Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz (w obrębie ul. Gubrynowicza oraz dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole - prawy brzeg rzeki Osławy)

Gmina Zagórz ogłasza przetarg

  • Adres: 38-540 Zagórz, ul. 3 Maja 2
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4622062 , fax. 013 4622062
  • Data zamieszczenia: 2013-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zagórz
    ul. 3 Maja 2 2
    38-540 Zagórz, woj. podkarpackie
    tel. 013 4622062, fax. 013 4622062
    REGON: 37044077800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zagorz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz (w obrębie ul. Gubrynowicza oraz dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole - prawy brzeg rzeki Osławy)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Inwestycja jest częścią projektu Rozwój współpracy partnerskiej na rzecz poprawy transgranicznej infrastruktury ochrony środowiska w miejscowości Poraż i Zagórz w Polsce oraz w miejscowości Horodok na Ukrainie realizowanego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej 2007-2013 Polska-Białoruś-Ukraina. Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz (w obrębie ul. Gubrynowicza oraz dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole-prawy brzeg rzeki Osławy). Zamówienie obejmuje budowę: - kanalizacji sanitarnej w miejscowości Poraż - kanalizacja sanitarna grawitacyjna z rur kanalizacyjnych PCV litych o średnicach fi 160 mm i fi 200 mm; kanalizacja sanitarna tłoczna z rur kanalizacyjnych PE o średnicach fi 63 mm i fi 90 mm; studzienki kanalizacyjne rewizyjne z PCV fi 400 mm i studzienki rozprężne z kręgów betonowych fi 1200 mm; pompownie ścieków - 9 szt.; łączna długość kanalizacji - 16 369,51 m; -kanalizacji sanitarnej w Zagórzu (w obrębie ul. Gubrynowicza) - kanalizacja sanitarna grawitacyjna z rur kanalizacyjnych PCV litych o średnicach fi 160 mm i fi 200 mm; kanalizacja sanitarna tłoczna z rur kanalizacyjnych PE o średnicach fi 75 mm i fi 110 mm; studzienki kanalizacyjne rewizyjne z tworzyw sztucznych fi 400 mm lub betonowe studzienki połączeniowe z kręgów betonowych fi 1200 mm; pompownie ścieków - 3 szt.; łączna długość kanalizacji - 5 021,60 m; - kanalizacji sanitarnej w Zagórzu (dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole - prawy brzeg rzeki Osławy) - kanalizacja sanitarna grawitacyjna z rur kanalizacyjnych PCV litych o średnicach fi 160 mm i fi 200 mm; kanalizacja sanitarna tłoczna z rur kanalizacyjnych PE o średnicach fi 60 mm i fi 90 mm; studzienki kanalizacyjne rewizyjne z tworzyw sztucznych fi 400 mm lub betonowe studzienki połączeniowe z kręgów betonowych fi 1200 mm; pompownie ścieków sieciowe - 9 szt. i pompownie ścieków przydomowych - 9 szt.; łączna długość kanalizacji - 14 401 m; w zakresie tej części zadania mieści się również modernizacja kanalizacji sanitarnej, którą należy wykonać z rur PCV litych; studzienki z tworzywa sztucznego z rurami trzonowymi gładkimi, włazami żeliwnymi o nośności 40 t i studzienki betonowe o średnicy 1200 mm; długość zmodernizowanej kanalizacji sanitarnej - 285 m. Szczegółowy zakres robót określony jest w załączonych dokumentacjach projektowych tj.: 1) projekcie budowlanym kanalizacji sanitarnej w miejscowości Poraż, 2) projekcie budowlanym kanalizacji sanitarnej w obrębie ulicy Gubrynowicza, 3) projekcie wykonawczym kanalizacji sanitarnej wraz z przewodami tłocznymi ścieków i przepompowniami dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole (prawy brzeg rzeki Osławy) m. Zagórz, 4) operacie wodnoprawnym dla przeprowadzenia rurociągów sieci kanalizacji sanitarnej przez potok Poraż oraz wykonanie opasek brzegowych. 5) przedmiarach robót: a) kanalizacji sanitarnej w miejscowości Poraż, b) kanalizacji sanitarnej w obrębie ulicy Gubrynowicza, c) kanalizacji sanitarnej wraz z przewodami tłocznymi ścieków i przepompowniami dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole (prawy brzeg rzeki Osławy) m. Zagórz, 6) specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.: a) kanalizacji sanitarnej w miejscowości Poraż, b) kanalizacji sanitarnej w obrębie ulicy Gubrynowicza, c) kanalizacji sanitarnej wraz z przewodami tłocznymi ścieków i przepompowniami dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole (prawy brzeg rzeki Osławy) m. Zagórz, Do zakresu prac należą w szczególności: 1)przed zawarciem umowy - opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego robót objętych zamówieniem; harmonogram powinien zawierać wszystkie elementy robót opisane w przedmiarach robót i podziałkę czasową nie dłuższą niż 1 miesiąc; Zamawiający wymaga, aby harmonogram uwzględniał zachowanie następującej kolejności wykonywania robót: (1) wykonanie kanalizacji sanitarnej dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole - prawy brzeg rzeki Osławy w miejscowości Zagórz, a po ich zakończeniu (2) wykonanie kanalizacji sanitarnej w obrębie ul. Gubrynowicza w miejscowości Zagórz i w miejscowości Poraż; 2)przejęcie terenu robót od Zamawiającego; 3)zabezpieczenie terenu robót; 4)wykonanie przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.), okazania, na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora nadzoru inwestorskiego, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu; 5)wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z projektami budowlanymi i projektem wykonawczym, warunkami pozwolenia na budowę, ofertą Wykonawcy, obowiązującymi normami i przepisami prawa budowlanego, zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną, z należytą starannością gwarantującą wysoką jakość, z zachowaniem warunków BHP i ppoż., w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia, 6)zapewnienie na koszt Wykonawcy transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji; 7)jako wytwarzającego odpady - do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: a)ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), b)ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.), 8)zapewnienie przez Wykonawcę, że na placu budowy nie będą spalane odpady, ani żadne śmieci; 9)ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż. i dozór mienia na terenie robót, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie przyjętym od Zamawiającego lub mających związek z prowadzonymi robotami; 10)terminowego wykonania i przekazania do eksploatacji przedmiotu umowy; 11)obsługa geodezyjna budowy, a w szczególności: wytyczenie nowych obiektów i wykonanie operatów geodezyjnych powykonawczych oraz w przypadku, gdy niezbędne będzie dokonanie zmiany w projekcie budowlanym opracowanie mapy do celów projektowych w zakresie niezbędnym do opracowania projektu zamiennego przez autora projektu, 12)zorganizowanie placu budowy, a w szczególności: wykonanie i utrzymanie właściwego oznakowania placu budowy i wygrodzenia terenu, wykonanie zasilania w media, urządzenie zaplecza socjalno-magazynowego, 13) organizowanie robót w taki sposób, aby umożliwiać dokonywanie kontroli jakości wykonanych robót budowlanych w trakcie realizacji prac na podstawie wyników badań poprzez inspekcję CCTV; inspekcja CCTV zostanie przeprowadzona własnym kosztem i staraniem Zamawiającego; 14)dokonanie przez Wykonawcę przed rozpoczęciem robót oceny stanu technicznego poszczególnych nieruchomości i przedłożenie Zamawiającemu bezpośrednio po zakończeniu robót oświadczenia właściciela nieruchomości o usunięciu przez Wykonawcę szkód i nie wnoszeniu zastrzeżeń co do stanu technicznego nieruchomości, 15)Wykonawca zobowiązany jest min. na 3 dni przed rozpoczęciem robót do pisemnego powiadomienia właściciela nieruchomości (posesji) o rozpoczęciu robót na jego działce, 16)koordynowanie prac realizowanych przez podwykonawców; Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo wszystkich osób pracujących na budowie i jest zobowiązany do egzekwowania prawa od wszystkich uczestników procesu budowlanego znajdujących się na budowie, 17)informowania inspektora nadzoru o terminie zakrycia robót ulegających zakryciu oraz terminie odbioru robót zanikających; jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych faktach inspektora nadzoru zobowiązany jest odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego, 18)opracowywanie dokumentów związanych z przebiegiem robót budowlanych, rozliczeniem robót i innych podyktowanych wymogami Programu Współpracy Transgranicznej 2007 - 2013 Polska - Białoruś - Ukraina. 19)opracowanie kompletnego projektu powykonawczego w 2 egz. i przekazanie go Zamawiającemu na co najmniej 3 dni przed terminem odbioru końcowego, 20)opracowanie i przekazanie Zamawiającemu instrukcji konserwacji i obsługi instalacji i urządzeń dostarczonych przez Wykonawcę oraz przeszkolenie załogi Zamawiającego, 21)Wykonawca ma obowiązek informowania Zamawiającego o stopniu zaawansowania wykonania przedmiotu zamówienia poprzez: a)raporty kwartalne o postępie prac budowlanych i zaawansowaniu finansowym powinny zawierać sprawozdanie z działalności Wykonawcy na budowie z uwzględnieniem robót planowanych, rozpoczętych i zakończonych w okresie sprawozdawczym. Roboty należy przedstawić w ujęciu rzeczowym oraz finansowym (wartość prac). Należy poruszyć w nich również następujące zagadnienia: podwykonawstwo, zasoby ludzkie, sprzęt, problemy BHP, kontrola jakości, analiza zgodności postępu robót z harmonogramem rzeczowo-finansowym, napotkane trudności i podjęte środki zaradcze oraz ewentualne roszczenia. Opracowany przez Wykonawcę raport podlega zatwierdzeniu przez Inspektora Nadzoru. Termin opracowania przez Wykonawcę raportów kwartalnych - dziesiąty dzień miesiąca następującego po kwartale sprawozdawczym, a zatwierdzenia przez inspektora nadzoru i przekazania Zamawiającemu - piętnasty dzień miesiąca następującego po kwartale sprawozdawczym; b)w przypadku wystąpienia opóźnienia w realizacji przedmiotu zamówienia w stosunku do szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego, który będzie stanowił załącznik do umowy na wykonanie robót budowlanych, Zamawiający może nałożyć na Wykonawcę obowiązek sporządzania raportów, o których mowa w pkt 21 lit. a w odstępach miesięcznych, w terminie do dziesiątego dnia miesiąca następującego po miesiącu sprawozdawczym. Termin zatwierdzenia przez inspektora nadzoru i przekazania Zamawiającemu - piętnasty dzień miesiąca następującego po miesiącu sprawozdawczym; c)raporty dodatkowe sporządzane przez Wykonawcę na wniosek Zamawiającego lub z własnej inicjatywy Wykonawcy, gdy uzna za niezbędne konieczność jego opracowania. Zawartość i termin opracowania będzie przedmiotem uzgodnienia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą; d)każdy z wymienionych raportów składany będzie do Zamawiającego w dwóch egzemplarzach w języku polskim, jak również w wersji elektronicznej. Inspektor nadzoru jest odpowiedzialny za aprobatę raportów postępu; 22)Wykonawca ma obowiązek informowania Zamawiającego - za pośrednictwem inspektora nadzoru - o konieczności wykonania prac dodatkowych lub zamiennych sporządzając protokół konieczności określający zakres robót oraz ich wartość na podstawie kosztorysu ofertowego wraz z uzasadnieniem, 23)Wykonawca ma obowiązek informowania Zamawiającego o zagrożeniach, które mogą mieć niekorzystny wpływ na realizację inwestycji, jakość robót, opóźnienie planowanej daty zakończenia robót, itp., 24)uzgadnianie koniecznych do wprowadzenia zmian w zakresie materiałów, urządzeń, standardu wykonania oraz zmian projektowych, po uprzednim uzyskaniu pozytywnej opinii projektanta i akceptacji Zamawiającego, 25)ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy; 25)ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów; 26)dostarczanie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej Umowy; 27)zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót; 28)dbanie o porządek na terenie robót oraz utrzymywanie terenu robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych; 29)uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji; 30)kompletowanie w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze; 31)usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia. 32)ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości. 33)niezwłoczne informowanie Zamawiającego (Inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót. 34)pilnowanie mienia znajdującego się na terenie budowy, utrzymywanie należytego porządku na placu budowy oraz w jej otoczeniu, w przypadku gdy ma związek z prowadzonymi robotami, 35)w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia, ich części bądź urządzeń w toku realizacji - naprawienia ich i doprowadzenia do stanu poprzedniego, 36)jeżeli przedmiotem zamówienia lub jego częścią jest budynek, Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ten budynek w razie nie zabezpieczenia budynku przed warunkami atmosferycznymi 37)w okresie gwarancji, Wykonawca jest obowiązany do dokonywania: a)przeglądu gwarancyjnego, po każdym roku eksploatacji w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego i zaakceptowanym przez Wykonawcę, b)przeglądów gwarancyjnych w terminach określonych w warunkach gwarancyjnych i w dokumentacji techniczno-ruchowej zainstalowanych urządzeń, c)usług serwisowych w zakresie udzielonej gwarancji z zachowaniem okresu usunięcia awarii nie dłuższym niż 2 doby, 38)innych czynności i zadań nie wymienionych powyżej, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji umowy na roboty budowlane. Wykonawca jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324109
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych, 00/100). 7.2. Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 7.3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek banku: Bank PEKAO S. A. I Oddział w Sanoku Nr rach. 47 1240 2340 1111 0010 4389 6489. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą PZP. 7.4. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy PZP i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom wyklucza się. 7.5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy PZP. 7.6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7.7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zagorz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach