Przetargi.pl
Budowa siedziby Nadleśnictwa Polanów wraz z infrastrukturą towarzyszącą

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Polanów ogłasza przetarg

  • Adres: 76-010 Polanów, ul. Żwirowa 12A
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 094 3188250
  • Data zamieszczenia: 2016-03-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Polanów
    ul. Żwirowa 12A 12A
    76-010 Polanów
    tel. 094 3188250
    REGON: 33004427500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_polanow
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa siedziby Nadleśnictwa Polanów wraz z infrastrukturą towarzyszącą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku biurowego, budynku gospodarczego, zewnętrznej instalacji wodociągowej, kanalizacji sanitarnej oraz energetycznej, drogi dojazdowej i placów parkingowych i manewrowych, ogrodzenia oraz innych elementów zagospodarowania terenu wykazanych w Projekcie Technicznych i przedmiarze robót. Lokalizację ww. obiektów planuje się w m. Polanów, przy ul. Klonowej na działce nr 7/19 w obrębie ewidencyjnym miasta Polanów 1, gmina Polanów. Budynek biurowy to obiekt wolnostojący, II-kondygnacyjny, częściowo podpiwniczony z dachem wielospadowym o kącie nachylenia 300, kryty dachówką karpiówką oraz blachą aluminiową, powlekaną. Obiekt zaprojektowany w technologii tradycyjnej murowej, ściany zewnętrzne trójwarstwowe murowane z bloczków wapienno-piaskowych, docieplone wełną mineralną i wykończone okładziną elewacyjną zgodnie z PT. Budynek zawiera trzy zasadnicze funkcje: biurowo-dydaktyczną, administracyjno--socjalną i magazynowo-techniczną. Wysokość budynku to 11,50m, powierzchnia zabudowy 685,62m2, zaś kubatura to 6616,10m3. Budynek posadowiony bezpośrednio na ławach fundamentowych Budynek gospodarczy to obiekt wolnostojący, parterowy, niepodpiwniczony z dachem czterospadowym o kącie nachylenia 300, kryty dachówką karpiówką. Zaprojektowany budynek gospodarczy stanowi uzupełnienie zabudowy budynkiem biurowym i zawiera dwie zasadnicze funkcje: garażową i gospodarczą. Obiekt zaprojektowany w technologii tradycyjnej murowej, ściany zewnętrzne dwuwarstwowe murowane z bloczków wapienno-piaskowych, docieplone styropianem i wykończone płytkami elewacyjnymi zgodnie z PT. Wysokość budynku to 5,80m, powierzchnia zabudowy 224,18m2, zaś kubatura to 1240,20m3. Budynek posadowiony bezpośrednio na ławach fundamentowych Zamawiający zastrzega, iż w trakcie realizacji budowy budynków po wykonaniu stanu surowego otwartego (z pokryciem dachowym - pełne obciążenie) należy odstąpić od realizacji dalszych robót wykończeniowych w poszczególnych budynkach na okres min. 2 miesiące. Jednocześnie prowadzone prac budowlane muszą być prowadzone z takim założeniem, że prace dociepleniowe i elewacyjne musza być prowadzone po wykonaniu wszystkich prac mokrych wewnątrz budynków (tynki, podkłady betonowe pod posadzki itp.) Zamawiający potwierdza, że załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna z puntu widzenia przedmotu, któremu ma służyć i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy. Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy. Zamawiający żądać będzie prowadzenia Dziennika budowy w trakcie realizacji zamówienia tak też całość prowadzonych prac odnotowywana będzie w dzienniku budowy. Właściwe prowadzenie dziennika budowy leży po stronie Wykonawcy. Zamawiający powoła ze swojej strony Inspektora Nadzoru. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z posiadaną dokumentacją techniczną - Projektem technicznym oraz SST (szczegółowa specyfikacja techniczna), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz obowiązującymi normami z należytą starannością oraz zasadami sztuki budowlanej. Wymagania stawiane Wykonawcy - przyjęcie terenu budowy i przystąpienie do realizacji przedmiotu umowy, a w szczególności: a) zagospodarowanie placu robót, b) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze SIWZ, zasadami wiedzy technicznej, przepisami prawa i normami, c) wykonanie robót tymczasowych, które mogą być potrzebne podczas wykonywania robót podstawowych, d) oznakowanie i zabezpieczenie terenu robót i innych miejsc, w których mają być prowadzone roboty podstawowe, e) Zapewnienie ogólnego dozoru terenu budowy włącznie ze strzeżeniem mienia znajdującego się na terenie robót w terminie od daty przejęcia terenu robót do daty przekazania przedmiotu umowy do eksploatacji. Szczegółowy opis robót, zakres rzeczowy i ilościowy prac przewidzianych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia oraz opis zamówienia zawarty został w załącznikach do SIWZ. Przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia wymagany jest harmonogram rzeczowo-finansowy z podziałem na części z wyznaczeniem terminu ich zakończenia. Zakończenie każdej części skutkować będzie wyznaczeniem odbioru częściowego. Zamawiający zastrzega, że w jednym roku nie może być mniej niż 3 takie odbiory (w tym odbiór na zakończenie roku oraz odbiór końcowy). Wykonawca przedłoży ww. harmonogram z oznaczonymi (krokami milowymi) do akceptacji Zamawiającemu nie później niż 5 dni roboczych przed terminem podpisania umowy. W razie wątpliwości Zamawiający ma prawo zmienić zapisy harmonogramu w zakresie określonych (kroków milowych) po konsultacji i zgodzie Wykonawcy. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. W oparciu o art. 36a pzp Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (Formularzu Oferty) części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, lub podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia lub zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. Wymagania Zamawiającego dotyczące treści umów na podwykonawstwo robót budowlanych oraz informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są roboty budowlane zawarte są we wzorze umowy (załącznik nr 5 do SIWZ). Wszystkie materiały oraz urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia stosowane przez Wykonawcę muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty, aprobaty techniczne, spełniać wymagane przepisami normy, posiadać wymagane dopuszczenia do obrotu gospodarczego. Wykonawca przy odbiorze końcowym będzie zobowiązany na każde żądanie dostarczyć wymagane atesty i certyfikaty. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia wszystkich niezbędnych materiałów i urządzeń do wykonania robót. Wykonawca do realizacji przedmiotu umowy użyje wyłącznie nowych materiałów. Plac budowy: a) teren placu budowy w granicach własności Nadleśnictwa Polanów. Ewentualny zakres niezbędnego terenu budowy do realizowania zadania wykraczającego poza teren Nadleśnictwa, Wykonawca zapewni we własnym zakresie, b) dojazd do placu budowy od ul. Klonowej, c) urządzenie placu budowy, jego zabezpieczenie, Wykonawca wykona we własnym zakresie w ramach kosztów ogólnych, d) Wykonawca we własnym zakresie i w ramach kosztów ogólnych dopełni również wszelkich formalności wynikających z wydanych uzgodnień i warunków związanych z zajęciem pasa drogowego, e) Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z dokumentacją i terenem budowy, f) Wykonawca przyjmie na siebie obowiązek geodezyjnego wytyczenia obiektów, obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. Koszty wykonania w ramach wynagrodzenia ofertowego, g) Wykonawca po zakończeniu robót przekaże Zamawiającemu kompletny operat kolaudacyjny oraz uzyska i przekaże Zamawiającemu ostateczną prawomocną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego. Informacje na temat rozwiązań równoważnych: Wykonawcy mogą przedstawić równoważną techniczną propozycję zaznaczając wyraźnie w ofercie, w oddzielnym załączniku, zmienione propozycje dostarczając wtedy obowiązkowo wszystkie informacje konieczne do kompletnej oceny rozwiązania równoważnego przez zamawiającego, gdyż to na Wykonawcy spoczywa ciężar wykazania równoważności treści składania ofert. Użyte w dokumentacji projektowej znaki towarowe, patenty lub pochodzenie są przykładowe i mają na celu wyłącznie wskazanie standardu jakościowego i parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego zadania, nie gorszego niż przywołany w dokumentacji. Wykonawca zobligowany będzie w razie potrzeby do dokonania rozbiórek, usunięcia materiałów z rozbiórek oraz jeżeli jest to wymagane przepisami prawa dokonania ich utylizacji na własny koszt i ryzyko.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Oferta musi być zabezpieczona wadium przez cały okres związania ofertą w wysokości : 100.000,- zł (słownie: sto tysięcy złotych) 2 Wadium należy wnieść do Nadleśnictwa Polanów, ul. Żwirowa 12a, 76-010 Polanów przed upływem terminu składania ofert. 3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu: przelewemna rachunek bankowy Zamawiającego: w BGŻ Koszalin nr 28 2030 0045 1110 0000 0048 5280 lub na konto PKO BP I O/Koszalin 06 1020 2791 0000 7302 0013 6044 w tytule wskazując nazwę postępowania - Budowa siedziby Nadleśnictwa - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4 Wadium wnoszone w formie pieniądza uznaje się za wniesione w chwili wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert. 5 Wadium wnoszone w pozostałych formach uzna się za wniesione, gdy oryginały dokumentów zostały załączone do oferty lub złożone u Zamawiającego przed terminem składania ofert. 6 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7 Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. 8 Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą. 9 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 10 Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 11 Zwrot wadium - Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. - Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. - Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego, oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12 Zatrzymanie wadium - Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. - Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_polanow/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach