Przetargi.pl
Budowa obwodnicy Miasta Mrocza w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 od km 0+000 do km 4+166 ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanym przez Gminę przez okres 10 lat - dokończenie inwestycji

Urząd Miasta i Gminy Mrocza ogłasza przetarg

  • Adres: 89-115 Mrocza, Plac 1 Maja 20
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 3867410, 3867420 , fax. 052 3856241
  • Data zamieszczenia: 2013-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy Mrocza
    Plac 1 Maja 20 20
    89-115 Mrocza, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 052 3867410, 3867420, fax. 052 3856241
    REGON: 00052894200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mrocza.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa obwodnicy Miasta Mrocza w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 od km 0+000 do km 4+166 ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanym przez Gminę przez okres 10 lat - dokończenie inwestycji
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedruk z SIWZ: 5.2. Zakres robót: Obejmuje budowę obwodnicy drogowej m. Mrocza. W ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 na odcinku od km 55+600 do km 58+831,60. Łączna długość obwodnicy wynosi 4,166 km. Budowa obwodnicy jest mocno zaawansowana, dlatego obecne opracowanie obejmuje zakres robót od obecnego stanu do zakończenia robót. Zakresem objęto branżowe roboty drogowe związane z: - zdjęcie humusu i odwóz nadmiaru; - roboty rozbiórkowe nawierzchni drogowych; - wykonanie robót ziemnych; - sfrezowanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego do średniej głębokości 4 cm (do dna kolein) w miejscach włączeń do istniejącego układu drogowego; - wzmocnienie nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 243, w rejonie skrzyżowania z obwodnicą, poprzez sfrezowanie istniejącej nawierzchni do średniej głębokości 4 cm, następnie ułożenie warstwy wiążącej i warstwy ścieralnej; - ustawienie krawężników, obrzeży na ławie betonowej z oporem; - budowa skrzyżowań trzech typu małe rondo; - wykonanie chodników na skrzyżowaniach; - budowa ścieżki rowerowej; - wykonanie rowów przydrożnych; - wykonanie przepustów pod zjazdami; - wymiana przepustów pod drogą; - wykonanie elementów odwodnienia nawierzchni; - uzupełnienie poszczególnych warstw nawierzchni zgodnie z planem sytuacyjno - wysokościowym; - ułożenie warstw wiążącej z betonu asfaltowego i ścieralnej z mieszanki SMA; - budowa miejsca ważenie pojazdów; - budowę zjazdów na drogi boczne gminne i zjazdy na pola; - montaż barier ochronnych i balustrad; - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego; - zagospodarowanie terenów skrzyżowań poprzez wykonanie zieleni; - roboty wykończeniowe. Na planie sytuacyjno - wysokościowym zaznaczono zakres prac nawierzchniowych do wykonania oraz zakres nawierzchni wykonanych. 5.3. Stan istniejący: Projektowana obwodnica przebiega po wschodnich obrzeżach Mroczy. Przejmie ona ruch pojazdów z drogi wojewódzkiej nr 241. Początek na drodze wojewódzkiej nr 241 od strony Więcborka. Następnie krzyżować się będzie z drogą wojewódzką nr 243 z Bydgoszczy. Koniec na obecnej drodze wojewódzkiej nr 241 w kierunku Nakla n/Not. W rejonie lokalizacji dominują użytki rolne - obecnie jest to teren użytkowany wyłącznie rolniczo o kategoriach od III - V, lokalnie występują nieużytki. Wszystkie drzewa i krzewy, kolidujące z trasą obwodnicy zostały usunięte. Większość robót ziemnych związanych z uformowaniem korpusu drogowego zostały wykonane. Na odcinku od km 0+400 do km 0+550 zlokalizowane jest duże zastoisko wody. Wykonany korpus drogi jest całkowicie nasiąknięty wodą. Na odcinku od km 0+000 do km 0+910 wykonane są częściowo roboty ziemne, natomiast nie jest ułożona nawierzchnia. Wykonane również częściowo, na tym odcinku, rowy są w większości zamulone i nie spełniają swojej roli. Ponadto dno rowów nie jest zgodne z projektem. W rejonie pozostałych skrzyżowań z drogami wojewódzkimi nie zostały wykonane roboty nawierzchniowe. Na pozostałych odcinkach, w większości ułożona jest pełna konstrukcja nawierzchni. W km 1+213 i 3+654 trasa przecinają rowy melioracyjne. W tym miejscu wykonane są przepusty. Również w km 3+018 na rzece Rokitka wykonany jest obiekt inżynierski. Po przekroczeniu rz. Rokitki trasa projektowanej drogi przebiega w rejonie oczyszczalni ścieków i w rejonie składowiska odpadów komunalnych. W bezpośrednim sąsiedztwie trasy nie występują budynki mieszkalne. Jedynie w rejonie skrzyżowania z drogą 241 zbliża się do istniejącej zabudowy siedliskowej. Do drogi do Nakła włącza się poza obszarem zabudowanym. Na podstawie uzyskanych naniesień gestorów poszczególnych sieci uzbrojenia terenu stwierdzono, że najwięcej sieci występuje wzdłuż obecnej drogi wojewódzkiej nr 241 w rejonie włączenia i wyłączenia projektowanej obwodnicy do obecnego układu komunikacyjnego głównego. Są to głównie: kable teletechniczne, wodociąg, rurociąg tłoczny kanalizacji sanitarnej z kablem sterującym oraz napowietrzne linie teletechniczne i energetyczne. Większość robót związanych z przebudową sieci kolidujących z projektowaną trasą została przebudowana. Zakres robót sieciowych, przewidzianych do zakończenia robót, wg poszczególnych projektów branżowych. Jeśli chodzi o uzbrojenie podziemne to na etapie projektu budowlanego należy je dokładnie usytuować oraz pomierzyć ich głębokość ułożenia. Dopiero wtedy należy podjąć decyzję o ich zabezpieczeniu na czas robót oraz docelowo. Zamawiający zakłada, że roboty będą prowadzone w systemie dwuzmianowym, z uwzględnieniem ciszy nocnej od godz. 22.00 - 06.00 Dokładny zakres robót zawiera projekt budowlany. 5.4. Wykonanie robót budowlanych: 1) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR) oraz wytycznymi określonymi w niniejszej SIWZ, z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż., oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego i nadzoru autorskiego. 2) Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty, w tym dokumentację powykonawczą. 3) Wykonywania przedmiotu zamówienia będzie się uważać za zakończone - odbiór ostateczny, jeżeli odbiór nastąpi bez usterek. 4) Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 5) Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom Polskiej Normy oraz innym określonym w projekcie. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 6) Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 7) Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów równoważnych do materiałów wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że wszystkie ich parametry będą odpowiadały parametrom określonym w dokumentacji projektowej. 8) Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia do czasu ich wbudowania przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru. 9) Wyroby budowlane użyte do wykonania robót musza odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach - cyt.: a) USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92 poz. 881 z póżn. zm.) Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i przeznaczeniu, to jest ma właściwości użytkowe umożliwiające prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma być zastosowany w sposób trwały, spełnienie wymagań podstawowych. Art. 5. 1. Wyrób budowlany nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, jeżeli jest: - oznakowany CE, co oznacza, że dokonano oceny jego zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, albo - umieszczony w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, albo - oznakowany, z zastrzeżeniem ust. 4, znakiem budowlanym, którego wzór określa załącznik nr 1 do niniejszej ustawy. 2. Oznakowanie CE wyrobu budowlanego, który nie stwarza szczególnego zagrożenia dla zdrowia lub bezpieczeństwa oraz nie odpowiada lub odpowiada częściowo specyfikacjom technicznym, o których mowa w ust. 1 pkt 1, jest także dopuszczalne, wyłącznie po dokonaniu stosownej oceny zgodności. b) USTAWA z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118) Art. 10. Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały, o właściwościach użytkowych, umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi. 5.5. Usługa pośrednictwa finansowego: Polega na dokonaniu wykupu wierzytelności, jaką będzie wartość wykonanych robót budowlanych wraz z należnym podatkiem VAT, pomniejszona o kwotę 2.144.000,00 zł, tj. wysokość dofinansowania zadania ze środków UE. Wykonawca, jako Zbywca zapewni, że: 1) wykup wierzytelności będzie dokonany wyłącznie przez Bank działający na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.) w terminie nieprzekraczalnym 30 dni od odbioru wykonanych robót i złożenia u Zamawiającego zatwierdzonych do rozliczenia przez Inspektora Nadzoru faktur za wykonane roboty - zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym wykonania robót, 2) zamawiający przewiduje fakturowanie częściowe, wg następującego harmonogramu: f-ra I - do 15. 09. 2013 r., f-ra II do do 15. 11. 2013 r., f-ra III - do 15. 03. 2014 r., f-ra IV - do 15. 06. 2014 r. 3) Bank udzieli karencji w spłacie rat kapitałowych przez okres 12 miesięcy od daty uruchomienia I transzy wykupu wierzytelności, 4) rozpoczęcie spłaty kapitału nastąpi od dnia pierwszego następnego miesiąca po upływie okresu karencji, odsetki w okresie karencji płatne po upływie miesiąca wypłaty każdej transzy kapitału, 5) spłata wykupionej przez Bank wierzytelności będzie realizowana przez Zamawiającego przez okres 10 lat w ratach miesięcznych, 6) odsetki pobierane przez Bank w okresie karencji i spłaty będą naliczane proporcjonalnie do wykorzystanego i wyłącznie od niespłaconego kapitału wg stawki referencyjnej WIBOR 3M powiększonej o stałą i niezmienną marżę podaną w ofercie wykonawcy, 7) zmiana harmonogramu spłaty nie może powodować naliczania jakiejkolwiek prowizji przez Bank, 8) Bank nie może zbyć wykupionej wierzytelności innemu Bankowi lub innej osobie. 9) Bank nie będzie żądał innych informacji jak te, które wynikają z aktualnego Rozporządzenia Min. Fin. o sprawozdawczości budżetowej, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym technologia i zakres ich wykonania określone zostały w dokumentacji projektowej i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), które stanowią załączniki do niniejszej SIWZ 5.6. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia: 1) Z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa za cenę ryczałtową obejmującą zakres rzeczowy zamówienia, określony w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dokumentacji projektowej. 2) Nie przewiduje się zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 ustawy Pzp. 3) Cena wykonania zdeklarowanej części zamówienia podana przez wykonawcę w ofercie jest ceną ostateczną i nie może podlegać jakimkolwiek podwyżkom. Cena oferty stanowi indywidualne ryzyko wykonawcy. 4) Do rozliczeń za wykonanie przedmiotu umowy mają zastosowanie przepisy art. 632 Kodeksu cywilnego. 5) Wykonawca jest odpowiedzialny za swe płatności na rzecz Podwykonawców, z którymi zawarł stosowne umowy o wykonanie uzgodnionych zakresów prac i robót określające termin i sposób zapłaty należności. 6) W przypadku, gdy prace wykonywane są przez Podwykonawcę, Wykonawca wraz z fakturą do Zamawiającego zobowiązany jest przedłożyć dowód zapłaty należności na rzecz Podwykonawcy. W przypadku braku takiego dowodu, Zamawiający może uregulować należność bezpośrednio na rzecz Podwykonawcy i o tą kwotę pomniejszy należność wobec Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę i uznaje, iż obowiązek świadczenia wobec niego został spełniony. 7) Wynagrodzenie wykonawcy jest ceną ryczałtową i jakikolwiek błąd w jej obliczeniu nie ma znaczenia na poprawność obliczenia ceny oferty. 8) Kwota wynagrodzenia ryczałtowego stanowić będzie maksymalną wartość zobowiązania za zakres przyjęty do umowy. 9) Zamawiający przewiduje fakturowanie częściowe, wg następującego harmonogramu: f-ra I - do 15. 09. 2013 r., f-ra II do do 15. 11. 2013 r., f-ra III - do 15. 03. 2014 r., f-ra IV - do 15. 06. 2014 r. 10) Rozliczenie z wykonawcą nastąpi w dwóch formach: - środki pochodzące z UE rozliczone zostaną rozliczone na podstawie złożonych przez Wykonawcę faktur, po dokonanym przez Zamawiającego odbiorze. Zamawiający ma obowiązek zapłaty należności wynikłej z faktury wynikłej z tytułu rozliczeń w terminie 30 dni od daty jej przedłożenia. Należność z tytułu faktur będzie płatna przelewem na konto podane przez Wykonawcę na fakturze. Za datę zapłaty uważa się datę dokonania przez Zamawiającego przelewu bankowego (obciążenie rachunku Zamawiającego). - poprzez wykup wierzytelności przez Bank wskazany przez wykonawcę w ofercie. 11) Podstawą do wystawienia faktur i wykupu wierzytelności będą protokoły wykonania i odbioru robót częściowych oraz protokół wykonania i odbioru końcowego (świadectwo końcowe). 12) Zamawiający uzna zamówienie za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia będzie odebrany bez wad nienadających się do usunięcia oraz bez usterek niemożliwych do usunięcia w terminie 30 dni od daty odbioru i spełniał będzie warunki jego przeznaczenia. 13) Postawą ustalenia wynagrodzenia (ceny brutto oferty) będzie kosztorys ofertowy opracowany przez wykonawcę metodą uproszczoną na podstawie dokumentacji projektowej, wytycznych i zaleceń określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz wniosków wynikłych po dokonanej wizji lokalnej w miejscu wykonywania robót budowlanych. 14) Zamawiający przewiduje rozliczenia i spłaty wykonanych robót w następujący sposób: a) fakturowania wykonawca będzie mógł dokonać po zakończeniu i odbiorze robót częściowych i końcowych, b) protokoły wykonania robót częściowych oraz końcowych (świadectwo końcowe) podlegać będą zatwierdzeniu przez Inspektora Nadzoru i upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, c) rozpoczęcie spłaty kapitału nastąpi od dnia pierwszego następnego miesiąca po upływie okresu karencji, d) spłata wykupionej przez Bank wierzytelności będzie realizowana przez Zamawiającego przez okres 10 lat w ratach miesięcznych, z uwzględnieniem okresu karencji, e) odsetki pobierane przez Bank w okresie karencji i spłaty będą naliczane proporcjonalnie do wykorzystanego i wyłącznie od niespłaconego kapitału wg stawki referencyjnej WIBOR 3M powiększonej o stałą i niezmienną marżę podaną w ofercie wykonawcy, f) w przypadku opóźnienia w zapłacie, w pierwszej kolejności na poczet spłaty zaliczane będą należne odsetki od zadłużenia przeterminowanego, a następnie zaległe i bieżąca rata kapitału, g) Zamawiający będzie miał możliwość dokonania wcześniejszej spłaty części lub całej kwoty zadłużenia przed terminem ostatecznej spłaty, a odsetki będą pobrane wyłącznie od faktycznego stanu zadłużenia w dniu spłaty, h) skrócenie spłaty inwestycji nie spowoduje naliczania dodatkowych opłat lub prowizji przez Bank, i) oprocentowanie, według którego naliczane będą odsetki, obliczane będzie w oparciu o zmienną stawkę referencyjną WIBOR 3M z 20 - go dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału kalendarzowego lub ostatniego dnia roboczego przed tą datą, jeżeli w danym dniu nie ma notowania i mającą zastosowanie do wyznaczenia ceny nabycia wierzytelności począwszy od 25-go dnia tego miesiąca, powiększoną o stałą marżę = .... % w skali roku, j) jeżeli termin spłaty odsetek lub kapitału przypadać będzie na dzień ustawowo wolny od pracy, to termin spłaty ulegnie przesunięciu na następny dzień roboczy. k) Zamawiający będzie miał możliwość przesunięcia części spłaty zadłużenia po wcześniejszym pisemnym uzgodnieniu z Bankiem bez dodatkowych opłat bankowych. 12) Zamawiający wyraża zgodę na wykup wierzytelności przez Bank finansujący wykonawcę. Zabezpieczeniem finansowym będzie weksel własny in blanco wystawiony przez Zamawiającego. 13) Zamawiający zastrzega sobie nienaruszalność poniższych zasad spłaty wierzytelności przez cały okres spłaty: a) Bank nie może żądać od Zamawiającego spłaty zobowiązania przed umówionym okresem spłaty, b) spłata zobowiązania przez cały okres spłaty będzie realizowana na warunkach określonych w ofercie wykonawcy, c) wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany systemu spłaty przez Bank finansujący wykonawcę, bez zgody Zamawiającego nie będzie obowiązujące, d) wykonawca lub Bank finansujący wykonawcę, nie może bez zgody Zamawiającego przekazać wierzytelności innemu Bankowi lub osobie trzeciej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: (przedruk z SIWZ) 12.1 Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100 gr.). 12.2 Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 12.3 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 12.4 Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: BS w Koronowo Oddział Mrocza, Nr 19 8144 0005 2004 0040 0114 0006 12.5 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 12.6 W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy w Mroczy, Plac 1 Maja 20, 89-115 Mrocza, w pok. 305, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 12.7 Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mrocza.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach