Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Wawelskiej i ul. Skowronków oraz dzielnicy Czarnuchowice

Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń ogłasza przetarg

  • Adres: 43-150 Bieruń, Rynek 14
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3242439 , fax. (032) 2164035; 2164777
  • Data zamieszczenia: 2009-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń
    Rynek 14 14
    43-150 Bieruń, woj. śląskie
    tel. 032 3242439, fax. (032) 2164035; 2164777
    REGON: 27150489700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.bierun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Wawelskiej i ul. Skowronków oraz dzielnicy Czarnuchowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej obejmującej tereny na wschód od linii kolejowej Katowice - Oświęcim w Bieruniu Nowym (Dzielnica Czarnuchowice) w rejonie ulic: Soleckiej, Sadowej, Prywatnej, Wawelskiej, Bohaterów Westerplatte, Skowronków, Równoległej, Przecznicy, Mieleckiego, Dyrdy, Promiennej, Nabrzeżnej, Tatarkowej i Przyjaźni, oraz zakup wraz z dowozem pod wskazane adresy materiałów instalacyjnych dla budowy przyłączy kanalizacyjnych do 282 budynków. Zestawienie długości i głównych materiałów instalacyjnych potrzebnych do zrealizowania zamówienia: 1 - Kolektor grawitacyjny z rur PVC DN 315 mm (SDR34), Klasa S z wydłużonym kielichem, (lita), L= 6 881,00 m, 2 - Kolektor grawitacyjny z rur PVC DN 200 mm (SDR 34), Klasa S z wydłużonym kielichem, (lita), L=9 054,50 m, 3 - Kolektor grawitacyjny z rur PVC DN 160 mm (SDR 34), Klasa S z wydłużonym kielichem, (lita) L= 3 150,00 m, 4 - Kolektor tłoczny z rur PE 100 DN 110 mm (SDR17), L= 1 295,00 m, 5 - Kolektor tłoczny z rur PE 100 DN 90 mm (SDR17), L= 4 281,50 m, 6 - Studnie kanalizacyjne z tworzywa sztucznego DN 1000 mm - 142 kpl. (np. typu Wavin, zgodne z ST* pkt 2.3.1 ). 7 - Studnie kanalizacyjne z tworzywa sztucznego DN 425mm - 740 kpl. (np. typu Wavin , zgodne z ST* 2.3.1), 8 - Pompownie ścieków z polimerobetonu DN 1200 mm - 6 kpl. z wyposażeniem, 8.1 - Studnie zaworowe z polimerobetonu DN 1500 mm - 6 kpl. z wyposażeniem, 8.2 - Studnia ochronna z kratą zabezpieczająca DN 1200 mm - 6 kpl. z wyposażeniem, 9 - Minipompownia ścieków z PE DN 600 mm -1 kpl. z wyposażeniem 10 - Studnie rozprężne z tworzywa sztucznego DN 1000 mm - 5 kpl. (np. typu Kessel, zgodne z ST* pkt 2.3.3), 11 - Studnia rozprężna z tworzywa sztucznego DN 1000 mm - 1 kpl. (np. typu Wavin, zgodne z ST* pkt.2.3.3), 12 - Komora (studnia) odwodnieniowa z tworzywa sztucznego DN 1500 mm - 8 kpl., 13 - Komora (studnia) odpowietrzeniowa z tworzywa sztucznego DN 1500 mm - 6 kpl., 14 - Ilość oraz rodzaj materiałów instalacyjnych, które należy dostarczyć dla budowy przyłączy kanalizacyjnych podano w załączniku do SIWZ. (*ST - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót). Dokładny zakres prac określono w projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo w przedmiarze robót. Warunki i wymagania: Wymagane jest opracowanie przez wybranego wykonawcę projektu organizacji ruchu wraz z niezbędnymi uzgodnieniami oraz dostawa i wykonanie oznakowania pasa drogowego na czas budowy kanalizacji. Jeżeli w dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej ( ST) oraz SIWZ określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Zabudowane i dostarczone materiały budowlane i instalacyjne muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem Budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne. Dla zadania inwestycyjnego będącego przedmiotem zamówienia Zamawiający posiada zatwierdzony projekt budowlany oraz pozwolenie na budowę. Wykonawca nie może powierzyć robót budowlano-montażowych sieci podwykonawcom. Zamawiający sugeruje zawarcie umowy konsorcjum, wg pktu XI.ust.2a SIWZ. Wybrany w przetargu wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawi szczegółowy harmonogram realizacji robót w ciągu 14 dni od daty wezwania. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie przed złożeniem oferty. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art.67 ust. 6 ustawy Pzp. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, aukcji elektronicznej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 150 000,00 zł ( słownie: stopięćdziesiąttysięcyzłotych) musi być wniesione w terminie, który został podany w punkcie Terminy. Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek Zamawiającego w BS O Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją: Wadium - nr sprawy: ZP- 3410 - 20 -09 Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Wawelskiej i ul Skowronków oraz dzielnicy Czarnuchowice. Wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu, nie później niż do godz. 12:00 w dniu otwarcia ofert. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu przelewem, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158 z późniejszymi zmianami). W przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie nin. zamówienia, należy wskazać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib. Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie z art.24ust.2 pkt 4 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 1) Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie, jeżeli: a) upłynął termin związania ofertą, b) zawarto umowę i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, c) Zamawiający unieważnił postępowanie, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 2) Z zastrzeżeniem ust.4a ustawy, Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; b) który został wykluczony z postępowania; c) którego oferta została odrzucona. Zgodnie z zastrzeżeniem ust.4a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Zmawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy: 1) spełniają wszystkie wymagania wynikające z oświadczeń, których listę przedstawiono w punkcie Wymagane oświadczenia oraz inne wymagania formalne określone SIWZ i ustawą, 2) udzielą pisemnej gwarancji na okres nie krótszy niż: - 36 miesięcy na wykonane roboty budowlane, licząc od dnia odbioru końcowego - 36 miesięcy na dostarczone materiały instalacyjne do budowy przyłączy, licząc od dnia odbioru końcowego - 18 miesięcy na pompy, licząc od dnia odbioru końcowego, 3) dysponują osobami z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami budowy sieci kanalizacyjnych, elektrycznymi oraz drogowymi (uprawnienia: instalacji sanitarnych, elektrycznych i drogowe), 4) wykonali z należytą starannością w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania , a jeśli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie - sieci kanalizacyjne z tworzyw sztucznych wraz z niezbędnymi robotami towarzyszącymi (np. naprawa nawierzchni po robotach kanalizacyjnych, przekładki uzbrojenia) o wartości łącznej min. 10 000 000,00 zł brutto; przy ocenie spełnienia warunku zamawiający będzie brał pod uwagę tylko te zadania, których odbiór dokonany został w latach j.w. i potwierdzą dokumentami (np. kserokopiami protokołów odbioru końcowego, referencji) należytą staranność ich wykonania. Przy ocenie spełnienia warunku zamawiający będzie brał pod uwagę tylko te zadania, których odbiór dokonany został w ostatnich pięciu latach przed dniem wszczęcia postępowania. Jeżeli okres działalności wykonawcy jest krótszy niż określony w pkt 4, to należy potwierdzić wymagany w w/w punkcie warunek dla krótszego okresu działalności. 5) wykonają siłami własnymi przynajmniej zakres robót budowlano-montażowych. 6) posiadają środki finansowe na rachunku bankowym lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo- kredytowej lub zdolność kredytową w wysokości min. 500 000,00 zł. Ocena spełnienia warunków uczestnictwa w postępowaniu będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych w ofercie dokumentów i oświadczeń w związku z wymaganiami określonymi w SIWZ i ustawie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Każdy Wykonawca przystępujący do postępowania złoży następujące oświadczenia: I . Oświadczenia z art. 22 ust.1 oraz z art.24 ust.1, ust.2 pkt.1 ustawy, że: 1) posiada uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3) znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4) nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy. II. Oświadczenie, że po zapoznaniu się z SIWZ akceptuje ją bez zastrzeżeń. III. Oświadczenie, że będzie związany ofertą przez 30 dni od daty upływu terminu składania ofert, a w przypadku wygrania przetargu zawrze umowę wg wzoru dołączonego do specyfikacji w ciągu 14 dni od daty otrzymania zawiadomienia o wyborze oferty. IV Oferta jest jawna w całości/części. Strony oferty od -do stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisu o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i nie mogą być ujawnione innym uczestnikom postępowania (z uwzględnieniem pkt. I.4,ppkty 7 i 8 SIWZ). V. Oświadczenie podmiotów występujących wspólnie ( w przypadku ich uczestnictwa). VI. Oświadczenie o udzieleniu gwarancji na okres nie krótszy niż: - 36 miesięcy na wykonane roboty budowlane, licząc od dnia odbioru końcowego; - 36 miesięcy na dostarczone materiały instalacyjne do budowy przyłączy, licząc od dnia odbioru końcowego; - 18 miesięcy na pompy, licząc od dnia odbioru końcowego; VII. Oświadczenie, że zamówienie wykona Wykonawca sam lub zakres dotyczący ... wykona Wykonawca sam, natomiast zakres dotyczący.: (wymienić części zamówienia) ,zostanie powierzony Podwykonawcom. VIII. Oświadczenie o ujęciu w kosztach pośrednich kosztów nie będących kosztami z przedmiaru. Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy zgodnie z załączonym do oferty aktualnym wpisem do właściwych rejestrów (KRS) czy ewidencji działalności gospodarczej lub odpowiednimi pełnomocnictwami, złożonymi w formie oryginałów lub notarialnie poświadczonych kopii. Od Wykonawców ubiegających się o przyznanie zamówienia wymagane jest, w celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, przedstawienie wymienionych niżej dokumentów. Dokumenty te, zgodnie z obowiązującym w tym zakresie Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. Nr 187-2006, poz. 605 z późn. zmianami), mogą być przedstawione w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (wymaga się poświadczenia każdej zapisanej strony dokumentu) przez Wykonawcę, tzn. osobę (osoby) uprawnioną(e) do podpisania oferty: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert . 3. Wykaz wykonanych z należytą starannością w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania sieci kanalizacyjnych z tworzyw sztucznych wraz z niezbędnymi robotami towarzyszącymi (np. naprawa nawierzchni po robotach kanalizacyjnych, przekładki uzbrojenia) o wartości łącznej min. 10 000 000 zł. brutto Wykazy należy sporządzić wg wzoru tabeli stanowiących załączniki do SIWZ. 4. Dokumenty (np.referencje , protokoły odbioru końcowego) potwierdzające należytą staranność wykonania wszystkich robót wymienionych w wykazach dla potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkcie VI 4 SIWZ. 5. Uprawnienia bez ograniczeń osób, które będą kierowały robotami budowy sieci kanalizacyjnych, elektrycznymi oraz drogowymi (uprawnienia instalacji sanitarnych, elektrycznych i drogowe) oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa ( z dowodem opłaty składek członkowskich na dzień otwarcia ofert, jeśli jego ważność upłynęła w dniu otwarcia ofert). 6. Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej ,w których wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert, jako potwierdzenie warunku określonego w pkcie VI.6 SIWZ. Uwaga: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pktach 1, 2 Listy wymaganych dokumentów przedstawia odpowiednio: 1) pkt 1 , 2 - dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, Dokumenty, o których mowa powyżej, z wyjątkiem dokumentu z pktu 1b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem, przed upływem terminu składania ofert. Dokument z pktu 1 b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentów, o których mowa w pkcie 1 niniejszej uwagi. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bierun.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach