uzgodnić i wykonać przejście rowerowe. W km 1+450 – 1+750 strona prawa trasa rowerowa z dopuszczeniem ruchu pieszego szerokość 300cm. W km 1+040 oraz w km 1+700 wykonać 2 węzły przesiadkowe, obejmujące następujące elementy: wiatę o konstrukcji stalowej ocynkowanej, pomalowanej farbą wraz z zadaszeniem z poliwęglanu i bokami ze szkła hartowanego bezpiecznego, stojaki rowerowe przytwierdzone do podłoża bez możliwości odkręcenia na podłożu z kostki, ławki, kosze, tabliczki z nazwą oraz rozkładem jazdy. Wiata zapewni komfortową i bezpieczną przestrzeń dla pozostawienia 10 rowerów. Trasa rowerowa powinna być tak zaprojektowana i wykonana, aby umożliwić odśnieżanie ciągnikiem kołowym. Nośność trasy rowerowej 5 ton. Przy wykonywaniu dokumentacji dopuszcza się zaprojektowanie i wykonanie nawierzchni bitumicznej lub betonowej zamiast określonej w PFU nawierzchni z kostki bezfazowej, po uzgodnieniu z zarządcą drogi. Opracowanie i wykonanie stałej organizacji ruchu na przedmiotowym odcinku zgodnie z obowiązującymi przepisami. Oświetlenie trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszego, określone w PFU nie objęte jest niniejszym postępowaniem - zostanie ogłoszone w postępowaniu przetargowym w późniejszym terminie. 3) część 3 - odcinek (4-5) - Budowa trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszych w m. Libusza”. Zaprojektowanie i wybudowanie trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszego w km 1+800 – 3+305 strona prawa szerokość 300cm, wraz z 1 węzłem przesiadkowym, obejmującymi następujące elementy: wiatę o konstrukcji stalowej ocynkowanej, pomalowanej farbą wraz z zadaszeniem z poliwęglanu i bokami ze szkła hartowanego, bezpiecznego, stojaki rowerowe przytwierdzone do podłoża bez możliwości odkręcenia na podłożu z kostki, ławki, kosze, tabliczki z nazwą oraz rozkładem jazdy. Wiata zapewni komfortową i bezpieczną przestrzeń dla pozostawienia 10 rowerów. Trasa rowerowa powinna być tak zaprojektowana i wykonana, aby umożliwić odśnieżanie ciągnikiem kołowym. Nośność trasy rowerowej 5 ton. Przy wykonywaniu dokumentacji dopuszcza się zaprojektowanie i wykonanie nawierzchni bitumicznej lub betonowej zamiast określonej w PFU nawierzchni z kostki bezfazowej, po uzgodnieniu z zarządcą drogi. Opracowanie i wykonanie stałej organizacji ruchu na przedmiotowym odcinku zgodnie z obowiązującymi przepisami. Oświetlenie trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszego, określone w PFU nie objęte jest niniejszym postępowaniem - zostanie ogłoszone w postępowaniu przetargowym w późniejszym terminie. 4. Szczegółowy przedmiot zamówienia dla wszystkich części obejmuje: 1) Sporządzenie dokumentacji projektowej tj. pełno branżowego projektu budowlanego na podstawie założeń i rozwiązań zawartych w PFU (stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ) oraz zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Powiatowy Zarząd Drogowy w Gorlicach, stanowiącymi załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. Przy wykonywaniu dokumentacji projektowej należy rozważyć inne niż określone w PFU, alternatywne rozwiązanie przebiegu trasy rowerowej (bez pomniejszania jej długości i szerokości) oraz lokalizacji węzłów przesiadkowych (bez zmiany ich ilości). Powyższe zmiany należy uzgodnić z Zamawiającym oraz zarządcą drogi - Powiatowym Zarządem Drogowym w Gorlicach. 2) Uzyskanie akceptacji projektu przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU oraz warunkami technicznymi. 3) Uzyskanie wszelkich wymaganych prawem opinii, uzgodnień, pozwoleń (w tym pozwoleń na wycinkę drzew, o ile będą wymagane) i decyzji administracyjnych (w tym decyzje środowiskową, o ile będzie wymagana) w imieniu Zamawiającego (na podstawie udzielonego pełnomocnictwa) niezbędnych do wykonania robót budowlanych. 4) Wykonanie robót budowlanych określonych w dokumentacji projektowej sporządzonej przez Wykonawcę i zaakceptowanej przez Zamawiającego oraz w oparciu o prawomocne pozwolenia, zgłoszenia i decyzje administracyjne. 5) Nowa infrastruktura wytworzona w ramach projektu powinna być zgodna z koncepcją uniwersalnego projektowania, bez możliwości odstępstw od stosowania wymagań prawnych w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnością wynikających z obowiązujących przepisów budowlanych. 6) Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedłoży do akceptacji Zamawiającemu harmonogram rzeczowo - finansowy uwzględniający rozliczenie za wykonanie zakresu prac fakturami częściowymi, płatnymi na koniec każdego pełnego kwartału w terminie realizacji inwestycji i fakturą końcową, przy uwzględnieniu sumy wartości faktur częściowych w roku 2019, których wartość nie może przekroczyć: - dla części 1: 28 000,00 zł - dla części 2: 63 800,00 zł - dla części 3: 102 000,00 zł 7) Uzyskanie w imieniu Zamawiającego dokumentów zezwalających na użytkowanie wybudowanych obiektów, zapewnienie nadzoru autorskiego dla opracowanej dokumentacji projektowej w trakcie realizacji robót budowlanych. 8) Wykonawca, w terminie 14 dni od przekazania Zamawiającemu ostatecznej wersji dokumentacji projektowej, opracuje i przekaże Zamawiającemu Kosztorys Ofertowy na wykonanie przedmiotu zamówienia. Kosztorys ofertowy stanowić będzie materiał pomocniczy (funkcja informacyjna i kontrolna) i służyć będzie, między innymi: a) do opracowania, aktualizacji harmonogramu rzeczowo - finansowego, b) do określania zaawansowania robót wyrażonego rzeczowo i wartościowo, c) jako dokument kontrolny umożliwiający śledzenie, kontrolę i weryfikowanie przebiegu realizacji w porównaniu do założeń projektu (w celu oceny efektów w toku realizacji oraz wyliczenia kosztów i rozliczenia inwestycji.). 9) Wszelkie koszty realizacji przedmiotu zamówienia konieczne do poniesienia (cła i wszelkie opłaty, koszty prac projektowych i opracowań towarzyszących, pozyskania niezbędnych uzgodnień, robót przygotowawczych i porządkowych, koszty ubezpieczenia, obsługi geodezyjnej, opracowania i uzgodnienia dokumentacji powykonawczej, a także pozostałe koszty związane z odbiorami wykonanych robót, przeprowadzeniem prób i badań technicznych technicznych, uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, itp.) w celu prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia do momentu jego bezusterkowego, protokolarnego przejęcia przez Zamawiającego ponosi Wykonawca. 10) Uwagi: a) dopuszcza się odcinkowe zawężenia w przypadkach uwarunkowanych terenowo lub administracyjnie, b) oświetlenie trasy rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszego, określone w PFU nie objęte jest niniejszym postępowaniem - zostanie ogłoszone w postępowaniu przetargowym w późniejszym terminie, c) przy wykonaniu dokumentacji projektowej należy uwzględnić przebudowę istniejących zjazdów publicznych i indywidualnych wraz z koniecznością doprowadzenia ich do stanu poprzedniego (zgodnie z art. 29 ust 2 ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. t.j. z dnia 3 października 2018r. Dz. U. z 2018r., poz. 2068). 11) Stosowanie materiałów równoważnych. W przypadku użycia w Dokumentacji projektowej określeń wskazujących na typ, znaki towarowe lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać je wraz z wyrazami lub równoważne. Nazwy własne są przykładowe, określają klasę produktu i służą ustaleniu standardu - nie wskazują na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Wykonawca oferując przedmiot równoważny do opisanego jest zobowiązany zachować równoważność w zakresie parametrów użytkowych, funkcjonalnych, gabarytowych i jakościowych, które muszą być na poziomie nie niższym od parametrów wskazanych przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że oferowane artykuły są równoważne w stosunku do wymagań określonych przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej i przetargowej zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w w/w dokumentacji. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji przetargowej i projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. Zamawiający zaznacza, iż użyte w PFU przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy). 12) Zamawiający zaprasza wszystkich zainteresowanych Wykonawców do dokonania wizji lokalnej miejsca objętego zakresem zamówienia. 13) Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia na okres minimum 36 miesięcy, liczony od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót bez zastrzeżeń i uwag ze strony Zamawiającego albo po odebraniu przez Zamawiającego wad i usterek zgłoszonych podczas odbioru końcowego. 5. Wymagania dotyczące zatrudnienia: 1) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 108). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych z wyłączeniem przypadków o których rodzaj pracy może być wykonywany na podstawie innych przepisów prawa. 2) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) pracowników niższego szczebla technicznego – organizowanie i realizacja robót budowlanych, b) pracowników fizycznych – bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych. Informacje o sposobie dokumentowania zatrudnienia ww. osób oraz o uprawnieniach Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymogu dotyczącego zatrudnienia znajdują się w istotnych postanowieniach umów (odrębnych dla każdej części zamówienia), stanowiących odpowiednio zał. nr 10a, 10b i 10c do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233162-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: - dla części 1 – 2 300,00 zł (słownie: dwa tysiące trzysta złotych 00/100). - dla części 2 - 5 200,00 zł (słownie: pięć tysięcy dwieście złotych 00/100). - dla części 3 – 8 300,00 zł (słownie: osiem tysięcy trzysta złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: - pieniądzu (wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego), - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zmawiającego: Nr 16 8627 0001 2002 3000 0954 0002. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. Uznanie rachunku Zamawiającego musi nastąpić najpóźniej w terminie składania ofert. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w sekretariacie urzędu przy ulicy Załawie 6 B w odrębnej kopercie opisanej słowem „wadium”. 5. Wadium musi obejmować okres związania oferta, tj. 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert. 6. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1 ustawy Pzp. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. UWAGA! W przypadku składnia wadium w innej formie niż pieniężna dokument powinien zawierać zapis, że istnieje możliwość zatrzymania wadium w przypadkach określonych Ustawą Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty, wypełniony i podpisany przez Wykonawcę według wzoru stanowiącego zał. nr 4 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w imieniu Wykonawcy lub Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 3. Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 6 do SIWZ. 4. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia udawadniającego, że Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami innych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz, że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów - jeżeli dotyczy. Wykonawca może wykorzystać wzór pisemnego zobowiązania stanowiący zał. nr 7 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach