Przetargi.pl
Budowa oraz przebudowa drogi w miejscowości Czermin.

GMINA CZERMIN ogłasza przetarg

  • Adres: 63-304 Czermin, 47
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627416031 , fax. 627417324
  • Data zamieszczenia: 2023-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA CZERMIN
    47
    63-304 Czermin, woj. wielkopolskie
    tel. 627416031, fax. 627417324
    REGON: 250854903
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://czermin.wlkp.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oraz przebudowa drogi w miejscowości Czermin.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: ”Budowa oraz przebudowa drogi w miejscowości Czermin”. 2) Lokalizacja inwestycji: Czermin dz. 144/1, 145, 128, 132, 135, 151, 158, 166, 195/1, 96/3, 96/5, 143, 144 ark. m. 5; 89, 94, 97/11, 250 ark. m. 21; 195/2 ark. m. 32.3) Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie Czermina na tzw. osiedlu mieszkaniowym. W miejscu projektowanej przebudowy dróg występują istniejące pasy drogowe z jednią o nawierzchni bitumicznej a w miejscu nowo projektowanej budowy drogi występuje pole uprawne. Drogi przeznaczone do przebudowy posiadają nawierzchnię szerokości ok. od 5,0 m do 5,5 m z mieszanek min – asfaltowych grub. od 6 cm do 10 cm na podbudowie z kruszywa łamanego sztucznego gr. od 14 cm do 35 cm. Zakres zadania obejmuje:­ wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu,­ frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej z odwozem do miejsca wskazanego przez Zamawiającego (baza ZGK Czermin),­ rozbiórkę istniejących elementów jezdni, chodników, nawierzchni oraz podbudów na całej szerokości jezdni w sposób selektywny wraz z odwozem odzyskanej części kruszywa z podbudowy, krawężników i obrzeży betonowych w miejsce wskazane przez inwestora na odległość do 6 km, ­ wykonanie robót ziemnych – wykopów pod elementy i konstrukcji nawierzchni na całej szerokości jezdni,­ demontaż istniejącego oświetlenia napowietrznego oraz wykonanie nowej linii kablowej podziemnej oświetlenia ulicznego, ustawienie słupów na fundamentach oraz montaż opraw typu LED wraz z włączeniem do istniejącego przyłącza zgodnie z warunkami wydanymi przez OUiD S.A w Kaliszu ,­ wykonanie robot ziemnych związanych z demontażem istniejącej kanalizacji deszczowej z rur betonowych i betonowych studni rewizyjnych,­ budowa nowej kanalizacji deszczowej z rur z tworzyw sztucznych z uzbrojeniem w studnie rewizyjne oraz wpusty deszczowe z odprowadzeniem wód opadowych i roztopowych do istniejącego rowu melioracyjnego,­ zarurowanie istniejącego rowu melioracyjnego z rur z tworzyw sztucznych oraz studni rewizyjnych i wpustów deszczowych na całej długości osiedla z wykonaniem wlotu i wylotu DN 800,­ budowa kanału technologicznego w ciągu drogowym nowobudowanego odcinka drogi,­ budowa sieci wodociągowej w ciągu drogowym nowobudowanego odcinka drogi z włączeniem w istniejące sieci wodociągowe z rur PVC DN 160 i DN 90 z wykonaniem przecisku pod drogą powiatową nr 4311P,­ przebudowa istniejącej sieci wodociągowej z wymianą węzłów wodociągowych, hydrantów przeciwpożarowych oraz przyłączy wodociągowych w ramach istniejącego pasa drogowego,­ wykonanie nowej podbudowy pod układ drogowy oraz ciągi piesze w technologii betonowej kostki brukowej z obramowaniem krawężnikiem betonowym 15x30 cm na ławie betonowej z oporem, krawężnikiem najazdowym 15x22 cm na ławie betonowej z oporem oraz obrzeżem betonowym 8x30cm na ławie betonowej z oporem,­ wykonanie ciągu pieszego nad zarurowanym odcinkiem rowu melioracyjnego w technologii betonowej kostki brukowej z obramowaniem obrzeżem betonowym na ławie betonowej z oporem oraz elementami małej architektury i oświetleniem terenu,­ ruchu oraz wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,­ urządzenie terenów zielonych.­ uzyskanie stosownych zezwoleń na zajęcia pasa drogowego itp.,­ opracowanie dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą. 4) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia uwzględniają przedmiary robót, które stanowią załącznik nr 9 do SWZ oraz dokumentacja projektowa – projekt budowlany - załączniki 10-13 do SWZ, szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla każdej branży – załączniki 14-17 do SWZ.Uwaga! Za roboty objęte kosztorysem ślepym, a niewykonane przez Wykonawcę nie będzie przysługiwało wynagrodzenie.5) Dodatkowo Zamawiający wymaga:- opracowania harmonogramu wykonywania robót i przedstawienia do akceptacji Zamawiającego najpóźniej w dniu przekazania placu budowy,- realizacji robót etapowo, w taki sposób aby całkowicie nie zablokować dojazdu do posesji mieszkańcom oraz służbom ratunkowym i komunalnym,- zapewnienia obsługi geodezyjnej inwestycji,- zapewnienie nadzoru kierownika budowy o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych – wskazanie kierownika budowy wraz z dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje najpóźniej w dniu podpisania umowy,- posiadania ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności na kwotę min. 3.000.000,00 zł – przedstawienie oryginału polisy najpóźniej w dniu podpisania umowy (kopia zostanie załączona do dokumentacji postępowania),- zapewnienia bezpiecznych warunków realizacji robót i przestrzegania przepisów BHP na terenie robót – weryfikacja przez Inspektora Nadzoru,- zorganizowania zaplecza socjalno - technicznego budowy w rozmiarach koniecznych do realizacji robót na terenie przekazanym przez Wykonawcę (w szczególności toaletę),- prowadzenia robót bez zakłócania kontaktów międzyludzkich,- utrzymania terenu wokół robót, który nie spowoduje utrudnień dla uczestników ruchu drogowego,- wykonywania robót zgodnie z wymogami Prawa budowlanego jak również z obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz należytą starannością w ich wykonywaniu,- wszystkie osoby będące na placu budowy muszą posiadać kamizelki odblaskowe z informacją o Wykonawcy (m.in. nazwa firmy),- użycia materiałów posiadających aktualne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1213 t.j.),- zabezpieczenie terenu robót przed osobami postronnymi,- w przypadku powstania odpadów selektywnego składowania odpadów i ich bieżącej utylizacji zgodnie z przepisami obowiązującego prawa,- uzyskanie stosownych zezwoleń na zajęcie pasa drogowego itp.,- uczestnictwa przedstawiciela Wykonawcy oraz kierownika budowy w radach budowy oraz na każde wezwanie inspektora nadzoru6) Uwaga ! Ilekroć w SWZ, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej, przedmiarze robót lub kosztorysie „ślepym” wskazano znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, należy przyjąć, że za każdą nazwą są umieszczone wyrazy „lub równoważne”, tzn. że wbudowane materiały, urządzenia itp. będą posiadały (charakteryzowały się) wszystkimi parametrami nie gorszymi niż opisane w w/w dokumentach. Ponadto ilekroć w SWZ, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej, przedmiarze robót lub kosztorysie „ślepym” Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy PZP, należy przyjąć, że każdemu takiemu odniesieniu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”, tzn. że wbudowane materiały, urządzenia, sposób wykonania itp. będą posiadały (charakteryzowały się) wszystkimi parametrami nie gorszymi niż opisane w w/w dokumentach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca składający tzw. ofertę równoważną ma obowiązek załączyć do oferty odpowiednie dokumenty (tj. odpowiednie dowody wykazujące równoważność oferowanych przez Wykonawcę artykułów - zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy) potwierdzające równoważność artykułu oferowanego z artykułem sprecyzowanym przez Zamawiającego (oznaczonym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem) karty katalogowe, opinie producentów lub inne dokumenty zawierające szczegółowy opis oferowanego przez Wykonawcę artykułu (powinny zawierać wszelkie elementy wskazane w opisie pozycji, których równoważność będzie badana przez Zamawiającego). Zamawiający zastrzega sobie możliwość wystąpienia do jednostek certyfikujących, producentów artykułów oferowanych przez Wykonawcę o wydanie karty katalogowej / opinii, w przypadku artykułów, do których pojawią się wątpliwości co do ich równoważności w stosunku do artykułu sprecyzowanego przez Zamawiającego. Opis rozwiązań równoważnych stanowi załącznik nr 5 do SWZ7) Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej z przedstawicielem Zamawiającego na terenie realizacji inwestycji – wizja lokalna nie jest obowiązkowa. 8) Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy. Zamawiający wymaga aby, personel realizujący zamówienie tj. wszyscy pracownicy fizyczni skierowani do wykonywania niniejszej roboty byli w okresie trwania umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2020 r., poz. 1320 t.j) przy czym min. 6 pracowników zatrudnionych będzie w wymiarze pełnego etatu.  Wykonawca przed podpisaniem umowy przekaże Zamawiającemu listę osób skierowanych do realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem osób zatrudnionych w pełnym wymiarze oraz w czasie realizacji umowy będzie zobowiązany udostępniać dokumenty/oświadczenia na wniosek Zamawiającego, w tym w szczególności kopie umów o pracę, dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w pracowników. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę, a więc będzie stanowiło o nienależytym wykonaniu przedmiotu zamówienia z wszystkimi tego konsekwencjami oraz będzie skutkować zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22, ust. 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. Zapisy punktu 6) – dotyczą również podwykonawców.Szczegółowy opis zawiera SWZ wraz z załącznikami
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy PZP:- pieniądzu,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.4. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Pleszewie o/Czerminie nr 64 8407 0003 0200 0101 2000 0003. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy kwota wadium znajdzie się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Tytuł przelewu: wadium – budowa drogi w m. Czermin5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.6. Zamawiający zwróci wadium zgodnie z art. 98 ust. 1-5 ustawy PZP.7. Zamawiający zatrzymuje wadium w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający określa warunki udziałuw postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w szczególności wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności.2) Zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy PZP warunki udziału w postępowaniu mogą dotyczyć:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,d) zdolności technicznej lub zawodowej.3) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale V SWZ oraz spełniają poniższe warunki udziału w postępowaniu.4) W związku z powyższym Zamawiający wyznacza warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.b) zdolności technicznej lub zawodowejW postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:- wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (lub w okresie prowadzenia działalności, jeżeli jest ona prowadzona przez okres krótszy niż pięć lat) min. jedną robotę budowlaną polegającą na budowie/przebudowie dróg/drogi o nawierzchni z betonowej kostki brukowej lub o nawierzchni asfaltowej o wartości min. 1.500.000,00 brutto oraz min. jedną robotę budowlaną polegającą na budowie/ przebudowie dróg/drogi o nawierzchni z betonowej kostki brukowej lub o nawierzchni asfaltowej o wartości min. 500.000,00 zł brutto,5) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na zasadzie spełnienia / nie spełnienia, w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczeniai dokumenty. Nie spełnienie przez wykonawcę choćby jednego z warunków opisanych powyżej skutkować będzie odrzuceniem oferty.6) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:- wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniuo udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,- warunki udziału w postępowaniu wykonawcy mogą spełniać łącznie,- w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.7) Korzystanie przez wykonawcę z zasobów innych podmiotów:a) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych,b) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane,c) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów,d) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.e) jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziałuw postępowaniu,f) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-09-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach