Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków i rozbudowa sieci wodociągowej na terenie gminy Radzyń Chełmiński oraz budowa zbiornika retencyjnego wody przy SUW Mazanki

Gmina Miasto i Gmina Radzyń Chełmiński ogłasza przetarg

  • Adres: 87-220 Radzyń Chełmiński, pl. Towarzystwa Jaszczurczego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6886087, 6886001 , fax. 566 886 087
  • Data zamieszczenia: 2018-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto i Gmina Radzyń Chełmiński
    pl. Towarzystwa Jaszczurczego 9
    87-220 Radzyń Chełmiński, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6886087, 6886001, fax. 566 886 087
    REGON: 87111865500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.radzynchelminski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków i rozbudowa sieci wodociągowej na terenie gminy Radzyń Chełmiński oraz budowa zbiornika retencyjnego wody przy SUW Mazanki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków i rozbudowa sieci wodociągowej na terenie gminy Radzyń Chełmiński oraz budowa zbiornika retencyjnego wody przy SUW Mazanki”. Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarami robót załączonymi do SIWZ. Realizacja inwestycji współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej dla operacji typu „Gospodarka wodno - ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”, objętego PROW na lata 2014-2020. 2) Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części: Część I : Rozbudowa sieci wodociągowej na terenie gminy Radzyń Chełmiński - przedmiotem tej częsci zamówienia jest rozbudowa rozdzielczej sieci wodociągowej, którą należy włączyć do istniejących wodociągów za pomocą wcinki w istniejący przewód w węźle nr 1, we wsi Gołębiewo, w węźle nr 2, we wsi Mazanki, o łącznej długości 1170 m. Przewody sieci wodociągowej projektuje się z rur polietylenowych do wody (HDPE o średnicy 110 mm, SDR 11 PN 16). Przewody wodociągowe należy ułożyć w wykopie zapewniającym przykrycie od wierzchu rury gruntem 1,6m. Wykopy pod przewody należy wykonać mechanicznie koparką z wyłączeniem zbliżeń i skrzyżowań z kablami elektroenergetycznymi i telekomunikacyjnymi. W tych miejscach roboty ziemne należy wykonywać ręcznie. Zasuwy montować na odgałęzieniach wg części graficznych w bezpośrednim sąsiedztwie węzłów. Trzpienie zasuw należy przedłużyć do powierzchni terenu za pomocą typowych obudów montując na nich żeliwne skrzynki wodociągowe. Teren wokół skrzynek oraz węzłów należy oznakować za pomocą tabliczek informacyjnych wg PN-86-B-09700. Tabliczki umieścić w punktach widocznych w pobliżu sieci wodociągowej na trwałych obiektach lub zabetonowanych słupkach wykonanych z rury stalowej Ø 25 mm. Załączony do SIWZ projekt budowlany uwzględnia wykonanie przyłącza, którego nie obejmuje przedmiot zamówienia. Część II: Budowa zbiornika retencyjnego wody przy SUW Mazanki - przedmiotem jest budowa zbiornika retencyjnego wody o pojemności 150 m3, wykonanego z blachy nierdzewnej typu ZN-150/5,7. Zbiornik zasilany będzie wodą z istniejącej sieci wodociągowej. Zbiornik naziemny należy wykonać ze stali kwasoodpornej w gatunku OH18N9 według PN lub 1.4301 według DIN, z konstrukcją nośną słupowo – wręgową ze stali czarnej w gatunku St3S według PN. Płaszcz wewnętrzny zbiornika w całości spawany, wykonany z blach kwasoodpornych w gatunku j.w. OH18N9. Elementy wyposażenia zbiornika, w tym: - rury: tłoczna, ssawna, przelewowa i spustowa, - drabiny: zewnętrzna i wewnętrzna, - właz dachowy, - wywietrznik osiatkowany, zostaną wykonane również ze stali kwasoodpornej w gatunku OH18N9. Ocieplenie zbiornika z blach ocynkowanych i powlekanych, na dachu gładkich, na ścianach niski trapez (np. T-18) w kolorze uzgodnionym z zamawiającym. Zbiornik musi posiadać atest PZH. Wykonanie zbiornika zgodnie z PN-B-03210. Wyposażenie obsługowe składające się z włazu i drabiny zewnętrznej i wewnętrznej. Wywietrznik dachowy. Układ sterowania przystosowany do zamontowania sondy ciśnieniowej. Szczegółowy opis wykonania zbiornika opracowany został w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiący zał. Nr 5 do SIWZ. Część III: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków – przedmiotem tej części zamówienia jest budowa 32 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Radzyń Chełmiński w następujących miejscowościach: Czeczewo – 5 szt., Gawłowice – 1 szt., Gołębiewo – 3 szt., Kneblowo – 3 szt., Mazanki – 2 szt., Radzyń Wieś – 3 szt., Radzyń Wybudowanie – 3 szt., Rywałd – 6 szt., Stara Ruda – 2 szt., Szumiłowo – 1 szt., Zakrzewo – 3 szt. --------------------- RAZEM: 32 sztuki Roboty budowlane obejmują wykonanie 32 sztuk przyłączy kanalizacji sanitarnej z odprowadzeniem do zespołu urządzeń służących do oczyszczania i odprowadzania ścieków bytowo – gospodarczych do gruntu z budynków mieszkalnych jednorodzinnych w w/w miejscowościach na terenie gminy Radzyń Chełmiński. Zastosowane urządzenia muszą być oznakowane symbolem CE oraz posiadać Deklarację Zgodności z normą PN-EN 12566 – 3, z pełnym raportem z badań wykonanych w notyfikowanym laboratorium. Każda indywidualna instalacja składa się z dwóch osobnych zbiorników tj. osadnika gnilnego a następnie bioreaktora SBR. Urządzenia muszą zapewnić możliwość montażu bioreaktora w pewnej odległości od osadnika gnilnego, ponieważ takie rozwiązanie umożliwia wyeliminowanie przepompowni ścieków surowych pomiędzy zbiornikami. Do budowy należy zastosować oczyszczalnie ścieków pracujące w układzie technologicznym składającym się z ustawionych komór realizujących następujące procesy jednostkowe: - osadnik (komora beztlenowa), - osad czynny (komora tlenowa), Osadnik jako pierwszy element instalacji musi spełniać następujące funkcje: - magazynowanie osadu pierwotnego (pochodzącego z osadnika) i nadmiernego (pochodzącego z reaktora) oraz funkcje zbiornika buforowego, - zatrzymanie substancji opadających i zawiesiny, - magazynowanie ścieków bytowo – gospodarczych, - niwelowanie wahań obojętności i obciążeń dopływających ścieków. Reaktor, znajdujący się za osadnikiem musi spełniać następujące funkcje: -tlenowe oczyszczanie ścieków bytowo – gospodarczych pochodzących z osadnika, -dekantacja osadu i odprowadzanie oczyszczonych ścieków. W celu wyeliminowania problemów wynikających z nierównomierności w dopływie ścieków osadnik musi posiadać funkcję sekwencyjnego dozowania ścieku do bioreaktora. Działanie oczyszczalni ścieków jest pilotowane przez mikroprocesor, który steruje kompresorem i elektrozaworami w celu rozdziału prądu powietrza w różnych podnośnikach oraz w systemie napowietrzania przez dyfuzory membranowe. Ścieki oczyszczone zostają skierowane na drenaż rozsączający. Procesy biologiczne zachodzą dzięki obecności bakterii tlenowych i łatwej cyrkulacji powietrza. Mikroorganizmy prowadzą biodegradację substancji organicznych do związków mineralnych. Gazy pochodzące z fermentacji są odprowadzane przez otwór dekompresyjny, a następnie system niezależnej wentylacji. Drenaż rozsączający należy ułożyć na uprzednio przygotowanym podłożu. W przygotowanym wykopie szerokości 50 cm na istniejącym gruncie należy wykonać 50 cm filtr piaskowy. Na filtrze piaskowym należy ułożyć kruszywo 16/32 na wysokość 40 cm, w którym zostanie ułożona rura drenarska. Aby nie następowało zamulenie kamiennego złoża biologicznego umieszczonego pod drenażem rozsączającym całość drenażu zabezpieczona jest warstwą geowłókniny. Na projektowanym drenażu należy wykonać nasyp z gruntu pochodzącego z wykopów. Nasyp należy wykonać na wysokość zgodną z częścią graficzną indywidualnych projektów przydomowych oczyszczalni ścieków. W budynku na przyłączu kanalizacji sanitarnej musi być zapewniona wentylacja wysoka o przekroju min. 0,11 m PCV.Wybudowane oczyszczalnie muszą zapewniać miejsca poboru próbek surowych i oczyszczonych ścieków. Szczegółowy opis zakresu robót oraz technologie ich wykonania określają następujące dokumenty stanowiące załączniki do SIWZ: 1) Wzór umowy (zał. Nr 3) 2) Projekty budowlane (zał. Nr 4) 3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (zał. Nr 5) 4) Przedmiary robót (zał. Nr 6) Zamawiający dodatkowo wyjaśnia, że ewentualnie występujące w niniejszej SIWZ, w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w przedmiarze robót oraz projekcie budowlanym, nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, urządzeń i produktów oraz innych użytych do wykonania wyrobów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Materiał, urządzenie, produkt, wyrób równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji materiału, urządzenia, produktu, wyrobu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany materiał, urządzenie, produkt, wyrób. Wymagany minimalny okres gwarancji: 36 miesięcy licząc od daty protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiada za obsługę geodezyjną na etapie realizacji zamówienia do jego całkowitego zakończenia. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i należytego wykonania zamówienia. Wykonawca sporządzi zestawienia rzeczowo – finansowe (zał. nr 8 do SIWZ), które będzie załącznikiem do umowy i dostarczy je do Zamawiającego najpóźniej w dniu podpisania umowy. 3) Wymagania Zamawiającego: 1. Wyznaczenie objęcia kierownictwa budowy (robót) przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności. 2. Przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji wynikającej z pozwolenia na budowę i/lub zgłoszenia rozpoczęcia robót. 3. Wykonanie robót budowlanych z należytą starannością oraz wiedzą techniczną, obowiązującymi przepisami BHP, ppoż; zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, STWiOR oraz wytycznymi określonymi w niniejszej SIWZ wraz z załącznikami. 4. Utrzymywanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 5. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów, wyposażenia i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie. 6. Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do zgłoszenia o zakończeniu robót, w tym dokumentację powykonawczą. Dokona również uzgodnień, uzyska wszelkie wymagane opinie i decyzje niezbędne do wykonania kompletnego dzieła w celu przekazania go do użytku. W tym przeprowadzenia pozytywnych odbiorów przez instytucje określone w polskim prawodawstwie i pokryje wszelkie koszty z tym związane. 7. Wykonawca, jako wytwórca i właściciel odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 8. W rejonie istniejącego uzbrojenia roboty ziemne należy wykonywać ręcznie pod nadzorem gestorów sieci (jeżeli wystąpią). 9. Wykonywanie prac w rejonie kolizji oraz zbliżeń z liniami kablowymi elektroenergetycznymi możliwe jest przy użyciu sprzętu mechanicznego tylko po wcześniejszym zawiadomieniu operatora sieci. W innym przypadku prace należy prowadzić ręcznie. 10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za powstałe szkody, wynikające z jego własnych działań i zaniechań, jak również z działań i zaniechań jego pracowników oraz osób trzecich, którym realizację przedmiotu umowy powierza, lub którymi przy realizacji przedmiotu umowy się posługuje. 11. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony na terenie robót. 12. W składanej ofercie Wykonawca winien uwzględnić koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z dokumentacji budowlanej, jak również nie ujęte w niej , a niezbędne do wykonania zadania. Dla potrzeb realizacji zamówienia Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie zaplecze techniczne, dostawę energii , wody i inne media. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozeznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany ustalonego wynagrodzenia. 13. Na Wykonawcy ciąży obowiązek zawarcia odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku ze zdarzeniami losowymi, a w szczególności od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych umową. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, a powstałe w związku z prowadzonymi robotami. 14. Dokonywanie wszystkich uzgodnień z gestorami sieci i urządzeń obcych zlokalizowanych na terenach budowy w zakresie koniecznym do realizacji umowy. 15. Dokonanie naprawy zinwentaryzowanych jak i niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych oraz innych elementów infrastruktury podziemnej uszkodzonych podczas wykonywania robót, pokrycie kosztów usunięcia niewypałów, niewybuchów i amunicji odkrytych w trakcie robót, uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego. 16. Na Wykonawcy ciąży obowiązek dokonywania uzgodnień z właścicielami terenów w przypadku wejścia na nie z robotami, minimalizacji szkód oraz ponoszenia kosztów z tym związanych. 17. Wykonawca wykona na własny koszt oznakowanie na czas realizacji robót. Wymagania jakościowe i materiałowe 1. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń I gatunku, gwarantujących jakość techniczną nie gorszą niż określone w dokumentacji technicznej i przedmiarze robót. 2. Zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom polskich norm oraz innym normom określonym w prawie Unii Europejskiej. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości itp.). Materiały i urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia muszą posiadać aprobatę techniczną lub deklarację zgodności i posiadać znak CE. 3. Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały przed wbudowaniem, były odpowiednio zabezpieczone i dostępne do kontroli przez Inspektora nadzoru sprawującego nadzór inwestorski. 4. Wykonawca zapewnia wszelkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. 4) Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy (w zakresie I, II i III części zamówienia): 1. Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie robót ogólnobudowlanych oraz robót instalacji sanitarnych objętych przedmiotem zamówienia. Wymóg ten nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, pracowników obsługi geodezyjnej. 2. Sposób dokumentowania zatrudnienia: Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie robót ogólnobudowlanych oraz robót instalacji sanitarnych objętych przedmiotem zamówienia. Oświadczenie wykonawcy, podwykonawcy powinno zawierać również następujące informacje: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, - wskazanie liczby osób, - podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 3. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie robót ogólnobudowlanych oraz robót instalacji sanitarnych objętych przedmiotem zamówienia, na podstawie umowy o pracę. Pierwsze oświadczenie Wykonawca składa bez oczekiwania na wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni, licząc od dnia przekazania terenu robót, kolejne w terminie 3 dni od otrzymania wezwania. Nieprzedłożenie wymaganych dokumentów uznane zostanie przez Zamawiającego jako uchylanie się od obowiązku zatrudniania osób na umowę o pracę i skutkować będzie nałożeniem sankcji przewidzianych w § 9 umowy. Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy w sytuacji, gdy poweźmie wątpliwości, co do sposobu zatrudnienia osób wykonujących czynności określone przez Zamawiającego. Powyższe obowiązuje również w przypadku wykonania części zamówienia przez podwykonawców. 5) Na podstawie art. 36 b ust. 1a ustawy Pzp zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa wyżej, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Warunki i zasady realizacji zamówienia: Zamówienie będzie realizowane na zasadach i warunkach określonych w SIWZ, w tym w załącznikach do SIWZ, a zwłaszcza zawartych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: a) Część I zamówienia – 2.0000,00 zł (słownie: dwa tysiące zł 00/100) b) Część II zamówienia – 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy zł 00/100) c) Część III zamówienia – 14.000,00 zł (słownie: czternaście tysięcy zł 00/100) 2) Forma wniesienia wadium Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). 3) Termin i miejsce wniesienia wadium. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Łasin o/Radzyń Chełmiński Nr 77950000080000081120000006 tytułem: „Wadium – Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków i rozbudowa sieci wodociągowej na terenie gminy Radzyń Chełmiński oraz budowa zbiornika retencyjnego wody przy SUW Mazanki – część …….” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formach innych niż pieniądz, należy złożyć w formie oryginału w zamkniętej osobnej kopercie w siedzibie Zamawiającego /w Urzędzie Miasta i Gminy w Radzyniu Chełmińskim, ul. Pl. Tow. Jaszczurczego 9, 87-220 Radzyń Chełmiński/ w sekretariacie, pok. Nr 1 z dopiskiem „dokument wadialny - Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków i rozbudowa sieci wodociągowej na terenie gminy Radzyń Chełmiński oraz budowa zbiornika retencyjnego wody przy SUW Mazanki – część …….”. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. Uwaga: Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni tj. termin związania ofertą. Oferta zabezpieczona na okres krótszy niż wymagany zostanie odrzucona. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 oraz 4a ustawy Pzp. 4) Zatrzymanie i zwrot wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Do oferty wykonawca dołącza: 1. Pełnomocnictwo osoby/osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów /jeżeli dotyczy/. 2. W przypadku, gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu, stosownie do art. 23 ust.2 ustawy Pzp. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach