Przetargi.pl
Budowa ścieżki edukacyjnej w leśnictwie Zielone

Nadleśnictwo Pisz ogłasza przetarg

  • Adres: 12200 Pisz, ul. Gdańska
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 424 15 00 , fax. 87 424 15 01
  • Data zamieszczenia: 2017-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Pisz
    ul. Gdańska 24
    12200 Pisz, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 424 15 00, fax. 87 424 15 01
    REGON: 79001128500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pisz.bialystok.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ścieżki edukacyjnej w leśnictwie Zielone
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa ścieżki edukacyjnej (ciągu pieszego) w leśnictwie Zielone, na działkach nr ewid. 194, 195, 203/1, 204, 224, 225 w obrębie ewidencyjnym Pogobie Tylne, gm. Pisz. Na obszarze inwestycji zaprojektowano ścieżkę edukacyjną o nawierzchni z kruszywa niezwiązanego C50/30 o długości ok. 600m i szerokości od 1,5 do 2m. Wzdłuż ścieżki zaprojektowano budowę kładki drewnianej o długości ok. 15m i szerokości 2m. Przewidziano również wykonanie schodów drewnianych umożliwiających przejście nad powaloną kłodą martwego drzewa. Ponadto na terenie przedmiotowej strefy edukacyjnej zaprojektowano utworzenie miejsc postoju pojazdów dla 3 autobusów oraz 9 samochodów osobowych (w tym dwa dla osób niepełnosprawnych) wraz z ogrodzeniem drewnianym, wiatę na drewno, toalety wraz z przyłączami bieżącej wody, kanalizacji sanitarnej i instalacji elektrycznej. Na obszarze prowadzonej inwestycji będą ustawione tablice informacyjno – edukacyjne, ławeczki, śmietniki, stojaki na rowery, brama z daszkiem i hasłem przewodnim oraz zostanie wyznaczone miejsce na ognisko wraz z kamienno – drewnianymi siedziskami. W ramach prowadzonej inwestycji przewidziano również modernizację piwniczki wraz z doprowadzeniem instalacji elektrycznej, modernizację wiaty ośmiokątnej, budowę toalety drewnianej przy miejscu postoju pojazdów oraz wykonanie drewnianej ławki wokół pnia kasztanowca. W ramach inwestycji zostaną wyrównane kruszywem nawierzchnie istniejących dróg leśnych. Konstrukcje projektowanych nawierzchni Konstrukcja ścieżki edukacyjnej – nawierzchnia z mieszanki kruszywa niezwiązanego C50/30 gr. 10cm. Konstrukcja miejsc postoju pojazdów – nawierzchnia z betonowych płyt ażurowych gr. 12cm, podsypka piaskowa gr. 10cm, podbudowa z mieszanki kruszywa niezwiązanego C50/30 gr. 30cm, warstwa geotkaniny separacyjno-filtracyjnej LF 35. Konstrukcja wyrównywanej drogi leśnej (zgodnie z planem zagospodarowania) – nawierzchnia z mieszanki kruszywa niezwiązanego C50/30 gr. 20cm, warstwa geotkaniny separacyjno-filtracyjnej LF 35. Konstrukcja wyrównywanej drogi leśnej (zgodnie z planem zagospodarowania) – nawierzchnia z pospółki o frakcji 0-31,5mm gr. 15cm – doziarnienie. Konstrukcja nawierzchni przy toalecie oraz miejsca na ognisko – nawierzchnia z kamienia polnego lub kostki kamiennej – gr. min. 12 cm, podsypka cementowo-piaskowa gr. 5cm, podbudowa z kruszywa niezwiązanego C50/30 gr. 10cm. Profil podłużny projektowanej ścieżki i wyrównywanych nawierzchni dróg należy dostosować do istniejącego profilu terenu i dróg leśnych z wykonaniem profilowania podłoża pod warstwy konstrukcyjne. Wody opadowe i roztopowe zostaną odprowadzone powierzchniowo. Kładka drewniana w ciągu ścieżki edukacyjnej Kładka drewniana czteroprzęsłowa swobodnie podparta, rozpiętości przęseł 3 x 4,1m + 1,6m, światło między przyczółkami wynosi 13,2m, szerokość kładki 2,0m, w świetle balustrad 1,66m, powierzchnia pomostu drewnianego 28,05m2. Długość całkowita z przyczółkami 14,65m. Rzędna pomostu 121,00m npm. Schody nad powalonym drzewem Zaprojektowano w postaci odwróconej litery „V”. Rozpiętość schodków około 5m, światło pod ok. 1m, szerokość 1,2m. Policzki z belek o przekroju 16x24cm w rozstawie osiowym 1,02m, rozparto na oczepach 20x20 opartych bezpośrednio na podłożu. Oczepy zabezpieczone przed przemieszczeniem palikami średnicy 12cm i dodatkowo przez obsypanie gruntem piaszczystym. W celu osadzenia stopni w policzkach wyciąć kliny w kształcie trójkątów prostokątnych o długości przyprostokątnych 9 i 15cm. Kliny wykorzystać na podparcie stopni na policzkach. Stopnie szerokości 35cm wykonać gr. 50mm z 1 - 3 desek. Podest górny gr. 50mm. Balustrady drewniane na słupkach 10x10cm z pochwytem 8x12cm z obu stron mocowane do policzków śrubami M12 (8.8.). Budowa budynku sanitariatu Budynek wolnostojący, parterowy z wejściem od południowego zachodu. Bryła zwarta, przykryta dwuspadowym dachem. Budynek jest obiektem funkcjonującym sezonowo w okresie wiosna – jesień. W budynku zlokalizowano dwie kabiny. Jedna dla mężczyzn z przedsionkiem z umywalką i kabiną z miską ustępową, pisuarem, wpustem kanalizacyjnym podłogowym i armaturą czerpalną ze złączką do węża. Druga kabina jednoprzestrzenna dla kobiet i osób niepełnosprawnych wyposażona w umywalkę i miskę ustępową przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wpust kanalizacyjny podłogowy i armaturę czerpalną ze złączką do węża. Wejścia do kabin odbywają się z zadaszonego podestu. Kubatura 77,92 m3 Powierzchnia zabudowy 20,78 m2 Powierzchnia użytkowa 17,02 m2 Wiata drewniana Wiata drewniana wolnostojąca, z trzema ścianami zabudowanymi ażurowo, otwarta od północnego wschodu. Bryła prostokątna, przykryta dwuspadowym dachem. Wiata przeznaczona na składowanie drewna. Wszystkie elementy zaprojektowano drewniane, z drewna iglastego kl. C30. Dane liczbowe: Kubatura 107,78 m3 Powierzchnia zabudowy 29,61 m2 Miejsce na ognisko Miejsce na ognisko należy wykonać w kształcie koła o promieniu 4m o nawierzchni z kamienia polnego lub kostki kamiennej wys. min. 12cm. Kamień spoinowany zaprawą cementową. W środku należy pozostawić otwór na palenisko o promieniu od 1,0m do 1,2m zagłębione co najmniej 15cm poniżej nawierzchni z kamienia. Dookoła paleniska zaprojektowano 4 ławki z kamienia polnego lub koski kamiennej o siedziskach drewnianych. Ławki wykonać w kształcie łuków zgodnie z rysunkiem. Elementy małej architektury W związku z zamierzoną inwestycją planuje się rozmieścić na trasie przedmiotowej ścieżki tablice informacyjne, edukacyjne, strzałki kierunkowe, "witacze", kosze na śmieci, stojaki rowerowe (dla min. 10 rowerów) oraz ławki. Lokalizację należy uzgodnić z Inwestorem. Na tablicach informacyjnych będą treści edukacyjne podyktowane przez Zamawiającego (napisy i grafika drukowane). Tablice edukacyjne będą miały wymiar ok. 100x70cm oraz jedna tablica informacyjna o wym. ok 200x250cm z blachy nierdzewnej (lub inny materiał zaakceptowany przez Zamawiającego), w ramie drewnianej, z drewnianym daszkiem, na słupkach drewnianych zamocowanych na fundamencie betonowych o wym. min. 0,2x0,2x1,0m. Treść i wymiary pozostałych tablic informacyjnych, strzałek kierunkowych i "witaczy" zostanie udostępniona na etapie wykonawstwa. Stojaki rowerowe Stojaki rowerowe zaprojektowano z rur stalowych ocynkowanych średnicy 51mm, w kształcie odwróconej litery „U”, który umożliwi oparcie i przypięcie, co najmniej 2 rowerów niezależnie od rozmiaru. Wymiary stojaka to: długość 1m, wysokość 80cm. Stojaki zakotwione w betonowych blokach fundamentowych o wymiarach 30x30x50cm. Stojaki pozostawić ocynkowane lub pomalować na kolor zielony. Stojaki rozstawione w odległości min. 140cm. Konstrukcja stojaka, umożliwi oparcie roweru oraz przypięcie do stojaka ramy i jednego koła roweru przy pomocy pojedynczego zapięcia typu U-lock (kłódką szeklową), niezależnie od typu roweru. Umożliwi to także przypięcie drugiego koła za pomocą drugiego zapięcia. Kosze na śmieci Kosze na śmieci oparte na rzucie kwadratu, rozszerzające się ku górze. Ściany i dno kosza z poziomych desek gr. 25mm mocowanych wkrętami do bali 5x5 cm umieszczonych w narożnikach. Pojemnik zamocowany trwale do podłoża, za pomocą bloku fundamentowego 50x50x30cm, wkopanego w grunt, poprzez ocynkowane kątowniki 50x50x3. Na styku blachy i drewna wykonać przekładki z papy. Dane techniczne: wysokość: – 60cm długość / szerokość maksymalna – 45cm pojemność: – 65 l Ogrodzenie drewniane Ogrodzenie drewniane należy wykonać z drewna klasy min. C35. Konstrukcja oparta jest na palach drewnianych fi 15cm o rozstawie do 2,6m. Pale zagłębione w gruncie nośnym min. 0,75m. Ogrodzenie wykonać z desek obrobionych o szerokości średniej 15cm. Dopuszcza się deski o nieregularnym kształcie. Deski grubości 2,5cm. Deski mocowane do pali wkrętami do drewna. Drewno przeznaczone do wbudowania powinno być całkowicie obrobione. Zaimpregnowanie drewna otwartych obiektów narażonych na bezpośrednie działanie czynników atmosferycznych, wymaga w czasie eksploatacji dosycania środkami impregnacyjnymi co 3-4 lata. Imprex W – oleisty środek ochronny drewna do impregnacji i odgrzybiania drewna. Wyrób dopuszczony do stosowania w budownictwie świadectwem ITB Nr 763/89 i decyzją nr 2/ITB/87 w uzgodnieniu z Państwowym Zakładem Higieny. Sposób stosowania: drewno suche i oczyszczone impregnować na otwartej przestrzeni metoda 2 lub 3 krotnego smarowania pędzlem lub natryskiem w odstępach nie krótszych niż 4 godziny lub metoda minimum 30 min. kąpieli całych elementów. Norma zużycia 0,3kg środka na 1 m2 powierzchni drewna przy 2-3 krotnym malowaniu. Ławki Ławki o wymiarach 40x210cm i wysokości 45cm. Siedzisko z połówki okrąglaków o średnicy 400mm. Oparcia z bali 80x120mm. Elementy łączone na gniazda i czopy i klejone. Nogi z okrąglaków średnicy ok. 25cm mocowane w gruncie na głębokość min. 50cm. Siedziska ławek wykonać ze spadkiem ok. 1% tak aby nie stała na nich woda. Wszystkie elementy drewniane w całości szlifowane w celu wyeliminowania zadr. Brama Konstrukcja bramowa oparta na dwóch słupach z pni sosnowych średnicy min. 35cm na dole i 25cm na górze. Słupy osadzone na stopach żelbetowych za pośrednictwem trzpieni stalowych, walcowanych z profili dwuteowych HEB120, oraz dodatkowo spięte pierścieniami z płaskowników 50x4 mm i śrubami M12 kl. 8.8. Trzpienie osadzić osiowo do głębokości 50cm, w dolnej części słupów drewnianych w pasowanych otworach wycinanych piłą łańcuchową, (w razie wykonania zbyt luźnych otworów: po osadzeniu profili otwór wypełnić żywicą i spiąć dodatkowo słup i profil 2 śrubami M16 na wylot przez środnik). Więźba dachowa – o kącie nachylenia 45º, drewniana, dwuspadowa, przekroje krokwi 5/12 cm, kleszcze 5/12 cm. Płatew podwójna o przekroju 12x20cm osadzona na słupach i usztywniona mieczami 16x16cm. Elementy łączyć na wręby, gniazda i czopy, oraz za pomocą, śrub M16 kl. 8.8. WC przenośne Zaprojektowano przenośną kabinę ustępową o konstrukcji drewnianej. Kabina o wymiarach 1x1m wysokości 2,59m z desek struganych 25mm na ramkach z bala 5x8cm i podwalinach 8x12cm. Daszek jednospadowy kryty gontem bitumicznym. Kabina wyposażona w drzwi pełne z desek, siedzisko drewniane, plastikowy pojemnik na fekalia oraz klapę z tyłu do usuwania pojemnika. Drzwi od wewnątrz wyposażone w zasuwkę. Modernizacja istniejącej wiaty Istniejąca wiata zlokalizowana na terenie leśnej ścieżki edukacyjnej na dz. nr 194 obręb Pogobie Tylne gm. Pisz. Sąsiaduje ona z innymi obiektami i infrastrukturą obsługującą tę funkcję, (istniejące i projektowane obiekty zaznaczono na załączonym projekcie zagospodarowania terenu). Zakres modernizacji obejmuje: - wymianę wierzchniej warstwy gontów, - wymianę przechylonej nadbudówki dachu, - przebudowę wewnętrznych blatów stołowych, - ewentualną wymianę elementów porażonych korozją biologiczną, - impregnację i malowanie wszystkich elementów drewnianych. Modernizacja budynku piwnicy Budynek zlokalizowany jest w obrębie ewidencyjnym Pogobie Tylne gm. Pisz na dz. Nr 194 .Obiekt wolnostojący, piwnica oparta na rzucie prostokąta, obsypana gruntem, odkryte jedynie ściany szczytowe. Konstrukcja murowana z kamienia polnego i cegły ceramicznej pełnej, przekryta sklepieniem kolebkowym z cegły, pokrytym ziemią. Posadowiony na fundamentach kamiennych. Stolarka drzwiowa drewniana. Tynki wewnętrzne cementowo-wapienne. Budynek nie posiada instalacji. Dane podstawowe: Powierzchnia zabudowy - 54,61 m2 Powierzchnia użytkowa - 19,67 m2 Kubatura budynku - 110,5 m3 Modernizacja swoim zakresem obejmuje: - naprawę, odgrzybienie i osuszenie murów oraz sklepienia, - wykonanie nowych izolacji przeciwwilgociowych całego obiektu, - wymianę i uzupełnienie stolarki, - uszczelnienie i wyrównanie posadzek, - podniesienie murków oporowych przy schodach, - wykonanie murowanej studzienki okiennej od zewnątrz, - wykonanie drewnianego zadaszenia nad wejściem, - wykonanie nowego żelbetowego zwieńczenia ścian, - doprowadzenie zasilenia i wykonanie oświetlenia wewnętrznego, - wykonanie niezbędnych robót tynkarsko-malarskich i naprawczych związanych z w/w zakresem robót. 3.4 Szczegółowy zakres prac objętych przedmiotem zamówienia określony został w dokumentacji projektowej - Załącznik nr 3 do SIWZ tj. a) Dokumentacji technicznej b) Przedmiarach robót c) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, 3.5 Zakres prac obejmuje: a) wykonanie pełnego zakresu robót ujętych w projekcie, b) wykonanie niezbędnych robót towarzyszących (zorganizowanie placu budowy, zaplecza budowy, uporządkowania terenu po pracach itp.), c) pokrycie wszelkich kosztów i opłat z tytułu uzgodnień, opłat administracyjnych, uzbrojenia terenu itp. , d) prowadzenie pełnej obsługi geodezyjnej w czasie robót, e) wykonanie dokumentacji powykonawczej, f) wykonanie instrukcji i oznakowań obiektów zgodnie z obowiązującymi przepisami, g) zorganizowanie i przeprowadzenie prób, badań i odbiorów, h) uporządkowanie i odtworzenie terenu po zakończeniu budowy, i) zapewnienie w okresie gwarancji pełnego i nieodpłatnego serwisu gwarancyjnego, j) gromadzenie odpadów innych niż niebezpieczne, powstałe w trakcie realizacji inwestycji w sposób selektywny i bezpieczny dla środowiska oraz wykorzystanie gospodarczo lub odprowadzenie na składowisko komunalne, k) gromadzenie odpadów niebezpiecznych powstałych w trakcie realizacji inwestycji w sposób bezpieczny dla środowiska oraz przekazanie specjalistycznej firmie zajmującej się utylizacją tego typu odpadów. 3.6. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia tj. pracowników budowlanych wykonujących roboty budowlane pod kierownictwem Kierownika budowy lub Kierownika robót, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji w której wykonawca lub podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnik spółki cywilnej). W takim przypadku Wykonawca musi udowodnić, że wynagrodzenie takiej osoby nie jest niższe niż określone w obowiązujących przepisach. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę zostały szczegółowo opisane we wzorze umowy, który stanowi Załącznik nr 8 oraz rozdziale 25 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233161-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości 10 000, 00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). Wadium należy wnieść w terminie do dnia 05.12.2017 r. do godz. 10:00. 9.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz.978 i 1240). Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP nr 11 1020 3541 0000 5402 0262 8972 z dopiskiem „wadium przetargowe: SA.270.99.2017”. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować z sekretariacie Nadleśnictwa Pisz (I piętro), najpóźniej do terminu składania ofert. 9.3. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy. 9.4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9.5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy . 9.6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 9.7. Zwrot wadium a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 2A oraz 2B do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 7.2 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 7.1. 7.3 Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 7.1. 7.4 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w punkcie 7.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7.5 Do oferty wykonawca załącza zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy. (niewiążący wzór stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ) 7.6 Pełnomocnictwo do podpisania oferty jeżeli upoważnienie do jej podpisania nie wynika z dokumentów rejestrowych. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający będzie żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.11. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w 7.8.2 litera a-b). 7.12. Zamawiający żąda od wykonawcy dokumentów wymienionych w 7.8.2 litera a-b) dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22 a ustawy. 7.13. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w 7.8 , 7.9 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7.14. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa punkcie 7 ppkt 8, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 7.15. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w 7.8. 7.16. Do oferty wykonawca załącza stosowne pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli uprawnienie do podpisania ofert nie wynika z dokumentów rejestrowych, a w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do podpisania oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach