Przetargi.pl
Budowa pomostu cumowniczo-rekreacyjnego i zjeżdżalni dla dzieci do wody na działkach nr 981 i 158/2 w Bysławiu

Gmina Lubiewo ogłasza przetarg

  • Adres: 89-526 Lubiewo, ul. Hallera 9
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 3349310 , fax. 052 3349310
  • Data zamieszczenia: 2013-01-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubiewo
    ul. Hallera 9 9
    89-526 Lubiewo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 052 3349310, fax. 052 3349310
    REGON: 09235113300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubiewo.bip.net.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa pomostu cumowniczo-rekreacyjnego i zjeżdżalni dla dzieci do wody na działkach nr 981 i 158/2 w Bysławiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest budowa pomostu cumowniczo-rekreacyjnego i zjeżdżalni dla dzieci do wody na działkach nr 981 i 158/2 w Bysławiu. 2.Inwestycja będąca przedmiotem zamówienia jest realizowana w ramach projektu pn.: Budowa małej infrastruktury turystycznej i remont pomostu nad Jeziorem Bysławskim wraz z przebudową ulicy Wodnej w Bysławiu. Projekt ten jest współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w ramach środka 4.1. Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem realizacji operacji polegających na funkcjonowaniu lokalnej grupy rybackiej (LGR) oraz nabywaniu umiejętności i aktywizacji lokalnych społeczności. 3.Oznaczenie wg wspólnego słownika CPV: 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 4.Przedmiot zamówienia obejmuje: a)budowę pomostu o konstrukcji drewnianej w kształcie litery L o całkowitej długości 24,90 m: trzon wchodzący w jezioro ma szer. 4,00 m i dług. 18,00 m, natomiast poprzeczka ma szer. 4,00 m i dług. 6,90 m. Powierzchnia całkowita pomostu wynosi 99,60 m2 . Przewidziano barierki ochronne o wysokości 1,00 m, składające się z balustrady o wymiarach 8x10cm i poręczy 10x10cm, zlokalizowane jednostronnie na dojściu i dwustronnie na poprzeczce. Dojście do pomostu będzie stanowił podest o pow. 8m2 z kostki brukowej na podsypce cementowo-piaskowej. Pomost będzie wyposażony w 8 szt. zaczepów do cumowania sprzętu pływającego i konstrukcję do koła ratunkowego. Na poprzeczce zlokalizowane zostanie zadaszenie w kształcie parasola o średnicy 4,00 m i wysokości 3,50 m ponad pokład do czubka parasola opartego na słupie drewnianym o średnicy 30 cm oraz 4 ławki drewniane o konstrukcji metalowej z oparciami: elementy drewniane w kolorze dębu, konstrukcja metalowa w kolorze czarnym, długość ławki min. 1,75 m. Ławki zostaną na stałe przytwierdzone do pokładu pomostu. Poszycie pomostu zaprojektowano z desek sosnowych wzdłużnie ryflowanych, II klasy, o grubości 6 cm, szer. 15 cm, przybitych w odstępach co 1 cm. Kolorystykę drewna należy dostosować do istniejącego pomostu rekreacyjnego na kąpielisku. Wszystkie elementy drewniane należy zaimpregnować preparatem grzybobójczym a także uodparniającym drewno na wpływ wody. UWAGA! Zamiast ławek o konstrukcji drewnianej opisanych w pozycji 7 przedmiaru robót (Załącznik nr 12 do SIWZ) Zamawiający wymaga, by Wykonawca wycenił wyżej opisane ławki o konstrukcji metalowej. b)budowę 2 zjeżdżalni dla dzieci do wody: - zjeżdżalnia do wody ze ślizgiem ślimakowym - zjeżdżalnia składa się z drabinki i poręczy z rur ze stali nierdzewnej oraz ślizgu skrętnego wykonanego z laminatów poliestrowych, wysokość bez drabinki: min. 2,4m, szer. ślizgu: min. 0,6m. - zjeżdżalnia do wody ze ślizgiem prostym - zjeżdżalnia składa się z drabinki i poręczy metalowych oraz ślizgu prostego wykonanego z laminatów poliestrowych, dług.: min. 3,3m, szer.: min. 0,57m, wysokość: min. 2m. Mocowanie zjeżdżalni śrubami szybkiego montażu M12 dług. 15 cm do betonowych stop fundamentowych o wymiarach 50x50x80cm posadowionych 80 cm poniżej poziomu terenu, co daje 30 cm przykrycia stopy fundamentowej piaskiem drobnym. Zjeżdżalnie zostaną zlokalizowane w obrębie wydzielonego kąpieliska: zjeżdżalnia ślimakowa zostanie posadowiona na działce nr 158/2 w odległości kilku metrów od brzegu, uzgodnionej z Zamawiającym, natomiast wejście na zjeżdżalnię prostą - drabinka - będzie zamontowana na dz. nr 981 a końcowy odcinek ślizgu będzie na działce nr 158/2. Rysunki poglądowe zjeżdżalni znajdują się w Załączniku nr 14 do SIWZ. Materiały i urządzenia muszą posiadać aktualne certyfikaty upoważniające do oznaczania wyrobu znakiem bezpieczeństwa (wymagane przed odbiorem końcowym zamówienia w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). Wykonawca udzieli gwarancji na okres min. 36 m-cy na przedmiot zamówienia (liczone od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego). 5.Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w projekcie wykonawczym z elementami operatu wodno-prawnego na wykonanie pomostu drewnianego cumowniczo-rekreacyjnego, działka nr 158/2 i 981 (j. Bysławskie) zatwierdzony decyzją znak OŚ.II.6341.23.2012 z dnia 31 lipca 2012 r. stanowiący Załącznik Nr 10 do SIWZ, Zgłoszeniu budowy nie wymagającej pozwolenia na budowę z dnia 26.07.2012 r., stanowiącym Załącznik nr 11 do SIWZ oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej Załączniki nr 13 do SIWZ. Przedstawiony przedmiar robót stanowi element pomocniczy do opracowania kosztorysu. Oryginał dokumentacji technicznej jest dostępny do wglądu w siedzibie Zamawiającego. 6.Obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) opracowania, bieżącej aktualizacji i uzgodnienia z Zamawiającym pisemnego harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji przedmiotu zamówienia, 2)zrealizowania wszystkich robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami oraz dokumentacją projektową, umową i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji umowy, w tym zachowania określonych standardów materiałów oraz zachowanie jakości robót, określonych w dokumentacji w ilości i o parametrach nie niższych niż zadeklarowane w ofercie, 3)przedstawiania Zamawiającemu rysunków zamiennych dotyczących proponowanych zmian nieistotnych przed wykonaniem danego zakresu robót budowlanych wraz z uzyskaniem pisemnej akceptacji przed ich wprowadzeniem, 4)przystosowania terenu budowy (w tym gruntu) i zaplecza budowy w sposób niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia, 5)kierowania do wykonywania robót budowlanych wyłącznie osób posiadających odpowiednie kwalifikacje, uprawnienia i doświadczenie, 6)pokrycia wszelkich opłat i kar nałożonych przez właściwe podmioty, organy i instytucje za dokonane przez Wykonawcę: złamanie prawa, przekroczenie norm i przepisów w trakcie realizacji umowy oraz zawinione zaniedbania, 7)zabezpieczenia i właściwego oznakowania robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania placu budowy przez czas trwania realizacji zadania ze szczególnym uwzględnieniem ochrony zdrowia i życia ludzi, zgodnie z obowiązującymi przepisami, 8)przekazania Zamawiającemu, przed wbudowaniem, zainstalowaniem lub użyciem materiałów, urządzeń lub obiektów: kompletu atestów, certyfikatów na znak bezpieczeństwa, certyfikatów zgodności i aprobat technicznych oraz gwarancji producentów na materiały i urządzenia wraz z ich zestawieniem oraz wszelkich innych dokumentów wymaganych przez specyfikację techniczną lub przepisy prawa, w tym ustawę o wyrobach budowlanych. Dodatkowo Wykonawca zobowiązuje się do stosowania materiałów zatwierdzonych przez Inwestora, zgodnie z przepisami prowadzenia dokumentacji budowlanej i dokumentowania w prowadzonej dokumentacji wszystkich inspekcji odpowiednich władz. Dokumenty te muszą być w każdej chwili dostępne, na placu budowy, do wglądu Zamawiającego lub osób przez niego upoważnionych. Wgląd ten nie zwalnia Wykonawcy z jego odpowiedzialności i nie oznacza akceptacji znajdujących się tam wpisów. 9)terminowego wykonania robót, a także usuwania wad, zgodnie z harmonogramem i ze wskazaniami Zamawiającego, 10)zabezpieczenia miejsca, w którym będzie znajdował się sprzęt przed dostępem osób trzecich, z wyjątkiem innych osób wykonujących w tym miejscu zlecone prace, w sposób zapewniający bezpieczne prowadzenie prac budowlanych, 11)uzyskania protokołów odbioru wykonanych robót, które są wymagane w świetle obowiązujących przepisów prawa. 7.Wykonawca będzie niezwłocznie informował Zamawiającego o wszelkich istotnych kwestiach dotyczących realizacji zamówienia. W szczególności Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego informowania o wszelkich szkodach powstałych podczas realizacji przez niego przedmiotu umowy. 8.Zamawiający ma podczas realizacji inwestycji stałe prawo wstępu na własne ryzyko na plac budowy z zastrzeżeniem przestrzegania odpowiednich przepisów bezpieczeństwa. 9.Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody powstałe, z przyczyn leżących po jego stronie lub po stronie osób i podmiotów z nim współpracujących, w robotach wykonywanych u Zamawiającego przez Podwykonawców oraz za szkody powstałe u osób trzecich. 10.Do momentu odbioru przedmiotu Umowy Wykonawca samodzielnie ponosi ryzyko swoich działań. Dotyczy to kradzieży dostarczonych przez niego lub dla niego materiałów, elementów oraz innych przedmiotów. Niniejsza regulacja obejmuje także przypadkową utratę lub uszkodzenie, jak np. w wyniku działania sił natury. 11.Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie pisemnie poinformować Zamawiającego o wszelkich okolicznościach, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, a także informować o zmianach i odstępstwach od przedłożonych projektów i dokumentów, stanowiących podstawę umowy, których wprowadzenie może okazać się konieczne. W takim przypadku Wykonawca ma obowiązek uzyskać na powyższe zmiany i odstępstwa pisemną zgodę Zamawiającego. 12.Roboty, które nie będą odpowiadały obowiązującym przepisom lub wymaganiom umownym, nie zostaną przez Zamawiającego odebrane - bez prawa do wynagrodzenia. Wykonawca jest zobowiązany, w zależności od żądania Zamawiającego, do dnia odbioru przedmiotu umowy dokonać zmian tych robót, usunąć je lub wykonać na nowo na swój koszt. Dokonanie odbioru przedmiotu umowy nie oznacza, iż Zamawiający potwierdził brak wad w robotach zrealizowanych przez Wykonawcę. 13.O ile wskazuje na to charakter wykonywanych przez Wykonawcę czynności, Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu przepisów ustawy o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz. U. z 2010 r., Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu umowy, ma obowiązek w pierwszej kolejności poddania odpadów budowlanych (np. odpadów betonowych, ziemi, gruzu budowlanego) odzyskowi, a jeżeli z przyczyn technologicznych jest on niemożliwy lub nieuzasadniony z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowiązany jest do przekazania powstałych odpadów do unieszkodliwienia. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować Zamawiającemu sposób gospodarowania tymi odpadami, jako warunek dokonania odbioru końcowego przedmiotu umowy. Wszystkie materiały nienadające się do ponownego wbudowania i wymagające wywozu, a pochodzące z prowadzonych w ramach inwestycji robót, będą stanowiły własność Wykonawcy. 14.Dostawa wszystkich materiałów, zgodnie z projektem i specyfikacjami, poza wyraźnie wyłączonymi przez Zamawiającego, obciąża Wykonawcę. Wykonawca w ramach zamówienia umowy zobowiązuje się dostarczyć na swój koszt i ryzyko materiały niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca ubezpieczy i odpowiednio opakuje materiały niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. 15.Wykonawca przedmiotu zamówienia zobowiązany jest zapewnić na swój własny koszt obsługę geodezyjną inwestycji obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację powykonawczą w 3 egz. 16.Wykonawca przedmiotu zamówienia zobowiązany jest prowadzić dziennik budowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100) najpóźniej na dzień 11.02.2013 r. do godz. 10:00 i obejmować okres związania z ofertą wynoszący 30 dni. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wykonawca złoży dokument w formie oryginału potwierdzający wniesienie wadium w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Lubiewo, ul. Hallera 9, pokój nr 21. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego Bank Spółdzielczym Koronowo O/Lubiewo nr 46 8144 0005 2008 0080 1270 0032 z zaznaczeniem Wadium - Budowa pomostu cumowniczo-rekreacyjnego i zjeżdżalni dla dzieci do wody na działkach nr 981 i 158/2 w Bysławiu. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego, a nie datą wydania dyspozycji przelewu. Natomiast kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy w sposób trwały związać z ofertą. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie oraz zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lubiewo.bip.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach