Przetargi.pl
Budowa ścieżek edukacji ekologicznej na terenie Parku Leśnego w Polanicy Zdroju roboty budowlane

Gmina Miejska Polanica-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 57-320 Polanica-Zdrój, ul. Dąbrowskiego 3
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8680600 , fax. 0-74 86 810 46
  • Data zamieszczenia: 2012-04-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Polanica-Zdrój
    ul. Dąbrowskiego 3 3
    57-320 Polanica-Zdrój, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8680600, fax. 0-74 86 810 46
    REGON: 89071794100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.polanica.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ścieżek edukacji ekologicznej na terenie Parku Leśnego w Polanicy Zdroju roboty budowlane
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Realizacja inwestycji została podzielona na następujące zadania: 1)roboty przygotowawcze 2)wykonanie ciągów pieszych 3)wykonanie zbiornika (oczka) wodnego, 4)elementy małej architektury 5)wykonanie oraz montaż tablic edukacyjnych 6)zieleń nasadzenia (wydatek niekwalifikowany). 1. Roboty przygotowawcze przed wykonaniem ciągów pieszych Roboty przygotowawcze, które należy wykonać przed przystąpieniem do realizacji części projektu związanej z budową ciągów pieszych obejmują: 1)rozbiórkę ręczną nawierzchni z piaskowca na ścieżkach o szerokości 1,2m, 2)rozbiórkę nawierzchni z piaskowca na ścieżkach spacerowych o szerokości 2,5m i 2,0m, dopuszcza się prowadzenie prac przy użyciu minikoparki o wadze do 2 ton. 2. Roboty przygotowawcze przed wykonaniem elementów małej architektury Roboty przygotowawcze, które należy wykonać przed przystąpieniem do realizacji części projektu związanej z montażem małej architektury obejmują: 1)demontaż i wywóz istniejących ławek (5szt.), 2)demontaż i wywóz istniejących koszy na śmieci (5szt.), Uwagi: Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu zdemontowanych urządzeń i przewiezienia ich na teren bazy MZK , przy ul. Polnej w Polanica-Zdroju. 3)demontaż metalowych barierek istniejących mostków. 3. Roboty przygotowawcze przed wykonaniem i montażem tablic edukacyjnych Roboty przygotowawcze, które należy wykonać przed przystąpieniem do realizacji części projektu związanej z montażem tablic edukacyjnych obejmują: 1) demontaż i wywóz istniejących tablic edukacyjnych (3 szt.) Uwagi: Tablice muszą być demontowane tak, aby nie zostały uszkodzone, a następnie winne być przewiezione na teren bazy MZK , przy ul. Polnej w Polanica Zdroju. 4. Roboty przygotowawcze przed wykonaniem nasadzeń Roboty przygotowawcze, które należy wykonać przed przystąpieniem do realizacji części projektu związanej z nasadzeniami zieleni, obejmują: 1)wywóz gruzu z terenu parku: a)elementy betonowe o wymiarach około 50cmx50cm, oraz płyt betonowych o kształtach regularnych (z nad rowu) około 10 20szt., b)pogłębienie rowu na ? długości 70m c)zebranie śmieci, d)wywiezieni połamanych i pociętych konarów i liści, e)uporządkowanie kwater regularnych od strony ul. Chrobrego (do rowu) pow. około 2500 m2, f)grabienie, usunięcie jeżyn, wywiezienie śmieci oraz usuniętych jeżyn i zagrabionych liści, zabezpieczenie zieleni istniejącej wynikające z planu ochrony drzew, wywiezienie połamanych konarów i gałęzi wywiezienie liści wygrabionych z wybranych powierzchni rabat (powierzchnia do wygrabienia podana w tabeli nr 8), przeprowadzenie pielęgnacji drzew, według wykazu i wytycznych zawartych w tabeli 1. Technologia wykonywania ciągów pieszych 1)wykorytować pas pod ścieżki główne o szer. 2,0 m oraz ścieżki boczne 1,2 m, 1,5 m; 2)wybrać kamienie i humus do gruntu rodzimego, nie wycinać centralnych korzeni drzew. Korzenie muszą być ukryte w warstwie wyrównawczej z pospółki lub w warstwie odsączającej; 3)koryto zasypać pospółką do wysokości 10 cm poniżej górnego poziomu korzeni; 4)ułożyć geowłókninę w warstwie wyrównawczej; 5)wykonać warstwę odsączającą (mrozoodporną) z kruszywa łamanego asortymentu fi 031,5 mm; 6)ułożyć obrzeża z piaskowca nie gorszego niż piaskowiec Radków na betonie klasy C12 15 (wilgotnym). Frakcja kruszywa max. 8 mm. Obrzeża zlicowane z płaszczyzną ścieżki; 7)pod płytami z piaskowca grubość warstwy betonu 5 cm (w zależności od kształtu płyt kamiennych w kolorze piaskowym) (beton klasy C12,15, wilgotny); 8)po ułożeniu kamienia spoiny wypełnić grysem z piaskowca; 9)nadać ścieżce 2% spadki poprzeczne w jednym kierunku; 10)w miejscach wyniesienia ścieżki ponad teren po obu jej bokach usypać skarpy (stopień nachylenia skarp nie większy niż 35 stopni). Prace na ścieżkach należy wykonywać minikoparką o wadze do 2 ton o małym nacisku na gąsienice (z wyjątkiem odcinków w bezpośrednim sąsiedztwie dużych drzew, gdzie prace n7 Oczko wodne główne założenia projektowe W ramach projektu wykonawczego Budowa ścieżek edukacji ekologicznej na terenie Parku Leśnego w Polanicy Zdroju zakłada się wykonanie zbiornika (oczka) wodnego w sąsiedztwie rzeźby Niedźwiedzia, w celu podniesienia walorów kompozycyjnych tego fragmentu parku. Prace związane z wykonaniem oczka wodnego obejmują: a)prace przygotowawcze (wykopanie oczka, wyczyszczenie terenu z korzeni, kamieni i głazów, wyrównanie terenu), b)prace budowlano-konstrukcyjne, c)prace instalacyjne (w tym instalacje wodno kanalizacyjne i elektryczne), d)prace w zakresie zieleni (nowe nasadzenia). W ramach budowy oczka przewiduje się wykonanie: a)niecki oczka; b)dwóch wysp; c)obrzeży oczka (skarp) z dwoma kaskadami wykonanymi z głazów kamiennych ( miejsca oznaczone w projekcie jako NW i PK); d)dwóch mostków o konstrukcji z drewna klejonego; e)aranżacji oczka; f)nawierzchni wokół oczka i na wyspach (opisane w Części 2 dokumentacji pt. Ciągi piesze). Obecnie teren projektowanego zbiornika (oczka) wodnego znajduje się na obszarze ze spadkiem w stronę południowo wschodnią (396,5 296,0) Zaleca się wyrównanie placyku wokół oczka do poziomu 396,5. Wzdłuż południowo-zachodniego obrzeża planowanego zbiornika znajduje się stroma skarpa. Przy wytyczaniu brzegu oczka należy uwzględnić utworzenie zakoli o dnie poniżej lustra wody około 20 cm. Głębokość oczka zaprojektowano od 30 cm do 45 cm ze spadkiem dna w kierunku przelewu i spustu dennego. Ściany oczka wodnego zaprojektowane zostały pod kątem 30 60o w celu ochrony przed naprężeniami konstrukcji spowodowanymi zamarzającą wodą. Obrzeża zbiornika tworzą skarpy ziemne o szerokości 30 cm ze spadkiem 2% w stronę niecki oczka. Projektowane na oczku wyspy różnią się poziomem wyspa z mostkami ma poziom 396,0 m, natomiast druga wyspa ma poziom 395,8 m. Na wyspie z mostkami poprowadzona została ścieżka o nawierzchni z piaskowca (szerokość 1,5m). Poziom lustra wody wynosi 395,0 m. W terenie, gdzie będzie zlokalizowany zbiornik wodny (oczko), obserwuje się okresowe gromadzenie i napływ wody. W projekcie zakłada się, że napływ wody będzie występował również po wykonaniu oczka i jego miejsce oznaczono na rysunku NW. W miejscu tym należy ukształtować kamienną kaskadę (patrz punkt technologia wykonania kaskady). W celu zapobieżenia wysychaniu oczka zaprojektowano podłączenie wody miejskiej z ul. Bolesława Chrobrego do studzienki PS zaopatrzonej w wodomierz Js 20. W celu ograniczenia pobierania wody z wodociągu zaprojektowano ujęcie brzegowe wody UW w rowie melioracyjnym (rejon ul. Bolesława Chrobrego). Ujęcie UW należy obudować, wlot zabezpieczyć kratą. Przelew wody z oczka i spust zaprojektowano w najniższym punkcie oczka oznaczonym na rysunku jako PS. W zagłębieniu oczka wodnego, przewidziano umieszczenie pompy umożliwiającej utrzymanie wody w obiegu zamkniętym. Wypływ wody z pompy umiejscowiono w górnym poziomie skarpy, z kaskadowym ujściem wody po skarpie do oczka (miejsce oznaczone na rysunkach jako PK) (patrz punkt technologia wykonania kaskady). Aranżacja oczka wodnego Projekt zakłada wykonanie aranżacji otoczenia oczka, dna, półki oraz skarp i wysp z piaskowca (materiał nie gorszy niż Radków). Do wykonania tej aranżacji, w tym dwóch kaskad, należy zastosować nieregularny kamień łamany (o wymiarach około szer. 20 dł. 30 cm gr. od 10 cm do 30 cm) i głazy (o wymiarach w najszerszym miejscu od 50 do 80 cm patrz. fot.3 i fot. 4). Kolorystyka kamienia jak na ścieżkach (bez odcieni czerwonych). Większe szczeliny między kamieniem łamanym, jak i głazami należy wypełnić gresem z piaskowca (a ziemią urodzajną w miejscu planowanych nasadzeń). Całość aranżacji uzupełnić nasadzeniami zieleni (wg projektu zieleni). Aranżacja kamieni i zieleni terenu zbiornika wodnego (oczka) ma nadać tej przestrzeni naturalny charakter. Kamień łamany, głazy i zieleń mają zamaskować betonową konstrukcję oczka wodnego. Bilans oczka wodnego 1)powierzchnia całkowita - skarpy + niecka zbiornika + wyspy 191,3 m2 2)wyspa z mostkami 14m2 3)wyspa bez mostków 19,5m2 4)długość obrzeża oczka wodnego wieńca 47m 5)powierzchnia konstrukcji z siatkobetonu należy wykonać ręcznie). Ręcznie należy wybrać humus spomiędzy korzeni drzew. Przelew wody z oczka i spust zaprojektowano w najniższym punkcie oczka oznaczonym na rysunku jako PS. W zagłębieniu oczka wodnego, przewidziano umieszczenie pompy umożliwiającej utrzymanie wody w obiegu zamkniętym. Wypływ wody z pompy umiejscowiono w górnym poziomie skarpy, z kaskadowym ujściem wody po skarpie do oczka (miejsce oznaczone na rysunkach jako PK) (patrz punkt technologia wykonania kaskady). Aranżacja oczka wodnego Projekt zakłada wykonanie aranżacji otoczenia oczka, dna, półki oraz skarp i wysp z piaskowca (materiał nie gorszy niż Radków). Do wykonania tej aranżacji, w tym dwóch kaskad, należy zastosować nieregularny kamień łamany (o wymiarach około szer. 20 dł. 30 cm gr. od 10 cm do 30 cm) i głazy (o wymiarach w najszerszym miejscu od 50 do 80 cm - patrz. fot.3 i fot. 4). Kolorystyka kamienia jak na ścieżkach: szary łamany beżem i żółcią (bez odcieni czerwonych). Większe szczeliny między kamieniem łamanym, jak i głazami należy wypełnić gresem z piaskowca (a ziemią urodzajną w miejscu planowanych nasadzeń). Całość aranżacji uzupełnić nasadzeniami zieleni (wg projektu zieleni). Aranżacja kamieni i zieleni terenu zbiornika wodnego (oczka) ma nadać tej przestrzeni naturalny charakter. Kamień łamany, głazy i zieleń mają zamaskować betonową konstrukcję oczka wodnego. Bilans oczka wodnego 1)powierzchnia całkowita - skarpy + niecka zbiornika + wyspy 191,3 m2 2)wyspa z mostkami 14m2 3)wyspa bez mostków 19,5m2 4)długość obrzeża oczka wodnego wieńca 47m 5)powierzchnia konstrukcji z siatkobetonu należy wykonać ręcznie). Ręcznie należy wybrać humus spomiędzy korzeni drzew. Mostki Na terenie Parku Leśnego w Polanicy-Zdroju zaplanowano dwa nowe mostki drewniane oznaczone na rysunkach jako M1 i M2. Przewiduje się ponadto prace na mostkach istniejących oznaczonych jako M3 i M4, polegające na: a)remoncie obrzeży na mostku M3 (obłożenie płytami kamiennymi piaskowca) b)demontażu istniejącej barierki na mostku M4 ; c)wykonaniu jednej nowej balustrady na mostku M3 i dwóch nowych balustrad na mostku M4. d)Kolorystykę mostków należy dostosować do kolorystyki ławek i koszy na śmieci, drewno pomalować lakierobejcą na kolor ciemny orzech. Mostki nowoprojektowane M1 i M2 Oba mostki pełnią funkcję komunikacyjną pomiędzy terenem parku a wyspą zlokalizowaną na projektowanym oczku wodnym. Mostek M1 Długość: 300 cm Szerokość całkowita: 170 cm Szerokość użytkowa: 150 cm Mostek M2 Długość: 290 cm Szerokość całkowita: 170 cm Szerokość użytkowa: 150 cm Mostki istniejące - M3 i M4 Oba mostki zlokalizowane są od strony ulicy Bolesława Chrobrego. Mostek M3 położony jest przy wejściu prowadzącym do kamienia pamiątkowego. Mostek tworzy żelbetowy przepust. Zakłada się wykonanie jednej balustrady z drewna klejonego liściastego (buk) i zamontowanie jej na obrzeżu bezpośrednio przy ścieżce. Parametry balustrady: a)wysokość 1,10 m b)słupki o przekroju 10 x 10 cm, wysokości: 100 cm konstrukcyjne oraz o wysokości: 65 cm - dekoracyjne, c)pochwyt (element prosty) o przekroju 10 x 10 cm, mocowany do słupków za pomocą czopów, d)stężenie balustrady (element prosty) deski podwójne (pełniące funkcję kleszczy) o przekroju 3,4 x 10 cm, mocowane do słupków za pomocą nakładek, dodatkowo wzmocnione śrubami. Ławki i kosze na śmieci Ławki Na terenie opracowania przewiduje się montaż 14 ławek o konstrukcji z profili stalowych, malowanych proszkowo na kolor ciemny grafit lub czarny (matowy) o następujących parametrach: Parametry ławki a)wysokość całkowita 85 cm b)wysokość siedziska 44 cm c)długość 170 cm lub 200 cm d)szerokość całkowita 54,5 cm e)waga około 50 kg f)grubość listew drewnianych 4 cm (kolor orzech) g)profil stalowy 50 x 50 x 2 mm Ławki mają być na stałe zabetonowane w gruncie. Umiejscowione wzdłuż ścieżek na nawierzchni z piaskowca. Kosze na śmieci Na terenie opracowania przewiduje się montaż 7 koszy na śmieci. Kosze mają być zamontowane na stałe poprzez zabetonowanie w gruncie. Kosze powinny być zlokalizowane w sąsiedztwie ławek (zgodnie z rysunkiem 41). Obudowa koszy: listwy z drewna iglastego (kolor orzech), pokryte lakierobejcą i stal ocynkowana malowana proszkowo Tablice edukacyjne i informacyjne Projekt ścieżki edukacji ekologicznej zakłada umieszczenie na jej przebiegu tablic informacyjnych i edukacyjnych oraz gabloty z przekrojami pni drzew. TABLICA INFORMACYJNA NR 1 Park Leśny Polanica Zdrój (ul. Cicha) TABLICA INFORMACYJNA NR 2 Park Leśny Polanica Zdrój (ul. Bolesława Chrobrego) TABLICA EDUKACYJNA NR 3 Rośliny zielne objęte ochroną TABLICA NR 4 Świerk pospolity TABLICA NR 5 Klon jawor TABLICA NR 6 Drugie życie drzew TABLICA NR 7 Modrzew europejski TABLICA NR 8 Olsza czarna TABLICA NR 9 Jesion wyniosły TABLICA NR 10 Dąb bezszypułkowy TABLICA NR 11 Zmienność plastyczna roślin drzewiastych TABLICA NR 12 Struktura warstwowa i funkcje lasu TABLICA NR 13 Funkcje roślin drzewiastych TABLICA 14 Rośliny drzewiaste objęte ochroną TABLICA NR 15 Sosna pospolita TABLICA NR 16 Typy roślin drzewiastych TABLICA NR 17 Budowa drzewa TABLICA NR 18 Buk pospolity TABLICA NR 19 Klon pospolity TABLICA NR 20 Ptasi budzik TABLICA NR 21 Polanicki niedźwiadek TABLICA NR 22 Polanicki niedźwiadek - ulotka TABLICA NR 23 Ścieżka edukacyjna Park Leśny Polanica-Zdrój - ulotka TABLICA NR 24 Ekosystem wodny - ulotka ciemny grafit lub czarny. Opis techniczny tablic edukacyjnych i gabloty Tablice Projektowane tablice edukacyjne i informacyjne składają się ze stelaży oraz powierzchni ekspozycyjnych, na których zostaną nadrukowane projekt graficzne będący przedmiotem niniejszego opracowania. Wymiary projektowanych tablic edukacyjnych i informacyjnych przedstawia rysunek 5.1. Parametry powierzchni ekspozycyjnej: 1)wymiary 100 cm x 70 cm, 2)materiał: ebonit, 3)zabezpieczenie przed oddziaływaniem czynników atmosferycznych, 4 zabezpieczona powłoką antygraffiti i UV. Parametry wydruku: Projekt graficzny musi zostać nadrukowany na powierzchni ekspozycyjnej według następujących wytycznych: 1)druk solventowy, 2)wykonywany metodą, która umożliwia brak widocznych przejść głowicy, 3)rozdzielczość min. 900 dpi., 4)stopień pokrycia tablicy kolorem 100%. Przed przystąpieniem do nadruku projektów graficznych na powierzchniach ekspozycyjnych należy wykonać wydruk próbny fragmentów tablic (zawierający elementy takie jak: fotografie, grafika, tekst, tło) nadrukowane na materiał identyczny z materiałem, z którego będą wykonane tablice. Wydruk próbny musi zostać przedstawiony Inwestorowi do zatwierdzenia. Parametry stelażu Projektuje się stelaż z profili stalowych 60 x 60 x 5 mm malowanych proszkowo na kolor ciemny grafit czarny (matowy), połączonych kątownikami stalowymi (kolor ten sam co stelażu). Podstawowe wymiary stelażu h = 190 cm, szer. = 70 cm. Stelaż ma być zakotwiony w fundamencie betonowym o wymiarach h = 80 cm, szer. = 30 cm (beton C 20/25) Gabloty Projektowana gablota składa się ze stelażu i powierzchni ekspozycyjnej zamykanej (za szybą). Podstawowe wymiary gabloty: szer. = 134 cm, h = 210 cm. Powierzchnia ekspozycyjna gabloty wynosi szer. = 100 cm na h = 70 cm. Stelaż należy wykonać z profili stalowych ocynkowanych malowanych proszkowo na kolor ciemny grafit / czarny (matowy) 60 x 60 x 5 mm. Stelaż ma być zakotwiony w fundamencie betonowym o wymiarach h = 80 cm, szer. = 30 cm (beton C 20 25) (wg rysunku 5.2). W gablocie zostaną umieszczone przekroje poprzeczne pni drzew - gatunków według wykazu. Zieleń Prace przy realizacji zieleni należy powierzyć specjalistycznej firmie posiadającej odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje. Prace ziemne 1)należy unikać zagęszczenia podłoża, powodującego uszkodzenia struktury gleby, na obszarach przeznaczonych do uprawy i sadzenia roślin (zagęszczenie podłoża wpływa negatywnie na wzrost roślin i odprowadzanie wody). 2)Rośliny powinny być sadzone do podłoża o naturalnym układzie poziomów glebowych. 3)Prace ziemne powinny być prowadzone jedynie wtedy, gdy warunki atmosferyczne na to zezwalają (najwyżej lekki przymrozek). 4)Planując szerszy zakres prac ziemnych, należy wcześniej przeprowadzić analizę tekstury gleby oraz jej suchej masy. Wykonawca ma obowiązek w formie pisemnej i graficznej przedstawić Zleceniodawcy, lokalizację stref składowania materiałów budowlanych. Strefy składowania materiałów budowlanych muszą być w terenie wydzielone np. za pomocą taśmy lub siatki. Wykonawca ma obowiązek w formie schematycznego rysunku określić strefy poruszania się sprzętu mechanicznego na terenie prowadzonej inwestycji. Zobowiązuje się Wykonawcę do wcześniejszego określenia stref prac ręcznych wykopów w bezpośrednim sąsiedztwie drzew. Zobowiązuje się głównego Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia podwykonawców - w zakresie obowiązujących zasad ochrony drzew i systemów korzeniowych na terenie prowadzonej inwestycji. Opis planowanych prac porządkowych (część 1 roboty przygotowawcze) Przed przystąpieniem do prac związanych z realizacją nasadzeń, należy przeprowadzić następujące prace przygotowawcze: 1)wywóz gruzu z terenu parku: elementy betonowe o wymiarach około 50cmx50cm, oraz płyt betonowych o kształtach regularnych (z nad rowu) około 1020szt., 2)pogłębienie rowu na ? długości 70m 3)zebranie śmieci, 4)wywiezieni połamanych i pociętych konarów i liści, 5)uporządkowanie kwater regularnych od strony ul. Chrobrego (do rowu) pow. około 1500 m2, Nasadzenia 1)sadzenie drzew liściastych form naturalnych z zaprawieniem całkowitym dołów o średnicy i głębokości :1,0/0,7 m (drzewa o bryle korzeniowej >m) 16 szt., 2)sadzenie drzew iglastych z zaprawieniem całkowitym dołów o średnicy i głębokości :1,0/0,7 m (drzewa o bryle korzeniowej >m) 4 szt., 3)sadzenie drzew liściastych form naturalnych z zaprawieniem do połowy głębokości dołów o średnicy i głębokości 0,7 m (sadzenie roślin o wysokości do 120 cm) 201szt 4)Obsadzenie kwietników bylinami; przy ilości 9szt m2 (sadzenie Wrzosu pospolitego) 88, 9 m2, 5)Obsadzenie kwietników bylinami , przy ilości 5szt/ m2 (sadzenie Róż alpejskich), 6)Sadzenie krzewów iglastych, z zaprawieniem ziemią dołów o średnicy i głębokości: 1, 0 0, 7 m 214 szt., 7)Obsadzenie kwietników bylinami; przy ilości 9szt, m2 173, 33 m2, 8)Obsadzenie kwietników bylinami; przy ilości 16szt, m2 44, 38 m2, 9)Obsadzenie kwietników bylinami; przy ilości 1szt m2 50, 00 szt., 10)Obsadzenie kwietników bylinami; przy ilości 5szt m2 24, 00 m2, 11)Wykonanie obrzeży rabatowych z tworzyw sztucznych 370, 00 m, 12)Przygotowanie terenu pod obsadzenia wraz z oczyszczeniem terenu i uzupełnieniem gleby rodzimej warstwa ziemi żyznej lub kompostowej, o gr. 5 cm (renowacja runa) 1500, 00 m2
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451127112
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 35.000,0 zł PLN (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych, 00,100 groszy) PLN w terminie do dnia 8.05.2012r. do godziny 10:00. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu przelewem na konto depozytowe Gminy PolanicaZdrój BANK PEKAO S.A. Oddział w PolanicyZdroju nr 34 1240 3464 1111 0010 3997 8269 z dopiskiem Budowa ścieżek edukacji ekologicznej na terenie Parku Leśnego w Polanicy Zdroju. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Uwagi: gwarancje w oryginale mają być pozostawione w kasie Gminy PolanicaZdrój, natomiast kserokopie potwierdzone ze zgodnością z oryginałem załączone do ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 7 bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony a jego oferta odrzucona. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) spowodował, że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego Wykonawcy, 2) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw. Zamawiający zwróci wadium jeśli wykonawca udowodni, że nastąpiło to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy PZP). 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 13. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.polanica.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach