Przetargi.pl
Budowa, rozbudowa wału przeciwpowodziowego rzeki Odry przy miejskiej oczyszczalni ścieków w miejscowości Kędzierzyn-Koźle – etap I

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach ogłasza przetarg

  • Adres: 00-844 Warszawa, Grzybowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48 (22) 37 20 260 , fax. +48 (22) 37 20 295
  • Data zamieszczenia: 2020-02-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach
    Grzybowska 80/82
    00-844 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. +48 (22) 37 20 260, fax. +48 (22) 37 20 295
    REGON: 36830257500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wody.gov.pl; www.gliwice.rzgw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa, rozbudowa wału przeciwpowodziowego rzeki Odry przy miejskiej oczyszczalni ścieków w miejscowości Kędzierzyn-Koźle – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    5. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 5.1. Informacje podstawowe. Przedmiot zamówienia stanowią roboty budowlane polegające na realizacji I etapu inwestycji pn.: Budowa, rozbudowa wału przeciwpowodziowego rzeki Odry przy miejskiej oczyszczalni ścieków w miejscowości Kędzierzyn-Koźle. Zakres prac realizowanych w ramach I etapu obejmuje: 5.1.1. Roboty pomiarowe i prace geodezyjne w km wału 1+700 – 1+900 pomiar wałów • roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych – trasa wału • roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych przed wykonaniem i w trakcie wykonywania robót ziemnych. Wyszczególnienie robót: 1. Sprawdzenie i uzupełnienie osi trasy dodatkowymi punktami. 2. Niwelacja kontrolna reperów i osi trasy. 3. Niwelacja kontrolna poprzeczników z ewentualnym wytyczeniem dodatkowych przekroi. 4. Wyznaczenie krawędzi skarp z ustawieniem i konserwacją szablonów. 5. Zabezpieczenie osi trasy przez wyniesienie jej poza obręb robót. 6. Wykonywanie pomiarów bieżących w miarę postępu robót. 7. Wyrób kołków pomiarowych i reperów w okresie budowy. 2. pomiar dróg tymczasowych (zjazdy i dojazdy) • roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych – trasa dróg w terenie równinnym. Wyszczególnienie robót: 1. Sprawdzenie i uzupełnienie osi trasy dodatkowymi punktami. 2. Niwelacja kontrolna reperów i osi trasy. 3. Zabezpieczenie osi trasy przez wyniesienie jej poza obręb robót. 3. wyznaczenie linii rozgraniczających granice inwestycji • roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych – pomiar – wyznaczenie linii rozgraniczających w terenie w graniach inwestycji. Wyszczególnienie robót: 1. Sprawdzenie i uzupełnienie osi trasy dodatkowymi punktami. 2. Niwelacja kontrolna reperów i osi trasy. 3. Zabezpieczenie osi trasy przez wyniesienie jej poza obręb robót. 5.1.2 Roboty przygotowawcze w km wału 1+700 – 1+900 1. drogi tymczasowe i wyznaczenie linii rozgraniczających • wykonanie płotka ekologicznego wyznaczającego linię rozgraniczającą pomiędzy terenami wyznaczonymi jako teren wykonywania inwestycji rozbudowy wału przeciwpowodziowego określony według wytycznych projektu technicznego, a terenami o innym przeznaczeniu na użytkowanie • usunięcie humusu • roboty ziemne z transportem urobku • wykonanie koryta pod czasowe drogi kołowe i place z płyt żelbetowych • wykonanie warstwy odsączającej pod czasowe drogi kołowe i place z płyt żelbetowych • układanie czasowych dróg kołowych i placów z płyt żelbetowych - drogi tymczasowej • utrzymanie drogi tymczasowej w trakcie wykonywania robót • rozbieranie drogi tymczasowej. • odtworzenie powierzchni po likwidacji drogi tymczasowej • humusowanie terenu • uprawa płużna terenów zadarnionych płaskich i falistych • rozebranie płotka ekologicznego 5.1.3 Usuwanie i zabezpieczenie drzew w km 0+000 – 1+900 • przycięcie konarów drzew na długości wału dla stworzenia skrajni pracy maszyn i środków transportu, założenie 30% drzewa średnicy 66-75 cm i > 75 cm drzewa w skrajni wału wraz z transportem odpadów drzewnych, • mechaniczne ścinanie drzew z karczowaniem pni o średnicy 10-15 cm, 16-25 cm, 26-35 cm, 36-45 cm, 46-55 cm, 102 cm, 125 cm – gatunek drzew mieszany, • mechaniczne karczowanie krzaków i podszyć średnich od 31 – 60 % powierzchni – usuwanie krzewów i podrostów drzew – gatunek mieszany, • wywożenie dłużyc, karpiny, gałęzi i drągowizny na odległość do 40 km, • zabezpieczenie drzew o średnicy do 30 cm na okres wykonywania robót ziemnych – drzewa chronione • zabezpieczenie drzew o średnicy powyżej 30 cm na okres wykonywania robót ziemnych – drzewa chronione 5.1.4 Roboty ziemne wałowe w km wału 1+700 – 1+900 • usunięcie w humusu • roboty ziemne z transportem urobku • zagęszczenie podłoża pod nasypy zapór ziemnych - wał przeciwpowodziowy • przygotowanie podłoża pod nasypy • pozyskanie gruntu na nasyp i przejazdy • materiał kruszywo – piasek – grunt z ukopu i dowozy na nasypy wałowe i przejazdy • wykopy oraz przekopy wykonane na odkład – wykop w obrębie korpusu wału ze skutecznym uszczelnieniem • przemieszczenie mas ziemnych • formowanie i zagęszczanie nasypów • plantowanie powierzchni wału pod matę bentonitową • ułożenie maty bentonitowej • humusowanie • zagospodarowanie terenu • założenie i zabezpieczenie reperu 5.1.5. Roboty ziemne w km wału 1+700 – 1+900 • wykonanie zjazdu • zagospodarowanie poboczy • likwidacja rowu Roboty pomiarowe i prace geodezyjne: Prace pomiarowe (geodezyjne) powinny obejmować wyznaczenie w trenie, w nawiązaniu do stałej osnowy geodezyjnej, roboczej osnowy realizacyjnej dostosowanej do istotnych potrzeb wykonywanych robót ziemnych oraz do kształtu budowli i poszczególnych jej elementów. Osnowę realizacyjną stanowi zazwyczaj układ osi, siatki kwadratów lub prostokątów, stabilizowanych znakami nad i podziemnymi, odpowiednio zabezpieczonymi przed zniszczeniem. Wszelkie prace związane z wykonaniem obiektu powinny być dokonywane w nawiązaniu do geodezyjnie wyznaczonych punktów sytuacyjnych i wysokościowych. Poszczególne elementy lub części budowli powinny być wyznaczane w taki sposób, aby istniała możliwość pełnego korzystania z nich przez cały czas trwania budowy. Dokładność pomiarów geodezyjnych, zarówno w odniesieniu do osnowy podstawowej, jak i roboczej, powinna być dostosowana do potrzeb wznoszonego obiektu, wykonywanych robót ziemnych lub jej etapów i odcinków. Roboty przygotowawcze i pomocnicze (drogi tymczasowe; usuwanie drzew, zakrzaczeń i zabezpieczenie drzew, prześwietlenie drzewostanu) Usuwanie i zabezpieczenie drzew Roboty związane z usunięciem drzew i krzaków obejmują wycięcie i wykarczowanie drzew i krzaków, wywiezienie pni, karpiny i gałęzi poza teren budowy na wskazane miejsce, zasypanie dołów oraz oczyszczenie terenu z pozostałości po wykarczowaniu (ściółka, kora, drobne gałęzie) z wywozem poza obręb robót Roślinność istniejąca, nie przeznaczona do usunięcia, powinna być przez Wykonawcę zabezpieczona przed uszkodzeniem. Jeśli roślinność, która ma być zachowana, zostanie uszkodzona lub zniszczona przez Wykonawcę, to powinna być odtworzona na koszt Wykonawcy, w sposób zaakceptowany przez Inspektora Nadzoru. Wykonanie robót – drogi tymczasowe Podłoże pod tymczasowe nawierzchnie, wykonanie nawierzchni z płyt betonowych oraz wypełnienie spoin powinno być wykonane zgodnie ze specyfikacją techniczną. Roboty i budowle wałowe: Roboty ziemne powinny być wykonane zgodnie ze szczegółowymi wymaganiami technicznymi wykonania oraz wymaganiami w zakresie wykonania i badania przy odbiorze określonymi przez normy BN-72/8932-01 oraz PN-B-06050:1999. Sposób wykonania wykopu i zabezpieczenia jego ścian, powinien gwarantować ich stateczność w całym okresie prowadzenia robót, a naprawa uszkodzeń, wynikających z nieprawidłowego zabezpieczenia ścian wykopu, ich podcięcia lub innych odstępstw od dokumentacji projektowej obciąża Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 19. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 19.1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 40.000,00 PLN (słownie złotych: czterdzieści tysięcy 00/100); 19.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego tj.: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Katowicach 54 1130 1017 0020 1510 6790 0003, z adnotacją: „Wadium” – nr sprawy: GL.ROZ.2810.9.2020.AR b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018 r. poz.110 ze zm.). 19.3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w Gliwicach, ul. Sienkiewicza 2, Wydział Finansowo-Księgowy i musi obejmować cały okres związania ofertą. 19.4 Wykaz elementów, jakie powinny zawierać gwarancje bankowe/ ubezpieczeniowe: 1) zobowiązanie banku / towarzystwa ubezpieczeniowego do zapłaty sumy wadium w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust 4a i ust. 5 Pzp, 2) dokładną nazwę postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, 3) wskazanie sumy gwarancyjnej, 4) wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji/ ubezpieczonego, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa 5) wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji / ubezpieczyciela 6) określenie okresu ważności gwarancji tj. wskazanie terminu, w którym zobowiązanie powstaje oraz wygasa, przy czym gwarancja o charakterze terminowym nie może zostać odwołana. 19.5 Wykaz elementów, jakie powinny zawierać poręczenia bankowe/ poręczenia innej instytucji (tj. poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej/ poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2018 r. poz.110 ze zm.) 1) zobowiązanie banku / innej instytucji do zapłaty sumy wadium w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust 4a i ust. 5 Pzp, 2) wskazanie podmiotu, za który bank / inna instytucja dokonuje poręczenia, 3) dokładna nazwa zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia, 4) kwota do wysokości, której bank/ inna instytucja będzie zobowiązany, 5) określenie okresu ważności poręczenia tj. wskazanie terminu, w którym zobowiązanie powstaje oraz wygasa, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. 19.6. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt 19.2. lit. a) SIWZ rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 19.7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 19.8. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia warunków w powyższym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej https://wodypolskie.bip.gov.pl/zamowienia-publiczne/ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w Części V SIWZ (Formularz nr 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii za zgodność z oryginałem, lub odpis albo wyciąg z dokumentu sporządzony przez notariusza. WYKONAWCY MAJĄCY SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA POZA TERYTORIUM RP: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U z 2016 r. poz. 1126) składa: a) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, składane na potwierdzenie, że wobec Wykonawcy nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub w kraju, w którym miejsce zamieszkania mają osoby, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 12.9 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednie oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem tych osób, których dokument dotyczy, złożone przed notariuszem lub przed właściwym - ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Ważność dokumentu jak w pkt 12.9 SIWZ. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW POLEGAJĄCYCH NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW: Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (propozycja zobowiązania - część VI SIWZ - formularz nr 5). Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te będą brały udział w realizacji zamówienia zakresie podlegającym udostępnieniu. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, jakie Zamawiający określił w postępowaniu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 12.1 SIWZ. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 12.5 pkt.1 SIWZ. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. . INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓŁKI CYWILNE/ KONSORCJA): Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika - do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, albo - reprezentowania w postępowaniu - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, w sytuacji gdy postępowanie nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy z Wykonawców. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w ust.12.5 SIWZ, przy czym: 1) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt. 12.5 pkt. 2 SIWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w 11.3 ppkt. 3A i 3B SIWZ 2) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 12.5 pkt. 1 SIWZ składa każdy z nich. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą dostarczyć dokumenty, potwierdzające, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu. INFORMACJE DOTYCZĄCE SKŁADANYCH DOKUMENTÓW: Oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w pkt. 12.1, pkt. 12.3 oraz 12.5 SIWZ Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem, w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). Za oryginał uważa się oświadczenie lub dokument złożone w formie pisemnej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach