Przetargi.pl
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej z przepompowniami w miejscowościach Pułanki, Cieszyna, Stępina i Glinik Dolny oraz rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Glinik Dolny

Gmina Frysztak ogłasza przetarg

  • Adres: 38-130 Frysztak, ul. Księdza Wojciecha Blajera
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 27 77 110, , fax. 17 27 77 920
  • Data zamieszczenia: 2020-06-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Frysztak
    ul. Księdza Wojciecha Blajera 20
    38-130 Frysztak, woj. podkarpackie
    tel. 17 27 77 110, , fax. 17 27 77 920
    REGON: 69058218600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.frysztak.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej z przepompowniami w miejscowościach Pułanki, Cieszyna, Stępina i Glinik Dolny oraz rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Glinik Dolny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn : „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej z przepompowniami w miejscowościach Pułanki, Cieszyna, Stępina i Glinik Dolny oraz rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Glinik Dolny” 1).Szczegółowy zakres robót zawarty jest w projektach budowlanych lub budowlano-wykonawczych stanowiących załącznik numer 9 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia obejmujący dokumentację pn: a)Opracowanie projektu techniczno– budowlanego kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej z przepompowniami, zasilaniem energetycznym przepompowni i przyłączami dla części miejscowości Cieszyna oraz miejscowości Pułanki z przełączeniem istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej wsi Cieszyna do projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej wsi Pułanki, gm. Frysztak , b)Opracowanie projektu na budowę sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej z przepompownią, zasilaniem energetycznym przepompowni i przyłączami dla części miejscowości Pułanki i Cieszyna na działkach nr. ewid. 601,603/1,603/3,603/4,603/5,604,605,614 oraz 602/2 w miejscowości Pułanki oraz na działce nr. ewid. 1724 w miejscowości Cieszyna , gm. Frysztak – aneks do projektu , c)„Budowa kanalizacji sanitarnej wraz przepompowniami ścieków dla miejscowości Stępina z częścią miejscowości Glinik Górny i Cieszyna ….”, d)„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej z przepompowniami, zasilaniem energetycznym przepompowni i przyłączami dla części miejscowości Glinik Dolny, Glinik Średni i Twierdza z przyłączeniem istniejącej części kanalizacji sanitarnej wsi Glinik Dolny i Twierdza …. ”, f)„Rozbudowa gminnej sieci wodociągowej na działkach nr ew. 157, 203/6,203/8, 203/9, 203/17, 203/18, 203/33,203/34,203/47,204/7,2014/11 w Gliniku Dolnym” 2) Opis przedmiotu zamówienia – stanowiący załącznik nr 11 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, 3) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót – stanowiących załącznik nr 10 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, UWAGA: W zakresie rozbudowy gminnej sieci wodociągowej w Gliniku Dolnym należy przyjąć poprzez analogię zalecenia techniczne w zakresie robót ziemnych i montażowych określone w STWiORB dla budowy kanalizacji ciśnieniowej. 4) Przedmiarach robót - stanowiących załącznik nr 8 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 2.Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie wszystkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotowego zamówienia w zakresie rzeczowym ujętym w opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 11 do SIWZ, dokumentacji projektowej –załącznik nr 9 do SIWZ, przedmiarach robót-załącznik nr 8 do SIWZ, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót-załącznik nr 10 do SIWZ oraz niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia ( SIWZ ). 2)Wykonawca uwzględni w swojej ofercie wszystkie koszty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przedmiarach robót , opisie i dokumentacji technicznej a niezbędne do realizacji zadania objętego przedmiotem zamówienia. 3)W szczególności ( przy czym określenie „ w szczególności” nie stanowi katalogu zamkniętego) należy uwzględnić : a) wszelkie koszty związane z podłączeniem i zużyciem wody i energii elektrycznej, zagospodarowaniem odpadów w okresie realizacji zamówienia b) poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, gazu, wody itp. c) wykonania i stosowania w praktyce zapisów projektu organizacji i technologii robót z uwzględnieniem warunków bhp, d) oznakowania terenu budowy i zapewnienie odpowiednich zabezpieczeń bhp, e) wykonania niezbędnych badań, prób i pomiarów na każde polecenie inspektora nadzoru w celu stwierdzenia prawidłowości wykonanych robót, f) wykonania badań, prób i rozruchu, jak również do dokonania odkrywek w przypadku niezgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, g) zapewnienie obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację powykonawczą robót wraz z uwidocznieniem jej we właściwym zasobie geodezyjnym h)odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy (w tym wykonanie tymczasowego ogrodzenia ) i) zapewnienia uprawnionego nadzoru i dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, j) utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, k) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu w dniu odbioru końcowego, l) przywrócenie terenu budowy i terenów przyległych po wykonanych robotach przynajmniej do stanu pierwotnego (chyba, że z uzgodnień szczególnych wynika większy zakres odtworzenia). Dotyczy to także nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów, elementów ogrodzeń, itp. ł) uzgodnienia robót z zarządcami sieci, terenów i wykonanie ich zgodnie z ich wytycznymi, m) organizacją i utrzymaniem placu budowy, n) ubezpieczeniem budowy, o)wykonaniem projektów tymczasowej zmiany organizacji ruchu (w zakresie wynikającym z potrzeb inwestycji), p) realizacją i dokonaniem stosownych uzgodnień i odbiorów niezbędnych do realizacji zamówienia oraz przekazania obiektu do użytkowania , protokołów badań i sprawdzeń oraz innych dokumentów niezbędnych do dopuszczeniu inwestycji , urządzeń i instalacji do użytkowania, r) koszty wszelkiego rodzaju sprzętu, narzędzi i urządzeń koniecznych do użycia w celu wykonania przedmiotu umowy, s) koszty opłat na rzecz zarządców sieci związanymi z dokonaniem przez nich odbiorów, t) koszty transportu materiałów z rozbiórki na odległość do 3 km w miejsce wskazane przez Zamawiającego. u)Koszty zapewnienia nadzoru archeologicznego przez uprawnionego archeologa w czasie prowadzenia prac ziemnych na terenie stanowisk archeologicznych numer 1,2 i 5 położonych w miejscowości Pułanki, zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Przemyślu , Delegatura w Rzeszowie w zakresie określonym w dokumentacji projektowej- zał. nr 9 do SIWZ 4) Wykonawca, do wykonania zamówienia, będzie stosował wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2019 r. poz.266 z późniejszymi zmianami) 5) Zamawiający wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a uPZP zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia (określone w przedmiarze robót-załącznik nr 8 do SIWZ) jeśli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.) w tym w szczególności : a) wykonujące roboty ziemne i montażowe oraz obsługi urządzeń i maszyn budowlanych w zakresie budowy sieci kanalizacyjnej, 6) Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, zamawiający pozostawia w gestii wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, 7) Wymóg zatrudnienia w stosunku pracy nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, a także innych czynności polegających na sprawowaniu nadzoru nad wykonywanymi robotami. 8) Sposób dokumentowania zatrudnienia przez Wykonawcę osób o których mowa w pkt. 5 : a) Na etapie ofertowania - Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią załącznika nr 1 do SIWZ, b) Na etapie realizacji umowy - w celu weryfikacji zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia przewiduje możliwość żądania przez zamawiającego złożenia w terminie 5 dni roboczych oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę, 8.1) Nie przedstawienie we wskazanym terminie w/w oświadczeń, bądź przedstawienie oświadczeń niekompletnych , nie obejmujących wszystkich wyspecyfikowanych czynności , może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz naliczenia niżej wymienionych kar umownych. 8.2) W przypadku wątpliwości co do charakteru zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w SIWZ , Zamawiający zastrzega sobie możliwość zgłoszenia tego faktu do Państwowej Inspekcji Pracy. 8.3) W przypadku nie przedstawienia w terminie oświadczeń , o których mowa w pkt.8) lit. b) SIWZ Wykonawca zapłaci każdorazowo karę umowną w wysokości 1 500,00 zł. 8.4) Nie wypełnienie zobowiązań dotyczących zatrudniania osób o których mowa w SIWZ na podstawie umowy o pracę , może być podstawą do wypowiedzenia przez Zamawiającego umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9) Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca odpowiada za ich działania lub zaniechania jak za swoje własne. 10) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane obejmujące przedmiot zamówienia. 11) Wykonany przedmiot zamówienia będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp 3. Materiały i urządzenia równoważne. 1) Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu umowy powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości : a) wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2019 r. poz.266 z późniejszymi zmianami), b) wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z art.10 ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (jednolity tekst Dz.U z 2019 roku , poz. 1186 z późniejszymi zmianami), c) jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz opisie przedmiotu zamówienia. 2) Wszelkie materiały i urządzenia powinny być dostarczone przez Wykonawcę wraz z wszelkimi atestami, certyfikatami i zatwierdzeniami wymaganymi przepisami prawa, takimi jak m.in. deklaracje zgodności producenta, aprobaty techniczne, certyfikaty zgodności, certyfikaty dopuszczenia do użytku lub obrotu, atesty itd. (sporządzonymi w języku polskim). Wszelkie takie urządzenia i materiały winny być w pełni zgodne z mającymi zastosowanie przepisami prawa, licencjami, zezwoleniami, pozwoleniami i instrukcjami właściwych organów i instytucji. Wszelkie urządzenia winny być dostarczone z dokumentacją techniczno- ruchową (DTR), gwarancjami, instrukcjami obsługi, użytkowania i konserwowania. 3) Podane w opisach nazwy własne, znaki towarowe, patenty , źródła pochodzenia itp. ,o ile występują , nie mają na celu naruszenia art. 29 i art.7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego , bez doprowadzania do uprzywilejowania lub wyeliminowania jakichkolwiek wykonawców czy produktów, a)Wszystkie nazwy własne materiałów budowlanych oraz urządzeń zaprojektowanych przez projektantów należy traktować jako wskazanie jakościowe i technologiczne, b)Elementy budowlane, urządzenia i ich producenci wymienione w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub przedmiarze robót zostały wskazane przykładowo, c) Jeżeli w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót , opisie, specyfikacjach technicznych lub w SIWZ użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę – Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi , o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacją stanowiącą załącznik nr 9 i 11 do SIWZ, d)Dopuszczenie w SIWZ rozwiązania równoważnego nie oznacza , iż inne zaproponowane w ramach tej równoważności robota , czy urządzenie, ma spełniać wszystkie parametry konkretnego urządzenia , określonego przez producenta przyjęte przez projektanta. Wykazanie równoważności nie polega także na dowodzeniu , że oferowany produkt jest w parametrach wyższej lub niższej kategorii niż ten którego wymaga Zamawiający lecz , że umożliwia uzyskanie efektu i parametrów założonych przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych czy technologicznych. 4) W przypadku zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych Zamawiający wymaga: a) Złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia w tym załączenia do oferty danych technicznych pokazujących, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym jak i jakościowym co do celu jego przeznaczenia poprzez odniesienie się w kolejności preferencji do: - Polskich Norm przenoszących normy europejskie, - norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie, - europejskich ocen technicznych, rozumianych jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.), - wspólnych specyfikacji technicznych, rozumianych jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12), - norm międzynarodowych, - specyfikacji technicznych, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjętych przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, - innych systemów referencji technicznych ustanowionych przez europejskie organizacje normalizacyjne; b)Oferent uzyska we własnym zakresie i na własny koszt stosowne pozwolenia oraz uzgodnienia wynikające ze zmiany na urządzenia lub rozwiązania równoważne w tym poniesie pełne koszty wynikające ze zmian włącznie z projektowymi. c) Zgodnie z art.30 ust.5 ustawy Pzp na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania , że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego ,a Wykonawca bierze wszelką odpowiedzialność za wprowadzone zmiany jak wyżej. d) Wykonawca na wezwanie Zamawiającego na etapie oceny ofert z zachowaniem procedury określonej w art.24 aa ustawy Pzp ,przedłoży listę materiałów i urządzeń wraz z podaniem ich parametrów technicznych, technologicznych oraz nazwy producenta . 5) Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć: a) Urządzenia i materiały gwarantujące prawidłową realizację robót oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w opisie, dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarach robót. b) Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak atest PZH (jeżeli dotyczy) , deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta, zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń lub materiałów ujętych w dokumentacji projektowej. c) Wykonawca w przypadku wykrycia błędów lub opuszczeń w SIWZ , opisie przedmiotu zamówienia , przedmiarach robót oraz dokumentacji projektowej , winien natychmiast powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, który dokona odpowiednich poprawek, uzupełnień lub interpretacji . 6)Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczy, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. 4. Zamawiający wymagał będzie od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem , z opracowanymi projektami budowlanymi , szczególnie w zakresie uzyskania założonych efektów, kosztów eksploatacji i niezawodności działania. Wykonawca musi mieć świadomość, iż możliwość zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych uzależniona będzie od ich zgodności z parametrami określonymi w projektach budowlanych, przedmiarach robót i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 50 000 ,00 zł (Słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.1) Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Kopię wpłaty wadium lub inny dokument potwierdzający jego wniesienie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach