Przetargi.pl
Budowa oczyszczalni ścieków w Gminie Ruda-Huta wraz z kolektorem doprowadzającym i odprowadzającym ścieki w systemie „zaprojektuj i wybuduj”

Gmina Ruda-Huta ogłasza przetarg

  • Adres: 22110 Ruda-Huta, ul. Niepodległości
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 686 033 , fax. 825 686 033
  • Data zamieszczenia: 2017-11-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ruda-Huta
    ul. Niepodległości 44
    22110 Ruda-Huta, woj. lubelskie
    tel. 825 686 033, fax. 825 686 033
    REGON: 11019803700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugrudahuta.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oczyszczalni ścieków w Gminie Ruda-Huta wraz z kolektorem doprowadzającym i odprowadzającym ścieki w systemie „zaprojektuj i wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej i na jej podstawie wykonanie robót dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa oczyszczalni ścieków w Gminie Ruda-Huta wraz z kolektorem doprowadzającym i odprowadzającym ścieki”. Uwaga! Dokumentacja projektowa oczyszczalni obejmuje projekt budowlany dwóch ciągów technologicznych reaktora biologicznego, natomiast w zakres robót budowanych wchodzi budowa i wyposażenie jednego ciągu technologicznego o średniej dobowej wydajności 120 m3/dobę. Drugi ciąg technologiczny reaktora biologicznego o takiej samej średniej dobowej wydajności zostanie wybudowany w późniejszym terminie i nie jest objęty niniejszym zamówieniem. 1.2. Zakres zamówienia obejmuje: 1.2.1. Prace projektowe: Wykonawca opracuje dokumenty obejmujące co najmniej: 1) aktualną mapę do celów projektowych dla obszaru objętego projektem, 2) sporządzenie projektu wstępnego i uzyskanie dla niego akceptacji Zamawiającego, 3) projekty budowlane wszystkich branż i uzyskanie dla nich wynikających z przepisów: opinii, zgód, uzgodnień i pozwoleń wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę (w tym w obszarze kolejowym), 4) inne opracowania wymagane dla uzyskania pozwolenia na budowę, 5) kosztorys inwestorski, 6) dokumentację wykonawczą dla celów realizacji inwestycji, w tym wszystkich niezbędnych projektów branżowych, 7) dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną, 8) instrukcję eksploatacji urządzeń (wraz z instrukcjami obsługi i konserwacji urządzeń), 9) projekt rozruchu oczyszczalni i dokumentację powykonawczą rozruchową, 10) raport po realizacyjny opracowany nie później niż 14 dni przed upływem Okresu Zgłaszania Wad, w którym Wykonawca przedstawi wyniki w zakresie pozwalającym na sprawdzenie: wykazu gwarancji, wskaźników eksploatacyjnych, parametrów badań procesowych, wskaźników i stężeń limitowanych związanych z realizacją zamówienia. 1.2.2. Roboty budowlane: Zamawiający oczekuje, że w ramach projektowanego zadania zostaną wykonane roboty budowlano-montażowe z wyposażeniem oczyszczalni ścieków, rurociągów doprowadzających ścieki z sieciową pompownią ścieków, rurociągów odprowadzających ścieki z wylotem w zakresie zgodnym z opracowanymi projektami budowlanymi i wykonawczymi w zakresie: 1) obsługi geodezyjnej, 2) prac rozbiórkowych: - usunięcie istniejących drzew, krzewów i pozostałej zieleni kolidujących z lokalizacją projektowanych obiektów i rurociągów, - usunięcie warstwy humusu, wywóz humusu i jego tymczasowe składowanie, - rozbiórka innych kolidujących obiektów, 3) usunięcia kolizji projektowanych obiektów z istniejąca infrastrukturą, 4) robót ziemnych i odwodnieniowych, 5) wykonania przewiertów, 6) robót stanu surowego zamkniętego i robót wykończeniowych budynków i obiektów, 7) wykonania przyłączy i instalacji m.in. wodociągowej, kanalizacyjnej, 8) robót technologicznych - kompletację, dostawę i montaż wyposażenia technologicznego, 9) robót instalacyjnych elektrycznych, aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki oczyszczalni ścieków, sieciowej przepompowni ścieków, 10) robót wykończeniowych i zagospodarowania terenu: - uporządkowanie terenu budowy wraz z odtworzeniem stanu pierwotnego obiektów naruszonych (odtworzenie dróg, chodników, skarp, przepustów, rowów, humusowanie i realizacja zieleni), - zagospodarowanie terenu oczyszczalni ścieków (drogi na terenie oczyszczalni, place manewrowe, chodniki, ogrodzenie, nasadzenia zieleni), - zagospodarowanie terenu sieciowej pompowni ścieków, 11) wykonania dróg dojazdowych do oczyszczalni ścieków (z dwóch stron) i innych obiektów w nawiązaniu do istniejących ciągów komunikacyjnych, 12) pełnienia nadzoru autorskiego projektantów wszystkich branż, 13) wykonania wszystkich innych robót niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. Uwaga! Dokumentacja projektowa oczyszczalni obejmuje projekt budowlany dwóch ciągów technologicznych reaktora biologicznego, natomiast w zakres robót budowanych wchodzi budowa i wyposażenie jednego ciągu technologicznego o średniej dobowej wydajności 120 m3/dobę. Drugi ciąg technologiczny reaktora biologicznego o takiej samej średniej dobowej wydajności zostanie wybudowany w późniejszym terminie i nie jest objęty niniejszym zamówieniem. 1.3. Szczegółowe warunki realizacji Umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres prac projektowych oraz robót określa Program funkcjonalno-użytkowy (dalej zwany również: „PFU”) – Załącznik Nr 1 do SIWZ. 1.4. W zakresie projektowania wykonawca zastosuje się do wymagań z Części II pkt.1.1.6 PFU w szczególności: Wykonawca zobowiązany jest wykonać i przekazać Zamawiającemu: 1) Projekt Wstępny sporządzony w oparciu o PFU i uzgodnienie go z Zamawiającym – 3 egzemplarze w wersji papierowej + 2 egzemplarze w wersji elektronicznej. 2) Projekt budowlany wszystkich branż opracowany w oparciu o uzgodniony przez Zamawiającego Projekt Wstępny w zakresie zgodnym z wymaganiami obowiązującej w Polsce ustawy Prawo budowlane z 7 lipca 1994 – 6 egzemplarzy w wersji papierowej + 2 egzemplarze w wersji elektronicznej. 3) Dokumentację wykonawczą dla celów realizacji robót. Projekty techniczne wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie projektu budowlanego dla potrzeb wykonawstwa. Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia projektu budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również w programie funkcjonalno-użytkowym. Projekty techniczne wykonawcze sporządzone będą oddzielnie dla każdego obiektu budowlanego - 6 egzemplarzy w wersji papierowej + 2 egzemplarze w wersji elektronicznej. 4) Kompletny spis opracowań z oświadczeniem, że Dokumentacja wykonana jest zgodnie z obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi oraz że została wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 5) Dokumentację powykonawczą (szkice polowe, inwentaryzacja geodezyjna obiektów i połączeń międzyobiektowych, dokumentacja projektowa zawierająca wszystkie zmiany w stosunku do projektu wynikłe w trakcie realizacji robót) – 2 egzemplarze w wersji papierowej + 2 egzemplarze w wersji elektronicznej. 6) Projekt rozruchu oczyszczalni – 3 egzemplarze w wersji papierowej + 2 egzemplarze w wersji elektronicznej. 7) Dokumentację powykonawczą rozruchową (sprawozdanie z rozruchu) – 2 egzemplarze w wersji papierowej + 2 egzemplarze w wersji elektronicznej. 8) Instrukcję eksploatacji oczyszczalni ścieków, pompowni sieciowej (wraz z instrukcjami obsługi i konserwacji urządzeń) 3 egzemplarze w wersji papierowej + 2 egzemplarze w wersji elektronicznej. 9) Wszelkie uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni oraz kolektorów odprowadzających i doprowadzających ścieki wraz z sieciową pompownią ścieków. 10) Raport po realizacyjny opracowany nie później niż 14 dni przed upływem Okresu Zgłaszania Wad, w którym Wykonawca przedstawi wyniki w zakresie pozwalającym na sprawdzenie: wykazu gwarancji, wskaźników eksploatacyjnych, parametrów badań procesowych, wskaźników i stężeń limitowanych związanych z realizacją zamówienia. Elektroniczne wersje powinny zawierać całość dokumentacji projektowej, włącznie ze skanami wszelkiej korespondencji (pism, uzgodnień, warunków, decyzji itp.) stanowiących część projektu, w formacie edytowalnym MS Word, MS Excel i PDF. Wszelkie opracowania mapowe (rysunki, szkice, profile, itp.) powinny zostać zapisane w formacie edytowalnym DWG i PDF. Wszelkie opłaty administracyjne ponoszone w wyniku prowadzonych działań związanych z uzyskiwaniem uzgodnień, opinii i decyzji Wykonawca winien wliczyć do ceny opracowania dokumentacji projektowej. 1.5. Uwagi i wymagania dodatkowe: 1) Zamawiający wymaga, aby rozwiązania techniczne, zastosowane urządzenia i wyposażenie były wysokiej jakości zapewniającej długą i pewną eksploatację, a wszystkie urządzenia, prace i instalacje nie wymienione szczegółowo w normach lub przepisach były wykonane zgodnie z najlepszą praktyką i doświadczeniem Wykonawcy, w tym: - wszystkie zaproponowane urządzenia winny pochodzić od producentów, którzy zapewniają sprawne przeprowadzenia napraw pogwarancyjnych oraz dostarczenie części zamiennych; nie dopuszcza się stosowania urządzeń prototypowych, nie sprawdzonych w poprawnej eksploatacji, - przy doborze urządzeń należy dążyć do ujednolicenia producentów i typów, - elementy konstrukcji urządzeń winny być wykonane z materiałów odpornych na działanie korozyjne środowiska, w którym będą zainstalowane, - Prace budowlane i technologia powinny być wykonane w standardzie nie niższym niż określonym w PFU. 2) W trakcie procesu inwestycyjnego Wykonawca zobowiązany jest do uzgadniania z Zamawiającym zakresu wprowadzanych rozwiązań modernizacyjnych oraz planowanych do zastosowania nowych urządzeń i obiektów. 3) Na każdym etapie projektowania będzie wymagane zachowanie ścisłego kontaktu z Zamawiającym oraz uwzględnienie jego sugestii i weryfikacji dotyczących rozwiązań technicznych i lokalizacyjnych, a w szczególności uzgodnienie z Zamawiającym specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, 4) Sugestie Zamawiającego dotyczące szczegółowych rozwiązań technicznych, nie kolidujące z ogólnym rozwiązaniem proponowanym przez Wykonawcę, będą wiążące dla Wykonawcy. 5) Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia na Zamawiającego praw własności intelektualnej oraz udzielenia licencji na zasadach określonych we wzorze umowy 1.6. Rozwiązania równoważne. Podane w programie funkcjonalno–użytkowym nazwy (znaki towarowe), mają charakter przykładowy, a ich wskazanie, ze względu na skomplikowany charakter instalacji jaką jest oczyszczalnia ścieków ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanie „ofert równoważnych”. Przez „ofertę równoważną” należy rozumieć taką, która przedstawia opis przedmiotu zamówienia o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniających minimalne parametry określone przez Zamawiającego, lecz oznaczoną innym znakiem towarowym lub pochodzeniem. W przypadku chęci zastosowania przez wykonawcę urządzeń równoważnych zobowiązany jest on na etapie składania oferty wykazać te urządzenia i zestawić je w tzw. Tabeli równoważności porównując z parametrami i wymaganiami urządzeń, określonymi w programie funkcjonalno-użytkowym. Z tabeli równoważności musi jednoznacznie wynikać, że proponowane urządzenia mają takie same lub lepsze parametry techniczne. Brak Tabeli równoważności będzie świadczył o tym, iż wykonawca proponuje rozwiązania wskazane w PFU. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp użytemu w dokumentacji towarzyszy wyraz „lub równoważne". Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. 1.7. Minimalne okresy gwarancji: 1) Na wykonaną kompletną Dokumentację Projektową – a także odrębnie dla poszczególnych projektów objętych tą dokumentacją, na okres 36 miesięcy od daty odbioru dokumentacji potwierdzonej stosownym protokołem odbioru sporządzonym przez Wykonawcę i Zamawiającego. Gwarancja dotyczy odpowiedzialności szczególnie za wady ukryte oraz jakości opracowanej dokumentacji. Wykonawca gwarantuje tym samym, że po odbiorze dokumentacji nie ujawnią się żadne wady projektu budowlanego i wykonawczego. Wadą będzie w szczególności taka cecha dokumentacji, która doprowadziła do wady części lub całości inwestycji. W przypadku, gdy wada doprowadzi do pomniejszenia wartości użytkowej lub technicznej dokumentacji, koszty jej usunięcia poniesie Wykonawca. 2) Na roboty budowlano-montażowe – minimum 36 miesięcy od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru końcowego inwestycji. 3) Na dostarczone materiały i urządzenia – gwarancje rozszerzone- jednak nie mniej niż 36 miesięcy od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru końcowego inwestycji. 4) Gwarancje technologiczne (wymagane parametry jakości ścieków oczyszczonych) – minimum 36 miesięcy od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru końcowego inwestycji. 5) Rękojmia za wady fizyczne i prawne na materiały, urządzenia i oprogramowanie oraz wszelkie prace, w tym roboty budowlane wykonane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, na okres równy okresom gwarancji. Bieg okresów gwarancji i rękojmi rozpoczyna się: - w dniu następnym licząc od daty dokonanego odbioru końcowego przedmiotu umowy. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji lub rękojmi także po tym okresie, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, to Zamawiający może zlecić usunięcie ich stronie trzeciej na koszt Wykonawcy. 1.8. Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 3 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2) w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia. 3) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są w projekcie umowy. 1.9. Klauzula zatrudnienia. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych, pracy operatorów sprzętu i prace fizyczne instalacyjno-montażowe objęte zakresem zamówienia, określonym w pkt. 2.2 SIWZ. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są § 7a Projektu umowy stanowiącym (Załącznik Nr 2 do SIWZ). 1.10. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia. 1.11. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy zł).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Załącznik Nr 6 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach