Przetargi.pl
Budowa studni ujęcia wód w Małoszycach i Darżewie

Gmina Nowa Wieś Lęborska ogłasza przetarg

  • Adres: 84-351 Nowa Wieś Lęborska, ul. Grunwaldzka 24
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8612428 w. 34 , fax. 059 8612164
  • Data zamieszczenia: 2013-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowa Wieś Lęborska
    ul. Grunwaldzka 24 24
    84-351 Nowa Wieś Lęborska, woj. pomorskie
    tel. 059 8612428 w. 34, fax. 059 8612164
    REGON: 77097976600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nwl.pl; http://bip.nwl.pl.
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa studni ujęcia wód w Małoszycach i Darżewie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa studni ujęcia wód w Małoszycach i Darżewie, Gmina Nowa Wieś Lęborska. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, która składa się z: - Projektu robót geologicznych wykonania otworu Awaryjnego nr 2 na wiejskim ujęciu wód Podziemnych z utworów neogenu w Małoszycach, gmina Nowa Wieś Lęborska - Operatu wodnoprawnego na wykonanie urządzeń do poboru wody otworem nr 2 na terenie wiejskiego ujęcia wody w miejscowości Małoszyce - Projektu robót geologicznych wykonania otworu awaryjnego nr 4 na terenie wiejskiego ujęcia wód podziemnych z utworów czwartorzędowo - mioceńskich w Darżewie, gmina Nowa Wieś Lęborska - Operatu wodnoprawnego na wykonanie urządzeń do poboru wody otworem nr 4 na terenie wiejskiego ujęcia wody w miejscowości Darżewo - przedmiarów robót, - specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (Załącznik Nr 6 do SIWZ) stanowiące integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Budowa studni ujęcia wód w Małoszycach obejmuje: 2.1. Wykonanie otworu eksploatacyjnego Nr 2 do głębokości ok. 140 m poniżej terenu. Otwór zostanie odwiercony metodą udarową. 2.2. Otwór zostanie odwiercony metodą udarową w rurach pomocniczych do głębokości 40m, kolumną pośrednią do głębokości 85 m i końcową do głębokości 140 m. Po zakończeniu wiercenia ostateczną konstrukcję otworu i dobór granulacji obsypki żwirowej ustali nadzór hydrogeologiczny. 2.3. Na podstawie sporządzonego projektu nafiltrowania do otworu zostanie opuszczona centralnie kolumna filtrowa. 2.4. Rury wiertnicze zostaną podciągnięte w trakcie filtrowania i pozostaną jako eksploatacyjne. 2.5. Przestrzeń międzyrurowa w obrębie filtra będzie wypełniona obsypką żwirową. 2.6. Po zakończeniu procesu fltrowania do otworu należy opuścić agregat pompowy a następnie zachlorować przy użyciu ok. 4 kg roztworu chloraminy w czasie 24 godz. Wydajność agregatu i średnica rurociągu winna być dostosowana do wydajności jaką zakłada projekt robót geologicznych. 2.7. Pompowanie oczyszczające należy przeprowadzić z wydajnością zwiększaną w miarę oczyszczania się wody z zawiesin mechanicznych aż do uzyskania pełnej klarowności wody przy wydajności 120 % Qmax teoret. Po zakończeniu pompowania oczyszczającego i stabilizacji lustra wody w otworze zostanie wykonane pompowanie pomiarowe otworu. 2.8. W trakcie pompowana pomiarowego należy prowadzić obserwacje wydajności i poziomu położenia zwierciadła wody. Po zakończeniu pompowania pomiarowego należy dokonać pomiarów stabilizacji zwierciadła wody w otworze pompowanym 2.9. Prace związane z wykonaniem otworu Nr 2 zostaną zakończone po usunięciu rur pomocniczych i wypełnieniu przestrzeni między kolumną rur eksploatacyjnych mleczkiem bentonitowym, uszczelniającym i zabezpieczającym przed zanieczyszczeniami. 2.10. Zrealizowany zakres prac umożliwi montaż urządzeń wodnych i włącznie studni do eksploatacji. 2.11. Prace związane z przygotowaniem otworu nr 2 do eksploatacji obejmą wykonanie obudowy, instalacji odpowiedniej pompy głębinowej oraz armatury wodociągowej. 2.12. Projektuje się wykonanie obudowy podziemnej z kręgów betonowych. Obudowa studni winna zostać wyniesiona około 0,2 m nad teren. Wewnątrz obudowy do rur eksploatacyjnych zostanie zainstalowana głowica studzienna. 2.13. Pompa głębinowa zostanie opuszczona do otworu na rurociągu tłocznym 80 mm. 2.14. Wzdłuż każdego z odcinków rurociągu zainstalowana zostanie rurka piezometryczna w sposób zapewniający przelot i pomiar zwierciadła wody. 2.15. Ostatnim elementem rurociągu tłocznego będzie głowica stanowiąca jednocześnie zamknięcie i zabezpieczenie otworu studziennego. Wszystkie otwory technologiczne w głowicy winny być zabezpieczone (korkami, uszczelkami) przed przedostaniem się zanieczyszczeń do wnętrza studni. 2.16. Wewnątrz obudowy zostanie zainstalowana armatura wodociągowa umożliwiająca prawidłową eksploatację ujęcia i kontrolę ilości produkowanej wody. 2.17. Należy zwrócić uwagę na poprawność i kolejność montażu poszczególnych urządzeń. 2.18. Wokół obudowy będzie wykonana opaska z kostki brukowej o szerokości 1,0 m; z 2 % spadkiem. 2.19. Inspektor nadzoru hydrogeologicznego jest upoważniony do korygowania projektu w zakresie: - konstrukcji otworu w tym długości filtra w dostosowaniu do napotkanych warunków hydrogeologicznych - głębokości końcowej otworu w granicach 30 % - czasu pompowań w zależności od potrzeb wynikających z uzyskanych wyników Ewentualne zmiany należy uwzględnić w cenie ryczałtowej oferty. 3. Budowa studni ujęcia wód w Darżewie obejmuje: 3.1. Wykonanie otworu wiertniczego Nr 4 do głębokości 70 m. W otworze projektuje się zabudowę rury podfiltrowej PVC, filtra siatkowego na rurze PVC, oraz rury nadfiltrowej PVC wyprowadzoną do powierzchni terenu. Rury pomocnicze zostaną usunięte z otworu. 3.2. Po zakończeniu prac wiertniczych otwór należy zachlorować przy użyciu ok. 4 kg roztworu chloraminy w czasie 24 godz. Pompowanie oczyszczające otworu należy prowadzić przy użyciu agregatu pompowego z wydajnością zwiększaną w miarę oczyszczania się wody z zawiesin mechanicznych aż do uzyskania pełnej klarowności wody przy wydajności 120 % Qmax teoret. 3.3. Po zakończeniu pompowania oczyszczającego należy przeprowadzić stabilizację lustra wody w otworze. Należy przeprowadzić pompowanie pomiarowe otworu.W trakcie pompowana pomiarowego należy prowadzić obserwacje poziomu zwierciadła wody w projektowanym otworze nr 4. Projektuje się prowadzenie równocześnie obserwacji położenia zwierciadła wody w otworze nr 2/72 zlokalizowanym na terenie omawianego ujęcia wody. 3.4. Po zakończeniu pompowania pomiarowego należy dokonać pomiarów stabilizacji zwierciadła wody w otworze pompowanym i obserwowanym. 3.5. Prace związane z przygotowaniem otworu nr 4 do eksploatacji obejmą wykonanie obudowy z instalacją odpowiedniej pompy głębinowej. Projektuje się wykonanie obudowy podziemnej z kręgów betonowych. Obudowa studni winna zostać wyniesiona nad teren. 3.6. Pompa głębinowa zostanie opuszczona do otworu na rurociągu tłocznym 80 mm. 3.7. Wzdłuż każdego z odcinków rurociągu należy zainstalować rurkę piezometryczna w sposób zapewniający przelot i pomiar zwierciadła wody. 3.8. Ostatnim elementem rurociągu tłocznego będzie głowica stanowiąca jednocześnie zamknięcie i zabezpieczenie otworu studziennego. Wszystkie otwory technologiczne w głowicy winny być zabezpieczone (korkami, uszczelkami) przed przedostaniem się zanieczyszczeń do wnętrza studni. 3.9. Wewnątrz obudowy zostanie zainstalowana armatura wodociągowa umożliwiająca prawidłową eksploatację ujęcia i kontrolę ilości produkowanej wody. Należy zwrócić uwagę na poprawność i kolejność montażu poszczególnych urządzeń. 3.10. Wokół obudowy będzie wykonana opaska z kostki brukowej szerokości 1,0 m; z 2 % spadkiem 3.11. Inspektor nadzoru hydrogeologicznego jest upoważniony do korygowania projektu w zakresie: - konstrukcji otworu w tym długości filtra w dostosowaniu do napotkanych warunków hydrogeologicznych - głębokości końcowej otworu w granicach 30 % - czasu pompowań w zależności od potrzeb wynikających z uzyskanych wyników Ewentualne zmiany należy uwzględnić w cenie ryczałtowej oferty. 3.12. Należy przestawić istniejące ogrodzenia oraz je uzupełnić w celu zachowania strefy ochrony 8 - 10 m. Elementy znajdującego się placu zabaw zostaną przestawione w zakresie Zamawiającego. 4. Do przedmiotu zamówienia należą również wszystkie czynności pomocnicze związane z realizacją przedsięwzięcia budowlanego. 5. Wykonawca jest zobowiązany również do: 5.1. Zapewnienia dozoru mienia na terenie robót na własny koszt, 5.2. Ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż i dozór mienia na terenie robót, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie przyjętym od Zamawiającego lub mającego związek z prowadzonymi robotami, 5.3. Pokrycia szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia również wobec osób trzecich. 5.4. Koszt wykonania niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania i odbioru robót budowlanych; 5.5. Właściwego oznakowania robót i zabezpieczenia terenu budowy, geodezyjnego wytyczenia obiektów w terenie, właściwej organizacji robót (bariery, przejścia tymczasowe, pomosty) , uprzątnięcia terenu robót. 5.6. Zapewnienia na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich składowania, dalszego oczyszczenia lub utylizacji łącznie z kosztami ich oczyszczenia lub utylizacji. Jako wytwarzający odpady jest zobowiązany do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z ustawy Prawo Ochrony Środowiska (Dz.U.z 2001r. Nr 62, poz. 627 z późn.zm. oraz Ustawy o odpadach (Dz.U. z 2001r. Nr 62,poz. 628 z późn.zm.) 5.7. W sprawach nieuregulowanych w dokumentach należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych, norm branżowych, przepisów prawa budowlanego, dozoru technicznego oraz sztuki inżynierskiej. 5.8. Usuwania wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji technicznej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu sie z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją, 5.9. Podjęcia pełnej odpowiedzialności za wyrządzone szkody podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 5.10. Pełnej obsługi geodezyjnej wraz z operatem geodezyjnym w 2 egzemplarzach z naniesionymi numerami działek. 5.11. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. Ponadto materiały winny spełniać wymagania Polskiej Normy PN, przenoszących normy europejskie PN-EN, lub norm innych państw członkowskich europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności: - europejskie aprobaty techniczne, - wspólne specyfikacje techniczne, - normy międzynarodowe, - inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. 5.12. Uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji, 5.13. Sporządzenia planu ruchu zakładu górniczego dla budowy studni ujęcia wód w Małoszycach. Ruch zakładu górniczego budowy studni ujęcia wód w Darżewie na głębokości do 100 m poza obszarem górniczym prowadzi się na podstawie warunków określonych w decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych. 5.14. Sporządzenia dokumentacji powykonawczej: 2 egz. 5.15. Sporządzenia kosztorysu powykonawczego: 2 egz. 5.16. Prowadzenia dokumentacji fotograficznej realizacji inwestycji w formie elektronicznej - 2 egz. na płycie CD. 5.17. Zapewnienia zaplecza budowy we własnym zakresie. 5.18. Pokrycia kosztów zasilenia budowy w niezbędne media. 5.19. W przypadku zniszczenia punktów osnowy geodezyjnej Wykonawca jest zobowiązany odtworzyć je na swój koszt. 6. Zaleca się wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w miejscu realizacji zamówienia celem uzyskania wszystkich koniecznych informacji do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia oraz niedoszacowanie ceny ryczałtowej oferty. 7. W przypadku, gdy w opisie zamówienia, w jakiejkolwiek części dokumentacji lub innej części SIWZ, zostały wskazane znaki towarowe, patenty oraz pochodzenie urządzeń i materiałów należy je traktować, jako propozycje projektanta. 8. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych lub lepszych standardów technicznych, technologicznych i estetycznych. Ponadto zamienne urządzenia przyjęte do wyceny: - winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć i spełniać minimalne wymogi określone w projekcie - nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają minimalne wymagania określone przez Zamawiającego. 9. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty (materiały i robociznę) wynosi 12 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 10. Wymagany okres rękojmi za wady wynosi 12 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych oraz uznaniu je za należycie wykonane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452313008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.nwl.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach