Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Czersk

Gmina Czersk ogłasza przetarg

  • Adres: 89-650 Czersk, ul. Kościuszki 27
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 3954860 , fax. 052 3954811
  • Data zamieszczenia: 2013-08-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czersk
    ul. Kościuszki 27 27
    89-650 Czersk, woj. pomorskie
    tel. 052 3954860, fax. 052 3954811
    REGON: 09235127400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.czersk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Czersk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Czersk. 1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę 58 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków pracujących w technologii SBR oraz rozprowadzeniem ścieków oczyszczonych poprzez drenaż wykonany z tuneli filtracyjnych lub studnie rozsączające. Dopuszcza się technologię oczyszczania ścieków opartej na technologii niskoobciążonego osadu czynnego i zanurzonego złoża biologicznego polegającego na oczyszczaniu ścieków poprzez bakterie tlenowe i mikroorganizmy, przy równoczesnym intensywnym napowietrzaniu ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynków mieszkalnych, odprowadzeniem ścieków (wód oczyszczonych) do gruntu przy pomocy drenaży rozsączających, montażem pompowni ścieków surowych oraz oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym. PBOŚ muszą spełniać wytyczne Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska oraz wymogi zharmonizowanej normy PN-EN 12566-3+A1:2009 oznakowane znakiem CE na podstawie pełnych raportów z badań wykonanych w laboratorium notyfikowanym. Wymaga się załączenia pełnych raportów z badań wydanych dla konkretnego typoszeregu urządzeń potwierdzających zgodność z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 wystawionych przez laboratorium notyfikowane, których wykaz umieszczony jest na stronie Komisji Europejskiej. Ponadto Raporty oraz Dokumentacja Techniczna Producenta (DTR): instrukcja montażu, instrukcja obsługi, instrukcja eksploatacji i karta gwarancyjna dotycząca urządzenia musi być potwierdzona przez laboratorium notyfikowane, które wykonywało badania zgodnie z załącznikiem B ww. normy - procedura badania skuteczności oczyszczania. Projektowane urządzenia muszą spełniać wymagania Zamawiającego w zakresie: przepustowości dobowej ścieków, przepustowości godzinowej ścieków oraz oczekiwanego stopnia oczyszczania ścieków. 2. Zakres robót zawarty został w projekcie budowlanym i w przedmiarze robót. W przypadku rozbieżności pomiędzy projektem, a przedmiarem robót należy przyjąć do wyliczenia ceny zakres prac koniecznych do wykonania zgodnie z dokumentacją projektową. Przedmiar robót jest dokumentem pomocniczym. Wykaz działek znajduje się w tabelarycznym zestawieniu PBOŚ. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki: 3.1. Projekt budowlany, 3.2. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, 3.3. Przedmiar robót, 3.4. Dokumentacja geologiczna, 4. Zakres robót: 4.1. przejęcie i przygotowanie placu budowy, 4.2. wytyczenie geodezyjne planowanej budowy, 4.3. dostawa i montaż przydomowych oczyszczalni ścieków, 4.4. wykonanie przyłącza kanalizacyjnego wraz z jego wpięciem do wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej, 4.5. roboty ziemne, 4.6. wykonanie urządzeń do odprowadzenia ścieków, 4.7. wykonanie przyłącza elektrycznego, 4.8. rozruch techniczny i technologiczny, 4.9. wykonanie badania ścieków oczyszczonych (BZT5, ChZT, zawiesiny i azotu ogólnego), na wlocie i wylocie przydomowej oczyszczalni ścieków zgodnie z wymogami NFOŚ, 4.10. wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą, przyjętą do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, 4.11. wykonanie dokumentacji zdawczo-odbiorczej, 4.12. przeszkolenie użytkowników - potwierdzone na piśmie, wraz z przekazaniem instrukcji obsługi dla każdego użytkownika PBOŚ, szkolenie musi być przeprowadzone przed przekazaniem przez Wykonawcę dokumentacji końcowej na wykonanie zadania, 4.13. bezpłatna usługa serwisowa oczyszczalni w okresie trwania gwarancji i rękojmi, w tym bezpłatne przeglądy oczyszczalni na kartach przeglądów co najmniej raz w ciągu roku w terminie do 30 września każdego roku liczone od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. 5. Po zakończeniu zadania, Wykonawca zobowiązany jest do rozruchu technicznego i technologicznego oraz przedstawienia badania jakości oczyszczonych ścieków (zachowanie parametrów oczyszczania). Pierwsze pobranie próbek ścieków oraz badanie jakości ścieków oczyszczonych, powinno zostać wykonane w terminie jednego miesiąca po zakończeniu inwestycji dla 25% losowo wybranych przez Zamawiającego oczyszczalni ścieków. Badania powinny być wykonane przez Laboratorium wskazane przez Zamawiającego. W okresie trwałości przedsięwzięcia kolejne badania należy przeprowadzić w terminie do 30 września każdego roku (pięć lat) licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Wyniki badań w kolejnych latach mają być przeprowadzane przez akredytowane laboratorium dla 10% losowo wybranych przez Zamawiającego oczyszczalni ścieków. Potwierdzona badaniami redukcja ścieków musi spełniać wymogi określone w normie PN-EN 12566-3+A1:2009. 6. Na podstawie powyższych badań należy przedstawić Opinię Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska odnoszącą się do jakości ścieków oczyszczanych wprowadzanych do środowiska lub Raport odniesiony do zakresu Przedsięwzięcia i przeprowadzonej analizy pod kątem jakości ścieków oczyszczonych wprowadzanych do środowiska. 7. Raport musi zawierać dokumenty potwierdzające, że ściek oczyszczony uzyskał parametry określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24.07.2006 (Dz. U. nr 137; poz. 984) w sprawie klasyfikacji wód oraz warunków jakim powinny odpowiadać ścieki odprowadzane do wód lub ziemi wraz ze zmianami Dz. U. z 19.02.2009r. 8. Wykonawca po zakończeniu zadania zobowiązany jest uzyskać potwierdzenie odbioru i prawidłowego funkcjonowania wykonanych oczyszczalni, przywróceniu do stanu pierwotnego terenu budowy, sporządzenie dokumentacji fotograficznej (na nośniku elektronicznym) od każdego 58 odbiorców i przedstawić je Zamawiającemu w dniu odbioru całości zadania. 9. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych do podanych w projekcie. Zgodnie z art. 30 ust. 4 i ust. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wykonawca stosujący materiały równoważne zobowiązuje się do zastosowania materiałów o parametrach nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 10. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów dokumenty na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości itp.). Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach: 10.1. Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zmian.) - art. 4 i art. 5 10.2. Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2010r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zmian) - art. 10. 11. Cechy techniczne i jakościowe zastosowanych materiałów i rozwiązań powinny być zgodne z Polskimi Normami przenoszonymi normy europejskie lub w przypadku uczestniczenia w przetargu firm zagranicznych, normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. 12. Wyroby i urządzenia przydomowych oczyszczalni ścieków, powinny spełniać wymagania Normy PN-EN12566-3+A1:2009 włącznie z przedstawieniem przez Wykonawcę deklaracji zgodności z wymienioną normą lub uzyskanego certyfikatu CE. 13. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty wynosi 60 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 14. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: 14.1. przejęcie terenu robót od Zamawiającego, 14.2. właściwe zabezpieczenie terenu robót, 14.3. zlokalizowanie i przygotowanie zaplecza placu budowy wg swoich potrzeb i na swój koszt; 14.4. dostarczenie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia zgodnie z art. 21a ustawy- Prawo Budowlane, 14.5. dostarczenie harmonogramu rzeczowo - finansowego robót, 14.6. dostarczenie deklaracji kierownika budowy o podjęciu obowiązków kierownika budowy wraz z kompletem wymaganych prawem uprawnień i zaświadczeń, 14.7. zapewnienie dozoru mienia na własny koszt, 14.8. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonywaniem przedmiotu budowy, 14.9. uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy jak i terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prac obiektów, dróg lub ich fragmentów, nawierzchni lub instalacji, 14.10. przedstawienie protokołów zejścia potwierdzające właściwe uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu wszystkich prac, 14.11. niezwłoczne informowanie Zamawiającego (inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych i okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót, 14.12. dostarczenie Zamawiającemu wszystkich dokumentów niezbędnych celem zgłoszenia zakończenia budowy do właściwej jednostki administracyjnej (nadzór budowlany itp.), 14.13. dostarczenie Zamawiającemu dokumentów potwierdzających oddanie do użytkowania realizowanego przedsięwzięcia poprzez zgłoszenie właściwemu terytorialnie organowi ochrony środowiska, 14.14. dostarczenie Zamawiającemu zestawienia zrealizowanych obiektów zaakceptowane przez inspektora nadzoru (zestawienie należy odnieść do wszystkich wykonanych oczyszczalni, dla których należy podać: nazwę miejscowości, nr działki, adres posesji, rodzaj obsługiwanego budynku, liczbę osób, sposób odprowadzenia ścieków oczyszczonych, rzeczywisty koszt wykonania, wyszczególnienie zainstalowanych urządzeń wraz z podaniem ich typu - do zestawienia należy dołączyć potwierdzenie zgodności urządzeń oczyszczalni z normą europejską EN 12566-3:2005+A1:2009 w formie deklaracji zgodności) - wszystkie dokumenty muszą być podpisane przez inspektora nadzoru. 15. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wytyczenia punktów głównych przez uprawnionego geodetę i odpowiedzialność za ochronę wytyczonych punktów pomiarowych do chwili odbioru końcowego robót. Uszkodzone lub zniszczone znaki geodezyjne Wykonawca odtworzy i utrwali na własny koszt. 16. W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały, itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. Wykonawca zapewni stałe warunki widoczności w dzień i w nocy tych zapór i znaków, dla których jest to nieodzowne ze względów bezpieczeństwa. Wszystkie znaki, zapory i inne urządzenia zabezpieczające wymagają akceptacji Inspektora nadzoru przed przystąpieniem do ich montażu lub ustawienia. 17. Przed przystąpieniem do robót w terenie zabudowanym Wykonawca zawiadomi właścicieli posesji, budynków. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca zawiadomi również zainteresowane instytucje i właścicieli uzbrojenia podziemnego o rozpoczęciu budowy. W przypadku prowadzenia robót ziemnych w bardzo bliskim sąsiedztwie budynków należy zachować szczególną ostrożność i bezwzględnie przestrzegać przepisów prawa budowlanego..
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452521274
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 15.000,00 zł. Informacje szczegółowe dotyczące wniesienia wadium zostały opisane w pkt 14 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.czersk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach