Przetargi.pl
„Budowa szlaku turystycznego śladem Wieluńskiej Kolejki Wąskotorowej, Wieluń-Mokrsko-Praszka-Olesno”

Gmina Wieluń ogłasza przetarg

  • Adres: 98300 Wieluń, Plac Kazimierza Wielkiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 860 249 , fax. 438 860 260
  • Data zamieszczenia: 2017-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wieluń
    Plac Kazimierza Wielkiego 1
    98300 Wieluń, woj. łódzkie
    tel. 438 860 249, fax. 438 860 260
    REGON: 73093475000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa szlaku turystycznego śladem Wieluńskiej Kolejki Wąskotorowej, Wieluń-Mokrsko-Praszka-Olesno”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego w systemie „zaprojektuj i wybuduj” pn. „Budowa szlaku turystycznego śladem Wieluńskiej Kolejki Wąskotorowej, Wieluń-Mokrsko-Praszka-Olesno”. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej, w tym aktualnej mapy do celów projektowych oraz wykonanie na jej podstawie robót budowlanych polegających na budowie szlaku turystycznego śladem Wieluńskiej Kolejki Wąskotorowej, Wieluń-Mokrsko-Praszka-Olesno. Założeniem przedsięwzięcia jest zagospodarowanie szlaku turystycznego (z funkcjami szlaku pieszego, rowerowego, łyżworolkowego i konnego), drogi powstałej po likwidacji Wieluńskiej Kolejki Wąskotorowej. Zagospodarowanie polegać będzie na udrożnieniu szlaku, budowie infrastruktury towarzyszącej tj. utwardzenie terenu, budowa infrastruktury socjalnej (wiaty, ławy, kosze, elementy wyposażenia). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia tj. wszystkie wymagania dotyczące wykonania dokumentacji projektowej, a także budowy szlaku turystycznego w systemie „zaprojektuj i wybuduj” zawiera program funkcjonalno-użytkowy stanowiący załącznik 14 do SIWZ. Wykonawca ponosi pełną i całkowitą odpowiedzialność za poprawne zrealizowanie przedmiotu zamówienia od momentu podpisania umowy do upływu okresu gwarancji za przedmiot zamówienia. Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu i zakres robót budowlanych Teren objęty opracowaniem zlokalizowany jest na działkach: Wieluń, dz. Nr ewid. 33/13, 190, obręb 6, gm. Wieluń Dąbrowa, dz. Nr ewid. 499/2, gm. Wieluń Turów, dz. Nr ewid. 289, 292, 278, 449, 460/2, gm. Wieluń Początek projektowanego szlaku turystycznego stanowi droga gminna o nawierzchni bitumicznej – ul. Sybiraków w Wieluniu. Pas terenu pod projektowany obiekt stanowi droga po likwidacji Wieluńskiej Kolejki Wąskotorowej. Teren inwestycji obejmuje miejscowości Wieluń, Dąbrowa oraz Turów położone w gm. Wieluń. Koniec opracowania stanowi granica gmin Wieluń i Mokrsko i istniejący Kanał Krzyworzecki. Budowa szlaku będzie realizowana na odcinku o długości ok. 4,16 km, w dwóch odcinkach, przedzielonych drogą powiatową 4507E Wieluń-Turów. Do czasu wybudowania przejścia przez ciek wodny (Kanał Krzyworzecki) ruch prowadzony objazdem tj. drogami stanowiącymi własność Gminy Wieluń (Turów, dz. Nr ewid. 460/2, 470), dochodzącymi do drogi powiatowej 4509E oraz drogą stanowiącą własność Gminy Mokrsko (dz. Nr ewid. 290). Odwodnienie powierzchniowe zgodnie z naturalnym ukształtowaniem, w części do istniejących rowów otwartych. Orientacyjny przebieg proponowanej trasy przedstawiono w programie funkcjonalno-użytkowym na załączniku graficznym. Wymagania dotyczące opracowania dokumentacji projektowej - wykonanie mapy do celów projektowych w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia w skali 1:500 w formie numerycznej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25, poz. 133), wykonanie analogowo na folii i zapisanie na nośniku CD w formacie DXF. Matryca po wykonaniu zamówienia staje się własnością Zamawiającego, - sporządzenie kompletnego projektu budowlano-wykonawczego uwzględniającego obowiązujące normy i przepisy wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, opracowanych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) i przepisami wykonawczymi, szczególnie rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r., poz. 462 z późn. zm.)wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji i uzgodnień, - opracowanie rozwiązań technicznych usunięcia wszelkich kolizji znajdujących się na trasie projektowanego szlaku turystycznego w zakresie niezbędnym do realizacji zadania; - sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przez którą należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych i wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), - opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) - wykonanie kosztorysu inwestorskiego dla każdej z branż, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389) - opracowanie projektu stałej organizacji ruchu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem z dnia 23 września 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 177, poz. 1729 z późn. zm) wraz ze wszystkimi uzgodnieniami - uzyskanie w imieniu Zamawiającego ostatecznego dokumentu upoważniającego do rozpoczęcia robót budowlanych (jeżeli na dzień sporządzenia projektu będzie wymagany prawem). Do Wykonawcy należy zakwalifikowanie jaki dokument będzie upoważniał Zamawiającego do rozpoczęcia robót budowlanych objętych dokumentacją projektową. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie przeprowadzanie konsultacji z Zamawiającym na każdym etapie opracowywania dokumentacji, dotyczących istotnych, mających wpływ na koszty elementów rozwiązań funkcjonalnych, materiałowych, przy założeniu, że zaproponowane rozwiązania zapewnią minimalizacje kosztów. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wykonaną dokumentację projektową przedstawiającą proponowane rozwiązania projektowe, który ustosunkuje się do niej w ciągu 7 dni od jej dostarczenia. Aprobata Zamawiającego przedłożonej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za prawidłowość opracowania dokumentacji projektowej i wykonania na jej podstawie robót budowlanych. Całość dokumentacji projektowej jw. należy sporządzić również w wersji elektronicznej (PDF) i przekazać Zamawiającemu na nośniku (CD). Zamawiający udzieli pełnomocnictwa do reprezentowania Zamawiającego przed wszystkimi instytucjami opiniującymi, uzgadniającymi oraz wydającymi decyzje w związku z realizacją umowy w zakresie opracowania dokumentacji projektowej. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczy obsługę geodezyjną, wykona wszystkie pomiary, badania, obliczenia i ekspertyzy potrzebne do prawidłowego opracowania dokumentacji technicznej, uzyska wszystkie zgody, warunki, opinie, zezwolenia, decyzje i uzgodnienia niezbędne do prawidłowego zaprojektowania i zrealizowania inwestycji oraz wymagane do uzyskania ostatecznego dokumentu upoważniającego do rozpoczęcia robót budowlanych oraz wszelkich decyzji i uzgodnień niezbędnych do jego uzyskania. Wymagania dotyczące budowy Realizacja zadania w zakresie robót budowlanych obejmuje: - wykonanie utwardzenia ścieżki pieszo-rowerowej: nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie – 10500,00m2; nawierzchni z betonu asfaltowego – 6250,00m2 - wykonanie oznakowania szlaku: znaki informacyjne – 5 szt. - wykonanie obiektów stanowiących miejsca obsługi turystów (wiata rekreacyjna wraz z infrastrukturą towarzyszącą) – 2szt. Uwaga. Rodzaje i ilości wyżej podanych robót są orientacyjne, dlatego Wykonawca musi liczyć się z faktem, że po opracowaniu dokumentacji projektowej roboty te mogą ulec zmianie. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie przygotowanie niezbędnych wymaganych przepisami dokumentów oraz czynności w celu rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych zgodnie z postanowieniami ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.), warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami i normami, wytycznymi oraz warunkami wykonania zamówienia. Zamawiający udzieli pełnomocnictwa do reprezentowania Zamawiającego przed Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w Wieluniu w związku z realizacją umowy w zakresie wykonania robót budowlanych. Wykonawca ponosi pełną i całkowitą odpowiedzialność za poprawne zrealizowanie przedmiotu zamówienia od momentu podpisania umowy do upływu okresu gwarancji za przedmiot zamówienia. Przy wykonywaniu robót budowlanych należy stosować wyroby, które zostały dopuszczone do obrotu oraz powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie. Wszystkie niezbędne elementy powinny być wykonane w standardzie i zgodnie z obowiązującymi normami. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami prawa, pozostałymi dokumentami umownymi, zasadami sztuki budowlanej, bezpieczeństwa budowy oraz przyszłej eksploatacji, przy zachowaniu wysokiej jakości zastosowanych materiałów i rozwiązań oraz w sposób zapewniający przyszłe bezawaryjne i ekonomiczne użytkowanie powstałej infrastruktury zgodnie z jej planowanym przeznaczeniem, zapewnienie uzyskania niezbędnych pozwoleń, decyzji, zezwoleń, w ramach zadeklarowanej przez Wykonawcę ceny ryczałtowej, a także usunięcie wszystkich wad i usterek, które wystąpią w okresie rękojmi i udzielonej przez Wykonawcę gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212000-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium do dnia 27.03.2017 r. do godz. 13.00 w wysokości: 20 310,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy trzysta dziesięć złotych 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach