Przetargi.pl
„Budowa niebieskiego korytarza ekologicznego wzdłuż doliny rzeki Regi i jej dopływów – budowa przepławek dla ryb w ramach realizowanego programu LIFE+ – ETAP II, obiekt: Stara Rega - Pęczerzyński Młyn km 12+290”

Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 71-637 Szczecin, ul. Teofila Firlika
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 440 51 00 , fax. 91 440 51 01
  • Data zamieszczenia: 2017-01-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie
    ul. Teofila Firlika 19
    71-637 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 440 51 00, fax. 91 440 51 01
    REGON: 103633600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa niebieskiego korytarza ekologicznego wzdłuż doliny rzeki Regi i jej dopływów – budowa przepławek dla ryb w ramach realizowanego programu LIFE+ – ETAP II, obiekt: Stara Rega - Pęczerzyński Młyn km 12+290”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.2 Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla zadania związanego z budową przepławki dla ryb w lokalizacji w lokalizacji Pęczerzyński Młyn na rzece Stara Rega w km 12+290 w ramach programu: „Budowa niebieskiego korytarza ekologicznego wzdłuż doliny rzeki Regi i jej dopływów” LIFE+. Projekt współfinansowany jest ze środków Wspólnoty Europejskiej Instrumentu Finansowego LIFE+ oraz NFOŚiGW. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie naturopodobnej przepławki dla ryb na rzece Stara Rega w km 12+290. 1.3 Stan istniejący: Obiekt zlokalizowany jest na rzece Brzeźnicka Węgorza. W przedmiotowej lokalizacji zlokalizowane jest piętrzenie uniemożliwiające migrację ryb i innych organizmów w górę rzeki. W latach ubiegłych obiekt został wyremontowany. Na brzegu lewym znajdują się pozostałości po wylęgarni dla ryb. Planowana do budowy przepławka dla ryb zlokalizowana jest w sąsiedztwie małej elektrowni wodnej „MEW” Pęczerzyński Młyn w km 12+290 biegu rzeki Stara Rega. 1.4 Zakres przedmiotu zamówienia: Planowany do wykonania obiekt tj. przepławka dla ryb umożliwiająca pokonanie piętrzenia w przedmiotowej lokalizacji, wykonany powinien być z wykorzystaniem naturalnego zaniżenia terenu na brzegu lewym rzeki Brzeźnickiej Węgorzy. Zlokalizowane są tam pozostałości wylęgarni dla ryb (trasa przedstawiona na załączonej mapie zasadniczej). W ramach przedmiotowego zamówienia należy zaprojektować przepławkę dla ryb w formie obejścia, która posiadać będzie parametry zgodne z Rozporządzeniem Dyrektora RZGW w Szczecinie Nr 3/2014 z dnia 3 czerwca 2014r. w sprawie ustalenia warunków korzystania z wód regionu wodnego Dolnej Odry i Przymorza Zachodniego (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego 2014.2431) oraz innych przepisów obowiązujących na etapie realizacji zamówienia. Dopuszcza się zastosowanie innego rozwiązania projektowego. W takiej sytuacji po stronie Wykonawcy leży wykazanie Zamawiającemu , iż jest to rozwiązaine korzystniejsze oraz uzyskać jego akceptację. Na przedmiotowym obiekcie, użytkownik MEW posiada aktualne do 2020r. pozwolenie wodnoprawne na cele energetyczne (Decyzja w zasobach Inwestora). W dokumentacji projektowej dla budowy przepławki dla ryb na lewym brzegu rzeki Brzeźnicka Węgorza, uwzględnić należy plany Użytkownika MEW w zakresie wykonania zbiornika wody stojącej powyżej jazu, a także uwzględnić możliwość spuszczania wody z takiego zbiornika do kanału wykorzystywanego na przepławkę. W tym celu Wykonawca zaproponować musi rozwiązanie wlotu w stanowisku górnym wraz z odseparowaniem go od istniejącego zbiornika powyżej jazu. Rozwiązania muszą zostać zaproponowane wszystkim stronom i przez strony zaakceptowane. W zasobach Inwestora znajduje się operat wodnoprawny Użytkownika MEW na wykonanie powyższego. W zakres zamówienia nie wchodzą prace projektowe dotyczące zbiornika. Zamówienie dotyczy przepławki dla ryb wraz z odseparowaniem wlotu od istniejącego zbiornika powyżej jazu. W ramach rozwiązań projektowych należy także przewidzieć sterowanie wlotem do przepławki, tak aby zapewnić adekwatne przepływy (i możliwości sterowania wydatkiem na wlocie), zgodne z ustaleniami wspólnymi jakie będą czynione z Właścicielem elektrowni i nie wykraczające poza objętości wskazane w obowiązującym pozwoleniu wodnoprawnym. Podstawowymi obowiązkami Wykonawcy są prace projektowe wraz z dostarczeniem Zamawiającemu wszystkich materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji administracyjnych, w tym także czynny udział w prowadzonych przez Zamawiającego procedurach administracyjnych. W chwili obecnej Inwestor uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, a także wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Brzeżno (dokumenty dostępne w zasobach Inwestora). Wykonawca zobowiązany jest na wezwanie Zamawiającego uzupełniać dokumentację, a także przygotowywać materiały i odpowiedzi w procesie administracyjnym prowadzonym w powiatach (Decyzja o pozwoleniu wodno-prawnym) oraz Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim (Decyzja o pozwoleniu na budowę). Jeżeli będzie to konieczne w gestii Wykonawcy leżeć będzie przygotowanie materiałów niezbędnych do wystąpienia z wnioskiem o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego. Inwestor uzyskał dysponowanie gruntem na cele budowlane od właściciela działki znajdującej się na brzegu lewym nr 87/2 obręb Brzeżno. Działka wody płynącej znajduje się w administracji Inwestora. Konieczne jest także uzyskanie przez Wykonawcę uzgodnień z jednostkami branżowymi, dodatkowe uzgodnienia z właścicielami prywatnymi (jeżeli takie uzgodnienia będą potrzebne), a także dostarczenie innych dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji administracyjnych, umożliwiających rozpoczęcie prac budowlano-montażowych – finalnie z pozwoleniem na budowę. W toku prac projektowych Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Inwestorowi i Właścicielowi działki prywatnej rozwiązań projektowych i uzyskać akceptację do dalszych prac na każdym etapie uzgadniania. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi przepisami:  rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.)  Ustawą z dnia 18.07.2001r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2015r poz. 469),  Ustawą z dnia 07.07.1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r., poz. 1409 z późn.zm), w tym projektu budowlano-wykonawczego i operatu wodnoprawnego w ilości egzemplarzy umożliwiającej uzyskanie niezbędnych pozwoleń oraz realizację robót budowlanych,  Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 z póź.zm.),  Rozporządzeniem Nr 3/2014 z dnia 3 czerwca 2014r. Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie w sprawie ustalenia warunków korzystania z wód regionu wodnego Dolnej Odry i Przymorza Zachodniego (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego 2014.2431) 1.5 Niezbędne opracowania: 1) Przedstawienie koncepcji wykonania przedmiotu umowy z uwzględnieniem opisów i kierunku obranego przez Wykonawcę w celu realizacji przedmiotu umowy. 2) Wykonanie Projektu budowlanego obejmującego: a) projekt architektoniczno-budowlany – 6 egz., b) projekt zagospodarowania terenu – 6 egz., 3) Wykonanie Projektu wykonawczego – 4 egz., projekt wykonawczy – w aspekcie uzupełnienia i uszczegółowienia projektu budowlanego w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do realizacji wszystkich robót budowlanych określonych w projekcie budowlanym, projekt wykonawczy ma zawierać rysunki w skali uwzględniającej specyfikę zamawianych robót i zastosowanej skali rysunków w projekcie budowlanym wraz z wyjaśnieniami opisowymi, które dotyczą przede wszystkim rozwiązań budowlano-konstrukcyjnych i materiałowych, detali architektonicznych, instalacji i wyposażenia technicznego – w zakresie, w którym stopień szczegółowości lub skala w projekcie budowlanym jest niewystarczająca, projekt wykonawczy należy wykonać strukturalnie adekwatnie do założeń określonych w ustawie Prawo Budowlane dla projektów budowlanych i dotyczyć ma wszystkich rodzajów robót budowlanych, od robót przygotowawczych do robót wykończeniowych. 4) Opracowanie Operatu wodno-prawnego wraz z instrukcją gospodarowania wodą – 4 egz., 5) Opracowanie Informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ – 6 egz., 6) Opracowanie przedmiaru robót – 2 egz., 7) Opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych – 3 egz., 8) Opracowanie inwentaryzacji drzew i krzewów przewidzianych do wycinki (jeżeli takie wystąpią) – 3 egz., 9) Opracowanie dokumentacji terenowo – prawnej (wraz z uzgodnieniami z Właścicielami gruntów, jednostkami branżowymi itp.) – 1 egz. 10) Kosztorys inwestorski – 2 egz. W ramach zamówienia Projektant powinien ująć min 3 wyjazdy terenowe na wezwanie Zamawiającego. Dokumenty należy wykonać w formie papierowej w podanych powyżej ilościach oraz w formie elektronicznej (część opisowa – pliki doc, docx; rysunki, mapy – pliki pdf, dwg; skany dokumentów – pliki pdf) na nośniku CD/DVD – 3 sztuki. 1.6. W ramach przedmiotowego zlecenia należy ująć sprawowanie nadzoru autorskiego, który sprawowany będzie do momentu zakończenia robót budowlanych. PRAWO AUTORSKIE. 1. Projektant (Wykonawca) przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do opracowanej w ramach niniejszego zamówienia dokumentacji na wszystkich polach eksploatacji, a w szczególności w zakresie: 1) utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzania określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, 2) obrotu oryginałem albo egzemplarzami na których utwór utrwalono – wprowadzenie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy, 3) korzystania na własny użytek, 4) wielokrotnego udostępniania i przekazywania osobom trzecim, a w szczególności w celu złożenia oferty na wykonanie robót będących przedmiotem niniejszej umowy, 5) dokonywania zmian w projekcie (pod warunkiem, iż zmian dokonywać będą wyłącznie osoby posiadające wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia), które wynikają z: - potrzeby zmiany rozwiązań projektowych, - zmiany zastosowanych materiałów, - potrzeby ograniczenia wydatków, - zmiany obowiązujących przepisów, itp., 2. Projektant (Wykonawca) przeniesie na Zamawiającego własność wszystkich egzemplarzy, które zostaną Zamawiającemu wydane w związku z wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu umowy. 3. Zapłata wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy wyczerpuje roszczenia Projektanta (Wykonawcy) z tytułu przeniesienia na rzecz Zamawiającego autorskich praw majątkowych na wszystkich polach eksploatacji oraz przeniesienia własności egzemplarzy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71322000-1

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. WADIUM 1.Wadium ustala się na kwotę 1.500,00 zł. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 24.01.2017r. do godz. 12:00. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2016, poz. 359 z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w : PKO BP S.A. I Oddział w Szczecinie nr: 34 1020 4795 0000 9002 0122 0631. z adnotacją: „WADIUM – przetarg ozn NP/IR/333/2/2017” 1. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 2. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy zdeponować w siedzibie Zamawiającego w Szczecinie, ul. Teofila Firlika 19, przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 4. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zgodnie z zapisami ustawy zostanie wykluczony z prowadzonego postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 5. Zamawiający dokona zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z art. 46 ustawy. UWAGA! Stosownie do zapisów art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający Zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust 1 oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach