Przetargi.pl
Budowa siedziby Komisariatu Policji w Reszlu przy ul. Kolejowej na rzecz inwestora - Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie

Komenda Wojewódzka Policji ogłasza przetarg

  • Adres: 10-959 Olsztyn, ul. Partyzantów 6/8
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5225200, 5225760 , fax. 089 5225205
  • Data zamieszczenia: 2009-07-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji
    ul. Partyzantów 6/8 6/8
    10-959 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5225200, 5225760, fax. 089 5225205
    REGON: 51006478400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa siedziby Komisariatu Policji w Reszlu przy ul. Kolejowej na rzecz inwestora - Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa i pierwsze wyposażenie -pod klucz- budynku biurowego wraz z obiektami towarzyszącymi i niezbędną infrastrukturą Komisariatu Policji w Reszlu przy ul. Kolejowej w ramach projektu współfinansowanego ze środków pomocowych Norweskiego Mechanizmu Finansowego EOG - priorytet Wdrażanie przepisów z Schengen, Wspieranie Narodowych Planów Działania z Schengen, wzmacnianie sądownictwa. Inwestorem jest Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie, będąca państwową jednostką budżetową w rozumieniu art. 20 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.). Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Administracji, a Instytucją Wspomagającą Władza Wdrażająca Programy Europejskie w Warszawie, ul. Wspólna 2/4. Robota budowlana objęta niniejszym postępowaniem musi być wykonana zgodnie z polskim prawem budowlanym, w szczególności z art. 25 i 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, Polskimi Normami, warunkami uzgodnień oraz zgodnie z pozwoleniem na budowę. Wykonawca zobowiązany będzie dołożyć wszelkich starań, aby nie dopuścić do powstania opóźnień w stosunku do Harmonogramu Inwestycji, bez względu na przyczynę ich powstawania. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia, że osoby, które w jego imieniu wykonywały będą poszczególne prace będące przedmiotem zamówienia, posiadać będą stosowne kwalifikacje i uprawnienia w zakresie powierzonych obowiązków. Teren usytuowania nieruchomości, obejmujący działki nr 91/6 i nr 98 obręb nr 2 nie posiada miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja obejmuje budowę i pierwsze wyposażenie nowego budynku Komisariatu Policji w Reszlu zaprojektowanego jako obiekt użyteczności publicznej z przeznaczeniem do obsługi mieszkańców Reszla i powiatu kętrzyńskiego zgodnie z przeznaczeniem wynikającym z odpowiednich ustaw. Ponadto inwestycja obejmuje budowę parterowego budynku garażowo-technicznego, wiaty, śmietnika, kojców dla psów, masztu antenowego 18 m, parkingów i dróg wewnętrznych oraz ogrodzenia. Zaprojektowany został budynek główny dwukondygnacyjny, z dachem wielospadowym, częściowo podpiwniczony o powierzchni zabudowy 418,34 m? i kubaturze obiektów 4 042,00 m?. W piwnicy zlokalizowano magazyny, archiwa, szatnie, kotłownię, wentylatornię, palarnię, zaplecza sanitarne i depozyt. Na parterze zaprojektowane zostały pomieszczenia biurowe: pokoje biurowe, pokoje dzielnicowych, pokoje dla doprowadzanych, sala odpraw, pokój -niebieski-, sanitariaty dla niepełnosprawnych i komunikacja. Na pierwszym piętrze zaprojektowano zespół Komendanta oraz pokoje biurowe i pokój okazań. Projekt przewiduje dostępność do budynku dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem przewidziano lokalizację zespołu parkingów. Dla obiektu przewidziano dwa wjazdy od ul. Kolejowej: główny i przeciwpożarowy. Dokumentacja projektowa i Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót zostały zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl wraz z ogłoszeniem o przetargu ograniczonym. Zamawiający posiada zatwierdzony projekt budowlano-wykonawczy wykonany przez firmę INWESTPROJEKT - ZACHÓD Sp. z o.o. z Łodzi oraz Decyzję Nr 312/07 Starosty Kętrzyńskiego o pozwoleniu na budowę z dnia 22 października 2007 r.,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452161115
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający zażąda od Wykonawców zaproszonych do złożenia ofert wniesienia wadium w wysokości: 70 000,00 złotych,
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O przedmiotowe zamówienie mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki : A. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności zapewniającej realizację przedmiotu zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. B. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, w tym: a) wykonali należycie w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane, każda o wartości powyżej kwoty 3 mln złotych brutto obejmująca w swoim zakresie budowę obiektu odpowiadającego swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (obiekty kubaturowe oraz obiekty infrastruktury technicznej, odpowiadające swoim zakresem i złożonością przedmiotowi zamówienia), b) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Za spełnienie warunku udziału w postępowaniu Zamawiający uzna dysponowanie przez Wykonawcę osobami posiadającymi wszystkie, wymagane przepisami prawa budowlanego uprawnienia budowlane w niezbędnym, minimalnym zakresie wymaganym do zrealizowania przedmiotu zamówienia, wraz z aktualnymi wpisami na listę samorządu zawodowego. C. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, w tym są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 500 000,00 złotych i ubezpieczenie to jest aktualne na dzień składania wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym D. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów ustawy Pzp. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawcy zobowiązani są złożyć wymagane oświadczenia i dokumenty, które będą oceniane w trybie 0-1 pkt, czyli: 0 pkt - za brak dokumentu, 1 pkt - za przedstawienie kompletu ważnych dokumentów. Wykonawcy, którzy nie załączą jakiegokolwiek wymaganego dokumentu uzyskają 0 pkt. Wykonawcy, którzy nie spełnią któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu, albo nie przedłożą wymaganych dokumentów (uzyskają 0 pkt) zostaną wykluczeni z ubiegania się o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. A- D wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodne art. 50 ustawy Pzp (1 pkt - za przedstawienie oświadczenia , 0 pkt - za brak dokumentu), 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (1 pkt - za przedstawienie kompletu ważnych dokumentów , 0 pkt - za brak dokumentu). 3. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału zakładu ubezpieczeń społecznych lub kasy rolniczego ubezpieczenia społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (1 pkt - za przedstawienie kompletu ważnych dokumentów , 0 pkt - za brak dokumentu). 4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (1 pkt - za przedstawienie kompletu ważnych dokumentów , 0 pkt - za brak dokumentu). 5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, dotyczącą podmiotów zbiorowych, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (1 pkt - za przedstawienie kompletu ważnych dokumentów , 0 pkt - za brak dokumentu). Uwaga: jeżeli wyżej wymieniony dokument nie dotyczy Wykonawcy, Zamawiający przyzna 1 pkt). 6. (1 pkt - za przedstawienie kompletu ważnych dokumentów , 0 pkt - za brak dokumentu), jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 2, A 2-pkt.5 składa odpowiednie dokument (dokumenty), zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605 ze zm.). 7. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych (wymagane minimum dwie roboty budowlane, każda o wartości powyżej kwoty 3 mln złotych brutto) odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (obiekty kubaturowe oraz obiekty infrastruktury technicznej, odpowiadające swoim zakresem i złożonością przedmiotowi zamówienia) o wartości powyżej kwoty 3 mln złotych brutto każda, z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania. 8. Dokumenty potwierdzające, że w/w roboty budowlane zostały wykonane należycie (protokoły odbioru, referencje itp.), z podaniem ich klasy PKOB, wartości, daty i miejsca wykonania, oraz informacją na temat odbiorców tych robót (nazwa, adres, numer telefonu). Uwaga: Wykaz wykonanych robót musi być zgodny z wielkościami z załączonych dokumentów, o których mowa w pkt. 7. Zamawiający nie uzna wykazanych robót budowlanych, jeżeli z załączonych dokumentów nie będzie wynikało jednoznacznie, że roboty w podanym w wykazie (obiekty kubaturowe oraz obiekty infrastruktury technicznej, odpowiadające swoim zakresem i złożonością przedmiotowi zamówienia), zostały wykonane należycie i wartość każdej z tych robót jest wyższa od kwoty 3 mln złotych brutto. 9. Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia określone w przepisach prawa budowlanego odpowiednio do zakresu przedmiotu zamówienia (poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę kopie odpowiednich uprawnień budowlanych odpowiednio do przedmiotu zamówienia wraz z kopią aktualnego wpisu na listę samorządu zawodowego). Zamawiający wymaga, na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578), aby Wykonawca dysponował osobami posiadającymi specjalności budowlane niezbędne do realizacji całości przedmiotu zamówienia. Za spełnienie warunku udziału w postępowaniu, określonego w pkt. B Zamawiający uzna dysponowanie przez Wykonawcę osobami posiadającymi wszystkie, wymagane przepisami prawa budowlanego uprawnienia budowlane w niezbędnym, minimalnym zakresie, wraz z aktualnymi wpisami na listę samorządu zawodowego. 10. Polisa, a w przypadku braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 500 000,00 złotych, aktualny na dzień składania wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym wraz z pisemnym zobowiązaniem do uaktualnienia (w przypadku udzielenia zamówienia) ubezpieczenia na okres realizacji przedmiotowego zamówienia i dostarczenia jego kopii Zamawiającemu w terminie do 3 dni przed upływem tego terminu. Zamawiający w zakresie dokumentów, o których mowa w pkt 7 dokona oceny przyznając po 1 pkt za jedną robotę budowlaną, obejmującą w swoim zakresie budowę obiektów kubaturowych oraz obiektów infrastruktury technicznej, odpowiadających swoim zakresem i złożonością przedmiotowi zamówienia, każda o wartości powyżej kwoty 3 mln złotych brutto, jeżeli wykazana robota została zrealizowana w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Za każdą kolejną (o nie mniejszej wartości) robotę budowlaną, obejmującą w swoim zakresie budowę obiektów kubaturowych oraz obiektów infrastruktury technicznej, odpowiadających swoim zakresem i złożonością przedmiotowi zamówienia Wykonawca otrzyma dodatkowo 1pkt, jednak w sumie nie więcej niż 5 punkty. Dodatkowo Zamawiający przyzna do 5 pkt. - po 1 pkt. do każdej wykazanej roboty budowlanej - jeżeli robota ta będzie obejmowała w swoim zakresie budowę obiektu klasy PKOB 1220 (budynki biurowe). Łącznie Wykonawca może otrzymać za wykazane roboty budowlane maksymalnie do 10 pkt. (5 pkt.+5 pkt.) Zamawiający w zakresie dokumentów, o których mowa w pkt 9 dokona oceny przyznając 1 pkt za kompletny wykaz osób posiadających uprawnienia wymagane przepisami prawa budowlanego niezbędnych do realizacji przedmiotowego zamówienia, którymi dysponuje wykonawca. Zamawiający uzna wykaz za kompletny, jeżeli wykazane osoby będą łącznie posiadały wszystkie uprawnienia wymagane przez Zamawiającego w pkt 8, niezbędne do realizacji przedmiotowego zamówienia i dla każdej z wykazanych osób załączona zostanie kopia aktualnego wpisu na listę samorządu zawodowego. Załączone dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału, bądź kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub wystawcę tych dokumentów. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, wtedy zobowiązani są załączyć do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu dokument wskazujący ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument ten musi być wystawiony zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisany przez prawnie upoważnionych wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie publiczne składają: a. każdy z Wykonawców - dokument wymieniony w pkt 2- pkt.6. b. podpisane przez wszystkich prawnie upoważnionych przedstawicieli Wykonawców występujących wspólnie - oświadczenie wymienione w pkt 1, c. wspólnie pozostałe dokumenty wymienione w pkt 7 - pkt.10. Uwaga: Do dnia podpisania umowy z Zamawiającym podmioty występujące wspólnie, których oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, muszą podpisać umowę o współdziałaniu podmiotu wspólnego (dla spółek cywilnych utworzonych przez osoby fizyczne może to być umowa spółki cywilnej). Umowa nie może być zawarta na czas krótszy, niż okres realizacji umowy z Zamawiającym. Wszelka korespondencja i rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem). Wypełniając wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym , jak również inne dokumenty powołujące się na -Wykonawcę- w miejscu -nazwa i adres Wykonawcy- należy wpisać dane podmiotu wspólnego, a nie dane pełnomocnika (lidera).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną