Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej w Szałszy

Gmina Zbrosławice ogłasza przetarg

  • Adres: 42-674 Zbrosławice, Oświęcimska 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zbrosławice
    Oświęcimska 2
    42-674 Zbrosławice, woj. śląskie
    REGON: 276258380
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbroslawice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej w Szałszy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych uzgodnień i dokumentów oraz prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę i wykonanie na jej podstawie robót budowlanych wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub zaświadczenia o braku sprzeciwu do zawiadomienia o zakończeniu budowy – formuła zaprojektuj i wybuduj na podstawie programu funkcjonalno– użytkowego.Przedmiotowe przedsięwzięcie polegać będzie na zaprojektowaniu i budowie kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do posesji oraz podłączeniem w dwóch miejscach do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej w mieście Gliwice i rozbudowie istniejącej sieci wodociągowej wraz z przyłączami do posesji oraz odtworzeniu nawierzchni dróg i poboczy po przeprowadzonych robotach budowlanych. Przewiduje się wykonanie kanalizacji sanitarnej odbierającej ścieki komunalne ze zlewni ulic Słowików, Kormoranów, Ptasiej, Świerkowej, Sokołów, Skowronków, Czapli, Jastrzębi w miejscowości Szałsza. Przewidziano również podłączenie w dwóch miejscach do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej w mieście Gliwice oraz odtworzenie nawierzchni dróg i poboczy po przeprowadzonych robotach budowlanych. Przewiduje się wykonanie spięcia istniejących wodociągów w ul. Ptasiej i Słowików poprzez wybudowanie odcinka wodociągu w ul. Kormoranów wraz z wykonaniem przyłączy dla dwóch działek: 1/96 i 1/97 przy ulicy Kormoranów w Szałszy. Wykonawca przed zawarciem umowy opracuje i przedstawi do akceptacji Zamawiającego Harmonogram Rzeczowo - Finansowy (dalej HRF) odpowiadającym zakresem co najmniej załączonemu do SWZ szacowanemu zestawieniu elementów robót. HRF winien posiadać również zgrupowane wartości dla: etapu opracowania dokumentacji projektowej oraz etapu robót budowlanychNa etapie końcowym dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany jest opracować i przedstawić Zamawiającemu kosztorys ofertowy wraz z zestawieniem cen materiałów, robocizny i pracy sprzętu dla poszczególnych części zamówienia, który będzie stanowić załącznik do umowy.Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest wykonać geodezyjną dokumentację powykonawczą przyjętą do zasobu geodezyjno-kartograficznego Geodety Powiatowego w Tarnowskich Górach, oraz uzyskać w imieniu Zamawiającego pozwolenie na użytkowanie. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane. W tym celu Wykonawca zapewni dla etapu projektowego osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, natomiast dla etapu wykonawczego osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi (Kierownik budowy), w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.Inwestycja obejmuje następujące etapy:a) etap 1: wykonanie dokumentacji projektowej, wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych uzgodnień i dokumentów oraz prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę;b) etap 2: wybudowanie zaprojektowanej sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej wraz z przyłączami do posesji zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym, w tym: wykonanie robót pomiarowych i przygotowawczych, wykonanie robót ziemnych, przebudowa lub zabezpieczenie sieci kolidujących z inwestycją, wykonanie kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, c) etap 3: odtworzenie nawierzchni dróg i poboczy po przeprowadzonych robotach budowlanych zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym wraz z uzyskaniem prawomocnej i ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla Inwestycji (lub zaświadczenia o braku sprzeciwu do zawiadomienia o zakończeniu budowy jeśli pozwolenie na użytkowanie nie będzie wymagane).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:7.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że:a) dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj.7.2.4.a.1. projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,7.2.4.a.2. kierownikiem budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.UWAGA:1. Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez jedną osobę w przypadku posiadania przez nią kilku rodzajów wymaganych uprawnień budowlanych lub kwalifikacji.2. Zamawiający dopuszcza uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane na podstawie Prawa budowlanego i przepisów wykonawczych do tej ustawy lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021r. poz. 1646 t.j.) lub spełniają warunki dotyczące świadczenia usług transgranicznych.3. W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli: nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.4. Zamawiający informuje, że w przypadku świadczenia usług transgranicznych przez osoby wskazane przez wykonawcę uzna warunek posiadania uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi za spełniony jeżeli w dniu w którym upłynie termin składania ofert osoby te będą spełniały wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), a więc wymagania konieczne do uzyskania wpisu tymczasowego w rozumieniu art. 20a ust. 8 tej ustawy. Tym samym Zamawiający nie wymaga uzyskania wpisu tymczasowego od osób wskazanych w Wykazie osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Zamówienia.5. Natomiast wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako oferta najkorzystniejsza, przed zawarciem umowy będzie zobowiązany taki wpis uzyskać i przedłożyć na tę okoliczność stosowny dokument wobec każdej z osób świadczących usługę transgraniczną, której dotycząca przepisy wskazanej wyżej ustawy.b) nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną o złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj. co najmniej jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o wartości min. 5.000.000,00 zł netto – która została odebrana protokołem częściowym lub końcowym.Pojęcia „budowa”, „przebudowa”, „rozbudowa” należy rozumieć zgodnie z przepisami Prawa budowlanego.UWAGI:1) Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub korzystania z zasobów podmiotów trzecich na podstawie art. 118 ustawy Pzp minimum jeden wykonawca lub jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazanew warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający tym samym nie dopuszcza sumowania [łączenia potencjału] w zakresie tego warunku udziału w postępowaniu, gdyż wypaczałoby to cel, który powinien zostać osiągnięty poprzez tak postawiony warunek.2) W przypadku, gdy roboty referencyjne w rzeczywistości były wykonywane przez Wykonawcę w ramach konsorcjum wraz z innym Wykonawcą lub Wykonawcami,należy w Wykazie robót, wskazać, jakie czynności w ramach tych robót były wykonywane przez Wykonawcę ubiegającego się o niniejsze zamówienie. Faktyczny wkład konsorcjanta w prowadzeniu działań może polegać na osobistym wykonaniu robót, ale także zarządzanie i administrowanie robotami może wystarczyćdo powołania się na doświadczenie nabyte w toku ich realizacji.3) Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie,że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi warunku.4) W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-10-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach