Przetargi.pl
„Budowa pasywnego budynku przedszkola w Piątku”

Gmina Piątek ogłasza przetarg

  • Adres: 99-120 Piątek, ul. Rynek
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 024 7221919, 7221611 , fax. 247 221 909
  • Data zamieszczenia: 2020-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piątek
    ul. Rynek 16
    99-120 Piątek, woj. łódzkie
    tel. 024 7221919, 7221611, fax. 247 221 909
    REGON: 61105856000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ugpiatek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa pasywnego budynku przedszkola w Piątku”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”: dokumentacji projektowej i robót budowlanych dotyczących: „Budowa pasywnego budynku przedszkola w Piątku” – wykonanie dokumentacji technicznej i robót budowlanych, w tym min: – roboty przygotowawcze, roboty ziemne, fundamenty, izolacje fundamentów, ściany konstrukcyjne zewnętrzne i wewnętrzne, ściany działowe, konstrukcje żelbetowe – płyty stropowe, podciągi, słupy; podłoża, posadzki; stolarka okienna i drzwiowa; tynki i oblicowania; elewacja; konstrukcja i pokrycie dachu, obróbki blacharskie; - instalacje – wentylacja mechaniczna – gruntowy wymiennik ciepła; wentylacja pomieszczeń; centrale wentylacyjne z automatyką; wod-kan, c.w.u. – zewnętrzne: przyłącze wody; kanalizacji; przyłącze cieplne (ciepłej wody i zasilania centrali wentylacyjnych z kotłowni); wewnętrzne: kanalizacja; woda zimna i ciepła; rozdzielnie cieplne ogrzewania i c.w.u.; - instalacje elektryczne - instalacja oświetleniowa wewnętrzna, gniazd wtyczkowych, teletechniczna, instalacja odgromowa, instalacja PV - roboty budowlane w zakresie zagospodarowania terenu wokół budynku pasywnego objętego projektem Należy zachować parametry budynku min: Ściany zewnętrzne o współczynnikach maksymalnie U = 0,11 W/m2xK; strop nad ostatnią ogrzewaną kondygnacją o współczynnikach maksymalnie U = 0,07 W/m2xK; podłoga na gruncie o współczynniku maksymalnie U = 0,09 W/m2xK; drzwi zewnętrzne o współczynniku maksymalnie Ud = 1,0 W/m2xK; okna zewnętrzne o współczynniku maksymalnie Ud = 0,65 W/m2xK; konstrukcja i architektura budynku zapewniająca ciągłość izolacji cieplnej i szczelną dla powietrza powłokę zewnętrzną – wyeliminowanie mostków termicznych oraz minimalizująca straty ciepła (koncentracja otworów okiennych i drzwiowych od strony południowej budynku i ograniczenie ich na pozostałych elewacjach); na przeszkleniach elewacji południowej należy zastosować białe żaluzje o lamelach nastawnych (kurtyna zewnętrzna) o wsp. przepuszczalności 0,5. System wentylacji – wentylacja mechaniczna nawiewno – wywiewna z odzyskiem ciepła - minimalna sprawność systemu odzysku ciepła (wymiennik gruntowy + wymiennik centrali nawiewno-wywiewnej) - 98,5 %. Instalacja PV do produkcji energii elektrycznej w ilości rocznej ok. 42% zapotrzebowania dla budynku. Dokumentację projektową oraz roboty budowlane należy wykonać zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym, zwanym dalej PFU, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 1.1 Podstawowy zakres rzeczowy robót: Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę; wykonanie robót budowlanych; uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, oraz oddanie do użytkowania w.w budynku. 1.1.1 Dokumentacja. W ramach niniejszego zamówienia należy sporządzić wszelkie opracowania jakie mogą okazać się niezbędne dla zaprojektowania, budowy i użytkowania przedmiotu zamówienia. Wszelkie opracowania należy przygotować w ilości egzemplarzy umożliwiającej pozyskanie wszystkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń plus dodatkowo zawsze 2 egzemplarze dla Zamawiającego. W ramach części dokumentacyjnej należy: - opracować mapy sytuacyjno-wysokościowe do celów projektowych; - opracować projekty budowlane we wszystkich niezbędnych branżach wraz ze wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami, w tym z gestorami sieci, z którymi inwestycja wchodzi w ewentualne kolizje, opiniami, ekspertyzami, w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót budowlanych oraz pozwolenia/zgłoszenia do użytkowania; - pozyskać wymagane przepisami warunki techniczne usunięcia ewentualnych kolizji Przy opracowaniu projektu budowlanego należy spełnić wszystkie wymagania zawarte w obowiązującej ustawie Prawo budowlane oraz obowiązującym Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego; - opracować projekty wykonawcze zawierające szczegółowe rozwiązania techniczne umożliwiające prawidłowe wykonanie zamówienia; - opracować specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego; - opracować plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz szczegółowego zakresu rodzajów robót budowlanych, stwarzających zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia ludzi. - opracować wniosek o udzielenie pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót budowlanych dla inwestycji; - opracować przedmiar robót. - przygotować wszelkie dokumenty niezbędne do pozyskania pozwolenia/zgłoszenia do użytkowania, w tym inwentaryzacji i dokumentacji powykonawczej Wymagania stawiane dokumentacji projektowej: - musi być kompletna i sporządzona przez osoby posiadające odpowiednie, wymagane prawem uprawnienia, będące członkami i opłacającymi na bieżąco składki Izby Inżynierów Budownictwa - musi obejmować cały zakres planowanej inwestycji wraz z infrastrukturą i robotami towarzyszącymi tj. wszystkie niezbędne i wymagane branże. - musi być zgodna z obowiązującymi przepisami, ustawy Prawo Budowlane i przepisów wykonawczych – w tym z przepisami techniczno-budowlanymi, w tym również z normami. - zastosowane w dokumentacji technicznej rozwiązania funkcjonalno-użytkowe muszą spełniać wymagania obowiązujących przepisów i norm - obowiązkowa akceptacja Zamawiającego na etapie poszczególnych faz projektowania oraz konsultacje z Zamawiającym jako podmiotem odpowiedzialnym za eksploatację przedmiotu zamówienia. Wytyczne projektowe Zamawiający wymaga: - opracowania kompletnej dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami; - pozyskania wszelkich wymaganych prawem pozwoleń i dokumentów technicznych potrzebnych do wykonania przedmiotu zamówienia; - opracowania projektów wykonawczych stanowiących podstawę do wykonania robót; - opracowania ewentualnych projektów i ponoszenia kosztów zajęcia pasa drogowego; - opracowania projektów organizacji budowy i technologii wykonania robót; - opracowania informacji o wymaganiach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - opracowania specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, zgodnych z założeniami Programu Funkcjonalno-Użytkowego i ofertą oraz wymagających akceptacji Zamawiającego jeszcze na etapie projektowym - opracowania dokumentacji powykonawczej zawierającej wszelkie świadectwa dopuszczenia i pochodzenia, w tym atesty itp. - pozyskania pozwolenia na użytkowanie/ zgłoszenie do użytkowania przedmiotu zamówienia (w przypadku zaistnienia takiego wymogu) - opracowania, w uzgodnieniu z Zamawiającym, harmonogramu finansowo – rzeczowego realizacji robót budowlanych; Wykaz dokumentów zawarty powyżej nie jest zamknięty i nie ogranicza obowiązku Wykonawcy w zakresie przygotowania wszelkich dokumentów niezbędnych dla zaprojektowania, budowy i użytkowania przedmiotu zamówienia. Każdy ww. komplet dokumentów należy dostarczyć Zamawiającemu również w wersji cyfrowej edytowalnej oraz w formacie plików pdf. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie Dokumentów objętych powyższym wykazem i innych dokumentów niezbędnych dla wykonania przedmiotu zamówienia, zawierające koszty uzyskania wymaganych uzgodnień oraz stanowisk, postanowień i decyzji administracyjnych związanych z opracowaniem i zatwierdzeniem dokumentacji, realizacją i przekazaniem do użytkowania – szczegółowo reguluje wzór umowy. 1.1.2 Roboty budowlane. W ramach części wykonawczej należy: - wykonać roboty budowlane polegające na budowie pasywnego budynku przedszkola, w tym min.: – roboty przygotowawcze, roboty ziemne, fundamenty, izolacje fundamentów, ściany konstrukcyjne zewnętrzne i wewnętrzne, ściany działowe, konstrukcje żelbetowe – płyty stropowe, podciągi, słupy; podłoża, posadzki; stolarka okienna i drzwiowa; tynki i oblicowania; elewacja; konstrukcja i pokrycie dachu, obróbki blacharskie; - instalacje – wentylacja mechaniczna – gruntowy wymiennik ciepła; wentylacja pomieszczeń; centrale wentylacyjne z automatyką; wod-kan, c.w.u. – zewnętrzne: przyłącze wody; kanalizacji; przyłącze cieplne (ciepłej wody i zasilania centrali wentylacyjnych z kotłowni); wewnętrzne: kanalizacja; woda zimna i ciepła; rozdzielnie cieplne ogrzewania i c.w.u.; - instalacje elektryczne - instalacja oświetleniowa wewnętrzna, gniazd wtyczkowych, teletechniczna, instalacja odgromowa, instalacja PV - roboty budowlane w zakresie zagospodarowania terenu wokół budynku pasywnego objętego projektem - usunięcie wszystkich występujących kolizji w obszarze prowadzenia robót budowlanych - wykonanie niezbędnych prac geodezyjnych Wytyczne wykonawcze. I. Roboty przygotowawcze: - wykonanie ogrodzenia i oznakowania placu budowy - obsługa geodezyjna II. Roboty budowlano-montażowe – budowa, w tym min.: – roboty przygotowawcze, roboty ziemne, fundamenty, izolacje fundamentów, ściany konstrukcyjne zewnętrzne i wewnętrzne, ściany działowe, konstrukcje żelbetowe – płyty stropowe, podciągi, słupy; podłoża, posadzki; stolarka okienna i drzwiowa; tynki i oblicowania; elewacja; konstrukcja i pokrycie dachu, obróbki blacharskie; - instalacje – wentylacja mechaniczna – gruntowy wymiennik ciepła; wentylacja pomieszczeń; centrale wentylacyjne z automatyką; wod-kan, c.w.u. – zewnętrzne: przyłącze wody; kanalizacji; przyłącze cieplne (ciepłej wody i zasilania centrali wentylacyjnych z kotłowni); wewnętrzne: kanalizacja; woda zimna i ciepła; rozdzielnie cieplne ogrzewania i c.w.u.; - instalacje elektryczne - instalacja oświetleniowa wewnętrzna, gniazd wtyczkowych, teletechniczna, instalacja odgromowa, instalacja PV - roboty budowlane w zakresie zagospodarowania terenu wokół budynku pasywnego objętego projektem - usunięcie wszystkich występujących kolizji w obszarze prowadzenia robót budowlanych Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również wykonanie wszelkich prób, pomiarów i badań, których pozytywny wynik warunkować będzie odbiór robót przez Zamawiającego. Przy opracowaniu dokumentacji projektowej i wykonaniu robót budowlanych należy spełnić wymagania obowiązujących przepisów i norm. Poszczególne materiały powinny spełniać wymagania stosownych norm, być potwierdzone oznaczeniem CE lub posiadać inne dopuszczenia na rynek Polski. Zakres rzeczowy i asortymentowy robót określa Program Funkcjonalno-Użytkowy – zwany PFU stanowiący załącznik do SIWZ. Klasyfikacja ważności dokumentów: Jeżeli zostaną znalezione dwuznaczności lub rozbieżności między dokumentami przetargowymi, to Zamawiający udzieli w tym zakresie niezbędnych szczegółowych wyjaśnień lub wyda Wykonawcy niezbędne polecenia, przy czym w przypadku rozbieżności miedzy SIWZ a ustawą lub PFU – pierwszeństwo mają zapisy odpowiednio ustawy i PFU 1.1.3 WYMAGANIA STAWIANE WYKONAWCY: – w przypadku wystąpienia konieczności zajęcia pasa drogowego należy opracować, uzyskać akceptację Zamawiającego, uzgodnić z odpowiednimi władzami i zrealizować projekty organizacji ruchu na czas wykonywania robót, z uwzględnieniem możliwości dojazdu do poszczególnych posesji. – roboty budowlane należy prowadzić w sposób zachowujący dostęp do terenów przyległych, a w tym do każdej działki sąsiadującej z projektowaną inwestycją; ewentualne zamknięcie ruchu na drogach samorządowych dopuszcza się w przypadku otrzymania zgody od odpowiedzialnego zarządcy drogi - wybudowane obiekty, wszędzie tam gdzie to będzie możliwe dostępne będą dla osób niepełnosprawnych ruchowo – w przypadku wystąpienia kolizji z istniejącą infrastrukturą sieciową należy zaprojektować i wykonać jej przebudowę lub zabezpieczenie. W ramach projektu przewiduje się uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego: – wszelkich uzgodnień, pozwoleń, decyzji i zgód niezbędnych do realizacji umowy, zgodnie z Wymaganiami Zamawiającego, w tym pozwolenia na realizację inwestycji/zgłoszenia robót budowlanych – wszystkich warunków technicznych dotyczących ewentualnej przebudowy obiektów inżynierskich i infrastruktury technicznej, uzgodnień wymaganych prawem; projekty oraz budowa, przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej (urządzenia teletechniczne, urządzenia energetyczne, sieci wodociągowe, urządzenia melioracyjne, system odprowadzenia wód deszczowych i ścieków sanitarnych) i obiektów inżynierskich powinny spełniać obowiązujące przepisy i normy. – w przypadku potrzeby procedowania w myśl art. 9 obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Wykonawca jest zobowiązany uzyskać odstępstwa od przepisów techniczno- budowlanych w ramach zaakceptowanej kwoty umownej oraz czasu na ukończenie robót; W ramach zaakceptowanej kwoty umowy z Wykonawcą należy uwzględnić koszty związane z: – zawarciem umów na czasowe korzystanie z nieruchomości w przypadku potrzeby np. urządzenia tymczasowych objazdów, czy pozyskania terenów niezbędnych Wykonawcy do przeprowadzenia prac; – zajęciem nieruchomości objętych pozwoleniem na wykonanie robót/zgłoszeniem robót budowlanych w zakresie ewentualnej przebudowy infrastruktury technicznej, w tym oznaczeniem w terenie, określeniem powierzchni, inwentaryzacją, powiadomieniem właścicieli oraz spisaniem protokołów o rozpoczęciu i zakończeniu zajęć; – wypłatą odszkodowań z tytułu czasowego zajęcia nieruchomości, w wysokości uzgodnionej przez Wykonawcę z właścicielami nieruchomości lub ustalonej przez właściwe organy administracji publicznej (wraz kosztami ustalenia wysokości odszkodowania); – uzyskaniem i realizacją obowiązków wynikających z uzgodnień dotyczących ewentualnych wyłączeń /włączeń u odpowiednich gestorów sieci – koniecznością uzgodnienia z właściwymi organami terminu/ów ewentualnej wycinki oraz uprzątnięcia drzew i krzewów z zarządzanych przez gminę nieruchomości, dokonaniem wycinki drzew i usunięciem karpin po dokonanych wycinkach; zabezpieczeniem przed uszkodzeniami drzew na Placu Budowy i w sąsiedztwie Placu Budowy – usunięciem, odwiezieniem urobku z obszaru robót ziemnych oraz przechowywaniem go w celu wykorzystania w końcowym etapie budowy (nadmiar ziemi należy zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami); – zapewnieniem nadzoru archeologicznego w trakcie przygotowania terenu i w czasie prowadzenia robót wraz z dokonaniem wszelkich działań wynikających z nadzoru; Zaplecze budowy powinno zostać zorganizowane na nieużytkach, terenach z zabudową usługową, przemysłową, magazynową, bez skupisk zieleni wysokiej; na terenie, do którego Wykonawca będzie posiadał tytuł prawny w postaci np. pisemnej zgody właściciela lub użytkownika wieczystego. Wykonawca ma ponadto obowiązek zapewnienia w rejonie aktualnie prowadzonych robót oraz na terenie zaplecza budowy przenośnych toalet oraz kontenerów na odpadki. W ramach przygotowania i użytkowania zaplecza budowy należy podejmować wszelkie niezbędne działania w celu przestrzegania przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na Placu Budowy oraz na terenach przyległych, w tym unikać uszkodzeń lub uciążliwości dla osób trzecich, własności społecznej itp., wynikających ze skażenia, hałasu lub innych przyczyn powstałych podczas lub w następstwie wykonywania robót. Szczególną uwagę należy zwrócić na: - lokalizację zaplecza budowy oraz dróg dojazdowych, mając na względzie porządkowanie terenu po zakończeniu inwestycji; - przy wyjazdach z budowy na drogę asfaltową, należy zapewnić stanowiska do czyszczenia kół pojazdów. - zachowanie środków ostrożności wraz z zabezpieczeniem terenu przed pożarem, zanieczyszczeniem powietrza i wody; – gospodarkę odpadami należy prowadzić zgodnie z obowiązującą ustawą o odpadach Podczas wykonywania budowy, teren na którym prowadzone są roboty budowlane musi być wydzielony, oznaczony i zabezpieczony przed dostępem osób trzecich. W wypadku wystąpienia kolizji wykopów z ciągami pieszymi, należy na czas prowadzenia robót ustawić pomosty gwarantujące bezpieczny ruch pieszych. W przypadku przejść pod drogami, należy na czas prowadzenia prac zapewnić użytkownikom dróg niezbędne objazdy, a w razie braku takich możliwości, nad wykopami należy ustawić pomosty umożliwiające przejazd pojazdów osobowych. Projektant jest zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego w ramach przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany wykonać roboty zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót i poleceniami inspektora nadzoru oraz zapewnić wysoką, ponad standardową jakość robót. Zamawiający przewiduje następujące rodzaje odbiorów: 1) Odbiór dokumentacji projektowej, sporządzony nie wcześniej niż po uzyskaniu prawomocnego pozwolenia na budowę/zgłoszeniu robót budowlanych 2) Odbiór częściowy robót budowlanych, 3) Odbiory robót zanikających i ulegających zakryciu, Odbiór częściowy oraz odbiory robót zanikających i ulegających zakryciu, dokonywane będą przez Inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca winien zgłaszać gotowość do odbiorów, o których mowa wyżej, wpisem do Dziennika budowy. 4) Odbiór końcowy. Wykonawca zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru końcowego, pisemnie w siedzibie Zamawiającego. Podstawą zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru końcowego, będzie faktyczne wykonanie robót, potwierdzone w Dzienniku budowy wpisem dokonanym przez kierownika budowy (robót) potwierdzonym przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, przeprowadzenie rozruchu, w tym wymaganych prób i badań, potwierdzenie prawidłowości pracy urządzeń i osiągnięcia wymaganych parametrów. Wraz ze zgłoszeniem do odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu następujące dokumenty: a) Dziennik budowy, b) Dokumentację podwykonawczą, opisaną i skompletowaną w czterech egzemplarzach, c) Wymagane dokumenty, protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych prób i sprawdzeń, instrukcje użytkowania i inne dokumenty wymagane stosownymi przepisami, c) Oświadczenie Kierownika budowy (robót) o zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową, STWOR obowiązującymi przepisami i normami, d) Dokumenty (atesty, certyfikaty) potwierdzające, że wbudowane wyroby budowlane są zgodne z art. 10 ustawy Prawo budowlane (opisane i ostemplowane przez Kierownika robót). Niezależnie od czynności odbiorowych, Zamawiający może kontrolować realizację inwestycji na każdym jej etapie, zarówno w zakresie rozwiązań projektowych, użytych materiałów i urządzeń oraz w trakcie wykonywania robót budowlanych. Od Wykonawcy Zamawiający będzie wymagał: - przejęcia terenu robót od Zamawiającego, lub użytkowników końcowych; - organizacji placu budowy, a w razie potrzeby wykonania i uzgodnienia, również z Zamawiającym, projektu ruchu wraz z jego realizacją na czas budowy, z uwzględnieniem ewentualnej naprawy istniejących dróg i czasowe przystosowanie ich do potrzeb budowy. - zabezpieczenia placu budowy; - oznakowania budowy w formie tablicy informacyjnej, a w miejscach tego wymagających w formie tablic ostrzegawczych - zabezpieczenia terenu robót (Wykonawca ponosi odpowiedzialność za odpowiedni dozór mienia na terenie budowy na własny koszt, w tym ochronę wyznaczonych punktów geodezyjnych, oraz prowadzi roboty zgodnie z przepisami bhp i ppoż); wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie szkody spowodowane niewykonaniem lub niewłaściwym wykonaniem ww. obowiązku; - wykonania przedmiotu umowy z materiałów produkowanych na bieżąco, odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, okazania, na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora nadzoru inwestorskiego, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu. Materiały te powinny również spełniać normy określone w projekcie oraz STWOR. Zamawiający wymaga przestrzegania zasady równoważności norm. Jeśli w dokumentacji zamówienia materiały, urządzenia oraz roboty spełniać mają odpowiednie normy, będą obowiązywać postanowienia najnowszych ich wydań. W przypadku, gdy powołano się na konkretne normy i przepisy, Zamawiający dopuszcza stosowanie innych im odpowiadających, pod warunkiem zapewnienia nie gorszego poziomu wykonania w porównaniu z poziomem, jaki zapewniają te pierwsze. - zapewnienia na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji; jako wytwarzający odpady Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: a) obowiązującej Ustawy Prawo ochrony środowiska, b) obowiązującej Ustawy o odpadach Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie; - stosowania się do przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego; - ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż i dozór mienia na terenie robót, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie realizacji Przedmiotu Zamówienia lub mających związek z prowadzonymi robotami; - terminowego wykonania i przekazania do eksploatacji przedmiotu Zamówienia oraz oświadczenia, że roboty ukończone przez niego są całkowicie zgodne z umową, projektem i STWOR i odpowiadają potrzebom, dla których są przewidziane według umowy; - ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem Przedmiotu Zamówienia; - ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów; - dostarczania w toku realizacji inwestycji niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu zamówienia; - zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót; - dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych; - uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji; - kompletowania w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przygotowania do odbioru końcowego kompletu dokumentacji niezbędnych przy odbiorze; - usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia. - ponoszenia wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości. - posiadania polis ubezpieczeniowych, ważnych nie później niż od daty podpisania umowy do czasu odbioru końcowego obejmujących: - Ubezpieczenie w pełnym zakresie od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej w związku z realizacją niniejszej umowy, ubezpieczenia od zniszczenia wszelkiej własności spowodowanego działaniem, zaniechaniem lub niedopatrzeniem pracowników Wykonawcy zgodnie ze wzorem umowy - Ubezpieczenie w pełnym zakresie od odpowiedzialności cywilnej deliktowej z tytułu prowadzonej działalności wobec powierzonego mienia i osób trzecich od zniszczenia wszelkiej własności spowodowanego działaniem, zaniechaniem lub niedopatrzeniem Wykonawcy zgodnie ze wzorem umowy - niezwłocznego informowania Zamawiającego (Inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót. - przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, p.poż. - zapewnienia wykonania i kierowania robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane; zmiana którejkolwiek z osób wyznaczonych w ofercie Wykonawcy do kierowania robotami, w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego; Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; - prowadzenia przez Kierownika budowy (robót) dziennika budowy. - przygotowania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej. - udziału w projektowaniu głównych projektantów wskazanych w ofercie Wykonawcy; zmiana którejkolwiek z osób wyznaczonych w ofercie Wykonawcy, w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego; Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; - ograniczenia transportu drogowego do pojazdów nie przekraczających 1- ton nacisku na jedną oś. - przeniesienia praw własności intelektualnej w zakresie całej opracowanej dokumentacji odnoszącej się do przedmiotu zamówienia Odpowiedzialność Wykonawcy: Wykonawca odpowiada za ochronę budynków, instalacji i za urządzenia podziemne zlokalizowane w obszarze prowadzenia robót budowlanych i jest zobowiązany do prowadzenia robót w taki sposób, aby stan tych obiektów nie uległ pogorszeniu. W przypadku jakiegokolwiek uszkodzenia będzie odpowiedzialny za ich naprawę lub odbudowę. Wykonawca zapewni właściwe oznaczenie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy. O fakcie ewentualnego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora nadzoru, Zamawiającego i gestorów oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonywaniu napraw. Wykonawca będzie odpowiadać również finansowo za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia urządzeń podziemnych. Wykonawca odpowiada za pojazdy lub ładunki o nadmiernym obciążeniu, które mogą uszkodzić nowo ukończony zakres robót. W takim przypadku Wykonawca będzie odpowiedzialny za naprawę wszelkich robót w ten sposób uszkodzonych. Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę robót, materiałów w okresie realizacji inwestycji tj. do dnia ich ostatecznego odbioru. Wykonawca odpowiedzialny jest za stosowanie wszystkich przepisów powiązanych z realizacją inwestycji. Wykonawca odpowiedzialny jest za przestrzeganie praw autorskich i patentowych, w tym za wypełnienie wymagań dotyczących ewentualnego wykorzystania opatentowanych urządzeń lub metod i przedstawienie Zamawiającemu zezwoleń i innych dokumentów w tym zakresie. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za materiały składowane na terenie budowy lub poza nim, w okresie zanim zostaną wykorzystane do robót objętych zamówieniem, w tym ich jakość, parametry i dostępność do kontroli. Miejsca składowania muszą być uzgodnione z Zamawiającym. Wykonawca odpowiada za sprzęt funkcjonujący na terenie budowy zarówno pod względem jego zgodności z ofertą jak i pod względem spełnienia norm ochrony środowiska i przepisów jego użytkowania. Sprzęt musi posiadać aktualne dokumenty potwierdzające jego możliwość użytkowania. Wykonawca odpowiada za wymaganą ilość środków transportu niezbędną do sprawnej realizacji przedmiotu zamówienia oraz za posiadanie odpowiednich zezwoleń i badań technicznych do ich użytkowania. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wysoką jakość wykonanych prac i zastosowanych materiałów zgodnie z dokumentacją techniczną i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz umową, w tym prac geodezyjnych związanych z wytyczeniem obiektów. Błędy lub braki w dokumentacji technicznej nie zwalniają Wykonawcy z tej odpowiedzialności. O takim przypadku Wykonawca powinien natychmiast powiadomić inspektora nadzoru i projektanta. Kontrola jakości robót. Wszystkie wyroby budowlane wykorzystane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą pozostawać w zgodzie z jednym z trzech poniższych dokumentów: - z kryteriami technicznymi – wyroby podlegające certyfikacji na Znak Bezpieczeństwa - z właściwą przedmiotowo Polską Normą - z Aprobatą Techniczną - dla wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy lub wyrobów, których właściwości (odnoszące się do wymagań podstawowych) różnią się istotnie od właściwości określonych w Polskiej Normie. Do kontroli jakości materiałów i urządzeń dostarczanych na budowę do realizacji zamówienia upoważniony jest inspektor nadzoru. Jeżeli w trakcie realizacji umowy inspektor nadzoru zakwestionuje jakość dostarczonych wyrobów, Wykonawca zobowiązany jest wymienić je na zgodne z wymaganiami zamówienia. Wszystkie dodatkowe koszty z tym związane ponosi Wykonawca. Polecenia inspektora nadzoru dotyczące usunięcia wadliwych wyrobów lub robót będą wykonywane w czasie wyznaczonym przez inspektora nadzoru, pod groźbą zatrzymania robót. Skutki finansowe z tego tytułu ponosi Wykonawca. Akceptacja bądź jej odmowa przez inspektora nadzoru przyjęcia materiałów i elementów robót będą wynikały z wymagań zawartych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych oraz odpowiednich przepisach i normach. Nadzór archeologiczny. Zobowiązuje się Wykonawcę do natychmiastowego przerwania prowadzonych robót w przypadkach natrafienia na obiekty archeologiczne i powiadomienia o tym Zamawiającego i Konserwatora Zabytków. Roboty mogą zostać wznowione po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego. W przypadku konieczności dalszego prowadzenia robót przy dziale nadzoru archeologicznego, koszty z tym związane obciążają Wykonawcę. W ramach zadania Zamawiający zapewni: - uzyskanie zgód właścicieli na realizację na ich terenie Przedmiotu Zamówienia; - nadzór inwestorski; - współdziałanie w zakresie niezbędnym dla realizacji Przedmiotu Zamówienia; - zaopiniowanie i ustosunkowywanie się do uwag i wniosków Wykonawcy; - wskazanie miejsc poboru energii elektrycznej i wody; - przeprowadzanie odbiorów; - odniesienie się do zaproponowanych rozwiązań projektowych, w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia przedłożenia ich przez Wykonawcę. oraz: - wskaże lokalizację wykonania Przedmiotu Zamówienia - umożliwi wstęp na teren realizacji inwestycji; - zapewni dojazd do terenu budowy. Szczegółowy zakres robót wynika z załączonego do SIWZ Programu Funkcjonalno - Użytkowego (załącznik nr 1)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 140.000,00 zł (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w następujących formach (w zależności od wyboru Wykonawcy): 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określił wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Oferta będzie napisana w języku polskim oraz będzie podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert w postaci elektronicznej i faxem. 3. Wszystkie stronice oferty, w których zostaną dokonane poprawki lub korekty błędów, będą parafowane przez osobę podpisującą ofertę. 4. Każdy Wykonawca przedłoży tylko jedną ofertę. 5. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 6. Zaleca się, aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy. 7. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 8. Oferta złożona przez Wykonawcę powinna zawierać: 1) Potwierdzenie wniesienia wadium, 2) Formularz ofertowy, 3) Kosztorysy ofertowe 4) Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału określone w SIWZ, 5) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w art. 22a ust. 2 ustawy Pzp – jeśli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego Powyższe dokumenty oraz załączniki powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę bez wyjątku i ściśle według warunków i postanowień zawartych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę. W przypadku gdy jakakolwiek część powyższych dokumentów nie dotyczy Wykonawcy, wpisuje on - nie dotyczy. Oferta składana przez wykonawcę powinna być sporządzona zgodnie z formularzami dołączonymi do niniejszej specyfikacji. 1. Do oferty (wzór określony w załączniku do SIWZ) każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące braku przesłanek wykluczenia z postępowania (wzór określony w załączniku do SIWZ) oraz oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu (wzór określony w załączniku do SIWZ). Informacje zawarte w oświadczeniach mają potwierdzać brak podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych niniejszą SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, ze wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Dodatkowo – w przypadku polegania na zasobach podmiotu trzeciego na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp – wraz z ofertą przedkłada pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale 11 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. W przypadku nie złożenia wszystkich wymaganych w SIWZ dokumentów, Wykonawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia, chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podległaby odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 2 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać, brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia Zamawiający w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli wykonawca, o którym mowa powyżej, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. W związku z powyższym, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, lecz nie krótszym niż 5 dni, wskazanych poniżej dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, aktualnych na dzień ich złożenia. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy pzp, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. Jeżeli wykonawca nie złoży w wyznaczonym terminie, o którym mowa powyżej, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp., oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia lub poprawienia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym składane są oświadczenia lub dokumenty. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa: a) w rozdziale 11 pkt. 3; 1), składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy (wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert); b) w w rozdziale 11 pkt. 3; 2) – 3; 4) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: • nie zalega z opłaceniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczeni lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); • nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w w rozdziale 11 pkt. 3; 1) - 3; 4), zastępuje się je dokumentem zwierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert). 3) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskie, w odniesieniu do osoby, mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskie , której dotyczy dokument wskazany w w rozdziale 11 pkt. 3; 1), składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem, zawierającym oświadczenie tej osoby, złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.Dokumenty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga przedstawienia od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) dokumentu pełnomocnictwa do reprezentacji Wykonawców. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo określające zakres upoważnienia, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (zgodnie z dokumentem rejestracyjnym/ewidencyjnym/ Wykonawcy). Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub uwierzytelnionej notarialnie kopii (pełnomocnictwo należy złożyć wraz z ofertą). 2) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – oświadczenie składa pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, 3) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 i ust. 5 ustawy – oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach