Przetargi.pl
Budowa oczyszczalni przydomowych w gminie Stary Brus

Gmina Stary Brus ogłasza przetarg

  • Adres: 22-244 Stary Brus, Stary Brus 47a
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 082 5710126 , fax. 082 5710126
  • Data zamieszczenia: 2014-09-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stary Brus
    Stary Brus 47a 47a
    22-244 Stary Brus, woj. lubelskie
    tel. 082 5710126, fax. 082 5710126
    REGON: 00054583400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http:/bip.starybrus.lublin.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oczyszczalni przydomowych w gminie Stary Brus
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa przydomowych oczyszczalni w gminie Stary Brus, obejmująca w swym zakresie wykonanie 51 szt. indywidualnych przydomowych oczyszczalni ścieków do gospodarstw domowych na terenie gminy Stary Brus. Do oczyszczania ścieków socjalno-bytowych pochodzących z budynków mieszkalnych przyjęto gotowe typowe oczyszczalnie ścieków wraz z drenażem rozsączającym. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje również: wytyczenie geodezyjne, wykonanie badań, prób i rozruchu technologicznego,sporządzenie instrukcji obsługi i przeszkolenie użytkowników oczyszczalni, wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 3. Przedmiot zamówienia musi być wykonany i rozliczony 30.05.2015 r. 4. Szczegółowy zakres robót określają: dokumentacja projektowa, przedmiar robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. 5. Załączony do niniejszej SIWZ przedmiar robót, jest tylko materiałem pomocniczym do wyceny przedmiotu umowy. 6. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z terenem budowy (wizji w terenie). 7. Projekt pn.: Budowa oczyszczalni przydomowych w Gminie Stary Brus realizowany jest na podstawie umowy w ramach działania: Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, i ma na celu ochronę wód terenów przyrodniczo-chronionych, uporządkowanie gospodarki ściekowej, poprawę warunków bytowych mieszkańców gminy Stary Brus poprzez wybudowanie indywidualnych systemów oczyszczania ścieków bytowych powstających w gospodarstwach domowych na terenach nie objętych systemem zbiorczej kanalizacji gminnej. Realizacja przedmiotu umowy odbywać się musi zgodnie z zasadami określonymi dla tego działania. 8.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca: 1)dokona rozruchu technologicznego każdej oczyszczalni. 2)indywidualnie przeszkoli użytkowników w zakresie obsługi urządzeń i instalacji oczyszczalni, przekaże im instrukcje obsługi, 3)protokolarnie przekaże wykonane oczyszczalnie władającym nieruchomościami objętymi inwestycją, 4)zapewni obsługę geodezyjną inwestycji, 5)wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą obiektów ( w 3 egz.), 6)sporządzi i przedłoży dokumentacje odbiorową powykonawczą (w 2 egz.), 7)udzieli Zamawiającemu na wykonany przedmiot umowy 60 miesięcy gwarancji. 9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa (zał. nr 7 do SIWZ) oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (zał. Nr 8 do SIWZ), stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ, które są dostępne w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego. 10. Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach w/w zamówienia określają przedmiary robót (zał. Nr 9 do SIWZ), stanowiące materiał pomocniczy i informacyjny do sporządzenia wyceny. 11. Jeżeli, dostarczona przez Zamawiającego dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, będą zawierały wady, które uniemożliwią prawidłowe wykonanie robót, albo jeżeli zajdą inne okoliczności, niezależne od Wykonawcy, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zamawiającego. Zamawiający dokona wówczas analizy zaistniałego przypadku i po uzyskaniu stanowiska inspektora nadzoru będzie uprawniony do modyfikacji zakresu świadczenia wykonawcy, w taki sposób aby był zrealizowany cel umowy z zachowaniem obowiązujących przepisów. 12. W przypadku, gdy nastąpi konieczność istotnej modyfikacji zakresu świadczenia Wykonawcy, strony dokonają zmiany umowy w formie aneksu. Dokonując modyfikacji zakresu świadczenia Wykonawcy, strony wyodrębnią: 1) roboty zamienne, przez które rozumie się roboty niezbędne do prawidłowego wykonania w zamian za roboty zawarte w pierwotnej dokumentacji projektowej; 2) roboty zaniechane, przez które rozumie się roboty objęte pierwotną dokumentacją projektową, a których wykonanie stało się zbędne. 13. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ opisy nazw własnych materiałów (wyrobów) nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby) Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i wyrobów o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w załączniku do niniejszej SIWZ. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim przypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. 14. Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest stosować materiały i urządzenia posiadające obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Jakość materiałów powinna odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. 15. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 16. Wszelkie roboty winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami prawa budowlanego, obowiązującymi polskimi normami oraz normami europejskimi o ile obowiązują w Polsce, przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzonych robót. 17. Do kierowania robotami budowlanymi przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić osoby posiadające wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalnościach: instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. 18. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również: 1)organizowanie i zagospodarowanie terenu budowy, 2)zagospodarowanie odpadów zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 1513), 3)zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu Wykonawcy i podwykonawców, 4)wykonanie niezbędnych prób, badań, odbiorów, 5)zapewnienie ochrony terenu budowy oraz znajdującego się na nim mienia oraz warunków bezpieczeństwa, 6)poniesienie kosztów odtworzenia uszkodzonych dróg, chodników, zieleni, koszty zużycia wody, energii elektrycznej na placu budowy, 7)inne obowiązki wymienione w projekcie umowy stanowiący załącznik do SIWZ. 19. Pieczę nad realizacją zamówienia sprawuje Inspektor Nadzoru , który ocenia zgodność realizacji przedsięwzięcia z projektem, kontroluje jakość i ilość robót, opiniuje zasadność wykonania i rozliczenie robót zamiennych, kontroluje rozliczenie finansowe budowy. 20. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności: ustawie Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. (Dz.U. z 2013 poz. 984), ustawie z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2014 poz. 121) i ustawie z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324219
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienie wadium przetargowego w kwocie 12 000,00 zł, słownie: dwanaście tysięcy złotych, które winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 2.Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następującychformach:pieniądzu,poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych,poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 42, poz. 275 ze zm.). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Cycowie, O/Urszulin, Filia Stary Brus konto nr 42 8191 1026 2001 0000 0909 0001, z dopiskiem Budowa oczyszczalni przydomowych w gminie Stary Brus. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu wadium na rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w ust.2 pkt 2-5 zobowiązany jest on dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji złożonej w oryginale do Kasy Urzędu Gminy Stary Brus (pok. 3) przed upływem terminu składania ofert a do oferty dołączyć kopię przedmiotowego dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Wymagana ważność wadium w formach innych niż pieniężna minimum - 30 dni od daty składania ofert. Składane przez Wykonawcę wadium w formie niepieniężnej musi się powoływać w swej treści na przepis art. 46 ust. 5 ustawy Pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 6. Wniesienie wadium w innej, niż wyżej wskazanej formie zaskutkuje uznaniem iż oferta Wykonawcy nie jest właściwie zabezpieczona wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć takiego Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy Pzp. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Zwrot wadium; 1)Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, 2)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, 3)Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust.8 pkt 1 SIWZ, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Zatrzymanie wadium; 1)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3ustawy Pzp, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, o którym mowa w art. 25 ust.1ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 2)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.starybrus.lublin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach