Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Łużna - etap II.

Gmina Łużna ogłasza przetarg

  • Adres: 38-322 Łużna, Łużna 634
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 3543922 , fax. 018 3543039
  • Data zamieszczenia: 2015-04-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łużna
    Łużna 634 634
    38-322 Łużna, woj. małopolskie
    tel. 018 3543922, fax. 018 3543039
    REGON: 49189246900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: BIP Gminy Łużna
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Łużna - etap II.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest : Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Łużna - etap II. 2. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu 68 szt. przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków. 3. Zakres robót budowlanych obejmuje wykonanie przydomowych oczyszczalni ścieków w następujących wariantach: Wariant oczyszczalni Przepustowość m3 / d Ilość w sztukach 5 RLM 0,75 29 7 RLM 1,05 22 9 RLM 1,35 14 10 RLM 1,5 1 14 RLM 2,1 1 18 RLM 2,7 1 RAZEM 68 4. Wszystkie pojedyncze systemy dla oczyszczonych ścieków musza legitymować najwyższymi dopuszczalnymi wartościami wskaźników zanieczyszczeń : a) pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5) - 40 (25) mg O2/l. b) Chemiczne zapotrzebowanie tlenu (ChZTCr), - 150 (125) mg O2/l c) Zawiesiny ogólne - 50 (35) mg/l. d) Azot ogólny [suma azotu Kjeldahla (NNorg + NNH4)] 30 (15) mg N/l e) Fosfor ogólny 5 (2) mg P/l 5. Pojedynczy system musi składać się z następujących elementów składowych: a) Przyłącze, (rozumiane jako z istniejącym zewnętrznym odcinkiem kanalizacji z budynku z reaktorem oczyszczalni). b) Reaktor oczyszczalni. c) Odprowadzenie ścieków oczyszczonych od reaktora oczyszczalni, poprzez punkt rewizyjny za reaktorem oczyszczalni aż do układu rozsączania ścieków oczyszczonych. d) System rozsączający ścieki oczyszczone. Zamawiający z uwagi na determinanty techniczne preferuje tunele rozsączające lub skrzynki magazynująco - rozsączające wg założenia 1 m2/1 RLM powierzchni rozsączania (licząc wyłącznie pow. dna). Systemy rozsączające muszą legitymować się Aprobatami Technicznymi. 6. Reaktor oczyszczalni musi spełniać wymogi normy PN-EN 12566-3. Wymaga się, aby w ofercie przedłożono pełny raportem badań PBOŚ wykonanym wyłącznie przez jednostki notyfikowane, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie Komisji Europejskiej. http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cp.hs&cpr=Y i otwarciu zakładki na konkretnej normie. 7. Na terenie gminy Łużna obowiązuje III strefa przemarzania. Wszelkie instalacje i ich części muszą znajdować się poniżej 120cm pod powierzchnią terenu (przykrycie) albo być specjalnie zabezpieczone przed przemarzaniem. Niedopuszczalne jest stosowanie niesprawdzonych technologii zabezpieczeń. 8. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów nadmiernych z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na sześć miesięcy. W ofercie należy bezwzględnie dołączyć opis gospodarowania osadami, wskazać miejsce (komorę) ich gromadzenia wraz z podaniem jej objętości i uzasadnieniem doboru tej wielkości. 9. Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi, normami oraz dokumentacją zgłoszeniową. Proces oczyszczania ścieków ma odbywać się automatycznie, a praca kompletnego urządzenia zarządzana ma być z jednostki sterującej. 10. Wymaga się, wykonania wszystkich instalacji wodno-kanalizacyjnych, wentylacyjnych od budynku przez PBOŚ, system rozsączania niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni. 11. Miejsce pomiarowo kontrolne poboru próbek może być zintegrowane z oczyszczalnią i znajdować się w jej wnętrzu 12. Wykonanie szafki sterującej w miejscu wykluczającym zalanie wodami. Szafki muszą być wykonane w wersji szczelnej. Należy przewidzieć sygnalizację wizualną pracy i stanu awarii. Należy zarezerwować w szafce sterującej miejsca na panel kontrolny elektroniczny do synoptyki pracy, stanu osadów i przesyłu zdalnego informacji o stanie PSOŚ. 13. Panel sterujący musi posiadać m.in. n/w programy oczyszczania: a) Wakacyjny (zmniejszony przepływ ścieków, podtrzymanie pracy oczyszczalni) b) Denitryfikacyjny (wspomagający redukcję azotu) c) Alarm awarii systemu Zamawiający wymaga, aby sterownik wyposażony był w rejestrator czasu pracy, zapewniający pełną automatykę pracy reaktora oczyszczalni. Przedmiot zamówienia obejmuje również: 14. Prace demontażowe, prace związane z posadowieniem pojedynczego systemu oczyszczania ścieków oraz wyrównaniem terenu. 15. Rozruch technologiczny każdej oczyszczalni 16. Na ogólną liczbę 68 szt. przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) składa się ilość w poszczególnych wielkościach zgodnie z Rozdziałem IV ust. 3 SIWZ. 17. Wykonanie pod każdym planowanym systemem testu perkolacyjnego oraz udokumentowane tego faktu stosownym dokumentem. 18. Zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy. 19. Utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. 20. Naprawę i doprowadzenie do stanu pierwotnego w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń lub uszkodzeń powstałych w toku realizacji. 21. Przeprowadzenie indywidualnego szkolenia dla wszystkich użytkowników 68 szt. PBOŚ w zakresie sposobu ich użytkowania, potwierdzonych kartami szkoleń (Schemat karty szkolenia Wykonawca przygotuje i przekaże do zatwierdzenia Zamawiającemu). 22. Przygotowanie i przekazanie każdemu użytkownikowi szczegółowej instrukcji obsługi w języku polskim (DTR) oraz szczegółowych zasad rękojmi i gwarancji. 23. Przeprowadzenie prób końcowych (w tym ewentualnego rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi. 24. Dokonanie skutecznego zgłoszenia eksploatacji instalacji (wraz z kompletem dokumentów) zgodnie z art. 152 Ustawą POŚ. 25. Dokonanie nieodpłatnych serwisów gwarancyjnych przez okres gwarancji wraz z wykonaniem wszystkich prac (napraw, wymian) wymienionych w DTR. 26. Zapewnienie wykonania serwisów pogwarancyjnych wg określonej w ofercie ceny indeksowanej przez wskaźnik inflacyjny ogłaszany w dzienniku urzędowym Ministerstwa Finansów i GUS. 27. Wykonanie raportu porealizacyjnego, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki badań ścieków oczyszczonych 5 % pojedynczych systemów oczyszczania ścieków wykonanych przez akredytowane laboratorium wskazanego przez Zamawiającego w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków zgodnych z warunkami określonymi w pkt. 3.3. niniejszej SIWZ. Badania muszą obejmować ścieki surowe i oczyszczone. 28. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia min. 5 letniego okresu gwarancji oraz min. 5 letnich okresów rękojmi na wszystkie elementów wchodzące w skład PSOŚ. 29. Wykonawca jest zobowiązany przez kolejne cztery lata wykonać w ramach corocznych serwisów gwarancyjnych kolejne 5 % badań instalacji pod względem skuteczności oczyszczania ścieków. Komplet wyników badań wykonawca przedstawi Zamawiającemu wraz z protokołem zakończenia kolejnego serwisu gwarancyjnego. 30. Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej po zrealizowaniu inwestycji w 3 egz. Z uwagi na krótki termin realizacji przedmiotu umowy Zamawiający dopuszcza aby w dniu odbioru końcowego robót Wykonawca przedłożył oświadczenie, że inwentaryzacja złożona została w Starostwie Powiatowym. Inwentaryzacja geodezyjna powinna jednak zostać dostarczona do Urzędu Gminy Łużna w terminie do 24 czerwca 2015 r. Ponadto: 31. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ opisy nazw własnych materiałów (wyrobów), wyposażenia w sprzęt nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby) i wyposażenie w sprzęt Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i wyrobów o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w niniejszej SIWZ. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim przypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty zgodnie z SIWZ opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty raporty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania (Rozdział VII SIWZ), oraz pozwalające jednoznacznie twierdzić, że są one rzeczywiście równoważne, do urządzeń których zakres został opisany w Rozdziale IV niniejszej SIWZ. 32. Zamówienie należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy, której istotne postanowienia stanowią załącznik nr 6 do SIWZ. 33. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie zamówienia przyjmuje się jako ryczałtowe, a wysokość wynagrodzenia ustala się na podstawie złożonej przez niego oferty. Sposób obliczenia ceny oferty na podstawie zestawienia planowanych do wykonania prac opisano dalej. Za równoważną instalację Zamawiający uzna reaktor oczyszczalni wypełniający postanowienie normy PN EN 12566-1 + PN EN 12566-6 łącznie. W tym przypadku należy przedłożyć protokoły badań wykonane przez jednostki notyfikowane z obu norm. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody powstałe i wynikłe na terenie budowy, od daty protokolarnego przejęcia placu budowy przez Wykonawcę, do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót). 34. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa (zał. nr 7 do SIWZ) oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (zał. Nr 8 do SIWZ), , które są dostępne w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego. 35. Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach w/w zamówienia określają przedmiary robót (zał. Nr 9 do SIWZ), stanowiące materiał pomocniczy i informacyjny do sporządzenia wyceny. 36. Jeżeli, dostarczona przez Zamawiającego dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, będą zawierały wady, które uniemożliwią prawidłowe wykonanie robót, albo jeżeli zajdą inne okoliczności, niezależne od Wykonawcy, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zamawiającego. Zamawiający dokona wówczas analizy zaistniałego przypadku i po uzyskaniu stanowiska inspektora nadzoru będzie uprawniony do modyfikacji zakresu świadczenia wykonawcy, w taki sposób aby był zrealizowany cel umowy z zachowaniem obowiązujących przepisów. 37. W przypadku, gdy nastąpi konieczność istotnej modyfikacji zakresu świadczenia Wykonawcy, strony dokonają zmiany umowy w formie aneksu. Dokonując modyfikacji zakresu świadczenia Wykonawcy, strony wyodrębnią: 1) roboty zamienne, przez które rozumie się roboty niezbędne do prawidłowego wykonania w zamian za roboty zawarte w pierwotnej dokumentacji projektowej; 2) roboty zaniechane, przez które rozumie się roboty objęte pierwotną dokumentacją projektową, a których wykonanie stało się zbędne. 38. Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest stosować materiały i urządzenia posiadające obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Jakość materiałów powinna odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. 39. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 40. Wszelkie roboty winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami prawa budowlanego, obowiązującymi polskimi normami oraz normami europejskimi o ile obowiązują w Polsce, przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzonych robót. 41. Do kierowania robotami budowlanymi przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić osoby posiadające wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalnościach: instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. 42. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również: 1) organizowanie i zagospodarowanie terenu budowy, 2) zagospodarowanie odpadów zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1513), 3) zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu Wykonawcy i podwykonawców, 4) wykonanie niezbędnych prób, badań, odbiorów, 5) zapewnienie ochrony terenu budowy oraz znajdującego się na nim mienia oraz warunków bezpieczeństwa, 6) poniesienie kosztów odtworzenia uszkodzonych dróg, chodników, zieleni, koszty zużycia wody, gazu, energii elektrycznej na placu budowy, 7) inne obowiązki wymienione w projekcie umowy stanowiący załącznik do SIWZ. 43. Pieczę nad realizacją zamówienia sprawuje Inspektor Nadzoru , który ocenia zgodność realizacji przedsięwzięcia z projektem, kontroluje jakość i ilość robót, opiniuje zasadność wykonania i rozliczenie robót zamiennych, kontroluje rozliczenie finansowe budowy. 44. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności: ustawie Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2013 poz. 984), ustawie z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 poz. 121) i ustawie z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324219
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie trzydzieści tysięcy złotych 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: BIP Gminy Łużna
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach