Przetargi.pl
BUDOWA SIECI W RAMACH PROJEKTU PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU CYFROWEMU W GMINIE MARGONIN

Burmistrz Miasta i Gminy Margonin ogłasza przetarg

  • Adres: 64-830 Margonin, ul. Kościuszki 13
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2846068 , fax. (067) 284 72 73
  • Data zamieszczenia: 2015-01-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta i Gminy Margonin
    ul. Kościuszki 13 13
    64-830 Margonin, woj. wielkopolskie
    tel. 067 2846068, fax. (067) 284 72 73
    REGON: 00052940490957
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.margonin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA SIECI W RAMACH PROJEKTU PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU CYFROWEMU W GMINIE MARGONIN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.Zakres robót związanych z zaprojektowaniem, wybudowaniem, uruchomieniem i świadczeniem usług serwisu technicznego siecią obejmuje: Segment I - etap projektowania i pozyskiwania kompletu uzgodnień i zgód, zakładający: a) Opracowanie wniosku o wydanie decyzji lokalizacji celu publicznego lub dokonanie zgłoszenia zamiaru wykonywania budowy. b) Projekt kanalizacji teletechnicznej i sieci światłowodowej na terenie objętym inwestycją wraz z kompletem zgód i pozwoleń. c) Projekt Węzła Głównego Sieci (CZS), wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz kompletem systemów teleinformatycznych opisanych w dokumentacji. d) Projekt sieci wraz z infrastrukturą towarzyszącą dla węzłów aktywnych w węźle głównym sieci, oraz pozostałych węzłów dystrybucyjnych i dostępowych. e) Projekty budowlane (gdy są wymagane) i projekt sieci dla instalacji radiowych stacji dostępowych w paśmie i systemów radiolinii w paśmie uwolnionym i licencjonowanym (wraz z planowaniem radiowym) oraz uzyskaniem w imieniu Miasta i Gminy Margonin niezbędnych ilości kanałów pasma radiowego, obejmujących budowę masztów radiowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz kompletem pozwoleń. f) Projekt konfiguracji polityk bezpieczeństwa sieci komputerowej. g) Projekt konfiguracji przełączników sieciowych. i) Dokumentację inwentaryzacyjną i powykonawczą dla całego zakresu przedmiotu zamówienia, w zakresie wymaganym prawem i rozporządzeniami. Segment II - etap budowy infrastruktury kablowej sieci, zakładający: a) Zakup materiałów podstawowych - dla rurociągu światłowodowego oraz kabli światłowodowych wraz z osprzętem. b) Budowę rurociągu światłowodowego wraz z zaciąganiem kabli i montażem szaf kablowych. c) Montaż kabli światłowodowych. d) Odtwarzanie nawierzchni, obsługę geodezyjną, opłaty za zajęcie pasa drogowego na czas robót, badanie zagęszczenia gruntów. e) Opracowanie dokumentacji powykonawczej (technicznej, pomiarowej i formalno-prawnej) w 3 egz. w postaci papierowej oraz na nośniku optycznym. Segment III - etap budowy infrastruktury radiowych stacji dostępowych i radiolinii punkt - punkt (część budowlana), zakładający: a) Zakup materiałów podstawowych - masztów radiowych i niezbędnych konstrukcji wsporczych, b) Budowa masztów i wież radiowych, c) Zaprojektowanie i wykonanie linii elektrycznej na każdym obiekcie radiokomunikacyjnym, po wcześniejszym zaakceptowaniu projektu przez Zamawiającego, d) Wykonanie niezbędnych instalacji elektrycznych i logicznych w lokalizacjach stacji bazowych systemów radiowych, e) Uruchomienie i wykonanie testów radiowych wszystkich systemów radiowych, zgodnie z procedurą określoną przez Zamawiającego oraz wykonanie niezbędnych pomiarów wraz z oznaczeniem, a w razie konieczności, stref promieniowania radiowego. Segment IV - wyposażenie Centrum Zarządzania Siecią (m. in. adaptacja pomieszczenia, instalacje elektryczne, oraz zasilania rezerwowego UPS w węźle głównym sieci), zakładający: a) Zaprojektowanie i wykonanie adaptacji pomieszczenia w minimalnym zakresie niezbędnym do zrealizowania zadania (bez prac budowlanych). b) Zakup, montaż i uruchomienie urządzenia zasilania rezerwowego UPS. c) Zaprojektowanie i wykonanie posadowienia szafy teletechnicznej CZS, przeznaczonej do instalacji sprzętu aktywnego wraz z systemami teleinformatycznymi oraz pozostałym sprzętem teleinformatycznym, informatycznym i telekomunikacyjnym oraz urządzeń podtrzymania napięcia. d) Wykonanie niezbędnych instalacji elektrycznych, logicznych i systemowych. Segment V - zakup i montaż systemów teleinformatycznych i sprzętu aktywnego sieci w standardzie Ethernet 1G/10GEth do węzła głównego sieci, węzłów dystrybucyjnych i dostępowych sieci, zakładający: a) Zakup i wdrożenie przełącznika szkieletowego w technologii 1GEth/10GEth do węzła rdzeniowego sieci realizującego funkcjonalność routera na brzegu sieci i w punkcie wymiany ruchu z operatorem zewnętrznym realizującym dostęp do Internetu b) Zakup i wdrożenie przełączników dystrybucyjnych i dostępowych sieci w technologii 1GEth do węzłów dystrybucyjnych i dostępowych sieci. c) Zakup i wdrożenie rozwiązania UTM wraz z systemem kontroli dostępu do sieci w Węźle Głównym Sieci (CZS). d) Zakup i wdrożenie systemów obsługi, zarządzania i kontroli siecią urządzeń aktywnych sieci oraz systemami radiowymi u Beneficjentów Ostatecznych i w Jednostkach Podległych Gminie. e) Montaż urządzeń aktywnych systemów radiowych w węzłach rdzeniowych. f) implementacja środowiska serwerowego wraz z niezbędnym oprogramowaniem systemowym i kompletem licencji (uruchomienie systemów zarządzania, systemów bezpieczeństwa i pozostałych systemów teleinformatycznych). g) Wdrożenie systemów zarządzania elementami aktywnymi sieci przewodowej i radiowej. h) Szkolenie (2-dniowe) powdrożeniowe z wszystkich elementów i systemów teleinformatycznych. Segment VI - budowa punktów klienckich wraz z montażem urządzeń klienckich u Beneficjentów Ostatecznych i niektórych JPG, zakładający: a) Doprowadzenie linii zasilającej z instalacji elektrycznej Beneficjenta Ostatecznego i JPG do miejsca montażu radiowych urządzeń klienckich. b) Dostawa, montaż i uruchomienie wraz z konfiguracją radiowych urządzeń klienckich, w podanych przez Zamawiającego lokalizacjach i czasie zgodnym z harmonogramem realizacji projektu. c) Realizacja prac w uzgodnieniu z odbiorcą projektu - Beneficjentami Ostatecznymi oraz Jednostkami Podległymi Miastu i Gminie. d) Skonfigurowanie połączenia pomiędzy radiowym urządzeniem klienckim a siecią dostępową umożliwiającego poprawne przesyłanie danych. Segment VII - świadczenie usług serwisowych przez okres 24 miesięcy: a) Obowiązkiem wykonawcy jest obsługa problemów technicznych związanych z bieżącą eksploatacją urządzeń sieciowych, sprzętu informatycznego, teleinformatycznego i oprogramowania dostarczonych w ramach tego postępowania. b) Zgłoszenia krytyczne dotyczące funkcjonowania infrastruktury muszą być zgłoszone przez wyznaczonych do tego celu pracowników Zamawiającego. c) W przypadku awarii, która rozumiana jest jako zdarzenie krytyczne powodujące brak dostępu do sieci przez przynajmniej 20% abonentów sieci, Wykonawca zobowiązany jest usunąć przyczynę problemu w ciągu 2 dni roboczych od chwili zgłoszenia tego faktu Wykonawcy. d) W przypadku usterki, która rozumiana jest jako zdarzenie powodujące brak dostępu do sieci przez przynajmniej jednego abonenta, ale nie więcej niż przez 20% abonentów, Wykonawca zobowiązany jest usunąć przyczynę problemu w ciągu 3 dni roboczych od chwili zgłoszenia tego faktu Wykonawcy. e) Wykonawca powinien na bieżąco usuwać awarie programowe i sprzętowe, rozwiązywać bieżące problemy związane ze stabilnością działania sieci, jak i jej poszczególnych elementów zgodnie ze zgłoszeniami Zamawiającego, w terminie nie przekraczającym 24h od chwili zgłoszenia problemu Wykonawcy. f) Działania opisane w tym punkcie powinny być prowadzone przez Wykonawcę przez okres 24 miesięcy od momentu podpisania protokołu odbioru sieci przez Zamawiającego. 3.Szczegółowy zakres robót do wykonania oraz wymagania w stosunku do materiałów i urządzeń określa Załącznik nr 12 do SIWZ - Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU). 4.Zamawiający zaleca Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie przed złożeniem oferty. 5.Przedmiot zamówienia należy wykonać z materiałów określonych w Programie Funkcjonalno Użytkowym. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych z zastosowaniem innych materiałów o nie gorszych parametrach od zaprojektowanych i jakości potwierdzonej certyfikatem. Użyte w Programie Funkcjonalno-Użytkowym nazwy wyrobów i elementów, które wskazują lub mogłyby kojarzyć się z producentem lub firmą nie mają na celu preferowanie wyrobu lub materiałów danego producenta lecz wskazanie na wyrób, materiał lub element, który powinien posiadać cechy - parametry techniczne w czasie wbudowania i eksploatacji nie gorsze od podanych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego - jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne (pod rygorem odrzucenia oferty). 6.W przypadku wątpliwości co do parametrów urządzeń wskazanych w ofercie, Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Wykonawcy, przed podpisaniem umowy, do dostarczenia w terminie wcześniejszym niżby to wynikało z harmonogramu prac, w terminie 3 dni od daty otrzymania wezwania na własny koszt do siedziby Zamawiającego: Przełącznik rdzeniowy węzła głównego sieci - 1 szt. Firewall/UTM z funkcją kontrolera WiFi - 1 szt. Przełącznik warstwy dystrybucyjnej i dostępowej JPG - 1 szt. Urządzenia radiowej warstwy rdzeniowej i dostępowej wraz z radiową stacją kliencką 5GHz - 1 kpl. Punkt dostępowy/Router WiFi - 1 szt. Oprogramowanie zarządzające urządzeniami aktywnymi sieci: przewodowymi i radiowymi - 1 kpl. i wykazania spełnienia wymaganych w Załączniku nr 1 do SIWZ (Tabele 1,2,3,5,6,7,8,9) parametrów i wyników testów przez ich uruchomienie na dostarczonym sprzęcie. Z przeprowadzonych testów zostanie sporządzony protokół podpisany przez przedstawicieli obu stron bez zastrzeżeń. Regulamin i szczegółowy opis przeprowadzanych testów zawiera Program testów stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ. 7.W przypadku niedostarczenia tych urządzeń, nie uruchomienia sprzętu oraz niezgodności wyników przeprowadzonych testów z wymaganiami zawartymi w SIWZ oferta zostanie odrzucona. Sprzęt dostarczony przez Wykonawców do przeprowadzenia testów pozostanie w siedzibie Zamawiającego do upływu terminu przewidzianego do wniesienia środka ochrony prawnej, a w przypadku Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, pozostanie do dnia odbioru dostawy i będzie stanowił wzorzec. 8.Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia przy udziale podwykonawców. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie części (zakres) zamówienia/robót, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 9.Wykonawca będzie zobowiązany do dokonania, na rzecz i w imieniu Zamawiającego, wpisu do UKE do prowadzenia działalności w zakresie usług telekomunikacyjnych. 10.Wykonawca będzie zobowiązany do dokonania, na rzecz i w imieniu Zamawiającego, wpisu do UKE wraz z uzyskaniem zgody do świadczenia usług bezpłatnych lub o cenach niższych niż konkurencja. Wykonawca, przed dokonaniem tego wpisu, będzie musiał przeprowadzić analizę rynku usług telekomunikacyjnych, pod kątem oceny konkurencyjności podmiotów działających na tym samym rynku. 11.Wykonawca będzie zobowiązany do przestrzegania wszelkich procedur wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych GIODO. Zamawiający dopuszcza możliwość unieważnienia postępowania gdy nie leży to w interesie publicznym, w szczególności gdy dojdzie do uchylenia przewidzianych prawem decyzji, pozwoleń, zgłoszeń, itd.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452323304
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 210 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca wnosi wadium w wysokości: 19.000,00 zł (słownie: dziewiętnaście tysięcy 00/100 złotych). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium musi obejmować okres związania ofertą . 4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)Pieniądzu, b)Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)Gwarancjach bankowych, d)Gwarancjach ubezpieczeniowych, e)Poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 5.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy Margonin, nr rachunku : BS Chodzież / Oddział Margonin 81 8945 0002 1300 0101 2000 0060 z adnotacją Wadium - budowa sieci w ramach projektu Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Margonin. Wadium musi znaleźć się na w/w rachunku przed terminem określonym w Rozdziale XI pkt 1 p-pkt 2 (odnosi się to nie tylko do daty, ale i godziny wpływu na rachunek). 6.Wadium wnoszone w pozostałych formach należy dołączyć w oryginale do oferty; dokument ten nie powinien być spięty na trwałe z ofertą (z uwagi na wymóg art. 46 ust.1 ustawy - zwrot wadium). 7.Wadium wnoszone w gwarancjach lub poręczeniach nie może zawierać żadnych warunków do spełnienia przez Zamawiającego, oprócz przewidzianych ustawą. Wadium wnoszone w gwarancjach lub poręczeniach winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje bezwarunkowa wpłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 8.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 z przyczyn lezących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: a)odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10.Wykonawcy, biorący udział w przetargu otrzymują zwrot wadium na warunkach, określonych w art. 46 ustawy. 11.Wykonawcę, który wniesie wadium w pieniądzu prosimy o podanie nr rachunku bankowego, na który należy zwrócić wniesione wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.margonin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach