Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej w Owczarni z odgałęzieniami w granicach pasów drogowych oraz zaprojektowanie i budowa brakujących odgałęzień kanalizacji sanitarnej

Gmina Brwinów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-840 Brwinów, ul. Grodziska 12
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 7382567 , fax. 7295940
  • Data zamieszczenia: 2016-05-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brwinów
    ul. Grodziska 12 12
    05-840 Brwinów, woj. mazowieckie
    tel. 7382567, fax. 7295940
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brwinow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej w Owczarni z odgałęzieniami w granicach pasów drogowych oraz zaprojektowanie i budowa brakujących odgałęzień kanalizacji sanitarnej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest Budowa kanalizacji sanitarnej w Owczarni z odgałęzieniami w granicach pasów drogowych oraz zaprojektowanie i budowa brakujących odgałęzień kanalizacji sanitarnej, które obejmuje: Część 1 1.1.budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjno - pompowej wraz z odgałęzieniami kanalizacyjnymi w granicach pasów drogowych w ul. Żółwińskiej (między ul. Grodziską i ul. Kazimierzowską), ul. Wazów , ulicach bocznych od ul. Żółwińskiej na dz. nr ew. 166/8, 125/8 oraz 127/8 (zadanie projektowe 3) 1.2.budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjno - pompowej wraz z odgałęzieniami kanalizacyjnymi w granicach pasów drogowych ul. Łokietka, ul. Mieszka I, ul. Chrobrego, ul. Jagiellonki, ul. Jadwigi, ul. Kingi, ul. Bony oraz na dz. 522/25, 522/15 (zadania projektowe 24 oraz 25). Część 2 1.3. zaprojektowanie i budowę brakujących odgałęzień kanalizacji sanitarnej (części przyłączy) w granicach pasów drogowych ul. ul. Łokietka, ul. Jagiellonki, ul. Kingi, Mieszka I, Chrobrego, ul. Bony, ul. Żółwińskiej. 1.4. zaprojektowanie, rozbiórka ok. 125,00 mb sieci gazowej średniego ciśnienia z rur stalowych ? 65mm oraz budowa ok. 125,00 mb sieci gazowej średniego ciśnienia z rur PE ?90 (ul. Mieszka I) 2. W ramach części 1 niniejszego zamówienia przewiduje się łącznie do wykonania: 1) sieć grawitacyjną - rury PVC lite klasy min. S, SDR 34, SN8, śr. zew. 200 mm - ok. 4004,00 m, 2) sieć tłoczną - rury ciśnieniowe PE100, SDR 17, SDR 11 PN min.7,5, ? 90-160 mm - ok. 673,50 m, 3) odgałęzienia - rury PVC klasa min.S SDR 34, SN8, śr. zew. 160-200 mm - ok. 708,0 0 m (ok. 701.00 m o śr. zew. 160 mm, ok. 7,00 m śr. zew. 200 mm) 4) kompletne przepompownie ścieków z zasileniem energetycznym- 5 kpl., 5) w razie konieczności przebudowę istniejącego uzbrojenia w zakresie kolidującym z trasą projektowanych kanałów sanitarnych. 3. Z zamówienia wyłączone są następujące zakresy robót, ujęte w ww. zadaniach projektowych obejmujące następujące odcinki - z zadania projektowego nr 3: - kanały sanitarne grawitacyjne: odc. na dz. 164/18 (do st.og27.2) ok. 94,00m; odc. na dz. 575 (do st.og35) ok. 255,50m = łącznie ok. 349,50 m, - odgałęzienia kanalizacji sanitarnej w granicach pasa drogowego od w/w kanałów sanitarnych, - inne roboty towarzyszące wykonaniu powyższego zakresu. 4. W ramach części 2 niniejszego zamówienia przewiduje się : 1) Zaprojektowanie i wybudowanie wraz z dokonaniem zgłoszenia 13 szt. brakujących odgałęzień kanalizacyjnych w granicach pasów drogowych od kanałów sanitarnych znajdujących się w zakresie realizacji części 1 zamówienia o łącznej długości ok. 55,00 m, do następujących działek: -nr ew. 44/4, 59/2 przy ul. Łokietka, - nr ew. 50/2, 50/3 przy ul. Jagiellonki, - nr ew.490, 478/2 przy ul. Mieszka I, - nr ew. 495 przy ul. Kingi, - nr ew. 522/28 przy ul. Kingi, - nr ew. 518/2, 522/29, 522/34 przy ul. Bony, - nr ew. 166/1, 167/3 przy ul. Żółwińskiej Na kanale sanitarnym w ulicy dla włączenia odgałęzień kanalizacyjnych należy przewidzieć studzienki inspekcyjne 400mm (w przypadku braku w dotychczasowym projekcie). Odgałęzienia wykonać z rur PVC-U kl. S ?160, za wyjątkiem odgałęzienia do dz. 167/3 (L= ok. 4,0m), które wykonać z rur PVC-U kl. S ?200. 2) Zaprojektowanie wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz wykonanie rozbiórki ok. 125,00 mb sieci gazowej średniego ciśnienia z rur stalowych ? 65mm i budowę gazociągu z rur PE ?90 (ul. Mieszka I) wraz z włączeniem do istniejącej sieci i przełączeniem istniejących przyłączy gazowych. Ostateczna długość wykonanej kanalizacji, odgałęzień kanalizacyjnych, przebudowywanej sieci gazowej zostanie określona na podstawie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 5. Zakres robót budowlanych i zamówienia obejmuje: 1) budowę kanałów sanitarnych grawitacyjnych wraz ze studniami rewizyjnymi i inspekcyjnymi. W ul. Wazów przed pompownią P 1/8 zamontować dodatkową studnię inspekcyjną i włączyć do niej odgałęzienie przewidziane w projekcie do włączenia bezpośrednio do pompowni. Studnie rewizyjne winny być wyposażone w drabinę, alternatywnie stopnie żeliwne z bocznymi oparciami lub stopnie z tworzywa z rdzeniem stalowym i bocznymi oparciami. Stopnie montowane fabrycznie (u producenta kręgów). Dopuszcza się montowanie stopni na budowie w otwory przygotowane przez producenta kręgów w sposób zapewniający ich szczelność. Wszystkie włazy żeliwne sferoidalne studni rewizyjnych należy wyposażyć w zawias, zatrzask i uszczelkę. 2) budowę odgałęzień (części przyłączy) kanalizacji sanitarnej w liniach rozgraniczających dróg (do nieruchomości odbiorców oraz do dróg wewnętrznych), 3) budowę kompletnych przepompowni ścieków. Zamiast przewodów odwadniających w pompowniach zamontować zawory płuczące. 4) włączenie przepompowni ścieków w istniejący system monitoringu. Powiadamianie o pracy pompowni należy wykonać w systemie GPRS (zmiana z systemu GSM). Koszty związane z wykonaniem, a także z włączeniem do istniejącego i pracującego już systemu Eksploatatora sieci Gminy Brwinów ponosi Wykonawca. Z uwagi na dostosowanie do obecnych wymagań eksploatatora systemu do opisu przedmiotu zamówienia dołączono uszczegółowienie i aktualizację wytycznych dla przepompowni i monitoringu. Rury osłonowe dla przewodów elektrycznych i sterowania oraz poziome odcinki wywietrzników winny być co najmniej klasy S układane ze spadkami ku pompowni. W przypadku płytkiego posadowienia zastosować obsypkę piaskową stabilizowaną cementem. Rury wywietrznikowe należy wykonać ze stali nierdzewnej i montować na cokole betonowym w obudowie okratowanej wraz ze skrzynką sterowniczą. 5) zasilanie energetyczne kablowe przepompowni ścieków z uwzględnieniem aktualnych warunków przyłączenia i ustaleń nowych umów zawartych na ich podstawie (załączono do dokumentacji). Projekty zasilania energetycznego załączone do OPZ obejmują całość zasilenia, w tym również zakres realizowany przez Zakład Energetyczny. Wykonawca wyceni i wykona zakres robót wynikający z aktualnych warunków przyłączenia i umów zawartych pomiędzy Gminą i Zakładem Energetycznym; 6) budowę rurociągów tłocznych ścieków wraz ze studniami rozprężnymi, 7) wszelkie roboty przygotowawcze i towarzyszące, 8) rozbiórkę i odbudowę nawierzchni jezdni, chodników i poboczy. Wykonanie odbudowy nawierzchni drogowych wykonać na podstawie załączonego zestawienia przewidzianego rodzaju odtworzenia w poszczególnych ulicach, zgodnie z zamieszczonymi w dokumentacji szczegółami. Wykonawca będzie ponadto zobowiązany do naprawy wszelkich uszkodzeń nawierzchni spowodowanych robotami i pracą sprzętu budowlanego Wykonawcy. 9) częściową wymianę gruntu (jeżeli zajdzie taka potrzeba) i wywózkę nadmiaru urobku na miejsce stałego składowania z uporządkowaniem terenu, 10) wykonanie przecisków, przewiertów zgodnie z dokumentacją. Poza odcinkami przewidzianymi w dokumentacji do wykonania w technologii bezwykopowej (przeciski z zastosowaniem rur ochronnych) Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie technologii bezwykopowej również na innych odcinkach i budowę kanałów metodą przewiertu sterowanego przy zastosowaniu rur PE SDR 11 (lub niższe) z co najmniej jedną - zewnętrzną powłoką ochronną (określanych przez producentów rur symbolami np.: RC, TS). Rury te muszą posiadać udokumentowaną przez producenta akceptację do stosowania do budowy w technologii przewiertu sterowanego. Należy zastosować rury z wbudowaną taśmą metalową lub wykonać zastępcze do taśmy sygnalizacyjnej oznakowanie rurociągu tłocznego. Przewidziane do zastosowania rury wymagają wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. Powyższe zapisy nie dotyczą rurociągów, których wykonanie już w projekcie przewidziane jest w technologii bezwykopowej. Odcinki te należy wykonać zgodnie z dokumentacją. Zastosowana technologia nie może powodować uszkodzeń budowli i urządzeń znajdujących się w sąsiedztwie prowadzonych prac. Wymagane jest stałe utrzymanie założonych spadków kanałów grawitacyjnych potwierdzone pomiarem geodezyjnym i monitoringiem TV sieci. 11) odwodnienie wykopów, a jeżeli zajdzie taka potrzeba z wywiezieniem wody. Warunki ewentualnego odprowadzenia wody do istniejących rowów należy uzgodnić z właściwą terytorialnie Spółką Wodną. Nie dopuszcza się zrzutu wód z odwodnienia wykopów do kanalizacji sanitarnej. 12) W razie konieczności usunięcie wszelkich kolizji z siecią wodociągową, gazową, kanalizacyjną teletechniczną, energetyczną, wraz ze spisaniem protokołu odbioru od właściciela danej sieci. W przypadku zbliżenia nowo wybudowanych podziemnych urządzeń energetycznych i wodociągowych do projektowanej trasy kanalizacji sanitarnej Wykonawca musi przewidzieć wykonanie z uwzględnieniem zachowania szczególnej ostrożności, bez użycia sprzętu ciężkiego, ewentualnie metodą bezwykopową. 13) ułożenie i zabezpieczenie odkrytych kabli energetycznych i telefonicznych w rurach ochronnych, 14) kompleksowa obsługa geodezyjna, w tym: wytyczenie, inwentaryzacja geodezyjna powykonawczą. Wykonawca winien zapewnić we własnym zakresie uprawnioną obsługę geodezyjną do wytyczeń, odtworzeń punktów stałych, osnowy itp., pomiarów, wykonania szkiców po wytyczeniu i inwentaryzacyjnych, do wykonania map inwentaryzacyjnych, bieżących rozwiązań w zakresie obsługi geodezyjnej w wypadku wystąpienia kolizji oraz niezgodności w terenie, współpracy z Powiatowym Oddziałem Geodezji oraz innych prac niezbędnych do wykonania robót budowlanych przedmiotowego zakresu. Koszt takiej obsługi całkowicie obciąża Wykonawcę. 15) wykonanie i uzgodnienie projektów organizacji ruchu na czas robót wg wymagań zarządzającego w drogach publicznych w których zlokalizowana jest kanalizacja oraz wykonanie tymczasowego oznakowania dróg i ulic na czas robót zgodnie z projektami organizacji ruchu. 16) uzyskanie zgody zarządzającego oraz poniesienie wszelkich kosztów związanych z zajęciem pasów drogowych na czas prowadzenia robót. Opłata za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych gminnych zgodnie z uchwałami Rady Miejskiej w Brwinowie Nr XLV/483/2005, XLIX/513/2005, XLV/369/2009, LXXI/657/2010 w sprawie wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych (http://www.brwinow.bip-jst.pl/). Drogą publiczną gminną w zakresie niniejszego zamówienia jest ul. Łokietka. W przypadku konieczności podczas prowadzenia robót całkowitego zamknięcia ulicy wynikającego z opracowanego przez Wykonawcę projektu organizacji ruchu, do obowiązków Wykonawcy należeć będzie wykonanie i umieszczenie tablic informacyjnych zgodnie z projektami organizacji ruchu. Co najmniej na 7 dni przed planowanym zamknięciem poszczególnych odcinków, Wykonawca będzie zobowiązany zawiadomić wszystkie jednostki ratunkowe (policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe), a także Urząd Gminy w Brwinowie o okresie i lokalizacji zamknięcia ulicy. 17) powiadomienie o terminie rozpoczęcia robót, przedłożenie zakresu i sposobu realizacji robót zarządzającemu działką nr ew. 41/2 (WKD spółka z o.o. w Grodzisku Mazowieckim) oraz poniesienia kosztów nadzoru specjalistycznego według obowiązującego cennika w spółce WKD. Protokolarne przejęcie terenu od WKD i przekazanie po zakończeniu robót z dostarczeniem protokołu Zamawiającemu, 18) zapewnienie wymaganych nadzorów specjalistycznych zgodnie z opinią ZUD i ST, 19) badanie materiałów, na które nie ustawiono PN, zapewnienie badań zagęszczenia gruntu przez osoby uprawnione przedkładane odcinkami przed przystąpieniem do odtwarzania nawierzchni i stanowiące załączniki do protokołów częściowego odbioru robót. Wykonawca we własnym zakresie dokona badań zagęszczenia gruntu po zasypkach i w formie pisemnej w co najmniej 2 oryginalnych egzemplarzach przekaże je Zamawiającemu. W wypadku uzyskania złych wyników wskaźników zagęszczenia Wykonawca dokona na własny koszt ponownego odkopania i zasypki z zagęszczeniem aż do uzyskania właściwych parametrów zagęszczenia. Wyniki badań należy przedstawić do wglądu Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego przed odbiorem częściowym, a przedłożyć wraz z dokumentacją powykonawczą. W wypadku zastosowania technologii przewiertu sterowanego należy wykonać co najmniej po 1 badaniu w miejscach wykopów startowych i kontrolnych oraz przy studniach. Wskaźniki zagęszczenia gruntu w pasach drogowych zgodnie z wymogami Zarządców tych dróg, w pozostałym terenie nie mniej niż 1 badanie na 50 mb robót liniowych wykonywanych otwartymi wykopami oraz przy studniach. 20) zapewnienie terenu pod zaplecze budowy, czasowe składowanie ziemi, zagospodarowanie i zasilenie placu budowy i ponoszenie opłat z tym związanych, 21) zapewnienie maksymalnej ochrony istniejącego drzewostanu tzn. w pobliżu drzew oraz pod drzewami roboty wykonać metodami bezwykopowymi, w tym przewiertami sterowanymi. Pomocniczo załączono inwentaryzację istniejącego drzewostanu z 2007r. Wykonawca we własnym zakresie zapozna się z terenem i dokona aktualizacji w zakresie istniejącego zadrzewienia w celu zaplanowania i uwzględnienia w kosztach bezwykopowej technologii wykonania robót. W przypadku wystąpienia uzasadnionej i bezwzględnej konieczności wycinki wymagane pozwolenie uzyska oraz wycinki dokona Zamawiający. W zasięgu koron drzew roboty wykonywać ręcznie pod nadzorem ogrodniczym. 22) ponoszenie kosztów zużycia wszelkich mediów niezbędnych do wykonania robót, wykonania sprawdzeń oraz prób, 23) ubezpieczenie terenu robót i placu budowy. 24) wykonanie inspekcji telewizyjnej wykonanych kanałów grawitacyjnych. Zastosowany model kamery winien mieć obrotową głowicę. Nagranie monitoringu powinno być zarejestrowane i przekazane Zamawiającemu na płycie CD lub DVD w formacie avi, mpeg. Płyta winna być opisana - nazwa ulicy i numery studni ograniczających odcinek, dla których wykonano monitoring. Wykonany monitoring musi posiadać również opis, statystykę oraz grafikę spadku. Pozytywny wynik monitoringu będzie warunkiem odbioru robót i płatności. 25) wykonanie w 3 egz. dokumentacji powykonawczej (wykonanej w oparciu o uzyskane mapy inwentaryzacyjne i inne dokumenty niezbędne temu celowi), inwentaryzację geodezyjną powykonawczą odrębnie dla sieci i odrębnie dla odgałęzień w 3 egz. przekazać Zamawiającemu, 26) opłaty za stałe umieszczenie urządzeń w pasie drogowym, na terenie kolejowym oraz w miejscach przejścia pod urządzeniami melioracyjnymi nie obciążają Wykonawcy. 6. Przedmiot zamówienia należy wykonać wg projektów budowlanych, wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, uzgodnień, warunków zarządców dróg, warunków PKP WKD, uszczegółowienia zawartego w opisie przedmiotu zamówienia oraz w SIWZ . 7. Niniejszy opis przedmiotu zamówienia stanowi uszczegółowienie zakresu i warunków wykonania robót i jego zapisy mają pierwszeństwo przed STWiOR oraz innymi dokumentami. 8. Na wykonane roboty Wykonawca udzieli co najmniej 36-miesięcznej rękojmi za wady licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót. 9. Jeżeli w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w dokumentacji projektowej i STWiOR. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art.30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych). Jeżeli Wykonawca zaoferuje materiały i urządzenia równoważne, zobowiązany jest dostarczyć wraz z ofertą atesty, certyfikaty lub inne dokumenty, zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, potwierdzające że oferowane materiały i urządzenia równoważne spełniają wymagania SIWZ i posiadają parametry nie gorsze od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w dokumentacji projektowej i spełniać wymagania określone w warunkach technicznych oraz parametry techniczne określone w dokumentacji projektowej i STWiOR takie jak: 1) dla przepompowni ścieków: - ilość dopływających ścieków do pompowni - geometryczna wysokość podnoszenia - średnica pompowni - całkowita wysokość pompowni - ilość pomp - pobór mocy - wykonanie zbiornika - polimerobeton - wersja montażu w jezdni/ poza jezdnią - wyposażenie dodatkowe - długość i średnica rurociągu tłocznego współpracującego z pompownią 2) dla kanałów wykonanych metodą przewiertów sterowanych: - rury PE100 SDR 11 o średnicy zewnętrznej zgodnej z projektem. W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452313008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 54 1140 1010 0000 4770 4500 1018. 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 1) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; c) kwotę gwarancji; d) termin ważności gwarancji (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą); e) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Jeżeli wadium wnoszone jest w formie poręczenia, poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz winno zawierać następujące elementy: a) nazwę poręczyciela, nazwę wierzyciela (Zamawiający), nazwę dłużnika (Wykonawcy) na rzecz którego udzielane jest poręczenie oraz wskazanie ich siedzib, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem; c) określenie wysokości wierzytelności objętej poręczeniem; d) termin ważności poręczenia (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą); e) zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty poręczenia na pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisana umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 8. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wadium zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres udzielonej gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.brwinow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach