Przetargi.pl
Budowa nowego ciągu mechaniczno – biologicznego oczyszczania ścieków przemysłowych wraz z filtrem doczyszczającym usuwanie fosforu do wartości mniejszej niż 3 mgP/l bez użycia środków chemicznych na terenie oczyszczalni w Doruchowie”

Urząd Gminy w Doruchowie ogłasza przetarg

  • Adres: 63-505 Doruchów, Kępińska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 363 221 , fax. 062 736 32 40
  • Data zamieszczenia: 2019-06-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Doruchowie
    Kępińska 13
    63-505 Doruchów, woj. wielkopolskie
    tel. 627 363 221, fax. 062 736 32 40
    REGON: 25085500900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.doruchow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa nowego ciągu mechaniczno – biologicznego oczyszczania ścieków przemysłowych wraz z filtrem doczyszczającym usuwanie fosforu do wartości mniejszej niż 3 mgP/l bez użycia środków chemicznych na terenie oczyszczalni w Doruchowie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa Oczyszczalni ścieków przemysłowych, w miejscowości Doruchów, ul. Powstańców Wielkopolskich 3, powiat ostrzeszowski, województwo wielkopolskie, na działce numer ewidencyjny 818, obręb Doruchów, gmina Doruchów, powiat ostrzeszowski , województwo wielkopolskie. Istniejący stan zagospodarowania terenu przedstawiony został na mapie do celów projektowych opracowanej w skali 1:500. Oczyszczalnia podlegająca rozbudowie znajduje się na terenie objętym Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego. Teren na którym planowana jest rozbudowa oczyszczalni oznaczony jest w MPZT jako NO - teren oczyszczalni ścieków. Budowana oczyszczalnia ścieków przemysłowych, jako rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków o nowy ciąg technologiczny oczyszczania ścieków przemysłowych będzie oczyszczalnią mechaniczno – biologiczną pracującą w technologii osadu czynnego wraz z filtrem doczyszczającym usuwanie fosforu do wartości mniejszej niż 3 mgP/l bez użycia środków chemicznych, spełniającą wymagania określone w obowiązujących Ustawach i Rozporządzeniach. W związku z wymogami tzw. „zerowej strefy oddziaływania na środowisko”, oddziaływanie na środowisko oczyszczalni po rozbudowie powinno zamykać się w granicach działki Zakres robót obejmuje wykonanie między innymi następujących prac: Przedmiot zamówienia obejmuje: Płyta fundamentowa pod osadnik wtórny 1.1 Roboty ziemne 1.2 Płyta 2 Płyta fundamentowa pod zbiornik uśredniający 2.1 Roboty ziemne 2.2 Płyta 3 Płyta fundamentowa pod złoże dolomitowe 3.1 Roboty ziemne 3.2 Płyta 4 Zbiornik 4.1 Prace budowlane 4.2 Izolacje zewnętrzne 4.3 Izolacje wewnętrzne 4.4 Przejścia szczelne 5 Technologia 5.1 Punkt zlewny – Ob. Nr 1 5.2 Zbiornik uśredniający – Ob. Nr 2 5.3 Reaktor biologiczny – Obiekt nr 3 5.4 Osadnik wtórny – Obiekt nr 4 5.5 Złoża filtracyjne do usuwania fosforu – Obiekt nr 5 5.6 Stacja Dmuchaw – Obiekt nr 8 5.7 Armatura pomiarowa 5.8 Dostawa i montaż zasuwy nożowej DN200 do zabudowy podziemnej z napędem elektrycznym - przy ubojni drobiu 5.9 Rozruch technologiczny oczyszczalni 6 Przyłącze wodociągowe 6.1 Przyłącze 7 Budowa kanalizacji zewnętrznej 7.1 R 7.2 8 Rurociągi technologiczne 8.1 R 11; 8.2 R 14; 8.3 R 7.1 8.4 R2; 8.5 R4; 8.6 R3; 8.7 R5; 8.8 R6; 8.9 R6.1; 8.10 R.P.1; 8.11 R.5.1; 8.12 Podbudowa pod studnie 8.13 Studnie 9 Prace elektryczne 9.1 Kanalizacja rurowa 9.2 Oświetlenie terenu 9.3 Kable zasilające i sterownicze na terenie 9.4 Montaż rozdzielnic 9.5 Budowa instalacji połączeń wyrównawczych . 10 Płyta najazdowa 10.1 Utwardzenie nawierzchni 10.2 Krawężniki 11 Plac betonowy 11.1 Utwardzenie nawierzchni 11.2 Krawężniki 12 Nawierzchnia - jezdnia 12.1 Jezdnia 12.2 Krawężniki 13 Nawierzchnia chodnik 13.1 Obrzeża 13.2 Ciągi piesze 13.3 Wywóz ziemi 14. Wykonanie automatyki pracy oczyszczalni ścieków w wg wytycznych projektu technologii i opracowanie niezbędnej dokumentacji 15.Uzyskanie pozytywnych opinii i pozwoleń wszelkich służb i inspekcji publicznych 16. Przygotowanie sprawozdania (w dwóch językach polskim i angielskim) z parametrów pracy przedmiotowej oczyszczalni w którym zostanie przedstawiony zakres prac budowlanych, opisana technologia oraz wyniki badań ścieków dopływających o odpływających wraz ze stopniem ich oczyszczania na poszczególnych etapach procesu ich oczyszczania ze szczególnym opisem parametrów pracy filtra doczyszczającego do usuwania fosforu. W skład przedmiotu zamówienia wchodzą także: - tyczenie geodezyjne, - zabezpieczenie terenu budowy, - inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza, - dokumentacja powykonawcza, - próby szczelności sieci ciśnieniowych i zbiorników technologicznych - kamerowanie sieci kanalizacji w rejonie przedmiotowej oczyszczalni - pomiary elektryczne instalacji i urządzeń elektrycznych, - rozruch oczyszczalni ścieków, Wykonawca w ramach rozruchu zapewni: - na własny koszt nadzór technologa posiadającego minimum 5 lat doświadczenia w zakresie biologicznych oczyszczalni ścieków, przez okres od dnia rozpoczęcia rozruchu do dnia uzyskania prawidłowych wyników. - chemikalia i materiały eksploatacyjne dla procesu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów, , - sporządzenie analiz kontrolnych w akredytowanym laboratorium w celu wypełniania warunku osiągnięcia efektu ekologicznego, - dostarczenie (w razie potrzeby) niezbędnej ilości dobrze wypracowanego osadu czynnego z innej oczyszczalni ścieków, - zakupi i dostarczy materiały wsadowe o odpowiednich parametrach do filtra doczyszczającego dolomitowego - materiały eksploatacyjne urządzeń, zgodnie z wymogami dokumentacji DTR (oleje, smary, paski napędowe, paliwa itp.) przewidziane jako minimalna rezerwa magazynowa gwarantująca utrzymanie ciągłości pracy urządzeń, - biurowe materiały eksploatacyjne niezbędne do opracowania dokumentacji rozruchowej i porozruchowej. W ramach rozruchu oczyszczalni ścieków kolejno powinny być wykonane czynności mające doprowadzić do uzyskania wymaganego składu ścieków oczyszczonych na wylocie do odbiornika, innych efektów ekologicznych oraz formalnego przekazania obiektu do eksploatacji. Wykonawca opracuje i dostarczy następujące dokumenty, (dwa komplety w wersji papierowej i jedna wersja elektroniczna): a) instrukcja techniczno-ruchowa – opracowanie zbiorcze wykonane w branżach opisujące zasady eksploatacji oczyszczalni ścieków jako kompletnego obiektu, zawierająca m.in. informacje: parametry procesu, zestawienie obiektów z wyposażeniem, uwzględniającego nazwę producenta, listę dostawców wyposażenia technologicznego – usług serwisowych, zabezpieczenie procesu i potencjalne metody przeciwdziałania, dawki stosowanej chemii, wytyczne BHP itd. b) instrukcja stanowiskowa – opracowanie indywidualne wykonane dla każdego stanowiska pracy w zakresie: szczegółowego opisu sposobu wykonania pracy na danym stanowisku, wymogów BHP, p.poż., podstawowych zaleceń eksploatacyjnych, opisu postępowania w sytuacjach awaryjnych itp., c) dokumentacja rozruchowa – opracowania stanowiskowe i instrukcje techniczno-ruchowe w branżach: technologicznej, elektroenergetycznej, AKPiA, ochrony przeciwpożarowej, BHP, raporty z badań, dodatkowe pomiary i korelacje parametrów technologicznych, d) dokumentacja porozruchowa – sprawozdanie z rozruchu wraz z wszelkimi raportami, notami, opiniami i opracowaniami koniecznymi dla formalnego przekazania oczyszczalni do eksploatacji. - uzyskanie efektu ekologicznego potwierdzonego pozytywną analizą ścieków oczyszczonych wykonaną przez WIOŚ. Wykonawca w wycenie przedmiotu zamówienia uwzględni również wyposażenie obiektów oczyszczalni w tablice informacyjne i instrukcje, wg wykazu: - tablice z nazwami obiektów i pomieszczeń, - tablice z parametrami komór (objętość całkowita i czynna, głębokość całkowita i czynna), - schemat technologiczny oczyszczalni (ścienny) w formacie min. A0 wykonany trwałą kolorową techniką na trwałym podkładzie; projekt przed wykonaniem musi zaakceptować zamawiający; format uzależniony będzie od stopnia czytelności informacji koniecznych do umieszczenia na schemacie, - oznaczenie urządzeń, armatury, rurociągów, - oznaczenie i dostarczenie gaśnic wraz z instrukcja obsługi, instrukcję p.poż. i postępowania na wypadek pożaru, - oznaczenia, instrukcje i znaki zawieszone przy stanowiskach pracy oraz w pomieszczeniu sterowni – zasady postępowania przy udzielaniu pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach, instrukcja BHP w oczyszczalni ścieków, instrukcje stanowiskowe, karty charakterystyki substancji niebezpiecznych, wykonywanie prac w zbiornikach zamkniętych, wykaz rodzajów prac, które powinny być wykonywane przez co najmniej dwie osoby i inne w uzgodnieniu z odpowiednimi służbami (inspektor pracy, specjalista bhp, specjalista p.poż.), Zamawiający informuje że załączony do niniejszego postępowania przedmiar robót ma charakter informacyjny i nie może stanowić pełnej podstawy do sporządzenia oferty i należy go traktować jako materiał pomocniczy i poglądowy. Zamawiający oczekuje wyceny w ramach złożonej przedmiotowej oferty ewentualnych robót wymienionych w pozostałych dokumentach załączonych do niniejszego postępowania a nie wymienionych w załączonym przedmiarze robót. W ewentualnym przypadku wystąpienia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi dokumentami załączonymi do niniejszego postępowania zamawiający wskazuje wyższość zapisów projektu budowlanego i projektu wykonawczego nad pozostałymi dokumentami Wykonawca zatrudni kierownika budowy, który będzie bezpośrednio nadzorował prowadzone prace w pełnym wymiarze czasu na przedmiotowy placu budowy. Ponadto zatrudni kierowników robót instalacyjnych z branży elektrycznej oraz branży wod-kan oraz w branży drogowej, którzy będą przebywać na placu budowy w zależności od potrzeb jednak nie mniej niż 9 godzin tygodniowo przez okres prowadzenia budowy obiektu. Kierownik budowy oraz kierownicy robót przebywać będą na placu budowy w godzinach zbliżonych do godzin pracy zamawiającego. Zakończenie robót obejmuje również uzyskanie wszelkich odbiorów częściowych i zgód odpowiednich służb na użytkowanie. Dokumentacja powykonawcza powinna zawierać wszelkie dokumenty przewidziane przepisami obowiązującego prawa, a w szczególności: 1) Dziennik budowy, 2) protokoły odbioru robót ulegających zakryciu i zanikających, 3) wyniki badań, prób i sprawdzeń, protokoły odbioru instalacji i urządzeń technicznych, 4) geodezyjną dokumentację powykonawczą robót i sieci uzbrojenia terenu, 5) kopię mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, 6) dokumentację projektową powykonawczą i inne opracowania projektowe, opisy i rysunki zamienne uwiarygodnione przez Projektanta, Inspektora Nadzoru, Kierownika budowy, 7) oświadczenie Kierownika budowy (oryginał + 1 kopia) dotyczące: - zgodności robót wykonanych zgodnie z dokumentacją projektową i warunkami pozwolenia na budowę oraz przepisami prawa, - dokumentów potwierdzających jakość i pochodzenie (certyfikaty, atesty, deklarację zgodności) wbudowanych urządzeń i materiałów, - uporządkowania i doprowadzenia do należytego stanu terenu budowy i jego okolic - w tym ulic, sąsiednich posesji, budynków, etc. jeśli były one wykorzystywane lub w inny sposób dotknięte w trakcie wykonywania robót, 8) aprobaty techniczne (deklaracje zgodności) oraz certyfikaty dla materiałów i urządzeń, 9) karty gwarancyjne maszyn i urządzeń technicznych, 10) instrukcje BHP i p.poż. z planem ewakuacji, 11) dokumenty zainstalowanych maszyn, urządzeń i wyposażenia, w tym instrukcje eksploatacji, 12) wyniki pomiarów kontrolnych, prób szczelności oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, zgodnie ze specyfikacjami technicznymi, 13) sprawozdanie z rozruchu technologicznego, 14) instrukcje eksploatacyjne oraz dokumenty użytkowe (DTR), 15) wykaz zamontowanych maszyn i urządzeń z podaniem typu, numeru seryjnego, 16) wykaz dostarczonego wyposażenia, 17) inne pozostałe dokumenty wymagane przez prawo, w tym wszelkie dokumenty niezbędne do zawiadomienia o zakończeniu budowy przed organem nadzoru budowlanego niewymienione powyżej. 18) oryginał ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie, 19) dokument gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, 20) oryginał pozwolenia wodnoprawnego wraz z operatem wodnoprawnym - jeżeli dotyczy, 21) listę pracowników przeszkolonych z potwierdzeniem przeprowadzenia szkolenia. Wykonawca ponosi wszystkie koszty oraz opłaty administracyjne związane z realizacją przedmiotu zamówienia od momentu podpisania umowy do odbioru końcowego obiektu Termin wykonania przedmiotu zamówienia i oddania do użytkowania do dnia 01.06.2020 r. (przy czym 40 % wartości robót budowlanych wykonawca wykona do końca listopada 2019) Wykonawca którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przygotuje i przedstawi (w dniu podpisania umowy o roboty budowlane) do akceptacji zamawiającego harmonogram prac z podaniem zakresu i rodzaju robót wraz z planowanymi terminami ich wykonania oraz ich wartościami. W przypadku braku akceptacji zmawiającego wykonawca skoryguje harmonogram zgodnie z wytycznymi zamawiającego. Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późniejszymi zmianami), Wykonawca zobowiązany jest do okazania przed wbudowaniem Zamawiającemu lub Inspektorowi nadzoru inwestorskiego próbki każdego materiału wraz z atestami, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu Standardy jakościowe Standardy jakościowe zostały określone w treści specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w projekcie budowlanym. Gwarancja jakości Gwarancja jakości na materiały i roboty budowlane Wykonawca zobowiązany jest udzielić na zastosowane materiały i roboty budowlane min. 3 - letniej gwarancji jakości licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (arg. na podstawie sentencji wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 14 października 2013 r. [sygn. akt: KIO 2315/13]). Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 15 000,00 zł. 10.2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 10.3.Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Posiadacz rachunku:Gmina Doruchów Numer rachunku:SBL w Kępnie o/ Doruchów 38 8413 0000 0906 6483 2000 0004 Tytuł: wadium –Budowa oczyszczalni przemysłowej w Doruchowie - oznaczenie sprawy: OR.271.2.2019 Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp wykonawca składa wraz z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Inne dokumenty wymienione w SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach