Przetargi.pl
„Budowa otwartych stref aktywności w Lesznie”

Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, ul. Kazimierza Karasia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 5298100 , fax. 65 5298131
  • Data zamieszczenia: 2019-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna
    ul. Kazimierza Karasia 15
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 65 5298100, fax. 65 5298131
    REGON: 00066099500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.leszno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa otwartych stref aktywności w Lesznie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa otwartych stref aktywności w Lesznie. 2. W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje dostawę i montaż następujących urządzeń w pięciu lokalizacjach Miasta Leszna (kod 64-100): Lokalizacja nr 1: - ul. Aleja Jana Pawła II, działka nr 15/13 Na terenie objętym zamówieniem planuje się zamontowanie następujących urządzeń: a) Urządzenie do ćwiczeń typu wyciskanie pionowe lub odpowiednik- 1 szt. b) Urządzenie do ćwiczeń typu koła Tai chi lub odpowiednik- 1 szt. c) Urządzenie do ćwiczeń typu orbitek lub odpowiednik - 1 szt. d) Urządzenie do ćwiczeń typu steper lub odpowiednik- 1 szt. e) Urządzenie do ćwiczeń typu rower lub odpowiednik- 1 szt. f) Urządzenie do ćwiczeń typu biegacz lub odpowiednik- 1 szt. g) Urządzenie typu stół do gry w szachy/chińczyka lub odpowiednik- 2 szt.- do każdego ze stołów należy zamontować po 4 siedziska. h) Ławka- 4 szt. i) Kosz na śmieci- 2 szt. j) Tablica z regulaminem- 1 szt. Wszystkie urządzenia będą musiały spełniać wymagania norm bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo zastosowanych urządzeń zostanie potwierdzone stosownymi aktualnymi atestami i certyfikatami. Zamawiający dopuszcza tolerancję w zakresie wymiarów wyżej wymienionych urządzeń, wyposażenia, stref bezpieczeństwa w granicach +/- 10 % pod warunkiem zachowania wszelkich wytycznych w zakresie bezpieczeństwa użytkowania takich urządzeń wynikających z np. kart technicznych (w szczególności: strefy bezpieczeństwa). Lokalizacja nr 2: - ul. Grzybowa, działka nr 39 Na terenie objętym zamówieniem planuje się dla niniejszej lokalizacji dostawę i montaż następujących urządzeń: a) Urządzenie do ćwiczeń typu wyciskanie pionowe lub odpowiednik- 1 szt. b) Urządzenie do ćwiczeń typu koła Tai chi lub odpowiednik- 1 szt. c) Urządzenie do ćwiczeń typu orbitek lub odpowiednik- 1 szt. d) Urządzenie do ćwiczeń typu steper lub odpowiednik- 1 szt. e) Urządzenie do ćwiczeń typu rower lub odpowiednik- 1 szt. f) Urządzenie do ćwiczeń typu biegacz lub odpowiednik- 1 szt. g) Urządzenie typu stół do gry w szachy i chińczyka lub odpowiednik- 2 szt., do każdego ze stołów należy zamontować po 4 siedziska. h) Ławka- 4 szt. i) Kosz na śmieci- 1 szt. j) Urządzenie informacyjne typu tablica z regulaminem- 1 szt. Wszystkie urządzenia będą musiały spełniać wymagania norm bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo zastosowanych urządzeń zostanie potwierdzone stosownymi aktualnymi atestami i certyfikatami. Zamawiający dopuszcza tolerancję w zakresie wymiarów wyżej wymienionych urządzeń, wyposażenia, stref bezpieczeństwa w granicach +/- 10 % pod warunkiem zachowania wszelkich wytycznych w zakresie bezpieczeństwa użytkowania takich urządzeń wynikających z np. kart technicznych (w szczególności: strefy bezpieczeństwa). Lokalizacja nr 3: - ul. Lipowa, działka nr 87;88 Na terenie objętym zamówieniem planuje się dla niniejszej lokalizacji dostawę i montaż następujących urządzeń: a) Urządzenie typu zestaw zabawowy lub odpowiednik- 1 szt. b) Urządzenie typu Ważka Miejska lub odpowiednik- 1 szt. c) Urządzenie typu Huśtawka bocianie gniazdo lub odpowiednik- 1 szt. d) Urządzenie typu potrójna ścianka wspinaczkowa lub odpowiednik- 1 szt. e) Urządzenie do ćwiczeń typu orbitek lub odpowiednik- 1 szt. f) Urządzenie do ćwiczeń typu trójkąt do rozciągania lub odpowiednik- 1 szt. g) Urządzenie do ćwiczeń typu wyciskanie siedzące lub odpowiednik- 1 szt. h) Urządzenie do ćwiczeń typu wahadło lub odpowiednik- 1 szt. i) Urządzenie do ćwiczeń typu wioślarz lub odpowiednik- 1 szt. j) Urządzenie do ćwiczeń typu biegacz lub odpowiednik- 1 szt. k) Urządzenie typu stół do gry w piłkarzyki lub odpowiednik- 1 szt. l) Urządzenie informacyjne typu tablica z regulaminem- 1 szt. m) Kosz na śmieci- 2 szt. n) Ławka- 5 szt. o) Urządzenie typu stół do gry w szachy lub odpowiednik- 1 szt.- do stołu należy zamontować 4 siedziska. p) Ogrodzenie- kpl. Wszystkie urządzenia będą musiały spełniać wymagania norm bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo zastosowanych urządzeń zostanie potwierdzone stosownymi aktualnymi atestami i certyfikatami. Zamawiający dopuszcza tolerancję w zakresie wymiarów wyżej wymienionych urządzeń, wyposażenia, stref bezpieczeństwa w granicach +/- 10 % pod warunkiem zachowania wszelkich wytycznych w zakresie bezpieczeństwa użytkowania takich urządzeń wynikających z np. kart technicznych (w szczególności: strefy bezpieczeństwa). Lokalizacja nr 4: - ul. Unii Europejskiej, działka nr 27/27 Na terenie objętym zamówieniem planuje się dla niniejszej lokalizacji dostawę i montaż następujących urządzeń: a) Urządzenie typu zestaw dron kosmiczny lub odpowiednik- 1 szt. b) Urządzenie typu Ważka Miejska lub odpowiednik- 1 szt. c) Urządzenie typu Huśtawka bocianie gniazdo lub odpowiednik- 1 szt. d) Urządzenie typu Linowy zestaw sprawnościowy lub odpowiednik- 1 szt. e) Urządzenie typu platforma balansowa do gry w ziemię lub odpowiednik- 1 szt. f) Urządzenie do ćwiczeń typu orbitek lub odpowiednik- 1 szt. g) Urządzenie do ćwiczeń typu trójkąt do rozciągania lub odpowiednik- 1 szt. h) Urządzenie do ćwiczeń typu wyciskanie siedzące lub odpowiednik- 1 szt. i) Urządzenie do ćwiczeń typu wahadło lub odpowiednik- 1 szt. j) Urządzenie do ćwiczeń typu wioślarz lub odpowiednik- 1 szt. k) Urządzenie do ćwiczeń typu biegacz lub odpowiednik- 1 szt. l) Urządzenie typu stół do gry w szachy i chińczyka lub odpowiednik- 2 szt. do każdego ze stołów należy zamontować po 4 siedziska. m) Kosz na śmieci- 2 szt. n) Urządzenie informacyjne typu tablica z regulaminem - 1 szt. o) Ławka- 6 szt. p) Ogrodzenie- kpl. Wszystkie urządzenia będą musiały spełniać wymagania norm bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo zastosowanych urządzeń zostanie potwierdzone stosownymi aktualnymi atestami i certyfikatami. Zamawiający dopuszcza tolerancję w zakresie wymiarów wyżej wymienionych urządzeń, wyposażenia, stref bezpieczeństwa w granicach +/- 10 % pod warunkiem zachowania wszelkich wytycznych w zakresie bezpieczeństwa użytkowania takich urządzeń wynikających z np. kart technicznych (w szczególności: strefy bezpieczeństwa). Lokalizacja nr 5: - ul. Łowiecka, działka nr 240/245 Na terenie objętym zamówieniem planuje się dla niniejszej lokalizacji dostawę i montaż następujących urządzeń: a) Urządzenie do ćwiczeń typu wyciskanie siedzące lub odpowiednik- 1 szt. b) Urządzenie do ćwiczeń typu wioślarz lub odpowiednik- 1 szt. c) Urządzenie do ćwiczeń typu wahadło lub odpowiednik- 1 szt. d) Urządzenie do ćwiczeń typu biegacz lub odpowiednik- 1 szt. e) Urządzenie do ćwiczeń typu orbitek lub odpowiednik- 1 szt. f) Urządzenie do ćwiczeń typu trójkąt do rozciągania lub odpowiednik- 1 szt. g) Urządzenie typu stół do gry w piłkarzyki lub odpowiednik- 1 szt. h) Ławka- 4 szt. i) Urządzenie informacyjne typu tablica z regulaminem - 1 szt. j) Kosz na śmieci- 1 szt. k) Urządzenie typu stół do gry w szachy lub odpowiednik- 1 szt. do stołu należy zamontować 4 siedziska. Wszystkie urządzenia będą musiały spełniać wymagania norm bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo zastosowanych urządzeń zostanie potwierdzone stosownymi aktualnymi atestami i certyfikatami. Zamawiający dopuszcza tolerancję w zakresie wymiarów wyżej wymienionych urządzeń, wyposażenia, stref bezpieczeństwa w granicach +/- 10 % pod warunkiem zachowania wszelkich wytycznych w zakresie bezpieczeństwa użytkowania takich urządzeń wynikających z np. kart technicznych (w szczególności: strefy bezpieczeństwa). UWAGA: Wykonawca zobowiązany będzie przed zamontowaniem jakichkolwiek urządzeń objętych zamówieniem do okazania Inspektorowi Nadzoru: - certyfikatów potwierdzających zgodność oferowanych urządzeń, wyposażenia z obowiązującymi normami dla tego typu urządzeń. Certyfikaty winny być wystawione przez niezależną jednostkę uprawnioną do wydawania tego rodzaju zaświadczeń. Jako jednostkę niezależną uznaje się każdą jednostkę badawczą i certyfikującą posiadającą akredytację krajowego ośrodka certyfikującego- Polskie Centrum Akredytacji (PCA). W przypadku certyfikatów wystawionych przez kraj zrzeszony w Unii Europejskiej, jako jednostkę niezależną uznaje się każdą jednostkę badawczą i certyfikującą posiadającą akredytację odpowiednika Polskiego Centrum Akredytacji w tym kraju. - dla oferowanego wyposażenia tj. np. ławki, regulaminy, kosze na śmieci atestów, deklaracji zgodności lub innych dokumentów wystawianych przez producenta albo jego upoważnionego przedstawiciela, stanowiących wiążące prawnie przyrzeczenie stwierdzające zgodność wyrobu z wymaganiami zasadniczymi, określonymi w obowiązujących przepisach. UWAGI DODATKOWE: 1) Zamawiający dopuszcza tolerancję wymiarową +/- 10% pod warunkiem, że przedstawione urządzenia wraz z odpowiednimi strefami bezpieczeństwa mieszczą się w wyznaczonym w dokumentacji projektowej terenie. 2) Urządzenia powinno cechować bezpieczeństwo użytkowania, wysokie walory estetyczne i funkcjonalne, maksymalna odporność na warunki atmosferyczne- deszcz, śnieg, mróz, słońce, wandaloodporność, wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne (uderzenia, obciążenia), 3) Projekty wykonawcze nie będą wymagane przez Zamawiającego, 4) Zaoferowanie urządzeń sprzecznych z wymaganiami określonymi w Załączniku nr 8 do SIWZ skutkować będzie odrzuceniem oferty! 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 9 do SIWZ. 4. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę w ofercie urządzeń równoważnych w stosunku do tych określonych w projektach budowlanych oraz Załączniku nr 8 do SIWZ (Formularz oferowanego sprzętu), pod warunkiem: - zaoferowania urządzeń o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż urządzenia wskazane w projektach budowlanych oraz Załączniku nr 8 do SIWZ (Formularz oferowanego sprzętu), - wykazania, że zaoferowane w ofercie urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w projektach budowlanych oraz Załączniku nr 8 do SIWZ (Formularz oferowanego sprzętu), zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4 powyżej, Wykonawca obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez załączenie wraz z ofertą dokumentów (np. kart katalogowych, opisów technicznych lub innych dokumentów), z których w sposób nie budzący żadnej wątpliwości Zamawiającego winno wynikać, iż zaoferowany sprzęt jest o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych w odniesieniu do sprzętu określonego przez Zamawiającego w projekcie budowlanym oraz Załączniku nr 8 do SIWZ (Formularz oferowanego sprzętu). UWAGA: W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę w ofercie rozwiązań równoważnych niespełniających minimalnych parametrów technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych, opisanych przez Zamawiającego w projektach budowlanych oraz Załączniku nr 8 do SIWZ (Formularz oferowanego sprzętu), oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp, jako, że jej treść nie będzie odpowiadać treści SIWZ. 6. Dostarczony przedmiot zamówienia, będzie fabrycznie nowy, tzn. nieużywany przed dniem dostarczenia oraz kompletny, wolny od wad konstrukcyjnych, materiałowych i wykonawczych. 7. Oferowany przedmiot zamówienia w dniu sporządzenia oferty nie może być przewidziany przez producenta do wycofania z produkcji lub sprzedaży. 8. Dostarczony przedmiot zamówienia musi pochodzić z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych producenta obejmujących również rynek Unii Europejskiej, zapewniających w szczególności realizację uprawnień gwarancyjnych. 9. Odpowiedzialność za szkody powstałe podczas transportu i rozładunku przedmiotu dostawy ponosi Wykonawca. 10. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania określone w projekcie budowlanym dla każdej lokalizacji, specyfikacjach technicznych i polskich normach. 11. Wykonawca do wykonania zamówienia będzie stosował wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 266 ze zm.). 12. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń technicznych oraz elementów wyposażenia równoważnych opisywanym w dokumentacji projektowej oraz STWiORB. 13. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego w w/w dokumentach jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia techniczne i elementy wyposażenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz obowiązany jest uzyskać na ich zastosowanie akceptację Zamawiającego i Inspektora Nadzoru. 14. W przypadku, gdy w projektach budowlanych, STWiORB lub przedmiarach robót wskazana została nazwa handlowa lub znak towarowy materiału, urządzenia technicznego lub elementu wyposażenia, to charakteryzujące tak opisany materiał, urządzenie techniczne lub element wyposażenia parametry i cechy techniczne oraz posiadane atesty i certyfikaty stanowią warunek równoważności dla rozwiązań zamiennych. Należy przyjąć, że wszystkim wskazanym znakom towarowym lub nazwom pochodzenia materiałów zaproponowanych i występujących w dokumentacji towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, co oznacza, że dopuszcza się zastosowanie urządzeń i materiałów o cechach nie gorszych niż opisywane w dokumentacji projektowej, STWiORB, tj. spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne i jakościowe co najmniej takie jak wskazane w specyfikacji technicznej lub lepsze. Wykonawca, który zdecyduje się stosować urządzenia i materiały równoważne opisywanym w dokumentacji, obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone w załączonych do SIWZ dokumentach. 15. Powstałe podczas realizacji zamówienia odpady zagospodaruje Wykonawca. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) i jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej. Materiały porozbiórkowe pozyskane przy realizacji przedmiotowego zamówienia należy zagospodarować we własnym zakresie. Powyższe należy ująć w cenie ofertowej włącznie z opłatą za wysypisko. 16. Zakres odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym niniejszym zamówieniem obejmuje także: 1) organizację i zagospodarowanie terenu robót oraz zaplecza robót, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1126) oraz innych dokumentów wymaganych w dokumentacji projektowej, przepisach prawa i normach w tym zakresie; 2) ustanowienie Kierownika Robót posiadającego niezbędne uprawnienia budowlane, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego. Do obowiązków Kierownika Robót należeć będzie koordynowanie prac; 3) zastosowanie szczególnych środków ostrożności i zabezpieczenia terenu robót przed dostępem osób trzecich; 4) nie dopuszcza się gromadzenia i przechowywania na terenie robót jakichkolwiek materiałów porozbiórkowych przez okres dłuższy niż 5 dni; 5) ewentualne koszty związane z opracowaniem i uzgodnieniem projektu organizacji ruchu na czas realizacji przedmiotu zamówienia; 6) jeżeli wystąpi taka konieczność: stały nadzór i obsługę geodezyjną, zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, pomiarów, badań i odbiorów oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej, łącznie z dokumentacją geodezyjną; 7) właściwe zabezpieczenie i oznakowanie miejsca robót w okresie realizacji przedmiotu zamówienia aż do zakończenia i odbioru końcowego; 9) szkolenie osób zatrudnionych przy wykonywaniu zamówienia w zakresie przepisów BHP; 10) po zakończeniu robót doprowadzenie do należytego stanu i porządku terenu robót, demontaż obiektów tymczasowych, naprawa i przywrócenie stanu pierwotnego terenów przyległych, zniszczonych podczas wykonywania robót; 11) bieżące utrzymanie czystości na terenie prowadzonych robót; 12) ewentualne inne koszty, które zdaniem Wykonawcy trzeba ponieść w związku z realizacją zamówienia; 13) Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty i wbudowane materiały, wyroby na okres min. 36 miesięcy. Udzielona przez Wykonawcę rękojmia i gwarancja jakości nie może uniemożliwiać Zamawiającemu oraz innym podmiotom (za zgodą Zamawiającego) realizacji nowych zadań inwestycyjnych, w szczególności: budowy przyłączy, modernizacji sieci, usunięcia awarii, zmiany oznakowania, montażu urządzeń itp. Zamawiający zobowiązuje się każdorazowo, przed dokonaniem jakichkolwiek robót na obiekcie objętym niniejszym zamówieniem publicznym, do poinformowania Wykonawcy o rodzaju robót i terminie ich realizacji. Wykonawca ma prawo uczestniczyć w trakcie realizacji robót i prowadzić nadzór. Za te czynności Wykonawca nie może żądać od Zamawiającego wynagrodzenia. W przypadku wystąpienia, w okresie obowiązywania gwarancji, konieczności wykonania napraw niezaliczanych do napraw gwarancyjnych (w szczególności wynikających z powodu działań osób trzecich), Wykonawca uprawnia Zamawiającego do przeprowadzenia niezbędnych napraw, z zastrzeżeniem, że Zamawiający każdorazowo, przed dokonaniem jakichkolwiek robót na obiekcie objętym niniejszym zamówieniem publicznym, poinformuje Wykonawcę o rodzaju robót i terminie ich realizacji. Wykonawca ma prawo złożyć ofertę cenową lub w przypadku wyboru innej oferty uczestniczyć w trakcie realizacji robót i prowadzić nadzór. Za te czynności Wykonawca nie może żądać od Zamawiającego wynagrodzenia. W takiej sytuacji Zamawiający nie traci uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji. 14) Wykonawca określi gwarancję jakości dla urządzeń objętych dostawą wymienionych w Załączniku nr 8 do SIWZ w złożonej ofercie stanowiącej Załącznik nr 1 do SIWZ na zasadach opisanych w Rozdziale 13 ust 1 pkt 2) SIWZ. 17. Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: 1) Protokolarne przejęcie terenu robót od Zamawiającego. 2) Usuwanie w określonym przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru terminie wszelkich stwierdzonych nieprawidłowości. 3) Wykonywanie poleceń i wskazówek Inspektora Nadzoru nie później niż w czasie przez niego wyznaczonym, pod groźbą wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytułu wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi Wykonawca. 4) Organizowanie robót w uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót. 5) Rozpoczęcie prac niezwłocznie od dnia przekazania terenu robót. 6) Przestrzegania zasad BHP. 7) Najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłożenie Zamawiającemu dokumentów potwierdzających uprawnienia osób uczestniczących w realizacji zamówienia, o których mowa w Rozdziale 5 ust. 6 pkt 3) lit. b) SIWZ. 8) Przygotowanie oraz zgłoszenie, w razie potrzeby, zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych do właściwego inspektora pracy, zgodnie z §3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003r. Nr 47, poz. 401). 9) Usuwanie z terenu robót osób i sprzętu niezwiązanych z realizacją zadania. 10) Dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót w terminach określonych przez Inspektora Nadzoru. 11) Wykonanie na polecenie Inspektora Nadzoru prac niezbędnych ze względu na zagrożenie życia i bezpieczeństwa osób lub zabezpieczenie przed awarią, zawiadamiając o tym niezwłocznie Zamawiającego. 12) Uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych (planuje się jeden przegląd rocznie po sezonie zimowym). Nieobecność Wykonawcy nie wstrzymuje przeprowadzenia przeglądu, a Zamawiający jest wówczas zobowiązany przesłać Wykonawcy protokół przeglądu gwarancyjnego wraz z wezwaniem do usunięcia stwierdzonych wad gwarancyjnych w określonym przez Zamawiającego terminie. 13) Usuwanie wad stwierdzonych w czasie przeglądów gwarancyjnych w terminie określonym przez Zamawiającego. Przedmiotowe zamówienie dofinansowane jest ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki w ramach realizacji Programu Rozwoju Małej Infrastruktury Sportowo-Rekreacyjnej o charakterze wielopokoleniowym- Otwarte Strefy Aktywności (OSA) Edycja 2019.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37535200-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. 0/Leszno nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem : WADIUM „Przetarg nieograniczony- znak sprawy: IN.271.22.2019 Budowa otwartych stref aktywności w Lesznie” Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 5.Wadium wnoszone w innych, dopuszczonych przez Zamawiającego formach, należy złożyć wraz z ofertą, w oryginale, w osobnej kopercie w Urzędzie Miasta Leszna, ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno, WYŁĄCZNIE w Biurze Obsługi, mieszczącym się na parterze budynku, opisanej w następujący sposób: WADIUM „Przetarg nieograniczony- znak sprawy: IN.271.22.2019 Budowa otwartych stref aktywności w Lesznie” wraz z kserokopią poświadczoną „za zgodność z oryginałem”. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 3) kwotę gwarancji/poręczenia; 4) termin ważności gwarancji/poręczenia; 5) bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj.: • jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. • jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; 7) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 8) wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego; 9) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. 7. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale 11 ust. 1 niniejszej SIWZ. 8. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa powyżej, przed upływem terminu składania ofert tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. 9. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 10. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 11. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w ust. 2 pkt 2) -5) Rozdziału 8 SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy Pzp) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 12. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 16 Rozdziału 8 SIWZ. 13. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 14. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 15. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 12 powyżej, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 17. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 18. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 19. UWAGA: Zamawiający zastrzega, że zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego (sygn. akt III CZP 27/17 z dnia 22 czerwca 2017 r.) wadium podlega zatrzymaniu na podstawie art. 46 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku- Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 ze zm.) także wtedy, kiedy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył dokumenty lub oświadczenia, ale z ich treści nie wynika potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zmawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca składa ofertę tj.: a) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, b) wypełniony Formularz oferowanego sprzętu sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SIWZ. UWAGA: W przypadku braku nazwy producenta lub typu, produktu, modelu lub innych danych zawartych w Załączniku 8 do SIWZ umożliwiających identyfikację oferowanego sprzętu oraz braku powyższych danych w innych załączonych do oferty dokumentach, oferta Wykonawcy nie będzie podlegała uzupełnieniu i zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp tj. z powodu niezgodności treści oferty z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. c) W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę urządzeń równoważnych (z zastrzeżeniem zapisów Rozdziału 3 SIWZ), Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą wszelkie środki dowodowe do każdego zaoferowanego urządzenia równoważnego, z których w sposób niebudzący żadnej wątpliwości Zamawiającego winno wynikać, iż zaoferowane urządzenie jest o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych oraz użytkowych w odniesieniu do urządzenia określonego przez Zamawiającego w Załączniku nr 8 do SIWZ. UWAGA: W przypadku nie złożenia wraz z ofertą dokumentów, o których mowa powyżej, oferta Wykonawcy nie będzie podlegała uzupełnieniu i zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust.1 pkt 2) ustawy Pzp tj. z powodu niezgodności treści oferty z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 2. Wraz z ofertą powinny być również złożone: a) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 1 i ust. 2 SIWZ (Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ), b) dowód wniesienia wadium, c) w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, będzie polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów – do oferty powinien dołączyć zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na zasadach opisanych w Rozdziale 5 ust. 8 SIWZ). 3. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. 4. W przypadku, gdy ofertę podpisuje jeden ze wspólników spółki cywilnej do oferty należy załączyć pełnomocnictwo udzielone przez pozostałych wspólników do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. 5. Jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, wraz z ofertą składa się pełnomocnictwo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach