Przetargi.pl
Budowa, przebudowa lub remont dróg gminnych oraz budowa drogi pożarowej w Gminie Pilchowice

Gmina Pilchowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-145 Pilchowice, Damrota
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 235 65 21, , fax. 32 235 69 38
  • Data zamieszczenia: 2020-04-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pilchowice
    Damrota 6
    44-145 Pilchowice, woj. śląskie
    tel. 32 235 65 21, , fax. 32 235 69 38
    REGON: 00068785300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pilchowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa, przebudowa lub remont dróg gminnych oraz budowa drogi pożarowej w Gminie Pilchowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie nr 1: „Przebudowa drogi gminnej, bocznej ul. Olchowej w Żernicy” Zadanie polega na przebudowie drogi gminnej, bocznej ul. Olchowej w Żernicy zgodnie z zakresem przedstawionym na projektowanym zagospodarowaniu terenu (rys. nr 3) w postaci utwardzenia istniejącej drogi gruntowej na drogę o nawierzchni z kostki betonowej na długości 162 m. Ogólny zakres inwestycji obejmuje: - Wykonanie pełnej konstrukcji utwardzenia z dostosowaniem do parametrów kategorii ruchu KR1, - Wykonanie elementów wykończenia w postaci krawężnika betonowego najazdowego 15x22 cm na ławie betonowej z oporem, - Wykonanie utwardzenia z kostki betonowej o powierzchni 560 m2 w zakresie jak wskazano na Projektowanym Zagospodarowaniu Terenu w skali 1:500 (rys. nr 3), - Wykonanie poboczy utwardzonych kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie frakcji 0-31,5 mm. Szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne przedstawione zostały w części rysunkowej. Szczegóły wykonania robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej, bocznej ul. Olchowej w Żernicy: a) Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby na bieżąco udostępnić mieszkańcom dojazd do posesji zlokalizowanych w bezpośrednim obrębie przebudowywanej drogi gminnej jak również dojazd wszelkim pojazdom uprzywilejowanym. b) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni terenu i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich gestorów sieci będących właścicielami i jednostek administracyjnych informacji w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ryczałtu. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić Inspektora i gestorów sieci o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora i zainteresowane jednostki oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom gestorów sieci m. in. wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń i sieci. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni terenu i urządzeń podziemnych, a także pokryje koszty napraw. c) Obsługa geodezyjna leży po stronie Wykonawcy robót, m.in. odtwarzanie znaków granicznych należy do obowiązków Wykonawcy, a ewentualne uwidocznienie słupków granicznych powinno nastąpić poprzez działania służb geodezyjnych Wykonawcy przed wejściem w teren w celu zabezpieczenia ich oznakowania. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. e) W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu, rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych, ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. f) Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta. g) W zakresie robót zabezpieczających Wykonawca wykona wszelkie czynności, nadzory branżowe, środki zabezpieczające mienie i wyposażenie gestorów sieci, mieszkańców przyległych posesji do przebudowywanej drogi w granicach pasa drogowego lub inwestora, niezbędne do prawidłowego wykonania robót określonych dokumentacją w przypadku gdyby mogły one ulec naruszeniu bądź uszkodzeniu na skutek działania Wykonawcy robót. Zadanie nr 2: „Budowa łącznika pomiędzy ul. Olchową a ul. Miki w Żernicy” Zadanie polega na budowie łącznika pomiędzy ul. Olchową a ul. L. Miki w Żernicy zgodnie z zakresem przedstawionym na planie sytuacyjnym (rys. nr 3) obejmującym etap II robót zgodnie z bilansem nawierzchni do etapu robót nr II. Ogólny zakres inwestycji obejmuje: - Wykonanie wykopu pod konstrukcję jezdni łącznika na długości 85 m (km 0+075 – 0+160). - Wykonanie stabilizacji gruntu (grunt z odzysku oraz z dowozu wraz z doziarnieniem kruszywem) spoiwem hydraulicznym; wymagany Rm = 2,5 MPa. - Wykonanie regulacji istniejących studni kanalizacyjnych. - Montaż krawężników betonowych zwykłych oraz najazdowych na ławach betonowych o łącznych długościach 39 m i 104 m. - Wykonanie warstw konstrukcyjnych z kostki betonowej typu prostokąt grubości 8 cm nawierzchni łącznika na powierzchni 352 m2. Szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne przedstawione zostały w części rysunkowej. Szczegóły wykonania robót budowlanych związanych z budową łącznika pomiędzy ul. Olchową a ul. L. Miki w Żernicy: a) Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby na bieżąco udostępnić mieszkańcom dojazd do terenu Zespołu Szkolno - Przedszkolnego jak również dojazd wszelkim pojazdom uprzywilejowanym. b) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni terenu i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich gestorów sieci będących właścicielami i jednostek administracyjnych informacji w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ryczałtu. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić Inspektora i gestorów sieci o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora i zainteresowane jednostki oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom gestorów sieci m. in. wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń i sieci. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni terenu i urządzeń podziemnych, a także pokryje koszty napraw. c) Obsługa geodezyjna leży po stronie Wykonawcy robót, m.in. odtwarzanie znaków granicznych należy do obowiązków Wykonawcy, a ewentualne uwidocznienie słupków granicznych powinno nastąpić poprzez działania służb geodezyjnych Wykonawcy przed wejściem w teren w celu zabezpieczenia ich oznakowania. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. e) W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu, rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych, ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. f) Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta. g) W zakresie robót zabezpieczających Wykonawca wykona wszelkie czynności, nadzory branżowe, środki zabezpieczające mienie i wyposażenie gestorów sieci, mieszkańców przyległych posesji do przebudowywanej drogi w granicach pasa drogowego lub inwestora, niezbędne do prawidłowego wykonania robót określonych dokumentacją w przypadku gdyby mogły one ulec naruszeniu bądź uszkodzeniu na skutek działania Wykonawcy robót. Szczegółowy zakres zamówienia został opisany w dokumentacji budowlano-wykonawczej opracowanym przez: Firmę Inżynieryjne i Doradztwo „OLBARK”, mgr inż. Arkadiusz Olborski, 44-238 Czerwionka-Leszczyny, stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ. Zadanie nr 3: „Remont drogi gminnej, ul. Słonecznej w Żernicy” Remont nawierzchni drogi gminnej ul. Słonecznej w Żernicy obejmuje wykonanie konstrukcji nakładki bitumicznej w postaci warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S 50/70 o grubości 5 cm na skropionej warstwie podłoża po wcześniejszym jej frezowaniu korekcyjnym i oczyszczeniu o powierzchni łącznej rzędu 2070 m2. Szczegółowy zakres robót: - przygotowanie robót i terenu polegające na dokonaniu regularnych odcięć uszkodzonej nawierzchni bitumicznej, mechaniczne czyszczenie na całej szerokości jezdni, - usunięcie odciętych kawałków nawierzchni i oczyszczenie ubytków w jezdni z zanieczyszczeń, wody i innych, wyrównanie nierówności, - regulacja do poziomu projektowanej nawierzchni istniejących urządzeń infrastruktury technicznej związanej oraz niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego zlokalizowanych w pasie drogowym nawierzchni remontowanej jezdni (zasuwy wodociągowe, zasuwy gazowe, wpusty i studnie deszczowe, kanalizacyjne i inne), - ułożenie masy asfaltowej na całej szerokości jezdni wraz z właściwym zagęszczeniem i nadaniem odpowiedniego profilu oraz zabezpieczenie styków ułożonej masy z krawędziami odcięcia emulsją asfaltową, - uprzątnięcie terenu po robotach i wywóz we wskazane miejsce gruzu i zanieczyszczeń powstałych w wyniku prowadzonych robót, - dodatkowo w kalkulacji ww. zadania należy uwzględnić pełną obsługę geodezyjną, - w czasie prowadzenia robót drogowych Wykonawca powinien zapewnić taki system prowadzenia robót aby była możliwość dojazdu do posesji lub zapewnienia miejsc postojowych dla samochodów należących do mieszkańców lub ewentualnego objazdu. Szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne przedstawione zostały w części rysunkowej. Szczegóły wykonania robót budowlanych związanych z remontem drogi gminnej, ul. Słonecznej w Żernicy: a) Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby na bieżąco udostępnić mieszkańcom dojazd do posesji zlokalizowanych w bezpośrednim obrębie przebudowywanej drogi gminnej jak również dojazd wszelkim pojazdom uprzywilejowanym. b) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni terenu i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich gestorów sieci będących właścicielami i jednostek administracyjnych informacji w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ryczałtu. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić Inspektora i gestorów sieci o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora i zainteresowane jednostki oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom gestorów sieci m. in. Wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń i sieci. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni terenu i urządzeń podziemnych, a także pokryje koszty napraw. c) Obsługa geodezyjna leży po stronie Wykonawcy robót, m.in. odtwarzanie znaków granicznych należy do obowiązków Wykonawcy, a ewentualne uwidocznienie słupków granicznych powinno nastąpić poprzez działania służb geodezyjnych Wykonawcy przed wejściem w teren w celu zabezpieczenia ich oznakowania. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. e) W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu, rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych, ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. f) Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta. g) W zakresie robót zabezpieczających Wykonawca wykona wszelkie czynności, nadzory branżowe, środki zabezpieczające mienie i wyposażenie gestorów sieci, mieszkańców przyległych posesji do przebudowywanej drogi w granicach pasa drogowego lub inwestora, niezbędne do prawidłowego wykonania robót określonych dokumentacją w przypadku gdyby mogły one ulec naruszeniu bądź uszkodzeniu na skutek działania Wykonawcy robót. Zadanie nr 4: „Remont drogi gminnej, bocznej ul. Trześniówka w Pilchowicach” Zadanie polega na remoncie drogi gminnej, bocznej ul. Trześniówka w Pilchowicach zgodnie z zakresem przedstawionym na projektowanym zagospodarowaniu terenu w postaci remontu nawierzchni istniejącej na nawierzchnię z kostki betonowej na długości 85 m. Ogólny zakres inwestycji obejmuje: - Wykonanie pełnej konstrukcji nawierzchni z kostki betonowej z dostosowaniem do parametrów kategorii ruchu KR1 o powierzchni 347 m2, - Wykonanie elementów wykończenia w postaci krawężnika betonowego najazdowego 15x22 cm na ławie betonowej z oporem, - Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej o powierzchni 347 m2 w zakresie jak wskazano to na Projektowanym Zagospodarowaniu Terenu w skali 1:500 (rys. nr D-01), - Wykonanie utwardzonego pobocza kruszywem szarogłaz stabilizowanym mechanicznie frakcji 0-31,5 mm o powierzchni 320 m 2 . Szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne przedstawione zostały w części rysunkowej. Szczegóły wykonania robót budowlanych związanych z remontem drogi gminnej, bocznej ul. Trześniówka w Pilchowicach: a) Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby na bieżąco udostępnić mieszkańcom dojazd do posesji oraz Domu Pomocy Społecznej w Pilchowicach zlokalizowanych w bezpośrednim obrębie remontowanej drogi gminnej jak również dojazd wszelkim pojazdom uprzywilejowanym. b) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni terenu i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich gestorów sieci będących właścicielami i jednostek administracyjnych informacji w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ryczałtu. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić Inspektora i gestorów sieci o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora i zainteresowane jednostki oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom gestorów sieci m. in wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń i sieci. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni terenu i urządzeń podziemnych, a także pokryje koszty napraw. c) Obsługa geodezyjna leży po stronie Wykonawcy robót, m.in. odtwarzanie znaków granicznych należy do obowiązków Wykonawcy, a ewentualne uwidocznienie słupków granicznych powinno nastąpić poprzez działania służb geodezyjnych Wykonawcy przed wejściem w teren w celu zabezpieczenia ich oznakowania. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. e) W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu, rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych, ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. f) Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta. g) W zakresie robót zabezpieczających Wykonawca wykona wszelkie czynności, nadzory branżowe, środki zabezpieczające mienie i wyposażenie gestorów sieci, mieszkańców przyległych posesji do przebudowywanej drogi w granicach pasa drogowego lub inwestora, niezbędne do prawidłowego wykonania robót określonych dokumentacją w przypadku gdyby mogły one ulec naruszeniu bądź uszkodzeniu na skutek działania Wykonawcy robót. Zadanie nr 5: „Budowa drogi pożarowej przy budynku ZSP Stanica” Zadanie polega na budowie odcinka drogi pożarowej przy budynku Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Stanicy, wzdłuż północno-wschodniej elewacji budynku zgodnie z zakresem przedstawionym na planie zagospodarowania terenu (rys. nr 14 i 15). Ogólny zakres inwestycji obejmuje: Budowa nawierzchni utwardzonej drogi pożarowej prowadzącej od ulicy Gliwickiej wzdłuż północno-wschodniej elewacji budynku od krawędzi budynku, oddalonej od elewacji budynku o 1,29 m - 2,32 m o powierzchni około 350 m 2 . Droga połączona będzie z budynkiem utwardzonym dojściem o szerokości co najmniej 1,5 m i zostanie zakończona poprzez układ drogowy, umożliwiający powrót z koniecznością cofania na odcinku nie większym niż 15 m. Konstrukcja nawierzchni drogi pożarowej do wykonania z kostki betonowej, szarej na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie i wykończenia krawężnikiem betonowym 15x30x100 cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15. Szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne przedstawione zostały w części rysunkowej. Szczegóły wykonania robót budowlanych związanych z budową drogi pożarowej przy budynku ZSP Stanica: a) Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby na bieżąco udostępnić mieszkańcom dojazd do terenu Zespołu Szkolno - Przedszkolnego jak również dojazd wszelkim pojazdom uprzywilejowanym. b) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni terenu i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich gestorów sieci będących właścicielami i jednostek administracyjnych informacji w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ryczałtu. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić Inspektora i gestorów sieci o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora i zainteresowane jednostki oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom gestorów sieci m. in. Wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń i sieci. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni terenu i urządzeń podziemnych, a także pokryje koszty napraw. c) Obsługa geodezyjna leży po stronie Wykonawcy robót, m.in. odtwarzanie znaków granicznych należy do obowiązków Wykonawcy, a ewentualne uwidocznienie słupków granicznych powinno nastąpić poprzez działania służb geodezyjnych Wykonawcy przed wejściem w teren w celu zabezpieczenia ich oznakowania. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. e) W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu, rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych, ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. f) Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta. g) W zakresie robót zabezpieczających Wykonawca wykona wszelkie czynności, nadzory branżowe, środki zabezpieczające mienie i wyposażenie gestorów sieci, mieszkańców przyległych posesji do przebudowywanej drogi w granicach pasa drogowego lub inwestora, niezbędne do prawidłowego wykonania robót określonych dokumentacją w przypadku gdyby mogły one ulec naruszeniu bądź uszkodzeniu na skutek działania Wykonawcy robót. Szczegółowy zakres zamówienia został opisany w dokumentacji budowlano-wykonawczej opracowanym przez: ABM Projektowanie Architektoniczne Wycena Nieruchomości Anna i Bartosz Michalscy s.c., 44 – 100 Gliwice, ul. Czarnieckiego 22a, stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Zobowiązanie podmiotu, na którego zasoby powołuje się wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument należy złożyć w oryginale i musi zawierać co najmniej: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4) Dokumenty uwiarygodniające zastosowanie rozwiązań równoważnych w przypadku ich zaoferowania przez wykonawcę. 5) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia informacji z otwarcia ofert na stronie internetowej zamawiającego, przekazuje oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – wzór stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach