Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej w Bobowie i Jabłówku

Gmina Bobowo ogłasza przetarg

  • Adres: 83-212 Bobowo, ul. Gdańska 12
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 5621766 w. 42
  • Data zamieszczenia: 2012-01-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bobowo
    ul. Gdańska 12 12
    83-212 Bobowo, woj. pomorskie
    tel. 058 5621766 w. 42
    REGON: 19167567500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bobowo.gmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej w Bobowie i Jabłówku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przedsięwzięcie polegające na kompleksowej budowie sieci kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Bobowo i Jabłówko w gminie Bobowo woj. pomorskie 2. Zakres zadań obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bobowo i Jabłówko - pozostała część projektowana dla Jabłówka - z przesyłem ścieków do istniejącej oczyszczalni w miejscowości Jabłowo (Gmina Starogard Gd.) poprzez włączenie się do istniejącego przewodu tłocznego na trasie Dąbrówka (Gmina Starogard Gd.) - Jabłówko (Gmina Bobowo) - Jabłowo (Gmina Starogard Gd.) obejmującego: 1) system rurociągów grawitacyjnych i tłocznych. Rodzaj i zakres rurociągów tłocznych i grawitacyjnych systemu kanalizacji sanitarnej - długości i średnice podstawowych rodzajów rurociągów kanalizacyjnych w metrach do wykonania: I. Jabłówko (pozostałe projektowane): PVC Dz 200 - 944 mb, PVC Dz160 - 148mb; II. Bobowo: PE 63 - 82 mb, PE 90 - 586 mb, PE 110 - 2211 mb, PVC Dz 200 - 4880,5mb, PVC Dz 160 - 660 mb; Razem: PE 63 - 82 mb, PE 90 - 586mb, PE 110 - 2211 mb, PVC Dz 200 - 5824,5 mb, PVC Dz 160 - 808 mb; Ogółem: 9511, 5 mb. 2) budowa przyłączy wodociągowych do przepompowni 3) budowa 5 kompletnych przepompowni łącznie z systemem sterowania i oświetlenia terenu. 4) zagospodarowanie terenu przepompowni (utwardzenie, ogrodzenie itd.). UWAGA!!! Projekt budowlany obejmuje także miejscowość Dąbrówka (Gm. Starogard Gd.), w której wykonanie kanalizacji sanitarnej nie jest objęte niniejszym zamówieniem. Zamówieniem nie jest objęta również część wsi Jabłówko. W Jabłówku zamówieniem objęty jest tylko fragment systemu kanalizacji (po zachodniej stronie drogi wojewódzkiej 222 - szczegóły w rysunkach pomocniczych załączonych do dokumentacji projektowej). 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych. 4. W przypadku zatrudnienia podwykonawców Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót zgodnie z zasadami opisanymi w rozdz. 26 niniejszej SIWZ. 5. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 6. Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 7. Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego, własne oraz właścicieli nieruchomości objętych robotami, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć zdemontowane urządzenia, sprzęt oraz materiały niezbędne do realizacji prac. 8. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 9. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 10. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów budowlanych (śmieci, gruz i inne). 11.Wykonawca oznaczy organizację ruchu w okresie prowadzenia robót (zajęcie pasa drogi wojewódzkiej, powiatowej czy gminnej), przekaże informacje o reorganizacji ruchu do uzgodnienia Zamawiającemu oraz przedstawi w miejscu publicznie dostępnym dla mieszkańców. Zapewni obsługę geodezyjną i geotechniczną, wykona wg potrzeb tymczasowe przyłącza lub liczniki dla mediów niezbędnych do realizacji prac budowlanych. Rozliczenie Wykonawcy z tytułu zużycia wody i energii nastąpi po odbiorze robót na podstawie wskazań zainstalowanych liczników. 12. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną Polską Normą oraz Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót. 13. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej placu budowy, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. 14. Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawi Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań, jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały oraz dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych. 15. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu sprzed wejścia z robotami, w tym uszkodzonych punktów geodezyjnych (tzw. kamieni granicznych), jak również urządzeń melioracyjnych w gruncie i innych mediów (sieć wodociągowa, przewody telefoniczne, kable energetyczne itp.). 16. Jeżeli gdziekolwiek w SIWZ przedmiot zamówienia publicznego określony został przez wskazanie znaków towarowych, to należy to odczytywać w następujący sposób: wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania zadania dostarcza Wykonawca. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, a jedynie mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy jakościowe i technologiczne, co najmniej takie, jakie zostały określone w dokumentacji projektowej i STWiOR oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej oraz w STWiOR nazw własnych lub typów materiałów Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych, pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego. 17. Wykonawca zobowiązany jest do skalkulowania ceny za przedmiot zamówienia z należytą starannością w oparciu o dokumentację projektową, STWiOR i przedmiar robót, który stanowi materiał pomocniczy przy kalkulowaniu ceny. 18. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na swoje roboty na okres 3 lat od dnia odbioru końcowego inwestycji przez Zamawiającego, a także na zamontowane urządzenia zgodnie z gwarancją udzieloną przez producenta. 19. Wykonawca zobowiązany jest ująć w swej wycenie wszelkie koszty związane ze sporządzeniem dokumentacji powykonawczej w 3 egzemplarzach (np. pomiar powykonawczy, atesty, aprobaty, itp.). 20. Wykonawca zawiadamia z wyprzedzeniem właścicieli posesji o planowanym prowadzeniu robót na określonym terenie działek (co najmniej na 7 dni przed planowanym wejściem na teren danej nieruchomości). 21. Wykonawca przedstawia również oświadczenia wszystkich właścicieli nieruchomości (posesji) na których były prowadzone roboty, o braku zastrzeżeń co do pozostawienia terenu w stanie jaki był przed rozpoczęciem robót. 22. Podpisanie przez strony bez zastrzeżeń Końcowego Protokołu Odbioru uważa się za termin wykonania robót. Jeżeli w trakcie odbioru zostaną ujawnione wady przedmiotu odbioru lub jego niekompletność, strony wpiszą je do Końcowego Protokołu Odbioru i wyznaczą termin do ich usunięcia. W takiej sytuacji za dzień końcowego odbioru przyjmuje się dzień, w którym strony podpisały Protokół Odbioru Usunięcia Wad Lub Usterek. 23. Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys ofertowy jest jedynie dokumentem, który będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy przy płatnościach częściowych oraz w przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z zapisami umowy. Kosztorys ofertowy nie będzie miał zastosowania na etapie oceny ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452313008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 50 000, 00 zł., (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych), które należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. I. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku form przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, t. j. 1.pieniądzu; 2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3.gwarancjach bankowych; 4.gwarancjach ubezpieczeniowych; 5.poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.). W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu należy je wpłacić przelewem na konto (rachunek) Urzędu Gminy w Bobowie: Bank Spółdzielczy w Starogardzie nr rachunku 38 8340 0001 0000 1401 2000 0008. II. Zamawiający zatrzymuje wadium: 1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie; 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. III. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku Urzędu Gminy w Bobowie (według potwierdzenia wpływu środków na rachunek określony w ust.1 niniejszej SIWZ). Wadium w formie innej niż pieniężna należy składać jako kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem oraz oryginalny dokument wraz z ofertą (pożądane jest, aby oryginał był umieszczony w osobnej kopercie). W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna dokument wniesienia wadium powinien wskazywać przypadki, w których Zamawiający ma prawo zatrzymać wadium zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz instytucji wydających np. poręczenia, oryginalny dokument zostanie Wykonawcy zwrócony. W związku z powyższym, oryginalny dokument należy złożyć w ofercie, nie należy natomiast wpinać go trwale do oferty. Do oferty należy wpiąć kopię, która pozostanie u Zamawiającego. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, za zgodą Wykonawcy zaliczone jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1 art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bobowo.gmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach