Przetargi.pl
Budowa przedszkola miejskiego w Strzelinie wraz z infrastrukturą towarzyszącą

Gmina Strzelin ogłasza przetarg

  • Adres: 57-100 Strzelin, Rynek 10
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelin
    Rynek 10
    57-100 Strzelin, woj. dolnośląskie
    REGON: 931934957
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gmstrzelin.finn.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przedszkola miejskiego w Strzelinie wraz z infrastrukturą towarzyszącą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje budowę przedszkola miejskiego w Strzelinie wraz z infrastrukturą towarzyszącą m.in. poprzez:a) budowę budynku przedszkola 7-oddziałowego, b) budowę parkingu c) budowę trzech placów zabaw wraz z niezbędną infrastrukturą zewnętrzną.d) rozbudowę drogi publicznej ul. Moniuszki wraz z budową parkingu, siecią wodociągową, kanalizacją sanitarną, deszczową oraz budową oświetlenia drogowego. e) montaż 2 gruntowych pomp ciepła. Moc grzewcza maksymalna pompy ciepła Qq=86 kW. Łączna maksymalna moc pomp ciepła 2 x 86kW = 172kW. Przewidziano 45 odwiertów o długości 100 mb każdy.f) wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 49,92kWp; Projektant przewidział realizację obiektu przedszkola wraz z infrastrukturą towarzyszącą w 4 etapach tj. :1 etap inwestycji obejmuje rozbudowę drogi ul. Moniuszki wraz z odwodnieniem, budowę parkingów wzdłuż drogi ul. Moniuszki, budowę sieci: kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, budowę przyłącza teletechnicznego, budowę sieci elektroenergetycznej, budowę przyłączy kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i wody.2 etap inwestycji obejmuje budowę budynku przedszkola w zakresie 7 oddziałów przedszkolnych wraz z zagospodarowaniem terenu i placami zabaw oraz przepompownią kanalizacji sanitarnej.3 etap inwestycji obejmuje budowę budynku przedszkola w zakresie 3 oddziałów przedszkolnych.4 etap inwestycji obejmuje budowę oświetlenia drogowego.Zamawiający (Gmina Strzelin) zdecydował o realizacji etapu 1, 2 i 4. Natomiast etap 3 obejmujący budowę budynku przedszkola w zakresie 3 oddziałów przedszkolnych będzie realizowany w przyszłości i nie jest objęty przedmiotem niniejszego postępowania. Podobnie wyposażenie przedszkola w podstawowe meble będzie przedmiotem odrębnego postępowania przetargowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 200 000,00 złotych (słownie: dwieście tysięcy złotych).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;a) gwarancjach ubezpieczeniowych;b) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. u z 2020 r. poz. 299).4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego otwarty w Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie, nr konta: 84 9588 0004 0000 7780 2000 0060 z adnotacją na blankiecie przelewu: „Wadium – „Budowa przedszkola miejskiego w Strzelinie wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Za datę wniesienia wadium uznaje się datę uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwalnie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.6. Z dokumentu wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczeń powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art 98 ust 6 ustawy Pzp.7. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/ poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/ poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib;b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/ poręczeniem- określenie przedmiotu zamówienia;c) kwotę gwarancji/ poręczenia;d) zobowiązanie gwaranta/ poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/ poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.8. Wadium składane w formie gwarancji lub poręczania musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej ostatecznemu terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą.9. Zamawiający zwraca wadium w trybie i na warunkach określonych w art 98 ust. 1,2,4 i 5 ustawy Pzp.10. Zamawiający zatrzymuje wadium w okolicznościach określonych w 98 ust 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 21 SWZ.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 21 SWZ.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 21 SWZ.4. zdolności technicznej lub zawodowej1) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie doświadczenia, tj. że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie dwie roboty budowlane polegającą na: budowie / przebudowie / remoncie budynku użyteczności publicznej o wartości każdej z nich nie mniejszej niż 12.000.000,00 zł brutto słownie: (dwanaście milionów złotych).Wykonawca nie może sumować wartości więcej niż dwóch robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.W niniejszej SWZ definicje budowy, przebudowy lub remontu należy rozumieć zgodnie z definicjami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.).2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie dysponowania następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:a) Kierownik Kierownik budowy - minimalne wymagania:- kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności konstrukcyjno – budowlanej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2023 poz. 682 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.- doświadczenie zawodowe: nie mniejsze niż 5 - letnie doświadczenie zawodowe przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie jako Kierownik budowy lub/i kierownik robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub/i Inspektor nadzoru robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanej.b) Kierownik robót sanitarnych - minimalne wymagania:- kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2023 poz. 682 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.- doświadczenie zawodowe: nie mniejsze niż 3 - letnie doświadczenie zawodowe przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie jako Kierownik budowy lub/i kierownik robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub/i Inspektor nadzoru robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.c) Kierownik robót elektrycznych - minimalne wymagania:- kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi odpowiadające przedmiotowi zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2023 poz. 682 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.- doświadczenie zawodowe: nie mniejsze niż 3 - letnie doświadczenie zawodowe przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie jako Kierownik budowy lub/i kierownik robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub/i Inspektor nadzoru robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.UWAGA!Doświadczenie zawodowe nabywa się nie poprzez posiadanie określonych uprawnień, lecz poprzez wykonywanie czynności z nich wynikających, które Wykonawca musi wykazać na podstawie poszczególnych zadań. Nie jest dopuszczalne dla ustalenia okresu doświadczenia sumowanie usług wykonywanych w tym samym okresie kalendarzowym.Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania.Zgodnie z art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity Dz.U. z 2023 poz. 334 ze zm.) oraz ustawie z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (tekst jednolity Dz. U. z 2023 poz. 551 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach