Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Kawęczyn – III etap w systemie zaprojektuj i wybuduj

Gmina Kawęczyn ogłasza przetarg

  • Adres: 62-704 Kawęczyn, Kawęczyn
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48632885910 , fax. +48632885940
  • Data zamieszczenia: 2020-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kawęczyn
    Kawęczyn 48
    62-704 Kawęczyn, woj. wielkopolskie
    tel. +48632885910, fax. +48632885940
    REGON: 31101948000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://kaweczyn.pl/kaweczyn/bip.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Kawęczyn – III etap w systemie zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Kawęczyn – III etap w systemie zaprojektuj i wybuduj” obejmująca zaprojektowanie, dostawę, montaż i rozruchu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) legitymujących się zgodnością z normą PN-EN 12566-3+A2:2013 na terenie gminy Kawęczyn w ilości 45 sztuk zgodnie z zapisami Programu Funkcjonalno Użytkowego (PFU) i SIWZ. 2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany z udziałem dofinansowania w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 operacja typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialna i w oszczędzanie energii”. 3. Zamówienie obejmuje w szczególności: 1) Przed rozpoczęciem prac projektowych weryfikację lokalizacji planowanych oczyszczalni w porozumieniu z Zamawiającym oraz Właścicielami nieruchomości, weryfikacja warunków gruntowo-wodnych pod katem rodzaju gruntu oraz głębokości zwierciadła wód podziemnych, a także rzeczywistego poziomu przewodów kanalizacyjnych na wyjściu z budynku względem poziomu terenu, co decydować będzie o konieczności zastosowania pompy ścieków surowych, a także innych aspektów mających wpływ na zakres dostaw i prac terenowych oraz przekazanie Zamawiającemu wstępnego zestawienia prac. 2) Uzyskanie wszelkich uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych, wymaganych zgodnie z prawem, niezbędnych do zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i przekazania przydomowych oczyszczalni ścieków do rozruchu i następnie eksploatacji 3) Pozyskanie i zweryfikowanie danych i materiałów niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia (dane wyjściowe do projektowania), wykonanie wszystkich badań i analiz niezbędnych dla prawidłowego zaprojektowania: a) wykonać badania i dokumentację geotechniczną dla każdej lokalizacji przydomowej oczyszczalni ścieków (MIN. DWA ODWIERTY na głębokość min. 2,0 m dla jednej lokalizacji przydomowej oczyszczalni ścieków), b) uzyskać niezbędne dane dla prawidłowej późniejszej realizacji robót: materiały, ekspertyzy, mapy, analizy, opracowania i badania, c) uzyskać pisemną akceptację Właścicieli poszczególnych działek na lokalizację instalacji. 4) Akceptacja wszystkich dokumentów Wykonawcy przez Zamawiającego jest warunkiem koniecznym realizacji zadania, ale nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z Umowy. 5) Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do art. 29 ust. 1 pkt 3 oraz art. 30 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. 2020, poz. 1333) do Starosty Powiatu Tureckiego. Uzyskanie prawomocnego zgłoszenia na budowę lub zaświadczenia o braku sprzeciwu do zgłoszenia budowy. • Dokumentacja projektowa winna być przekazana Zamawiającemu w formie papierowej w 6 egz. oraz w formie elektronicznej na nośniku CD bądź DVD – umożliwiająca wydrukowanie identycznej kopii dokumentacji (formaty plików: Rysunki: dwg oraz pdf, każdy z rysunków w wersji edytowalnej - DWG oraz zamkniętej PDF; Tekst: doc oraz pdf; Arkusze kalkulacyjne xls oraz pdf). Wykonawca po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania dokumentacji projektowej i uzyskaniu skutecznego zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych przedkłada dokumentację Zamawiającemu i za pisemnym potwierdzeniem rozpoczyna etap realizacji robót budowlanych w oparciu o opracowana dokumentację i zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych. W/w dokumentacja powinna być oznaczona właściwymi logotypami odpowiedniego Programu zgodnie z Wytycznymi Programu oraz zawierać nazwę projektu zgodnie z zaleceniami Zamawiającego. 6) Dostawę , montaż i rozruch 45 szt. Przydomowych oczyszczalni ścieków wraz pompami ścieków o ile będzie to niezbędne do prawidłowej pracy. Wszystkie roboty powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacja projektową. 7) Wykonanie dokumentacji powykonawczej. 8) Pełnienie nadzoru autorskiego w ramach opracowanej dokumentacji projektowej w trakcie realizacji zadania. 9) Przeprowadzenie indywidualnego szkolenia dla wszystkich użytkowników. 10) Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi. 11) Przygotowanie i przekazanie szczegółowych instrukcji obsługi użytkownikom. 12) Przekazania Zamawiającemu wyniki badań ścieków z losowo wskazanych przez Zamawiającego 20 % zamontowanych przydomowych oczyszczalni ścieków (badania wykonane w laboratorium akredytowanym) potwierdzających dotrzymanie parametrów oczyszczania ścieków zgodnie z obowiązującymi przepisami – po upływie trzech miesięcy od dnia odbioru końcowego. Powyższa czynność będzie dokonana jednorazowo w okresie 6 miesięcy od odbioru poszczególnych etapów robót. 13) Zakres robót obejmuje budowę biologicznych oczyszczalni ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku mieszkalnego, odbiornikiem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym. 14) MINIMALNE PARAMETRY JAKIE MUSZA SPEŁNIAĆ PRZYDOMOWE OCZYSZCZALNIE ŚCIEKÓW ORAZ POZOSTAŁE URZĄDZENIA PERYFERYJNE: • Budowa oczyszczalni oparta o osadnik wstępny oraz bioreaktor. • Do biologicznego oczyszczania ścieków wymaga się oczyszczalni w technologii osadu czynnego ze złożem biologicznym z dozowaniem ścieków z osadnika do bioreaktora (nie dopuszcza się systemu przepływowego) Nie dopuszcza się zmiany technologii pracy PBOŚ. • Oczyszczalnie zgodne z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013; oraz legitymujące się pełnym raportem z badań POŚ wystawionych przez Jednostkę Notyfikowną, zgodnie z normą EN 12566-3:2005+A2:2013 w zakresie: - wytrzymałości - skuteczności oczyszczania - wodoszczelności - trwałości. • Częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków – nie częściej niż co 12 miesięcy. Potwierdzone w raporcie wydanym przez laboratorium notyfikowane, że podczas badania skuteczności oczyszczania nie wywożono osadów. • Wymaga się zastosowania oczyszczalni ścieków w których cały proces technologiczny zachodzi w jednym zbiorniku (osadnik i reaktor zblokowane w jednym zbiorniku). Zbiorniki oczyszczalni ścieków wykonane z GRP lub z PEHD. Z uwagi na możliwość niekontrolowanego rozszczelnienia w gruncie wymaga się zbiorników oczyszczalni (wraz z nadstawkami) ze ścianką strukturalną (min. dwuwarstwową) pomiędzy warstwami z „wewnętrzną warstwą powietrza”. • Oczyszczalnie o minimalnych przepustowościach i min. pojemnościach: przepustowość 0,9m3/d (do 6 RLM) – 3000 litrów przepustowość 1,2m3/d (7 - 10 RLM) – 4000 litrów • Urządzenia PBOŚ z funkcją wyjęcia dyfuzora napowietrzającego, w celu wyczyszczenia i inspekcji bez konieczności wypompowania ścieków ze zbiornika oczyszczalni. • W pełni automatyczna praca oczyszczalni, kontrolowana przy pomocy programowalnego sterownika z wyświetlaczem (sterowanie elektrozaworami oraz dmuchawą). Nie dopuszcza się oczyszczalni bez programowalnego sterownika z wyświetlaczem i elektrozaworów. Nie dopuszcza się oczyszczalni z zaworami manualnymi. • Usytuowanie elementów automatyki (sterownik, elektrozawory, dmuchawy) w zewnętrznej niezależnej, obudowie sterującej posadowionej na fundamencie, umożliwiającej posadowienie obudowy minimum 0,5m od poziomu terenu (licząc od dolnej krawędzi obudowy) lub pulpit sterujący elektrozaworami, dmuchawą z wyświetlaczem LCD, umieszczonym w domu Właściciela Nieruchomości. • Projekt i jego wykonanie musi zapewnić miejsce poboru próbek ścieków surowych i oczyszczonych. • Wentylacja wysoka i niska: - Należy zaprojektować i wykonać zewnętrzną wentylacje wysoką i niską, minimalna średnica rury wentylacyjnej φ100, System wentylacji należy zaprojektować i wykonać biorąc pod uwagę uwarunkowania geo-techniczne oraz wymogi producenta PBOŚ • System odprowadzający oczyszczony ściek-tunele rozsączające: -minimalna długość efektywna (po zmontowaniu) nitki rozsączającej zbudowanej z tuneli na 1RLM – 5,0 mb - minimalna szerokość tuneli – 0,5 m - wymagane boczne perforacje (otwory) – minimum 80% powierzchni tuneli, - zaprojektowane i zastosowane tunele rozsączające muszą posiadać dopuszczenie do stosowania w budownictwie i muszą posiadać przeznaczenie do rozsączania ścieków oczyszczonych, System rozsączający należy zaprojektować i wykonać biorąc pod uwagę chłonność gruntów, uwarunkowania geo-techniczne oraz wymogi producenta PBOŚ • Przepompownie ścieków: W lokalizacjach, gdzie będzie konieczne zaprojektowanie i zamontowanie przepompowni ścieków – wykonawca zaprojektuje, zakupi, dostarczy, zamontuje i uruchomi przepompownie ścieków (surowych i/lub oczyszczonych). Jednakże ze względu na aspekt ekonomiczny i eksploatacyjny należy zastosować takie rozwiązania, które umożliwią zmniejszenie ilości lub całkowite wyeliminowanie przepompowni ścieków surowych. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określony został w Programie Funkcjonalno–Użytkowym, stanowiącym załącznik (PFU) nr 1 do SIWZ. W przypadku wystąpienia różnic w wymogach i opisie technicznym przydomowych oczyszczalni ścieków należy kierować się zapisami nadrzędnymi zawartymi w SIWZ. 4. Wszelkie użyte nazwy handlowe, parametry lub normy krajowe lub przenoszące na normy europejskie lub normy międzynarodowe w opisie przedmiotu zamówienia prosimy traktować jako informację uściślającą. Dopuszcza się użycie do realizacji robót budowlanych produktów równoważnych, co do ich jakości i docelowego przeznaczenia, oraz spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Zamawiający uzna oczyszczalnie za produkt równoważny, jeżeli zaproponowane rozwiązania będą zgodne z założeniami PFU w zakresie podstawowym i opisanej równoważności. 5. Jeżeli wykonawca stwierdzi, że użyte w SIWZ i załącznikach do SIWZ parametry lub normy krajowe lub przenoszące na normy europejskie lub normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to oznacza, że parametry techniczne tak wskazanych produktów określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SIWZ i załącznikach do SIWZ., również dopuszcza się wykazanie normami równoważnymi w stosunku do tych wskazanych w dokumentacji, wykazanie równoważności poprzez zastosowanie materiałów odpowiadających normie produktu wskazanego z nazwy. Na wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „równoważności”. 6. Wszelkie wątpliwości Wykonawca winien wyjaśnić z Zamawiającym na etapie przygotowywania oferty, w trybie określonym w niniejszej specyfikacji. 7. Prace będące przedmiotem zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, aktualnie obowiązującymi przepisami BHP oraz dokumentacją techniczną. 8. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z zaakceptowaną przez zamawiającego dokumentacją projektową oraz PFU i projektem umowy stanowiącym załączniki do SIWZ, przy użyciu własnych materiałów. Wszystkie zastosowane materiały i urządzenia muszą być nowe dopuszczone do obrotu powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie ( certyfikat na znak bezpieczeństwa bądź certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną). Wszystkie podane materiały , urządzenia mogą zostać zastąpione przez materiały i urządzenia równoważne o identycznych lub lepszych parametrach. 9. Po wykonaniu instalacji należy przeprowadzić niezbędne próby, pomiary i odbiory określone przepisami prawa oraz wynikające z dokumentacji oraz PFU. 10. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu budowy w okresie trwania realizacji przedmiotu umowy, aż do zakończenia i odbioru końcowego robót . Koszt zabezpieczenia terenu budowy nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę umowną. 11. Po zakończeniu robót objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy, wywiezienia odpadów itp. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za powstałe w toku prac odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( tj. Dz. U. z 2020r . , poz. 797 oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tj. Dz. U. z 2019r., poz.2010 ze zm.). 12. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie i przestrzeganie warunków BHP i p. poż. w czasie wykonywania prac. 13. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia nie później niż 5 dni od zakończenia robót szkolenia użytkownika instalacji w zakresie obsługi i eksploatacji instalacji przydomowej oczyszczalni. 14. Każdemu z wykonawców ubiegających się o realizację zamówienia ze względu na stopień skomplikowania, różnorodność i koordynację robót przysługuje prawo do dokonania wizji lokalnych na terenach objętych planowanymi robotami. Dokonanie wizji lokalnej miejsc wykonania zamówienia jest wskazane ze względu na warunki i teren objęty pracami oraz w celu uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i niezbędnych do wyceny i wykonania prac. Wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Każdy Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsc robót. 15. Wynagrodzenie Wykonawcy ze realizację przedmiotu zamówienia będzie wynagrodzeniem ryczałtowym nie podlegającym weryfikacji, w konsekwencji czego konieczność wykonania prac, bez których przedmiot zamówienia nie mógłby być zrealizowany, a których wykonawca wcześniej nie przewidział nie będzie miało wpływu na wysokość wynagrodzenia. Nie będzie stanowiła też podstaw do podwyższenia ceny przedstawionej w ofercie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wnosząc lub wpłacając wadium przetargowe należy je oznaczyć tytułem: Wadium na: „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Kawęczyn – III etap w systemie zaprojektuj i wybuduj” 5. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: 6. Rejonowy Bank Spółdzielczy w Malanowie Oddział w Kawęczynie Nr 12 8557 0009 2004 0400 0101 0056. 7. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 8. Wadium wniesione w pieniądzu musi być potwierdzone w ofercie kserokopią wpłaty. 9. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - do oferty należy dołączyć oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. 10. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi jednoznacznie wynikać, termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 11. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać klauzule gwarantującą wypłatę na rzecz Zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Pzp. 12. Wadium dla grupy Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum), może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w tym zakresie. Ocenę spełnienia niniejszego warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia – zgodnego ze wzorem w załączniku nr 3 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a)Formularz ofertowy (wg. wzoru załącznik nr 2) b) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu ( wg. wzoru załącznik nr 3 ) c) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania (wg. wzoru załącznik nr 4). d) Dowód wniesienia wadium e) pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów ( składane wraz z ofertą jeżeli dotyczy) f) oryginał zobowiązania podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów (składane wraz z ofertą jeżeli dotyczy) g) Wykonawcy, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji dotyczącej otwartych ofert, określonej w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekażą zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2015 roku poz. 184 ze zm.), wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiazania z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wg wzoru załącznik nr 5 do SIWZ). (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców (wspólników spółki cywilnej, konsorcjum), oświadczenie musi dotyczyć każdego z Wykonawców i winno być złożone przez każdego z nich odrębnie. Zamawiający dopuszcza złożenie wraz z ofertą oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do grupy kapitałowej, w przypadku gdy wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowej).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach