Przetargi.pl
Budowa świetlicy wiejskiej w Moniakach

Gmina Urzędów ogłasza przetarg

  • Adres: 23-250 Urzędów, ul. Rynek 26
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 8225052 , fax. 081 8285030
  • Data zamieszczenia: 2009-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Urzędów
    ul. Rynek 26 26
    23-250 Urzędów, woj. lubelskie
    tel. 081 8225052, fax. 081 8285030
    REGON: 00054908043729
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.urzedow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa świetlicy wiejskiej w Moniakach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dokończenie robót związanych z budową świetlicy wiejskiej w Moniakach w niżej wymienionych branżach: branża elektryczna a) wewnętrzne linie zasilające b) tablice bezpiecznikowe TB c) instalacje elektryczne i instalacja odgromowa d) pomiary pomontażowe instalacji elektrycznej branża budowlana a) roboty wykończeniowe wewnętrzne b) elewacja i elementy zewnętrzne c) piwnice użytkowe d) chodniki branża instalacyjna a) wewnętrzna instalacja wod-kan b) wewnętrzna instalacja co c) wewnętrzna instalacja gazowa d) przyłącze wodociągowe e) przydomowa oczyszczalnia ścieków oraz wyposażenie świetlicy Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr I branża elektryczna a) wewnętrzne linie zasilające - (wykucie bruzd, rury winidurowe o śr. 37mm, przewody izolowane jednożyłowe do 16 mm2, do 10mm2, zaprawianie bruzd) b) tablice bezpiecznikowe TB - ( montaż skrzynek i rozdzielnic skrzynkowych do 10kg, wył. nadprądowy 1 - bieg, 3-bieg, 3(4) bieg, rozł. lub wył. przeciwporażeniowy 1 (2) bieg, lampka sygnalizacyjna) c) instalacje elektryczne i instalacja odgromowa - przewody kabelkowe o przekoju żył do 7,5 mm2, montaż puszek p.t. o śr. do 80mm, gniazd wtyczkowych 2-bieg p.t. , wodoszczelnych 3-bieg, opraw oświetleniowych żarowych, świetlówkowych , d) pomiary pomontażowe instalacji elektrycznej branża budowlana a) roboty wykończeniowe wewnętrzne - ( ścianki działowe, tynki wewnętrzne, licowanie ścian płytkami, posadzki z płytek, drzwi wewnętrzne płytowe, aluminiowe dwuskrzydłowe, ścianka aluminiowa, malowanie farbą emulsyjną tynków wewnętrznych, montaż kominka z wkładem i gotową obudową z piaskowca) b) elewacja i elementy zewnętrzne - (schody żelbetowe oblicowane płytkami granitowymi z wykończeniem antypoślizgowym, pochylnia z kostki brukowej na podsypce cementowo-piaskowej, docieplenie ścian m. lekko-mokrą , styropian 8 cm, obróbki z blachy powlekanej) c) piwnice użytkowe - (ławy i ściana oporowa żelbetowa schodów zewnętrznych, schody i ich okładziny płytkami gres, okienka piwniczne z PCW, konstrukcja stalowa daszku nad schodami, posadzki, izolacje, warstwy wyrównawcze , okładziny płytkami gres, obsadzenie drzwi wewnętrznych) d) chodniki - nawierzchnia z kostki brukowej gr. 6 cm branża instalacyjna a) wewnętrzna instalacja wod-kan - (rurociągi stalowe ocynkowane o śr. nominalnej od 20mm - 25mm, 32 mm, izolacja rurociągów baterie umywalkowe, zmywakowe, elektryczny podgrzewacz wody, rurociągi kanalizacyjne z PCV o śr. 160 mm, 110 mm, umywalki porcelanowe pojedyncze, ustępy z płuczką kompakt) b) wewnętrzna instalacja co - ( rurociągi stalowe w inst. co o śr. 15mm, 20mm, 25mm, 32mm,40mm, zawory , grzejniki stalowe , malowanie rurociągów, izolacje rurociągów, kocioł wiszący o mocy 35kW , naczynie wzbiorcze ) c) wewnętrzna instalacja gazowa - ( rurociągi stalowe w inst. gazowych o śr. 25mm,20mm, 15mm, kurki gazowe, kuchnia gazowa), d) przyłącze wodociągowe - roboty pomiarowe i wykopy, przyłącze z rur PE o śr. 40 mm, wodomierze, rury osłonowe z PE, PCW, PP o śr. 110mm, kształtki PE na rurociągach) e) przydomowa oczyszczalnia ścieków - ( wykopy, podłoża pod kanały i obiekty, kanały z rur PVC na wcisk o śr. 110mm i 160 mm, montaż osadnika gnilnego, studzienki rozdzielcze i zamykające, drenaż, ogrodzenie z siatki , furtka z siatki w ramie stalowej) Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr II a) wyposażenie świetlicy - według załącznika nr 1a 1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na wyszczególnione zadania nr I i nr II 2. Do wykonania przedmiotu zamówienia wykonawcy obowiązani są zastosować materiały , dostarczyć urządzenia i wyposażenie wysokiej jakości o parametrach techniczno - eksploatacyjnych , użytkowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (stwiorb). Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do zastosowanych materiałów i urządzeń dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości itp.) 3. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowo-kosztorysowej, zestawieniach znajdują się wskazane znaki towarowe, patent czy pochodzenie, należy przyjąć, że zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno,eksploatacyjnych,użytkowych nie gorszych niż te podane w opisie przedmiotu zamówienia. Podstawa prawna - art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane, wyposażenie i urządzenia spełniają wymagania określone przez zamawiającego tj. parametry techniczne , eksploatacyjne, użytkowe, nie gorsze niż opisane w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej stwiorb) poszczególnych branży, oraz zestawieniach i projektach budowlanych. Zamawiający oceniając rozwiązania równoważne będzie traktował parametry opisane w stwiorb, projektach budowlanych jako minimalne, natomiast w przypadku wyposażenia i urządzeń parametry te będą oceniane stosownie do zapisów przy każdej pozycji wyszczególnionego asortymentu ( załącznik nr 1a - wyposażenie) , które oferty równoważne muszą spełnić ( art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). Wykonawca poda typ, producenta, koszt urządzenia czy wyposażenia oraz określi jakie parametry techniczno-użytkowe, posiada wskazany przez niego produkt równoważny, jak również dla wszystkich zmienionych elementów załączy wymagane prawem atesty, certyfikaty, itp. Wykonawca podpisze umowę i zrealizuje zadanie zgodnie z zadeklarowanymi parametrami techniczno-użytkowymi, wskazanym producentem, jak w złożonej w ofercie. 5. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają przedmiary robót na poszczególne zadania , stanowiące załączniki nr 1a do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. 7. Zamawiający wymaga aby wykonawcy uwzględnili koszty związane z uzyskaniem Świadectwa Energetycznego zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane (Dz.U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) i po zakończeniu modernizacji budynku przedłożyli zamawiającemu. Wykonawca w cenie oferty zapewni wykonanie: - robót tymczasowych i prac towarzyszących, umożliwiających wykonanie robót podstawowych celem przyszłego uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie, - instrukcji rozruchu technologicznego zamontowanych urządzeń - instrukcji obsługi i konserwacji zamontowanych urządzeń i dostarczonego wyposażenia, 6. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda od wykonawców wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Wykonawca określi zakres rzeczowy i finansowy tej części zamówienia. Brak informacji, bądź uzgodnienia z zamawiającym o zawarciu umowy z podwykonawcą wyklucza solidarną odpowiedzialność zamawiającego za zapłatę wynagrodzenia podwykonawcy , jak również wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu wykonania umowy w sposób sprzeczny z jej treścią, co daje podstawę zamawiającemu do odpowiedniego zastosowania przepisów art. 636 kodeksu cywilnego. 7. Wymagania stawiane Wykonawcy: a) wykonawca powinien obejrzeć miejsce robót , zebrać wszelkie informacje, które mogą mieć wpływ na prawidłowe przygotowanie i wyliczenie ceny oferty , podpisanie umowy na wykonanie zamawianych robót. Koszty oględzin miejsca robót ponosi wykonawca b) wykonawca jest zobowiązany do porównania zgodności przekazanych opracowań i w przypadku jakichkolwiek niezgodności zobowiązany jest jak najszybciej pisemnie zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienia, w trybie art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych; c) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, d) ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. e) określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. f) zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. g) wykonawca wykaże doświadczenie w realizacji tego rodzaju robót budowlanych poprzez wykonanie zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia tj. w zakresie zadania nr I - roboty wewnętrzne wykończeniowe ( m.in. tynki, malowanie, okładziny glazurą, posadzki z płytek, obsadzenie stolarki), o wartości minimalnej 90 tysięcy złotych; - elewacyjne (docieplenia i tynki zewnętrzne) , o wartości minimalnej 70 tysięcy złotych: - wewnętrzna instalacja elektryczna o wartości minimalnej 25 tysięcy złotych; - wewnętrzna instalacje sanitarne, o wartości minimalnej łącznej 70 tysięcy złotych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452155002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium Ustala się wadium dla przedmiotu zamówienia w poszczególnych wydzielonych zadaniach w wysokości: Zadanie nr I - kwota 11 300 złotych Zadanie nr II - kwota 2 500 złotych W przypadku złożenia przez wykonawcę oferty na wszystkie wymienione wyżej zadania , kwota wadium jest sumą kwot wadium poszczególnych zadań. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1.1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: nr 21 8717 1022 2005 5000 0071 0004 z adnotacją wadium na budowę świetlicy wiejskiej w Moniakach 1.2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 1.3) w gwarancjach bankowych, 1.4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 1.5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) , w terminie do dnia 23.12.2009r. do godz. 10:00 Sposób przekazania: wadium w formie ustalonej w pkt 1.2 - 1.5 siwz musi być zdeponowane w oryginale przed terminem składania ofert w pokoju nr 4 Urzędu Gminy w Urzędowie, u pracownika zajmującego się zamówieniami publicznymi - Alicja Kozik, a na kserokopii, zamawiający może potwierdzić odpowiednią adnotacją o wniesieniu wadium w niniejszym postępowaniu. W przypadku składania oferty drogą pocztową do oferty należy dołączyć kserokopię gwarancji wadialnej potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę oraz osobno dołączyć oryginał gwarancji wadialnej, który po otwarciu ofert zostanie przekazany pracownikowi zajmującemu się zamówieniami publicznymi , a jego ksero z adnotacją i podpisem o przyjęciu wadium zostanie przesłane wykonawcy pocztą. 2. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 3. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 4. Zamawiający żąda aby oferta zabezpieczona wadium w formie innej niż pieniądz zawierała zapis nieodwołalnej i bezwarunkowej , bez sporu, zapłaty na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego kwoty wadium z tytułu zatrzymania wadium jeżeli wykonawca: 1) w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających warunki udziału w postępowaniu, oraz dokumentów potwierdzających spełnienie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie; Wykonawca którego oferta została wybrana 2) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 5. W przypadku nie zabezpieczenia oferty, jedną z określonych w niniejszym ogłoszeniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia, form wadium, wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków: 1.1 Posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; na poświadczenie spełnienia tego warunku dostarczyć aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zmówienia, albo terminu składania ofert. 1.2 Posiadający niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; na potwierdzenie spełnienia warunku dołączyć wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania, oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie Zamawiający wymaga od wykonawców wykazania doświadczenia w realizacji tego rodzaju robót budowlanych i uzna że wykonawca spełnia warunek , gdy przedstawi dokumenty że zrealizował, co najmniej jedno zadanie w zakresie zadania nr I - roboty wewnętrzne wykończeniowe ( między innymi tynki, malowanie, okładziny glazurą, posadzki z płytek, obsadzenie stolarki), o wartości minimalnej 90 tysięcy złotych; - elewacyjne (między innymi docieplenia i tynki zewnętrzne) , o wartości minimalnej 70 tysięcy złotych: - wewnętrzna instalacja elektryczna o wartości minimalnej 25 tysięcy złotych; - wewnętrzne instalacje sanitarne, ( między innymi wod-kan, co, gaz) o wartości minimalnej 70 tysięcy złotych. W przypadku składania oferty wspólnej partnerzy mogą wspólnie spełniać przedmiotowy wymóg, Niedopuszczalne jest sumowanie przez partnerów wartości wykonanych robót w ramach dwóch lub więcej przedkładanych referencyjnych projektów w jednym zakresie robót np: w robotach wewnętrznych wykończeniowych itp. W przypadku gdy wykonawca wskaże w ofercie przetargowej ( załącznik nr 6) podwykonawcę, który będzie wykonywał część robót w danym zamówieniu , zamawiający dopuszcza przyjęcie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe w zakresie tych robót wystawionych na podwykonawcę ( mimo że nie mamy tutaj do czynienia z podmiotem wspólnym). w zakresie zadania nr II oświadczenie według załącznika nr 2 do siwz - o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dokumentów stwierdzających, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - wymagane jest aby osoby pełniące funkcje kierownika budowy posiadały uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych a także w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, oraz aktualne zaświadczenia o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. 1.3 Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; potwierdzeniem spełnienia warunku będzie przedłożenie informacji banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, minimum 200 000 złotych, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 1.4 Nie podlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. oświadczenie według załącznika nr 2 do siwz - o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych 2. Z ubiegania się o zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy: 2.1 nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w ppkt. 1.1 do 1.4. 2.2 podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych. 3. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli: 3.1 jest niezgodną z ustawą 3.2 jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych. 3.3 jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 3.4 zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 3.5 została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3.6 zawiera błędy w obliczeniu ceny 3.7 wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych 3.8 jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą 5. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty i oświadczenia złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia , nie spełnia .
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: A.1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę A.2) Kosztorysy ofertowe - opracowane według zał. Nr 1a - przedmiary robót, podpisane przez wykonawcę A.3) Parafowany wzór umowy B. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych składa następujące dokumenty: B.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. B.2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień, pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych. B.3) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień publicznych - zał. nr 2 do niniejszej siwz C.W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub którzy przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, składa następujące dokumenty: C.1) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie. Zamawiający wymaga od wykonawców wykazania doświadczenia w realizacji tego rodzaju robót budowlanych i uzna że wykonawca spełnia warunek , gdy przedstawi dokumenty że zrealizował, co najmniej jedno zadanie w zakresie zadania nr I na: - roboty wewnętrzne wykończeniowe ( między innymi tynki, malowanie, okładziny glazurą, posadzki z płytek, obsadzenie stolarki), o wartości minimalnej 90 tysięcy złotych; - elewacyjne (między innymi docieplenia i tynki zewnętrzne) , o wartości minimalnej 70 tysięcy złotych: - wewnętrzna instalacja elektryczna o wartości minimalnej 25 tysięcy złotych; - wewnętrzne instalacje sanitarne, ( między innymi wod-kan, co, gaz) o wartości minimalnej 70 tysięcy złotych. W przypadku składania oferty wspólnej partnerzy mogą wspólnie spełniać przedmiotowy wymóg, Niedopuszczalne jest sumowanie przez partnerów wartości wykonanych robót w ramach dwóch lub więcej przedkładanych referencyjnych projektów w jednym zakresie robót np: w robotach wewnętrznych wykończeniowych itp. W przypadku gdy wykonawca wskaże w ofercie przetargowej (załącznik nr 6) podwykonawcę, który będzie wykonywał część robót w danym zamówieniu , zamawiający dopuszcza przyjęcie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe w zakresie tych robót wystawionych na podwykonawcę ( mimo że nie mamy tutaj do czynienia z podmiotem wspólnym). w zakresie zadania nr II oświadczenie według załącznika nr 2 do siwz - o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych C.2) dokumentów stwierdzających, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - wymagane jest aby osoby pełniące funkcje kierownika budowy posiadały uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych a także w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, oraz aktualne zaświadczenia o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. D. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: D1) przedłożenie informacji banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, minimum 200 000 złotych, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; E. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: E.1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B.1), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. E zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym pkt. E. F. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: F.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy - Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. B1, dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w zał. nr 2 może być złożone wspólnie lub też odrębnie przez każdego z partnerów. H. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów H.1 Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę, osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem - za zgodność z oryginałem H.2 Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. Dokumenty potwierdzające doświadczenie w realizacji tego rodzaju robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia, o wartościach wskazanych w walucie euro , a także dokument potwierdzający sytuacje finansową wykonawcy, zamawiający przeliczy według średniego kursu złotego w stosunku do euro na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007r. tj. 3,8771zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lublin.pl/urzedow

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach