Przetargi.pl
Budowa sieci kanalizacyjnej w m. Pałck z tranzytem do m. Skąpe

Gmina Skąpe ogłasza przetarg

  • Adres: 66213 Skąpe, Skąpe
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 3419213 w. 22 , fax. 683 419 180
  • Data zamieszczenia: 2018-01-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Skąpe
    Skąpe 65
    66213 Skąpe, woj. lubuskie
    tel. 068 3419213 w. 22, fax. 683 419 180
    REGON: 97077050500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.skape.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci kanalizacyjnej w m. Pałck z tranzytem do m. Skąpe
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Gmina Skąpe realizuje w 2018 r. projekt pn.: „Rozbudowa systemu wodno – ściekowego w aglomeracji Skąpe”, który planowany jest do współfinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Oś Priorytetowa 4 - Środowisko i kultura, Działanie - 4.3 Gospodarka wodno-ściekowa, Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, w ramach którego przewiduje się wykonanie dwóch zadań inwestycyjnych: Zadanie 1. Budowa sieci kanalizacyjnej w m. Pałck z tranzytem do m. Skąpe; Zadanie 2. Budowa systemu wodociągowego dla m. Radoszyn. 2. Przedmiotem zamówienia w ramach niniejszego postępowania przetargowego jest Zadanie 1, tj. Budowa sieci kanalizacyjnej w m. Pałck z tranzytem do m. Skąpe. 3. Zakres robót obejmuje przede wszystkim: 1) budowę systemu kanalizacyjnego o długości ok. 9,22 km, w tym: - kanalizacja sanitarna grawitacyjna Ø 200 mm o dł. ok. 2,24 km, - odcinki sieci Ø 160mm o dł. ok.1,37 km, - kanalizacja tłoczna z rur Ø110 o dł. 3,52 km i Ø90 o dł. 2,08 km, 2) przepompownie ścieków PS1, PS2, PS3, PS4, PS5 wraz z zasilaniem w energię elektryczną i przyłączeniem do istniejącego monitoringu pompowni gminnych; 3) studnie rewizyjne oraz armatura napowietrzająco-odpowietrzającą, komory połączeniowe, 4) wykonanie przejść pod drogami i w miejscach trudno dostępnych z zastosowaniem metod bezwykopowych (przeciski, przewierty); 5) odtworzenie nawierzchni; 6) inne roboty nie wymienione powyżej, a niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z istniejącą dokumentacją projektową oraz zakup materiałów i urządzeń wyszczególnionych w dokumentacji. 4. Roboty budowlane zostaną wykonane zgodnie z dokumentacją projektową, opracowaną przez EKO-INSTAL Pracownia Projektowa Harasimowicz i Wspólnicy Sp. j. z Gorzowa Wlkp., na podstawie której Gmina Skąpe uzyskała następujące pozwolenia i decyzje, zatwierdzające realizację inwestycji: 1) Decyzja Starosty Świebodzińskiego zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę nr 2/2017 z dnia 03.01.2017 r., znak: BOŚ.6740.6.57.2016.MK, dotycząca budowy sieci sanitarnej kanalizacji grawitacyjno-tłocznej oraz urządzeń towarzyszących (…) – etap I; 2) Decyzja Wojewody Lubuskiego zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę nr 216/2016 z dnia 14.12.2016 r., znak: IB-II.7840.216.2016.DZen, dotycząca budowy sieci kanalizacji tłocznej oraz urządzeń towarzyszących (…) – etap I; 3) Decyzja Starosty Świebodzińskiego zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę nr 350/2016 z dnia 20.10.2016 r., znak: BOŚ.6740.6.47.2016.AM, dotycząca budowy sieci sanitarnej kanalizacji grawitacyjno-tłocznej oraz urządzeń towarzyszących (…) – etap II; 4) Decyzja Wojewody Lubuskiego zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę nr 175/2016 z dnia 26.10.2016 r., znak: IB-II.7840.175.2016.DZen, dotycząca budowy sieci saniatrnej kanalizacji gwaritacyjno-tłocznej oraz urządzeń towarzyszących (…) – etap II; 5) Decyzja Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 16.09.2016 r. na prowadzenie robót budowlanych w pobliżu zabytku, znak: ZN.5142.25.2016 [Ska] 1; 6) Decyzja Starosty Świebodzińskiego udzielająca pozwolenia wodnoprawnego na budowę przejścia projektowaną kanalizacją tłoczną Ø110 PERC pod rzeką Słomka w km 8+183, działka 610 obręb Skąpe z dnia 05.04.2016 r., znak: BOŚ.6341.6.2016.RN. 5. Zakres powierzony do wykonania Wykonawcy będzie obejmował wszystkie prace niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z istniejącą dokumentacją projektową oraz umową z Wykonawcą. 6. W zakresie obowiązków wykonawcy będzie m. in. opracowanie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu, zabezpieczanie i odwadnianie wykopów, wykonanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej oraz kamerowania sieci po zrealizowaniu zadania, jak również przestrzeganie zapisów uzyskanych decyzji, uzgodnień, warunków, zatwierdzeń, ustaleń itp., uzyskanych przez Inwestora w celu zrealizowania przedmiotu zamówienia. 7. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: Kod CPV: przedmiot główny: 45.23.24.10-9 przedmiot dodatkowy: 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.23.14.00-9, 45.23.13.00-8, 45.23.30.00-9 8. Założenia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, projektem wykonawczym i budowlanym, oraz z wykorzystaniem przedłożonych przedmiarów robót i kosztorysów ofertowych, a także dokumentacji geotechnicznej. Wykonawca będzie przestrzegał zapisów uzyskanych decyzji, uzgodnień, warunków, itp. ustaleń, uzyskanych przez Inwestora w celu zrealizowania przedmiotu zamówienia. Dokumentacja jw. stanowi odpowiednio załączniki do SIWZ, takie jak: • Załącznik nr 9 do SIWZ - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, • Załączniki nr 10 do SIWZ – Dokumentacja techniczna (projekt budowlany i wykonawczy), • Załącznik nr 11 do SIWZ - Przedmiar robót • Załącznik nr 12 do SIWZ - Kosztorys ofertowy • Załącznik nr 13 do SIWZ – Dokumentacja geotechnicza 2) W przypadku jakiejkolwiek niezgodności pomiędzy projektem budowlanym a wykonawczym, wiążące w pierwszej kolejności są zapisy Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, a następnie projektu wykonawczego. 3) Wykonawca uwzględnił w swojej ofercie koszty: a) wywiezienia ziemi, materiałów rozbiórkowych i gruzu z terenu budowy - jeżeli zajdzie taka potrzeba – w cenie należy uwzględnić transport do podmiotu zajmującego się odzyskiem odpadów lub transport i składowanie na składowisku odpadów - dot. tej części materiałów, które zgodnie z odrębnymi przepisami zalicza się do odpadów. Wykonawca winien posiadać stosowne zezwolenie na transport odpadów lub wykonać tę część zamówienia przy pomocy podmiotu, który takowe posiada, b) uporządkowania terenu budowy, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących – wszystkich nieruchomosci zajętych przez Wykonawcę na potrzeby realizacji robót, łącznie z przywróceniem zagospodarowania terenów zieleni, uszkodzonych czy zdemontowanych ogrodzeń i odtworzeniem uszkodzonych nawierzchni, w tym drogowych, zarówno w skutek realizacji prac w ich obszarze, jak również wskutek poruszania się sprzętu budowlanego i transportu ciężkiego poza terenem budowy, c) zorganizowania we własnym zakresie i na własny koszt: - zagospodarowania placu budowy, w tym ogrodzenia zaplecza budowy, oświetlenia, placów składowych, - zorganizowania terenu niezbędnego do składowania materiałów oraz postoju maszyn i urządzeń. Zamawiający nie jest zobowiązany do wskazania Wykonawcy nieruchomości niezbędnych do urządzenia terenu budowy i terenu niezbędnego do składowania materiałów oraz postoju maszyn i urządzeń oraz nie będzie ponosił kosztów związanych z ewentualnym ich wydzierżawieniem, wynajęciem itp. d) uzgodnienia we własnym zakresie miejsca poboru wody i energii oraz ewentualnie punktu zrzutów ścieków oraz koszty poboru wody, energii oraz zrzutu ścieków. e) uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień, decyzji, zatwierdzeń i ich aktualizacji, oraz kosztów z nich wynikających, wykonania dokumentacji dotyczącej organizacji ruchu drogowego, koszty zajęcia pasa drogowego z kosztami uzyskania decyzji na jej zajęcie, koszty dokumentacji hydrogeologicznej oraz dokumentacji dotyczącej odwadniania wykopów, w tym projektu odwodniania wykopów, a także ich realizacji, przeprowadzenia wszystkich prób, badań, sprawdzeń, przeglądów, pomiarów i odbiorów, inspekcji telewizyjnej, kosztów opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), kosztów obsługi geodezyjnej wraz z geodezyjną dokumentacją powykonawczą, itp. 4) Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót. 5) Środki finansowe na realizację przemiotowego zadania zostały ujęte w budżecie gminy na 2018 rok. 6) Wartość zlecanych przez Zamawiającego do wykonania robót Wykonawca określi według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ. 7) Wykonawca zobowiązany jest w momencie podpisania umowy do złożenia zaakceptowanego przez Zamawiającego: harmonogramu rzeczowo-finansowego w układzie tabeli elementów rozliczeniowych, będącego podstawą do wypłaty należnego wynagrodzenia, który będzie stanowił załącznik do umowy. 8) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót prowadzonych u Zamawiającego. 9) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace etapowo, umożliwiając właścicielom dostęp do posesji. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu wraz z dokumentacją odbiorową oświadczeń lub protokołów odbioru nieruchomości/działek na których prowadzone będą jakiekolwiek prace związane z przedmiotową inwestycją, z których będzie jednoznacznie wynikało, że ww. nieruchomości/działki po wykonaniu robót, zostały doprowadzone do należytego stanu, jak sprzed realizacji robót i że właściciele nie wnoszą zastrzeżeń do prac wykonanych przez Wykonawcę. Ewentualne roszczenia właścicieli nieruchmości za zniszczenia wynikające z prac wykonanych przez Wykonawcę, obciążają jego samego. 10) Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 11) Podane w SIWZ oraz dokumentacji nazwy urządzeń, materiałów, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie są propozycją autorów dokumentacji i nie stanowią rozwiązań wiążących z punktu widzenia ustawy PZP, a służą jedynie określeniu standardu, gdzie ostatecznie dobrane materiały i urządzenia nie mogą posiadać charakterystycznych parametrów technicznych niższych niż przyjęte i opisane w dokumentacji - należy je czytać z dopiskiem „lub równoważne”. 12) W przypadku przywołania w opisie przedmiotu zamówienia, w dokumentacji projektowej, w przedmiarach oraz w STWIORB, norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.30 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 13) Wykonawca, który zastosuje rozwiązania równoważne do opisanych w dokumentacji jw., jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 14) Ponadto Zamawiający podkreśla, że w cenie pompowni Wykonawcy zobowiązani są uwzględnić podłączenie obiektów do istniejącego monitoringu pompowni gminnych, umożliwiającego obserwację i zdalne sterowanie pracą pompowni. Zamawiający dysponuje w ramach istniejącego monitoringu rozwiązaniem firmy Hydropartner. Wykonawca może wykorzystać rozwiązanie dowolnej firmy, jednak musi ono być zintegrowane i kompatybilne z istniejącym systemem monitoringu. 15) Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne, w tym zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć zdemontowane urządzenia, sprzęt oraz materiały. 16) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 17) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 18) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów budowlanych oraz innych, które wystąpią w trakcie realizacji robót. Ponadto na żądanie Zamawiającego Wykonawca przekaże Zamawiającemu materiały budowlane i inne elementy mienia z rozbiórki. 19) Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót lub określonego dokumentacją projektową przedsięwzięcia. 20) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości oraz rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia, na warunkach określonych w projekcie umowy, przez okres (zgodnie z deklaracją w ofercie): 36, 48 lub 60 miesięcy, od daty odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania bez uwag protokołu końcowego. W tym okresie Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usuwania ujawnionych wad. 21) Po wykonaniu przez Wykonawcę robót przewidzianych niniejszą SIWZ, Zamawiający dokona ich odbioru. Celem odbioru jest sprawdzenie należytego wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym oraz Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przy uwzględnieniu pozycji wynikających z przedmiaru robót i kosztorysu ofertowego. 22) Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót, Wykonawca przedstawia Zamawiającemu dziennik budowy, protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, dokumentację geodezyjną powykonawczą dotyczącą wykonanych robót budowlanych oraz wszelką inną niezbędną dokumentację budowy. 23) Podpisanie przez strony bez zastrzeżeń Końcowego Protokołu Odbioru uważa się za termin wykonania robót. Jeżeli w trakcie odbioru zostaną ujawnione wady przedmiotu odbioru lub jego niekompletność, strony wpiszą je do Końcowego Protokołu Odbioru i wyznaczą termin do ich usunięcia. W takiej sytuacji za dzień końcowego odbioru przyjmuje się dzień, w którym strony podpisały Protokół Odbioru Usunięcia Wad.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232410-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100 000 PLN (słownie: sto tysięcy złotych), na warunkach opisanych w rozdz. IX SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1b ustawy w formie oryginału, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-22 oraz art. 24 ust. 5 ustawy w formie oryginału, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 3. Formularz Oferty wg zał. nr 1 do SIWZ oraz kosztorys ofertowy wg zał.12 do SIWZ. 4. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii. 5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Zamawiający wymaga oświadczenia Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w przedmiotowym postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. 6.Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach