Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Ciężkowice w miejscowościach: Ciężkowice, Bogoniowice, Bruśnik, Falkowa, Jastrzębia, Kąśna Dolna, Kąśna Górna, Kipszna, Ostrusza, Pławna, Siekierczyna, Tursko, Zborowice

Urząd Gminy w Ciężkowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 33-190 Ciężkowice, ul. Tysiąclecia 19
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 6510051 , fax. 14 6510944
  • Data zamieszczenia: 2015-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Ciężkowicach
    ul. Tysiąclecia 19 19
    33-190 Ciężkowice, woj. małopolskie
    tel. 14 6510051, fax. 14 6510944
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ciezkowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Ciężkowice w miejscowościach: Ciężkowice, Bogoniowice, Bruśnik, Falkowa, Jastrzębia, Kąśna Dolna, Kąśna Górna, Kipszna, Ostrusza, Pławna, Siekierczyna, Tursko, Zborowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania p.n.: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Ciężkowice w miejscowościach: Ciężkowice, Bogoniowice, Bruśnik, Falkowa, Jastrzębia, Kąśna Dolna, Kąśna Górna, Kipszna, Ostrusza, Pławna, Siekierczyna, Tursko, Zborowice 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn. Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Ciężkowice w miejscowościach: Ciężkowice, Bogoniowice, Bruśnik, Falkowa, Jastrzębia, Kąśna Dolna, Kąśna Górna, Kipszna, Ostrusza, Pławna, Siekierczyna, Tursko, Zborowice; 2) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu 168 szt. przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków, będących elementem pojedynczego systemu oczyszczania ścieków (PSOŚ do 50 OLM RLM); 3) Zamawiający zamawia wykonanie następujących ilości pojedynczych systemów w zależności od wielkości w RLM: a) Wielkość 5 RLM przepustowość dobowa nominalna 0,75 m3/d 143 - szt. b) Wielkość 7 RLM przepustowość dobowa nominalna 1,05 m3/d 18 - szt. c) Wielkość 9 RLM przepustowość dobowa nominalna 1,35 m3/d 7 - szt. Bogoniowice Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 62/1 5 2 63/7 5 3 124/3 5 4 282/2 5 5 284 5 Bruśnik Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 27/8 5 2 177 5 3 246 5 4 284/1 5 5 358 5 6 401 5 7 579 7 8 661 7 9 664/4 5 10 763/2 9 11 826/1 5 12 826/2 5 Ciężkowice Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 114 5 2 117/7 5 3 234/7 5 4 246/1 5 5 257/1 5 6 273 7 7 311/4 5 8 315/8 5 9 316/4 5 10 473 5 11 475/2 5 12 482/1 7 13 1142/16 5 14 1154/3, 1154/4 9 15 1233/6 5 16 1256 5 17 1277/1 5 18 1278/4 5 19 1279/1 5 20 1344/2 5 Falkowa Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 102/1 7 2 105/2 5 3 170/1 5 4 288/2 5 5 314 5 Jastrzębia Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 27 5 2 120 5 3 156 5 4 288 5 5 311/5 5 6 331 7 7 419/2 5 8 478 5 9 544 5 10 553 5 11 583 5 12 832/2, 832/3 7 13 841 5 14 861/3 5 15 875/4 5 16 878/1 5 17 879/3 5 18 994 5 19 995 5 20 1000 5 21 1037 5 22 1126/1 5 23 1150/2 5 24 1213 5 25 1249 5 26 1269/2 7 27 1271/2 5 28 1276/3 5 29 1283/1 5 30 1320/6 5 31 1326/3 5 32 1333/2 5 33 614/2 5 Kąśna Dolna Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 68/4 5 2 73 5 3 90/1, 90/5 5 4 90/6 5 5 96/1 5 6 96/3 9 7 98/2 5 8 213/5 5 9 270/2 5 10 278/1 9 11 280/3 7 12 282/3 5 13 306/1 5 14 320 5 15 332 5 16 347/1 5 17 351 5 Kąśna Górna Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 110 7 2 119/8 5 3 163/1 7 4 163/2 7 5 381/3 5 6 449/4 5 7 491/1 5 8 496 5 9 518/2 5 10 525/7 5 11 582 5 Kipszna Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 27/5 7 2 34/2 5 3 118/1 5 4 131/1, 131/2 9 5 214/1, 214/2 5 6 220 5 7 224 5 8 227 5 9 322/7 5 10 345 5 Ostrusza Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 59 5 2 108/1 5 3 139/2 5 4 156 5 5 256/1 5 6 793/4 5 7 843/1 5 8 987/1 5 Pławna Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 8/4 5 2 40 5 3 127/1 5 4 127/2 5 5 127/3 7 6 244 5 7 184 7 Siekierczyna Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 77 5 2 79/1 9 3 94,/3, 94/4 5 4 114/2 7 5 181/3 5 6 299 5 7 308/2 5 8 313/2 5 9 314/4 5 10 352/12 5 11 357/4 5 12 358/3 5 13 384/10 5 14 502 5 15 513/1 5 16 588 5 17 589 5 18 619 5 Tursko Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 31/1 5 2 46/3 5 3 91/1 5 4 93/2 5 5 130 7 6 148/3 5 Zborowice Lp. Nr działki Wielkość RLM 1 80/2 5 2 140 5 3 186/1 5 4 284 5 5 420/2 5 6 630/1 5 7 764 5 8 812/6 5 9 823 7 10 909 5 11 926 5 12 1097/2 9 13 1167 5 14 1193 5 15 1206/13 5 16 1284/3 5 4) Wszystkie pojedyncze systemy dla oczyszczonych ścieków musza legitymować najwyższymi dopuszczalnymi wartościami wskaźników zanieczyszczeń : a) pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5) - 40 (25) mg O2/l. b) Chemiczne zapotrzebowanie tlenu (ChZTCr), - 150 (125) mg O2/l c) Zawiesiny ogólne - 50 (35) mg/l. d) Azot ogólny [suma azotu Kjeldahla (NNorg + NNH4)] 30 (15) mg N/l e) Fosfor ogólny 5 (2) mg P/l 5) Pojedynczy system musi składać się z następujących elementów składowych: a) Przyłącze, (rozumiane jako z istniejącym zewnętrznym odcinkiem kanalizacji z budynku z reaktorem oczyszczalni). b) Reaktor oczyszczalni - omówiony osobno. c) Odprowadzenie ścieków oczyszczonych od reaktora oczyszczalni, poprzez punkt rewizyjny za reaktorem oczyszczalni aż do układu rozsączania ścieków oczyszczonych. d) System rozsączający ścieki oczyszczone. Zamawiający z uwagi na determinanty techniczne preferuje tunele rozsączające lub skrzynki magazynująco - rozsączające wg założenia 1 m2/1 RLM powierzchni rozsączania (licząc wyłącznie pow. dna). Systemy rozsączające muszą legitymować się Aprobatami Technicznymi. W ramach zamówienia Wykonawca zakupi, dostarczy, zamontuje i uruchomi 8 kpl. pompowni ścieków oczyszczonych. Przy każdej wielkości hydraulicznej pojedynczego systemu oczyszczania ścieków należy podać moc wszystkich zainstalowanych elementów elektrycznych (wraz z ew. pompowniami itp.), rzeczywistą moc wykorzystaną w stosunku dniowym i rocznym, ilość lat amortyzacji urządzeń elektrycznych oraz wielkość i ceny innych części i materiałów wymiennych, koagulantow dla całego okresu amortyzacji tj. 30 lat. - załącznik nr 12 do SIWZ 6) Reaktor oczyszczalni musi spełniać wymogi normy PN-EN 12566-3. Wymaga się, aby w ofercie przedłożono pełny raportem badań PBOŚ wykonanym wyłącznie przez jednostki notyfikowane, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE. http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cp.hs&cpr=Y i otwarciu zakładki na konkretnej normie. 7) Na terenie gminy Ciężkowice obowiązuje III strefa przemarzania. Wszelkie instalacje i ich części muszą znajdować poniżej 120 ppz albo być specjalnie zabezpieczone przed przemarzaniem. Niedopuszczalne jest stosowanie niesprawdzonych technologii zabezpieczeń. 8) Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów nadmiernych z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na sześć miesięcy. W ofercie należy bezwzględnie dołączyć opis gospodarowania osadami, wskazać miejsce (komorę) ich gromadzenia wraz z podaniem jej objętości i uzasadnieniem doboru tej wielkości. 9) Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi, normami oraz dokumentacją zgłoszeniową. Projekt Budowlany jest dokumentacją pomocniczą z uwagi na fakt jego wykonania przed nowelizacją ustawy prawo wodne oraz rozporządzeniami określonymi w 1 i 2 odnośniku. Proces oczyszczania ścieków ma odbywać się automatycznie, a praca kompletnego urządzenia zarządzana ma być z jednostki sterującej. 10) Wymaga się, wykonania wszystkich instalacji wodno-kanalizacyjnych, wentylacyjnych od budynku przez PBOŚ, system rozsączania niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni. 11) Miejsce pomiarowo kontrolne poboru próbek może być zintegrowane z oczyszczalnią i znajdować się w jej wnętrzu 12) Wykonanie szafki sterującej w miejscu wykluczającym zalanie wodami. Szafki muszą być wykonane w wersji szczelnej. Należy przewidzieć sygnalizację wizualną pracy i stanu awarii. Należy zarezerwować w szafce sterującej miejsca na panel kontrolny elektroniczny do synoptyki pracy, stanu osadów i przesyłu zdalnego informacji o stanie PSOŚ. 13) Panel sterujący musi posiadać m.in. n/w programy oczyszczania: a) Wakacyjny (zmniejszony przepływ ścieków, podtrzymanie pracy oczyszczalni) b) Denitryfikacyjny (wspomagający redukcję azotu) c) Alarm awarii systemu Zamawiający wymaga, aby sterownik wyposażony był w rejestrator czasu pracy, zapewniający pełną automatykę pracy reaktora oczyszczalni. Przedmiot zamówienia obejmuje również: 14) Prace demontażowe, prace związane z posadowieniem pojedynczego systemu oczyszczania ścieków oraz wyrównaniem terenu. 15) Na ogólną liczbę 168 szt. przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) składa się ilość w poszczególnych wielkościach zgodnie z Rozdziałem 2 ust. 2 pkt. 2) i 3) SIWZ. 16) Wykonanie pod każdym planowanym systemem testu perkolacyjnego oraz udokumentowane tego faktu stosownym dokumentem. 17) Zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy. 18) Utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. 19) Naprawę i doprowadzenie do stanu pierwotnego w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń lub uszkodzeń powstałych w toku realizacji. 20) Przeprowadzenie indywidualnego szkolenia dla wszystkich użytkowników 168 szt. PBOŚ w zakresie sposobu ich użytkowania, potwierdzonych kartami szkoleń (Schemat karty szkolenia Wykonawca przygotuje i przekaże do zatwierdzenia Zamawiającemu). 21) Przygotowanie i przekazanie każdemu użytkownikowi szczegółowej instrukcji obsługi w języku polskim (DTR) oraz szczegółowych zasad rękojmi i gwarancji. 22) Przeprowadzenie prób końcowych (w tym ewentualnego rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi. 23) Dokonanie skutecznego zgłoszenia eksploatacji instalacji (wraz z kompletem dokumentów) zgodnie z art. 152 Ustawą POŚ. 24) Dokonanie nieodpłatnych serwisów gwarancyjnych przez okres gwarancji wraz z wykonaniem wszystkich prac (napraw, wymian) wymienionych w DTR. 25) Zapewnienie wykonania serwisów pogwarancyjnych wg określonej w ofercie ceny indeksowanej przez wskaźnik inflacyjny ogłaszany w dzienniku urzędowym Ministerstwa Finansów i GUS. 26) Wykonanie raportu porealizacyjnego, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki badań ścieków oczyszczonych 5 % pojedynczych systemów oczyszczania ścieków wykonanych przez akredytowane laboratorium wskazanego przez Zamawiającego w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków zgodnych z warunkami określonymi w pkt. 3.3. niniejszej SIWZ. Badania muszą obejmować ścieki surowe i oczyszczone. 27) Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia 5 letniego okresu gwarancji oraz 5 letnich okresów rękojmi od producentów wszystkich elementów wchodzących w skład PSOŚ. 28) Wykonawca jest zobowiązany przez kolejne cztery lata wykonać w ramach corocznych serwisów gwarancyjnych kolejne 5 % badań instalacji pod względem skuteczności oczyszczania ścieków. Komplet wyników badań wykonawca przedstawi Zamawiającemu wraz z protokołem zakończenie kolejnego serwisu gwarancyjnego. 29) Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej po zrealizowaniu inwestycji. Ponadto: 30) Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ opisy nazw własnych materiałów (wyrobów), wyposażenia w sprzęt nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby) i wyposażenie w sprzęt Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i wyrobów o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w niniejszej SIWZ. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim przypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty zgodnie z SIWZ opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty raporty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania (Rozdział 6 SIWZ), oraz pozwalające jednoznacznie twierdzić, że są one rzeczywiście równoważne, do urządzeń których zakres został opisany w Rozdziale 2 ust. 2 niniejszej SIWZ. 31) Zamówienie należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy, której istotne postanowienia stanowią załącznik nr 9 do SIWZ. 32) Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie zamówienia przyjmuje się jako ryczałtowe, a wysokość wynagrodzenia ustala się na podstawie złożonej przez niego oferty. Sposób obliczenia ceny oferty na podstawie zestawienia planowanych do wykonania prac opisano dalej. W związku z wejściem w życie 31 grudnia 2014 r. Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014r. (Dz. U. z dnia 16 grudnia 2014, Poz. 1800) w sprawie warunków, jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi, oraz w sprawie substancji szkodliwych dla środowiska wodnego, załączone do dokumentacji przetargowej informacje techniczne tj. projekty, przedmiary, należy traktować jako materiały pomocnicze i informacyjne, uwzględniając jedynie lokalizację oczyszczalni i systemu infiltracyjnego. Za równoważną instalację Zamawiający uzna reaktor oczyszczalni wypełniający postanowienie normy PN EN 12566-1 + PN EN 12566-6 łącznie. W tym przypadku należy przedłożyć protokoły badań wykonane przez jednostki notyfikowane z obu norm. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody powstałe i wynikłe na terenie budowy, od daty protokolarnego przejęcia placu budowy przez Wykonawcę, do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324219
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu (zgodnie z ust. 4 poniżej), 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Krakowski Bank Spółdzielczy O/Ciężkowice Nr 09 8591 0007 0290 0000 2118 0020 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Ciężkowicach ul. Tysiąclecia 19, 33-190 Ciężkowice w Kasie pok. 24, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Koszty eksploatacyjne
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.malopolska.pl/ugciezkowice
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach