Przetargi.pl
Budowa małych rond oraz montaż progów wyspowych w ramach Etapu I zadania pn. "Poprawa bezpieczeństwa ruchu na drogach powiatowych"

Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 58-500 Jelenia Góra, ul. Jana Kochanowskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 756 473 103 , fax. 757 526 419
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze
    ul. Jana Kochanowskiego 10
    58-500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 756 473 103, fax. 757 526 419
    REGON: 23082149200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.starostwo.jgora.pl/zamowienia-publiczne.html; www.powiatkarkonoski.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa małych rond oraz montaż progów wyspowych w ramach Etapu I zadania pn. "Poprawa bezpieczeństwa ruchu na drogach powiatowych"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wprowadzenie zmian w stałej organizacji ruchu na drogach powiatowych wskazanych w ust. 2, poprzez budowę czterech małych rond oraz montaż progów zwalniających wyspowych w dwóch lokalizacjach – w ramach Etapu I zadania pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu na drogach powiatowych”. 2. Zakres prac obejmuje realizację następujących zadań: 1) Zadanie 1 – montaż dwóch progów wyspowych wraz z oznakowaniem pionowym na drodze powiatowej nr 2744D w Płoszczynie; 2) Zadanie 2 – montaż czterech progów wyspowych wraz z oznakowaniem pionowym na drodze powiatowej nr 2749D w Komarnie; 3) Zadanie 3 – budowę małego ronda wraz z oznakowaniem pionowym i poziomym na skrzyżowaniu ul. Wojska Polskiego (droga powiatowa nr 2742D) z ul. Szkolną w Mysłakowicach; 4) Zadanie 4 – budowę małego ronda wraz z oznakowaniem pionowym i poziomym na skrzyżowaniu ul. Wojska Polskiego (droga powiatowa nr 2742D) z ul. 1 Maja w Mysłakowicach; 5) Zadanie 5 – budowę małego ronda wraz z oznakowaniem pionowym i poziomym na skrzyżowaniu dróg powiatowych nr 2762D i 2513D w Kopańcu; 6) Zadanie 6 – budowę małego ronda wraz z oznakowaniem pionowym i poziomym na skrzyżowaniu dróg powiatowych nr 2762D i 2763D w Kromnowie. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, tj. dokumentacja techniczna i kosztorysowa, którą stanowią: 1) Opis przedmiotu zamówienia – stanowiący Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – stanowiąca Załącznik Nr 6 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 3) Projekty docelowej organizacji ruchu (zawierające plany orientacyjne oraz plany sytuacyjne) – dla każdego zadania odrębnie, stanowiące: a) Załącznik Nr 7a do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 1, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, b) Załącznik Nr 7b do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 2, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, c) Załącznik Nr 7c do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 3, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, d) Załącznik Nr 7d do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 4, o którym mowa w ust. 2 pkt 4, e) Załącznik Nr 7e do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 5, o którym mowa w ust. 2 pkt 5, f) Załącznik Nr 7f do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 6, o którym mowa w ust. 2 pkt 6; 4) Przedmiary robót – dla każdego zadania odrębnie, stanowiące: a) Załącznik Nr 8a do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 1, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, b) Załącznik Nr 8b do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 2, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, c) Załącznik Nr 8c do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 3, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, d) Załącznik Nr 8d do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 4, o którym mowa w ust. 2 pkt 4, e) Załącznik Nr 8e do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 5, o którym mowa w ust. 2 pkt 5, f) Załącznik Nr 8f do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 6, o którym mowa w ust. 2 pkt 6; 5) Kosztorysy ofertowe – dla każdego zadania odrębnie, stanowiące: a) Załącznik Nr 9a do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 1, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, b) Załącznik Nr 9b do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 2, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, c) Załącznik Nr 9c do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 3, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, d) Załącznik Nr 9d do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 4, o którym mowa w ust. 2 pkt 4, e) Załącznik Nr 9e do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 5, o którym mowa w ust. 2 pkt 5, f) Załącznik Nr 9f do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie Zadania nr 6, o którym mowa w ust. 2 pkt 6. 4. Powyższa dokumentacja udostępniona jest do wglądu w Wydziale Dróg Powiatowych Starostwa Powiatowego przy ul. Podchorążych 15 w Jeleniej Górze (III piętro), w godzinach pracy Urzędu oraz na stronie internetowej: https://bip.powiat.jeleniogorski.pl/5587 – w zakładce dotyczącej przedmiotowego postępowania. 5. Wszystkie dokumenty określone w ust. 3 są wiążące. Rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe należy przyjąć zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia (Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia) oraz Przedmiarami robót (Załączniki Nr 8a-8f do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia). W zakresie budowy rond (Zadania nr 3-6) oznakowanie poziome należy wykonać wyłącznie dla Etapu I, opisanego w Projektach docelowej organizacji ruchu (Załączniki Nr 7c-7f do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia) – zgodnie ujętymi w tych dokumentach planami sytuacyjnymi (rysunek nr 2.1 dla każdego zadania dotyczącego budowy rond). 6. Jeżeli dokumentacja niniejszego postępowania, wskazana w ust. 3, wskazywałaby w odniesieniu do jakichkolwiek materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie albo normy, oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne lub inne dokumenty odniesienia, o których mowa w art. 29 ust. 3 i art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych albo oferowanie rozwiązań równoważnych opisanym w dokumentacji – pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów – o ile występują w dokumentacji projektowo-technicznej – określają minimalne parametry techniczne i jakościowe oraz cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać wyroby oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Stanowią one wyłącznie wzorzec jakościowy, który należy traktować jako pomocniczy przy określaniu właściwości oraz parametrów przedmiotu zamówienia i mają jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Ewentualne posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania przez Wykonawców wyrobów lub rozwiązań równoważnych – przy zachowaniu norm, parametrów i standardów, jakimi charakteryzuje się opisany przez Zamawiającego przedmiot zamówienia, gwarantując zgodność z dokumentacją wskazaną w ust. 3. Opisane parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum jakościowe wymagane przez Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, zobowiązany jest wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. 8. Informacje dodatkowe: 1) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w sposób nienaruszający interesów osób trzecich. 2) Przedmiary robót stanowią element pomocniczy do wyliczenia ceny ryczałtowej robót. Ewentualne błędy w w/w dokumentach nie będą stanowiły podstawy do roszczeń Wykonawcy względem Zamawiającego. 3) Wykonawca odpowiada za teren budowy i bezpieczeństwo podczas realizacji zamówienia od dnia pisemnego przejęcia terenu prowadzenia prac do zakończenia i ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia. 4) Wybrany Wykonawca najpóźniej w terminie 3 dni roboczych licząc od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedłoży Zamawiającemu wypełnione Kosztorysy ofertowe (dla każdego z sześciu zadań, tj. Załączniki Nr 9a-9f do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia). Suma wartości robót każdego zadania, wskazana w przedłożonych Kosztorysach ofertowych, musi być tożsama z wartością wynikającą z oferty Wykonawcy i zawartej umowy. 5) Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę: a) gwarancji na wykonane roboty przez okres minimum 36 miesięcy od dnia ostatecznego odbioru przedmiotu umowy; b) rękojmi za wady przedmiotu zamówienia przez okres minimum 36 miesięcy od dnia ostatecznego odbioru przedmiotu umowy (tożsamy z okresem gwarancji, o którym mowa w lit. a). 6) Okres gwarancji, o której mowa w pkt 5 lit. a, stanowi jedno z punktowanych kryteriów oceny ofert, stąd Wykonawca może wydłużyć oferowany termin gwarancji – na zasadach określonych w Dziale XVIII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W takiej sytuacji okres rękojmi za wady wydłuży się automatycznie o przedłużony okres gwarancji. Maksymalny zaoferowany okres gwarancji, jaki będzie oceniany przez Zamawiającego w ramach jednego z kryteriów oceny ofert, wynosi 60 miesięcy. Jeśli Wykonawca zaoferuje dłuższy niż 60-miesięczny okres gwarancji, Zamawiający przyzna ofercie taką ilość punktów, jak dla określonego w tym kryterium oceny ofert maksymalnego 60-miesięcznego okresu gwarancji. 7) Wykonawca – przed przystąpieniem do realizacji robót, w terminie ustalonym między stronami – zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu opracowany na warunkach określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784) zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót. 8) Wykonawca odpowiadać będzie za zabezpieczenie i oznakowanie terenu prowadzenia robót na czas trwania prac – na podstawie czasowej organizacji ruchu – w celu zapewnienia bezpieczeństwa warunków ruchu drogowego i pieszego w rejonie prowadzenia robót. 9) Wdrożenie i utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu na czas robót oraz likwidacja po zakończeniu prac – leży po stronie Wykonawcy. 10) Wykonawca zapewni pełną obsługę geodezyjną łącznie z opracowaniem inwentaryzacji powykonawczej. 9. Informacja dotycząca wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp), w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności przy realizacji przedmiotu zamówienia, została ujęta w Dziale XXX Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 10. Zasady realizacji i rozliczania zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym Załącznik Nr 4 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – o ile ofertę składa pełnomocnik (pełnomocnictwo musi być oryginalne lub poświadczone notarialnie); 2) pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. Z przedmiotowego zobowiązania, lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie Wykonawcy przez inne podmioty zasobów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, musi jednoznacznie wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą; 3) pełnomocnictwo udzielone reprezentantowi wykonawców do reprezentowania Wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii notarialnie potwierdzonej za zgodność z oryginałem; 4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, każdy z tych Wykonawców odrębnie składa oświadczenia na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp (Załączniki Nr 2 i 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), a także oświadczenie, o którym mowa w pkt 5 niniejszej Sekcji, tj. Załącznik Nr 12 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 5) oświadczenie Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.) – Załącznik Nr 12 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przedmiotowe oświadczenie Wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca wraz z oświadczeniem może złożyć dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w Sekcji III.3 niniejszego ogłoszenia (Załączniki Nr 2 i 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia). 7) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w Sekcji III.3 niniejszego ogłoszenia (Załącznik Nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach