Przetargi.pl
„Budowa platformy widokowej „Złoty Widok”, budowa miejsc postojowych oraz placu rekreacyjnego wraz z elementami małej architektury na skrzyżowaniu ulic Sudeckiej i Śnieżnej w Michałowicach oraz budowa parkingu przy ulicy Kryształowej 49 w Piechowicach w ramach realizacji projektu pn. „Czesko-Polski Szlak Grzbietowy - część zachodnia - Rokytnice i Piechowice z widokiem na Karkonosze”, część I i część II

Gmina Miejska Piechowice ogłasza przetarg

  • Adres: 58-573 Piechowice, Kryształowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 548 900 , fax. 757 612 274
  • Data zamieszczenia: 2020-02-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Piechowice
    Kryształowa 49
    58-573 Piechowice, woj. dolnośląskie
    tel. 757 548 900, fax. 757 612 274
    REGON: 23082161200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://piechowice.bip.pbox.pl/pulic/?id=70693

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa platformy widokowej „Złoty Widok”, budowa miejsc postojowych oraz placu rekreacyjnego wraz z elementami małej architektury na skrzyżowaniu ulic Sudeckiej i Śnieżnej w Michałowicach oraz budowa parkingu przy ulicy Kryształowej 49 w Piechowicach w ramach realizacji projektu pn. „Czesko-Polski Szlak Grzbietowy - część zachodnia - Rokytnice i Piechowice z widokiem na Karkonosze”, część I i część II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zamówienia: „Budowa platformy widokowej „Złoty Widok”, budowa miejsc postojowych oraz placu rekreacyjnego wraz z elementami małej architektury na skrzyżowaniu ulic Sudeckiej i Śnieżnej w Michałowicach oraz budowa parkingu przy ulicy Kryształowej 49 w Piechowicach w ramach realizacji projektu pn. „Czesko-Polski Szlak Grzbietowy - część zachodnia - Rokytnice i Piechowice z widokiem na Karkonosze”, część I i część II w zakresie opisanym w dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i w pkt. 5.4 SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić, zatwierdzić i wdrożyć projekt czasowej organizacji ruchu. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić nadzór archeologiczny w zakresie wynikającym z dokonanych uzgodnień dokumentacji projektowej. Zamówienie składa się z 2 części: Część I zamówienia : Platforma widokowa: PRZEZNACZENIE I PROGRAM UŻYTKOWY Budowa platformy widokowej w Piechowicach na działce nr 271/232 przy istniejącym punkcie widokowym „Złoty Widok”. Platforma widokowa to obiekt wolnostojący z podestem na jednym poziomie w konstrukcji szkieletowej stalowej z fundamentami żelbetowymi, oparta na rzucie prostokąta z wypuszczonym wspornikowo podestem widokowym. Bryła obiektu przykryta od zewnątrz głównie elementami drewnianymi w postaci łat oraz blachą kortenową. Projektowany dostęp do obiektu zapewniony będzie z istniejącego szlaku turystycznego. Przeznaczeniem platformy widokowej jest umożliwienie turystą oglądanie szerszej panoramy Karkonoszy poprzez wysunięcie punktu widokowego i zastosowanie szklanej balustrady czołowej, dodatkowo na podeście zlokalizowano siedziska w postaci ławek. ZESTAWIENIE POWIERZCHNI PLATFORMY WIDOKOWEJ powierzchnia zabudowy 44,10 m2 powierzchnia użytkowa 40,53 m2 kubatura 166,81 m3 FORMA ARCHITEKTONICZNA Obiekt objęty przedmiotem zamówienia to platforma widokowa oparta na rzucie prostokąta z podestem wypuszczonym wspornikowo ściętym pod kątem. Elewację stanowi opierzenie z łat drewnianych 4x6 cm impregnowanych bezbarwnie w celu uzyskania naturalnego wyglądu oraz blachy kortenowej gr. 0,2 cm (pod wspornikiem dodatkowo perforowanej w celu odpływu wody opadowej). Balustrady boczne od wewnątrz wykończone blachą kortenową gr. 0,2 cm nitowaną do podkonstrukcji z rur prostokątnych 100x50x3,6 zakończona drewnianym pochwytem 6x12 cm, balustradę czołową stanowi szyba bezpieczna. Nawierzchnia podestu wykończona z krat pomostowych ocynkowanych z prętów 30x2 mm. Na podeście zlokalizowane są cztery ławki z drewnianymi siedziskami wykończone adekwatnie jak deska na elewacji. Wszystkie elementy konstrukcji ocynkowane, z uwagi na możliwość zastosowania profili zamkniętych RKA 100x50x3,6 różnych producentów popuszcza się zastosowanie grubości ścianki w przedziale 3-4 mm. ROZWIĄZANIA BUDOWLANE – DANE TECHNOLOGICZNE UKŁAD KONSTRUKCYJNY PLATFORMY Obiekt należy wykonać w konstrukcji szkieletowej stalowej z fundamentami w postaci ław żelbetowych. Konstrukcja składa się ze słupów głównych z profili dwuteowych 200, podłużnic z profili dwuteowych 200 oraz poprzecznic z profili dwuteowych szerokostopowych 200. Konstrukcja balustrady oraz podkonstrukcja dla opierzenia z łat drewnianych wykonana będzie z profili zamkniętych 100x50x3,6. ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNO - MATERIAŁOWE FUNDAMENTY - ławy fundamentowe żelbetowe z betonu B37(W8) zbrojonego stalą A-IIIN(RB 500) o wymiarach 40x100cm. Pod ławy fundamentowe należy wykonać warstwę chudego betonu B15 o grubości 10cm. Cokoły o wymiarach 60x318cm i wysokości 118cm również żelbetowe z betonu B37(W8) zbrojone stalą A-IIIN(RB500). GŁÓWNA KONSTRUKCJA STALOWA - słupy z profili dwuteowych 200 walcowanych na gorąco wyposażone w poziome blachy dolne i górne o gr. 20 mm kotwionych śrubami M20, podłużnice z profili dwuteowych 200 walcowanych na gorąco wyposażone w blachy dolne o gr. 20 mm umożliwiające połączenie ze słupami oraz poprzecznice z profili dwuteowych 200 walcowanych na gorąco i z profili dwuteowych szerokostopowych 200 z naspawanym ceownikiem 50 walcowanych na gorąco. PODEST – należy wykonać z krat pomostowych ocynkowanych z prętów 30x2 mm wspartych na konstrukcji głównej podłużnic i poprzecznic oraz poprzecznicach pośrednich zaprojektowanych z profili ceownikowych 100 walcowanych na gorąco. BALUSTRADA – konstrukcję bocznych balustrad stanowią elementy pionowe i poziome z profili zamkniętych RKA 100x50x3,6 do których od wewnętrznej strony zamocowana zostanie blach kortenowa gr. 2 mm za pośrednictwem nitów a od strony zewnętrznej opierzenie w postaci łat drewnianych modrzewiowych zabezpieczonych impregnatem bezbarwnym w postaci olejów, wyjątkiem jest zastosowanie blachy kortenowej od zewnętrznej strony na części wspornikowej podestu, przedmiotowe balustrady wykończone pochwytem drewnianym 6x12 cm wykończonym adekwatnie jak opierzenie drewniane. Balustradę czołową stanowi tafla szkła bezpiecznego mocowana w profilach systemowych. ELEWACJE – wykończenie zewnętrzne stanowi opierzenie z łat drewnianych modrzewiowych o wym. 4x6 cm w trzech rzędach, pierwszy rząd od konstrukcji mocowany w pionie natomiast drugi i trzeci w skosie w dwóch kierunkach, na narożnikach jako elementy przechodzące. Łaty drewniane zabezpieczone w trzech warstwach olejem bezbarwnym. W części wspornikowej podestu należy wykonać z blachy kortenowej od boku a od spodu wspornika blachę kortenową perforowaną. ŁAWKI – należy wykonać cztery ławki o dwóch długościach dostosowanych do rozpiętości konstrukcji podestu. Konstrukcja ławek z profili zamkniętych ocynkowanych RKA 50x100x3,6 siedzisko z łat drewnianych adekwatnych do opierzenia elewacji. Ławki mocowane do konstrukcji platformy. Część II: Budowa miejsc postojowych: element 1 - Budowa miejsc postojowych oraz placu rekreacyjnego wraz z elementami małej architektury na skrzyżowaniu ul. Sudeckiej i Śnieżnej w Michałowicach oraz element 2 : Budowa parkingu przy ul. Kryształowej 49 w Piechowicach. Część II, Element 1 : Budowa miejsc postojowych oraz placu rekreacyjnego wraz z elementami małej architektury na skrzyżowaniu ul. Sudeckiej i Śnieżnej w Michałowicach: 1) PRZEDMIOT INWESTYCJI W zakres robót budowlanych wchodzi poszerzenie istniejącej jezdni ul. Śnieżnej do szerokości 4,50 – 5,00m oraz budowa miejsc postojowych, prostopadłych oraz równoległych do ul. Śnieżnej oraz plac rekreacyjny. Na terenie placu rekreacyjnego zakłada się wykonanie ciągów komunikacji pieszej, z zachowaniem osi widokowej pasmo gór. Na przedmiotowym terenie planowane jest wykonanie ławek, koszy na odpady stałe, stojaków rowerowych, tablic informacyjnych, lunet obserwacyjnych, stacji naprawczej dla rowerów oraz zieleni reprezentacyjnej. 2) ISTNIEJĄCY STAN ZAGOSPODAROWANIA TERENU Przedmiotowe działki znajdują się w miejscowości Piechowice, osiedle Michałowice. Istniejąca ul. Śnieżna w chwili obecnej posiada nawierzchnię bitumiczną, pobocza gruntowe i trawiaste. Ulica posiada oświetlenie uliczne, przy skrzyżowaniu z ul. Sudecką. Teren przeznaczony na plac rekreacyjny jest w chwili obecnej niezagospodarowany i nie posiada zielnie wysokiej i niskiej. 3) PROJEKTOWANE ZAGOSPODAROWANIE TERENU UKŁAD KOMUNIKACYJNY Ciągi komunikacji pieszej należy wykonać z nawierzchni utwardzonej wodoprzepuszczalnej. Ciągi komunikacji pieszej o szerokości od 3m do 4m o nawierzchni utwardzonej wodoprzepuszczalnej z obrzeżem betonowym 8x30cm. Ciągi zaprojektowano ze spadkiem poprzecznym 2,5%, co pozwala na swobodne odprowadzenie wody opadowej. Przekrój konstrukcyjny komunikacji pieszej – nawierzchnia wodoprzepuszczalna, obrzeża betonowe. Nawierzchnię ciągu pieszego należy wykonać z następujących warstw:  3cm warstwa wierzchnia z kamienia naturalnego wodoprzepuszczalnego 0/8mm,  5cm warstwa dynamiczna z kamienia naturalnego wodoprzepuszczalnego 0/16mm,  15cm warstwa nośna z tłucznia 0/31,5mm – stabilizowanego mechanicznie.  grunt rodzimy stabilizowany. Wierzchnia warstwa - nawierzchnia mineralna, wodoprzepuszczalna, w kolorze popielatym, wykonana z kamienia naturalnego, łupków wysokogórskich oraz lepiszczy wiążących. Nawierzchnia o właściwościach: ziarnistość od 0 do 8mm, waga - 2tony/m3. Zagęszczenie według metody Proctora wynosi 2,099 g/cm3. SIECI I UZBROJENIE TERENU Nie przewiduje się żadnych zmian w zakresie sieci oraz uzbrojenia terenu. Propanowa wymiany hydrantu nadziemnego na hydrant podziemny znajdującego się na przebudowywanym łuku chodnika przy skrzyżowaniu ul. Śnieżnej i ul. Sudeckiej. MIEJSCA POSTOJOWE Budowa miejsc postojowych obejmuje poszerzenie istniejącej jezdni 3,00m do szerokości 5,00m oraz 4,50m. Miejsca postojowe usytuowane prostopadle bądź równolegle do krawędzi ul. Śnieżnej (w zależności od warunków terenowych). Do wykonania jest 9 miejsc postojowych prostopadłych 2,50x5,00m (w tym jedno miejsce dla niepełnosprawnych o wymiarach 2,50x3,60m) oraz 9 miejsc równoległych 6,00x2,50m. Zaprojektowano również miejsce utwardzone o wymiarach 5,00x2,50m na istniejące kosze na śmieci. Miejsca postojowe oraz jezdnia w obramowaniu z oporników betonowych 12x25cm. Nawierzchnia jezdni bitumiczna a miejsc postojowych w postaci płyt betonowych, ażurowych 60x40x10cm zasypanych żwirem o frakcji 8-16mm. Budowa obejmuje również zagospodarowanie skweru między ul. Śnieżną a ul. Sudecką. Projektuje się przebudowę istniejącego chodnika o nawierzchni z betonowej kostki brukowej w obramowaniu z obrzeży betonowych 8x30cm oraz krawężnika betonowego najazdowego 15x22cm (od strony jezdni). Utwardzenie terenu o szerokości 2,00m o nawierzchni z betonowej kostki brukowej w obramowaniu z obrzeży betonowych 8x30cm pod zabudowę ławek parkowych oraz kosza na śmieci. Odwodnienie nawierzchniom zapewnia się powierzchniowo poprzez nadanie spadków poprzecznych 1-2% oraz podłużnych. Nawierzchnia miejsc postojowych w postaci płyt ażurowych jest nawierzchnią przepuszczalną dla wód opadowych i roztopowych. • Ustalenia, parametry wyjściowe:  szerokość jezdni: 4,50 - 5,00m – przy równoległym / prostopadłym ułożeniu miejsc postojowych do osi jezdni manewrowej.  wymiary miejsc postojowych: 2,50mx5,00m; 2,50mx6,00; 3,60mx5,00m (miejsca postojowe dla niepełnosprawnych)  odwodnienie ulicy: powierzchniowe, na przyległe tereny zielone • Konstrukcje nawierzchni: 1) jezdnia (dwuwarstwowa nakładka bitumiczna):  warstwa ścieralna z betonu asfaltowego ( AC-11S-50/70 ) grub. 4cm;  warstwa wiążąca z betonu asfaltowego ( AC-16W-35/50 ), grub. 6cm;  warstwa wyrównawczo-profilująca z betonu asfaltowego 0-8mm AC-8W-50/70 w ilości 50kg/m2 (średnio 2cm) na sfrezowanej istniejącej nawierzchni bitumicznej (średnio 3cm) po skropieniu emulsja asfaltową;  istniejąca konstrukcja jezdni. 2) poszerzenia istniejącej jezdni – nowa pełna konstrukcja:  warstwa ścieralna z betonu asfaltowego (AC-11S-50/70) grub. 4cm;  warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (AC-16W-35/50), grub. 6cm;  warstwa wyrównawczo-profilująco-klinująca podbudowę z kruszywa łamanego z betonu asfaltowego 0-8mm AC-8W-50/70 w ilości 50kg/m2 (średnio 2cm)  podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5mm, średniej grub. 25cm, stabilizowana mechanicznie;  istniejące podłoże gruntowe 3) miejsca postojowe:  nawierzchnia z płyt ażurowych 60x40x10cm na warstwie z podsypki piaskowej gr. 5cm  podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5mm, średniej grub. 25cm, stabilizowana mechanicznie;  istniejące podłoże gruntowe 4) chodniki:  nawierzchnia z betonowej kostki brukowej gr. 8cm na warstwie z podsypki piaskowej gr. 3cm  podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5mm, średniej grub. 10cm, stabilizowana mechanicznie;  istniejące podłoże gruntowe ODWODNIENIE Odwodnienie nawierzchni jezdni, miejsc postojowych należy wykonać poprzez powierzchniowe odwodnienie, nadając im 1,0÷2,0% spadki poprzeczne w kierunku istniejących terenów zielonych. OBRAMOWANIE JEZDNI Nawierzchnię jezdni, miejsc postojowych należy obramować opornikami betonowymi 12x25cm na ławie z oporem z betonu C12/15 o Fb=0,06m2. Częściowo na skrzyżowaniu z ul. Sudecką jezdnie należy obramować krawężnikiem betonowym najazdowym 15x22cm na ławie z oporem z betonu C12/15 o Fb=0,06m2. Chodnik, miejsce utwardzone należy obramować obrzeżem betonowym 8x30cm na ławie z oporem z betonu C12/15 o Fb=0,04m2. ZESTAWIENIE ILOŚCIOWE POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI ZAGOSPODAROWANIA TERENU a) powierzchnia nawierzchni jezdni ul. Śnieżnej 528,32 m2 b) powierzchnia miejsc postojowych o nawierzchni z płyt ażurowych 285,13 m2 c) powierzchnia chodnika z kostki betonowej brukowej 92,61 m2 d) powierzchnia zieleni i trawników 305,00m e) krawężniki najazdowe 24,45m f) oporniki betonowe 331,00m g) obrzeza betonowe 80,57m ZESTAWIENIE ELEMENTÓW MAŁEJ ARCHITEKTURY NAZWA ILOŚĆ Ławka z oparciem 6 Ława piknikowa 1 Kosz na odpady stałe 4 Stojak rowerowy 5 Tablica informacyjna 2 Luneta obserwacyjna 2 Stacja naprawcza dla rowerów 1 Część II, Element 2: Budowa parkingu przy ul. Kryształowej 49 w Piechowicach: 1. PRZEDMIOT INWESTYCJI Przedmiot zamówienia obejmuje budowę parkingu dla samochodów osobowych oraz placu rekreacyjnego wraz z elementami małej architektury na działce nr 258 przy Urzędzie Miasta Piechowice. Na terenie placu rekreacyjnego zakłada się wykonanie ciągów komunikacji pieszej, z zachowaniem osi w kierunku rzeki. Na przedmiotowym terenie planowane jest wykonanie ławek, koszy na odpady stałe, stojaków rowerowych, tablic informacyjnych, stacji naprawczej dla rowerów oraz zieleni reprezentacyjnej. 2. ISTNIEJĄCY STAN ZAGOSPODAROWANIA TERENU Przedmiotowa działka nr 258 znajduje się w miejscowości Piechowice przy ul. Żymierskiego 49. Powyższa działka ma dostęp do drogi publicznej z działki drogowej nr 79/2 poprzez istniejące zjazdy. Obszar opracowania to teren w chwili obecnej niezagospodarowany, znajdujący się przy budynku Urzędu Miasta Piechowice, w pobliżu rzeki Kamienna. Na opracowywanym terenie znajdują się istniejące drzewa. 3. PROJEKTOWANE ZAGOSPODAROWANIE TERENU UKŁAD KOMUNIKACYJNY Ciągi komunikacji pieszej należy wykonać z nawierzchni utwardzonej wodoprzepuszczalnej. Plac rekreacyjny, o szerokości ok. 6,6m o nawierzchni utwardzonej wodoprzepuszczalnej z obrzeżem betonowym 8x30cm. Plac należy wykonać ze spadkiem 2,5%, co pozwala na swobodne odprowadzenie wody opadowej. Przekrój konstrukcyjny komunikacji pieszej – nawierzchnia wodoprzepuszczalna, obrzeża betonowe: Nawierzchnię ciągu pieszego należy wykonać z następujących warstw:  3cm warstwa wierzchnia z kamienia naturalnego wodoprzepuszczalnego 0/8mm,  5cm warstwa dynamiczna z kamienia naturalnego wodoprzepuszczalnego 0/16mm,  15cm warstwa nośna z tłucznia 0/31,5mm – stabilizowanego mechanicznie.  grunt rodzimy stabilizowany. Wierzchnia warstwa - nawierzchnia mineralna, wodoprzepuszczalna, w kolorze popielatym, wykonana z kamienia naturalnego, łupków wysokogórskich oraz lepiszczy wiążących. Nawierzchnia o właściwościach: ziarnistość od 0 do 8mm, waga - 2tony/m3. Zagęszczenie według metody Proctora wynosi 2,099 g/cm3. SIECI I UZBROJENIE TERENU Kanalizacja deszczowa - w celu odprowadzenia wód opadowych z powierzchni utwardzonej parkingu, należy wykonać przykanalik kd250 z włączeniem go do istniejącego odpływu k400. UKSZTAŁTOWANIE TERENU Inwestycja nie będzie znacząco wpływać na istniejące ukształtowanie terenu. Naturalne spadki terenu zostaną zachowane. Komunikacja posiada spadki, pozwalające na swobodny spływ wody opadowej. ZESTAWIENIE ELEMENTÓW MAŁEJ ARCHITEKTURY NAZWA ILOŚĆ Ławka z oparciem 2 Kosz na odpady stałe 1 Stojak rowerowy 4 Tablica informacyjna 2 Stacja naprawcza dla rowerów 1 ZESTAWIENIE POWIERZCHNI ZAGOSPODAROWANIA TERENU  powierzchnia nawierzchni zjazdu (kostka betonowa do przełożenia) 68,00 m2  powierzchnia nawierzchni jezdni manewrowej 162,58 m2  powierzchnia miejsc postojowych 194,53 m2  komunikacja pieszej – nawierzchnia wodoprzepuszczalna 40,00 m2  powierzchnia biologicznie czynna 307,20 m2 PROJEKTOWANA ZIELEŃ Obszar opracowania to teren w chwili obecnej niezagospodarowany, znajdujący się przy budynku Urzędu Miasta Piechowice, w pobliżu rzeki Kamienna. Na powyższym terenie znajdują się istniejące drzewa. W ramach zadania należy wykonać nasadzenia okrywowe krzewów i bylin dla podwyższenia walorów estetycznych terenu. WYKAZ PROJEKTOWANEJ ROŚLINNOŚCI Nazwa Minimalna wielkość pojemnika / rośliny Ilość sztuk 1 Juniperus x pfitzeriana (jałowiec Pfitzera) ‘Wilhelm Pfitzer’ C3 / 40-60 107m2 (3szt/1m2) 2 Euonymus fortunei (trzmielina Fortune’a) ‘Coloratus’ C1,5 / 20-30 187m2 (6szt/1m2) 3 Miscanthus sinensis (miskant chiński) ‘Silberfeder ’ C2 / 50-70 13,2m2 (4szt/m2)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości : - dla wykonawcy który złoży ofertę na obydwie części zamówienia 20 000,00 złotych (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). - dla wykonawcy który złoży ofertę na jedną część zamówienia 10 000,00 zł ( słownie: dziesięć tysięcy złotych) 2 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach wybranych przez wykonawcę: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego w PKO Bank Polski S.A. bank PKO PB S.A.: Nr 57 1020 2137 0000 9102 0147 6241 z dopiskiem „wadium – Budowa platformy widokowej „Złoty Widok”, budowa miejsc postojowych oraz placu rekreacyjnego wraz z elementami małej architektury na skrzyżowaniu ulic Sudeckiej i Śnieżnej w Michałowicach oraz budowa parkingu przy ulicy Kryształowej 49 w Piechowicach w ramach realizacji projektu pn. „Czesko-Polski Szlak Grzbietowy - część zachodnia - Rokytnice i Piechowice z widokiem na Karkonosze” ze wskazaniem części zamówienia na którą/które oferta zostanie złożona. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do upływu terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego. 5 W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja winna być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na żądanie zamawiającego w przypadkach określonych w art.46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6 W przypadkach, gdy wadium wnoszone jest w formach innych niż pieniężna, wykonawca składa oryginał dokumentu wadium wraz z ofertą. 7 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11.8 i 11.9 SIWZ. 8 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, oświadczenia o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana; a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 11.7 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1 SIWZ polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych to: a) zamieszcza w oświadczeniu o którym mowa w pkt 9.1 ppkt 1) SIWZ informacje potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tych podmiotów, b) zamieszcza w oświadczeniu o którym mowa w pkt 9.1 ppkt 2) SIWZ informacje potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na ich zasoby, c) zobowiązany jest w odniesieniu do tych podmiotów przedstawić dokumenty, o których mowa w pkt 9.3 ppkt 1 – 3 SIWZ. 2.W przypadku, gdy wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału, polega na zasobach innych podmiotów dokument potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności:  zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,  sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego,  zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,  czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. Oświadczenia (zobowiązanie) należy złożyć w formie oryginału. Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach